فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘بمب های کاغذی چگونه سپاه متفقین را در جنگ جهانی متوقف می کرد؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 هوش مصنوعی BookAI: برای عاشقان کتاب!
▪️هوش مصنوعی BookAI، یه چت بات هوش مصنوعی برای کتاببازهاست.
▫️باهاش میتونی با کتابای مورد علاقت چت کنی!
فقط کافیه اسم کتاب و نویسنده رو وارد کنی، بعدش میتونی هر سوالی از کتاب بپرسی.
از ۳۰ تا زبان هم پشتیبانی میکنه!
https://www.bookai.chat/
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘مخالف حضور ایران در سوریه بودم! ▪️گفتوگو با عوامل سینمایی "قلب رقه" 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲
🔘بعد از دیدن این فیلم، مطالب زیادی به ذهنم آمد.
▪️اگر بخواهم همهی آن را بگویم شاید کسل کننده باشد؛ برای همین به یک نکتهی مثبت و یک نکتهی منفی اشاره میکنم؛
▫️نکتهی مثبت: خیلی ارزشمند است که یک بازیگر فکر خودش را نقد میکند. معمولا شهرت برای انسان حجاب درست میکند و باعث میشود فرد درصدد توجیه افکار و رفتارهای اشتباهش برآید؛ بنابراین اگر یک فرد مشهور، خودش را نقد درست میکند، قابل تقدیر است.
▪️اما نکتهی منفی:
این انتقادی که دارم مخصوص همهی اقشار جامعه است. چه مشهور و چه غیر مشهور!
▪️چرا برای سوالاتمان جای جواب نمیگذاریم و بدون مطالعه و تحقیق، مهر صحت بر سوالاتمان میزنیم و بدون بررسی، از جیب توهمات خود برای پاسخ به آنها استفاده میکنیم؟!
▪️یکی از ویژگیهای انسان اندیشمند، رسیدگی به پرسشهای بنیادین و مهم خودش است. یک متفکر برای سوالاتش حساب باز میکند و تا جواب منطقی خودش را نگیرد، دست از آن بر نمیدارد و با آن سر سری برخورد نمیکند.
▪️انسان متمدن، در قبال رفتارها و تفکراتش مسئول است و این دقیقا هپان چیزی است که انسان مدرن ندارد.
▪️انسان مدرن به سبب نسبیگرا دیدن حقیقت، در قبال مطالب گوناگون، لزومی نمیبیند تا کنکاش کند! چون وقتی همه چیز را درست میبیند، راه گفت و گو و اندیشه را میبندد.
▪️حال اگر به افکار انسان مدرن، چاشنی منفعت طلبی را نیز اضافه کنیم، دیگر برای تفکراتش جای اشتباه و نقد نمیگذارد؛ برای همین در برابر انتقادات موضعگیری منفی شدیدی میگیرد تا از زیر بار تفکراتش شانه خالی کند و این یعنی آغاز دیکتاتوری و بریدن سر آزاد منشی!
یعنی بت شدن...
انسان مدرن از خود بت میسازد.
تجسم واقعی این گزاره در برخی از بازیگران سینمای ایران مشهود است.
چرا که مسئولیت افکار و رفتارهایشان را بر عهده نمیگیرند.
نمونهاش آثار مخرب کنشگری مجازیشان در فتنه ۱۴۰۱ بود.
اینجاست که همیشه نسبت به همه چیز طلبکار میشوند. داد و بیداد میکنند اما حوصله ندارند تا برای مطالباتشان تحقیق کنند.
▫️و سخن آخر...
▫️انسان مدرن تحقیق نمیکند چون با نسبی دیدن حق و باطل، جایی برای حقیقت واقعی نمیبیند تا آن را بجوید.
مدرن نباشیم...
✍️ علی عسگری
@araf11
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#علوم_شناختی | #اختصاصی
🔘در مسیر علوم شناختی، از ساختارگرایی تا انقلاب شناختی
▫️ساختار گرایی (structuralist)
▪️از اولین رویکردهای مطالعه ذهن، ساختار گرایی بود. روش مورد استفاده در این رویکرد، درون نگری بود و دانشمندان با مسائلی همچون محتوا و ساختار ذهن سر و کار داشتند. در درون نگری، فرد باید افکار خود را به زبان آورد و همین از نقدهای روش درون نگری بود زیرا شاید افراد نتوانند افکار خود را به درستی و دقیق به زبان بیاورند. مثلا در ادراک یک سیب، ساختار این ادراک یعنی شکل هندسی، رنگ، اندازه و غیره مد نظر بود. «ویلهلم ونت» روان شناس آلمانی کمک زیادی به رشد ساختار گرایی کرد.
▫️کارکرد گرایی (functionalism)
▪️رویکرد بعدی در مطالعه ذهن، درک فرایندهای ذهن یا کارکرد گرایی بود. در این رویکرد، تمرکز بر فرایندهای تفکر بود و نه بر محتوای آن، در حالی که در ساختار گرایی به محتوای ذهنی پرداخته میشد. کارکرد گراها بر این باور بودند که برای درک ذهن انسان باید به مطالعه ساز و کارها، چگونگی و چرایی عملکرد ذهن پرداخته شود.
▫️انقلاب شناختی :
▪️سال ۱۹۵۶ یعنی میانه قرن بیستم اتفاقات مهمی در تاریخ علم افتاد و در نهایت منجر به تولد علمی جدید به نام علوم شناختی شد و از این سال به عنوان مبدأ پیدایش علوم شناختی یاد میشود. در این سال همایشی در شهر دارتموث برگزار شد و دانشمندانی در این همایش حضور داشتند که در فکر طراحی ماشینهایی هوشمند بودند که همچون انسان فکر کنند، و میتوان از این همایش به عنوان مراسم رسمی پیدایش دانش هوش مصنوعی نام برد. همچنین در این سال چامسکی، نظریات جدیدی در رابطه با زبان داد که در حقیقت نقدی بر زبان شناسی رفتاری بود. چامسکی زبان را زایا و پویا و دارای قانون نحوی دانست، بر خلاف رفتارگرایی اسکینری که زبان را رفتاری شرطی شده میدانست.
▫️همچنین مقالهی جرج میلر با عنوان عدد جادویی ۷ به عنوان ظرفیت و فراخنای حافظه کوتاه مدت در این سال ارائه شد. پس از اتفاقات سال ۱۹۵۶ ، مطالعات مغزی و عصبی نیز با ظهور روشهای نوین تصویر برداری مغزی و ثبت سیگنالهای مغزی، دریچههای جدیدی به روی دانشمندان علوم شناختی باز کرد. مطالعات روی افراد آسیب دیده مغزی همچون فینیس گیج که پس از آسیب مغزی، انسانی متفاوت از لحاظ شناختی و رفتاری شده بودند نیز در بخش علوم اعصاب شناختی، شتاب این علم را دو چندان کرد.
▪️ظهور روشهای نوین تصویر برداری مغزی و ثبت سیگنالهای الکتریکی مغز، باعث پیشرفتهای چشمگیری در علوم اعصاب شناختی شد.
روشهایی مثل :
MRI
fMRI
TMS
ERP
MEG
PET
▫️در این روشها، تصاویر واضحی از بافت مغز تهیه شد و نیز با ثبت سیگنالهای الکتریکی مغز، اطلاعات ارزشمندی راجع به عملکردهای شناختی مغزی به دست دانشمندان رسید.
✍️نویسنده: دکتر سلمان بهادران
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_فیلم | #اختصاصی
🔘آغوش باز
▪️«آغوش باز» آخرین فیلم بهروز شعیبی است که هر چند در امتداد مضامین انسانی فیلمهای اوست، یک نوآوری جذاب در شکل ورود به قصه و فضای فیلم دارد که شاید مخاطبان از بهروز شعیبی انتظارش را نداشتند. همین باعث میشود مخاطب با دیدن فیلم غافلگیر شود، غافلگیری که اگر توی ذوق مخاطب نزند، میتواند برایش دلچسب باشد.
▪️بهروز شعیبی انسانیت ذاتی خود را این بار هم در قصه گنجانده، اما مشکل فیلمنامه آغوش باز این است که فیلمساز با تجربهاش این سبک جدید را به خوبی سبک و سیاق کارهای قبلیاش بلد نبوده و در پیچش نهایی داستان، زمانی که همه کنار هم جمع میشوند احساسات مخاطب را بر نمیانگیزاند.
▪️موضوع اصلی این فیلم خانواده است و در سرتاسر این فیلم تلاش میشود به جایگاه و اهمیت آن بپردازد. لذا میبینیم تلاشهای حامد کمیلی برای احیاء زندگی و جمع کردن خانوادهاش ستودنی است.
فیلم سه نسل از خانواده و سه مدل از عشق را به تصویر کشیده است. مدل اول عشقهای قدیمی است که ما تصاویر و معانی زیبایی از جمله وفاداری را میبینیم. در مدل دوم یعنی عشق خانواده امروزی؛ تلاش برای بقای زندگی و جبران اشتباهات به تصویر کشیده و در مدل سوم یا عشقهای امروزی دخترها و پسرها؛ عدم وفاداری و منفعت طلبی شخصی و نادیده گرفتن طرف مقابل را به مخاطب خود نشان میدهد.
▪️آثار شعیبی نمی خواهند احساسات مخاطب را هدف قرار دهند بلکه تمرکزشان بیشتر بر روی عمق تفکر مخاطب است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#نقد_بازی | #اختصاصی
🎮نقدبازی Mobile Legends
▫️بخش اول: روانشناسی اومانیستی
▪️بازی موبایل لجندز در سبک مُبا، از بازیهای معروف موبایلی است که در نرم افزار بازار، یک میلیون و در کل جهان، یک میلیارد دانلود داشته است.در بازی موبایل لِجِندز، شخصیتهای بازی که در بسیاری موارد، همنام خدایان مشرکانه هستند، جملاتی مخصوص به خود دارند که بعضا بسیار عمیق و مهم است؛ یعنی در هنگام بازی، شخصیت انتخاب شده دائم جملات خاصی را تکرار میکند.
مثلا یکی از شخصیتها میگوید:
➖تو باید برای اینکه اتکاء به نفست نداری، از خودت خجالت بکشی. یا:
➖همه حق دارند خودِ واقعیِشان را بپذیرند. یا:
➖با درونت به صلح برس.
▫️همان شعارهایی که در قانون جذب و روانشناسیهای اومانیستی میشنویم؛ به خودت اتکا کن، دقیقا مقابل توکل است. انسان چیزی از خود ندارد که بخواهد بر خودش اتکا کند، انسان از درون تهی است و هر چه دارد، هر لحظه از سمت وجود بینهایت به وی افاضه میشود. ما وقتی مشغول بازی هستیم، معمولا به صورت خودآگاه متوجه دیالوگها نمیشویم، اما دائما این جملات در گوش ما تکرار میشود و گزارههای اومانیستی را به بازیکن تلقین میکند.
▪️جملات عمیقترِ فلسفی هم مثل «زندگی ابدی یک موهبت نیست، بلکه یک نفرین است.» گفته میشود که در بخش بعدی به آن میپردازیم.
✍️نویسنده: مسیح عرفان
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘با هوش مصنوعی لوگو برند خودتو خلق کن…!
▪️یک وبسایت عالی برای طراحی لوگو
logoai.com
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘آیا گوشیمون حرفامونو شنود میکنه؟
▪️شاید تا حالا براتون پیش اومده باشه که توی یه کافه در مورد خرید یه محصول صحبت کنین و بعد توی گوشیتون با کلی تبلیغ از همون محصول روبهرو بشین. همیشه فکر میکردیم شرکتهای بزرگ مثل گوگل و فیسبوک دارن این مسئله رو تکذیب میکنن، ولی حالا یه گزارش ثابت کرده که گوشیها واقعاً دارن مکالمات ما رو شنود میکنن!
▫️شرکت کوکس مدیا، که با غولهای فناوری مثل مایکروسافت و آمازون کار میکنه، فاش کرده که از نرمافزار "Active Listening" استفاده میکنه تا به مکالمات نزدیک گوشیها گوش بده و بر اساس حرفهامون تبلیغات هدفمند بفرسته. این تکنولوژی با ترکیب صدای ما و اطلاعات رفتاری، به شرکتها کمک میکنه تا علاقههامون رو پیشبینی کنن.
▪️ چطور این اطلاعات جمع میشه؟
توی گزارشی که توسط رسانه 404 منتشر شده، این نرمافزار از بیش از 470 منبع مختلف اطلاعات ما رو جمعآوری میکنه، از مکالمات تا رفتارهای آنلاین. اما مشکل اینجاست که خیلی از ما بدون اینکه بدونیم، موقع نصب اپلیکیشنها موافقت کردیم که این اطلاعات رو بدن!
▫️ واکنش غولهای فناوری
متا در حال بررسی شرایط استفاده از خدمات این شرکت هست و آمازون هم هرگونه همکاری رو تکذیب کرده و گفته اگه نقض حریم خصوصی ثابت بشه، اقدامات قانونی انجام میده.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 همه کشورها درگیر حکمرانی فضای مجازی هستند
▪️دبیر شورای عالی فضای مجازی: حکمرانی در فضای مجازی پیچیدگیهایی دارد که همه کشورها درگیر آن هستند؛ مانند بازداشت پاول دوروف در فرانسه یا تشکیل دادگاه تیکتاک در آمریکا.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چرا سایت های مبتذل در اسرائیل فیلتر است؟
◾️کمپانیهایی که فیلمهای مبتذل را میسازند همه یهودی هستند. همه سایتهای مبتذل در اسرائیل فیلتر است.
▫️حجتالاسلام راجی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘سیاستهای جدید گوگل برای هوش مصنوعی در آستانه انتخابات آمریکا
▪️گوگل سیاستهای انتخاباتی خود را به مجموعه گستردهتری از محصولات هوش مصنوعی گسترش میدهد. در فاصله حدوداً دو ماهه به انتخابات آمریکا، این شرکت در حال اعمال تدابیر حفاظتی جدیدی برای ابزارهای هوش مصنوعی مولد خود است تا از اشاعه اطلاعات نادرست و سوءاستفاده از ابزارهایش جلوگیری کند.
▪️این سیاستها شامل هوش مصنوعی در نتایج جستجو، خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی یوتیوب، و تولید تصویر در جِمینای میشود. اگرچه برخی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد گوگل، مانند تجربه جستجوی مولد (SGE) و جِمینای، پیش از این هم محدودیتهایی داشتند، این محدودیتها اکنون به صورت گستردهتری در سراسر پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت اعمال میشوند.
▪️طبق این قوانین جدید، محصولات هوش مصنوعی گوگل دیگر پاسخهایی برای موضوعات انتخاباتی، مانند کاندیداها، روندهای رایگیری و نتایج انتخابات ارائه نخواهند داد. گوگل در این خصوص بیان کرد: «ما با احتیاط پیش میرویم زیرا میخواهیم این کار را به درستی انجام دهیم.»
🗄متن کامل خبر
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_فیلم | #اختصاصی
🔘مهاجرت یا اعتیاد
▪️فیلم سینمایی "ستاره بازی" با کارگردانی "هاتف علیمردانی" اثری است که میخواهد از معضلات اعتیاد و مهاجرت بگوید. این فیلم سینمایی دوست دارد دغدغهمند عمل کرده و از معضلات بگوید ولی توانایی این کار را نداشته و در نهایت توانسته از مشکلات یک پدر تنها در قبال دختر معتادش حرف بزند.
▪️در شروع فیلم قرار است کارگردان از مشکلات کسانی که مهاجرت کردهاند برای ما بگوید، اما هنوز برای مخاطب این مشکلات جا نیافتاده است که معضل بعدی یعنی اعتیاد را شروع میکند. هرچند که در نهایت هم کارگردان از معضلات مهاجرت چیزی را بیان نمیکند.
▪️امریکا در فیلم به عنوان مقصد مهاجرت، جای بدی به تصویر کشیده نشده، خانوادهای که کار میکنند و خانهای خریدهاند و به راحتی از پس مخارج خود و درمان دخترشان برمیآیند و می توانند دخترشان را بیمه هم بکنند، این مباحث که در کشور خودمان بیشتر و سختترش دیده میشود و ربطی به مهاجرت ندارد.
▪️و اما اعتیادی که به تصویر کشیده شده هم نیازی به مهاجرت ندارد، در همین کشور خودمان هم به گفتهی مسئولین به راحتی میتوان مواد مخدر را تهیه و مصرف کرد. این فیلم به لحاظ داستان و کارگردانی حرفی برای گفتن ندارد و نمیتواند مخاطب را با خود همراه کند و شاید یکی از دلایل این امر این است که آقای علی مردانی چند سالی است با خانواده خود به امریکا مهاجرت کرده است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘شبکههای تلویزیونی
▪️رساترین تعریفی که تاکنون درباره تلویزیون شده، عبارتی است که در دائرة المعارف آمریکا در سال ۱۹۸۰ ثبت شده است: «تلویزیون در عصر حاضر چشم و گوش آدم هاست.» آنچه درباره سینما به عنوان یکی از ابزارهای اجرایی اهداف و برنامههای صهیونیسم جهانی گفته شد، درباره شبکههای تلویزیونی جهان هم صادق است.
▫️اگر بگوییم اهمیت تلویزیون از سینما حتی از خبرگزاریهای بین المللی در اجرای دسیسههای شیطانی صهیونیسم بیشتر نیست حتماً هم کمتر نمیباشد. این اهمیت به دلیل تأثیری است که این جعبه جادویی بر افکار عمومی بینندگان خود دارد. این رسانه در حال حاضر به دلیل راه یابی به تمام خانهها مهمترین کانال ارتباط با مردم است. به همین خاطر صهیونیسم جهانی در راستای اجرای اهداف و دسیسههای شیطانی خود تلاش کرده تا به هر نحو ممکن از این ابزار به نحو مطلوب استفاده کند و بر شبکههای تلویزیونی جهان به ویژه شبکههای تلویزیونی غرب سیطره یابد.
▪️بحث در مورد تسلط و سیطره صهیونیسم جهانی بر شبکههای تلویزیونی جهان به ویژه غرب را از «رابرت مردوخ» این غول رسانههای جهان شروع میکنیم:
رابرت مردوخ در اواسط دهه ۱۹۶۰ سهام برخی شرکتهای تلویزیونی را در استرالیا خرید تا بتواند «زلاندنو» و «هنگ کنگ» را تحت پوشش خبری و برنامههای تلویزیونی خود قرار دهد. در اوایل دهه ۱۹۸۰ نیز شبکههای تلویزیونی بیشتری را در استرالیا خریداری کرد. وی سپس شروع به خریداری شبکههای تلویزیونی در غرب کرد و در دهه ۱۹۸۰ علاوه بر شرکتی که مالکیت مطلق آن را در دست داشت، دست کم ۳۰ شرکت جدید پراکنده بین الملل را خرید و خدمات رسانی شبکه تلویزیونی ماهواره ای آسمان (Sky) را آغاز کرد که براساس برنامه ریزی وی این شبکه میبایست هسته اولیه یک شبکه تلویزیونی بین المللی در سرتاسر جهان باشد.
▫️مردوخ همچنین گروه سه شرکت آمریکایی به نام تراینگل (Triangle) که مالک شبکه تلویزیونی گاید (Guide) بود را خریداری و آنها را در هم ادغام کرد و همه را به عنوان چهارمین شبکه ملی تلویزیونی یعنی شبکه فاکس (Fox) در آورد. این شبکه به زودی توانست به بزرگترین شبکه تلویزیونی جهانی تبدیل شود و حتی شبکههای عمده اصلی آمریکا همچون ABC ، CNN و NB.C را پشت سر گذارد و به عنوان یک شبکه مهم تلویزیونی جهانی درآید.
📚کتاب صهیونیسم و رسانه صفحه ۱۱۵
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
223A7593_1.mp3
8.32M
#صوت | #دکوپاژ
💢 نشست تخصصی «نسبت سینما با انقلاب، گذشته _ حال _ آینده»
▪️دکتر محمد حسنی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
▪️محمد حسین بنی احمدی _ نویسنده و کارگردان
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری
🔘اختتامیه دوره سواد رسانه و تولید محتوای دختران
▪️هویت یابی دختران در رسانه
▫️با حضور استاد وافی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#نقد_بازی | #اختصاصی
🎮بازی خانه ما
➖بازی مناسب: 12+
➖ژانر: داستانی/ ماجراجویی
▪️«مهدی فنایی» بازیساز موفق ایرانی که همه ما او را با بازیهای «1:011» و سری بازیهای «41148» میشناسیم، بهتازگی از بازی خودش به نام «خانۀ ما» در روز ۲۳ تیرماه رونمایی کرد.
▫️در این بازی، همچون آثار دیگر این سازنده با یک بازی دوبعدی و بهشدت تأثیرگذار طرف هستیم. نکته قابلتوجه بازی این است که تمام تصاویر و انیمیشنهای آن بهصورت دستی کشیده شدهاند.
▪️در ابتدا وقتی با تصاویر و محیط بازی روبهرو میشوید، شاید فکر کنید که این بار آقای مهدی فنایی از ساخت بازیهای اکشن همراه با کمی خشونت، دست برداشته و سراغ ساخت یک بازی گوگولی رفته است اما اگر اینطور فکر میکنید بدانید که سخت در اشتباهید؛ چرا که بعد از انجام قسمتی از بازی، به شما اخطار داده میشود که اگر کمتر از 18 سال سن دارید، بازی را رها کنید و از انجام ادامه آن بپرهیزید!
▫️روند بازی از این قرار است که دختر خانمی در یک محیط سرسبز و زیبا قرار گرفته است. او را میتوانید به کارهایی از جمله آب دادن به گلها، چای خوردن، محبت کردن به پدر و مادرش و یا کارهایی ازاینقبیل وادار کنید.
▪️اما در ادامه با زدن بر روی دکمه تک چشم که نماد «ایلومیناتی» و «چشم جهانبین» است، میتوانید کارهای فجیعی را انجام دهید و این طبیعت زیبا و دلنشین را به بدترین حالت ممکن تبدیل کنید؛ مثلاً اعضای خانواده را با اسلحه بکشید یا با گوشی موبایل آنها را بیهوش کنید و...
▫️همچنین بازی به این اشاره دارد که جهان در حال سوق پیداکردن به سمت یک نظم جهانی است و در حال حاضر هم بخش عظیمی از این نظم جهانی بهواسطه فضای مجازی محقق شده است.
▪️در نتیجه بازی خونۀ ما، دنیایی شبیه نقاشیهای کودکان دارد؛ بهطوریکه شاید فکر کنید این بازی برای بچهها ساخته شده است ولی وقتی جلوتر میروید متوجه میشوید داستانِ بازی روایتگر سادگی زندگی انسانها درگذشته بوده که با بلاهایی که انسان به علت قدرتطلبی بر سر کرۀ زمین و مردم آورده، آن را به سمت نابودی کشانده است.
✍️نویسنده: احمد قطبی(عضو کارگروه نقد بازی مرکز تبلیغ مجازی حوزههای علمیه)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
31.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
🔘استفاده سرویس های اطلاعاتی از پوشش NGOها
▪️بر اساس یک پرونده واقعی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘چرا وب۳ آینده اینترنت را رقم خواهد زد؟(بخش اول)
▪️از زمان شروع، اینترنت بهطور قابلتوجهی تکامل یافته است و اکنون با ظهور پدیده web3 در آستانه یک تحول بزرگ دیگر هستیم. برای درک اینکه چرا وب۳ توجه زیادی را به خود جلب کرده است، لازم است نگاهی به تکامل اینترنت بیندازیم.
▪️وب۱: روزهای اولیه و وب استاتیک
در اوایل دهه ۱۹۹۰، اینترنت در مرحله اول خود بود که به عنوان وب۱ شناخته میشود. وبسایتهای این دوره عمدتاً ثابت و استاتیک بود یعنی کاربران میتوانستند محتوای وبسایتها را بخوانند، اما تعاملات بسیار محدود بود. وبسایتها مانند بروشورهای دیجیتال عمل میکردند و محتوای تولید شده توسط کاربران بسیار کم بود. تنها تعداد معدودی از افراد با تخصص فنی توسعه وب میتوانستند به وبسایتها محتوا اضافه کنند.
▫️وب۲: وب تعاملی و شبکههای اجتماعی
اوایل دهه ۲۰۰۰، دوره وب۲ را به همراه داشت که تعاملات پویای کاربران را معرفی کرد. مردم اکنون میتوانستند به صورت آنلاین محتوا ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و با آن تعامل داشته باشند. شبکههای اجتماعی، تجارت الکترونیک، وبلاگها و سایتهای وردپرس به شدت محبوب شدند و پلتفرمهایی مانند فیسبوک و یوتیوب امکان تعامل گسترده را فراهم کردند. با این حال، این دوره همچنین منجر به تمرکز قدرت در دست چند شرکت بزرگ شد که کنترل دادههای کاربران را در اختیار داشتند و نگرانیهایی درباره حریم خصوصی به وجود آوردند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_فیلم | #اختصاصی
🔘سینمایی "رسیدگی با مردگان"
▪️ردّ پای نهیلیسم (پوچگرایی) یا هیچانگاری در بسیاری از آثار سینمای غرب بهصراحت یافت میشود. از مالیخولیای "لارس فون تریه" و زیرپوستِ "جاناتان گلیزر" گرفته تا کاراکتر جوکر در شوالیه تاریکی. در حقیقت این تئوری به دنبال ساخت چشماندازی برای معنادار کردن زندگی انسان است.
▪️حالا اینجا در "سرکردن با مردگان" این مطلب به شدت دیده میشود. القای تصویری با موضوعِ پایانپذیری تمام حیات پس از مرگ، حاصل این اثر است. کشمکش و منازعهای که افراد (با خودشان) بعد از مرگ عزیزانشان دارند، در روزمرهی آنها تأثیر بسزایی دارد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام