#خبر | #باز_نشر
🔘سیاستهای جدید گوگل برای هوش مصنوعی در آستانه انتخابات آمریکا
▪️گوگل سیاستهای انتخاباتی خود را به مجموعه گستردهتری از محصولات هوش مصنوعی گسترش میدهد. در فاصله حدوداً دو ماهه به انتخابات آمریکا، این شرکت در حال اعمال تدابیر حفاظتی جدیدی برای ابزارهای هوش مصنوعی مولد خود است تا از اشاعه اطلاعات نادرست و سوءاستفاده از ابزارهایش جلوگیری کند.
▪️این سیاستها شامل هوش مصنوعی در نتایج جستجو، خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی یوتیوب، و تولید تصویر در جِمینای میشود. اگرچه برخی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد گوگل، مانند تجربه جستجوی مولد (SGE) و جِمینای، پیش از این هم محدودیتهایی داشتند، این محدودیتها اکنون به صورت گستردهتری در سراسر پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت اعمال میشوند.
▪️طبق این قوانین جدید، محصولات هوش مصنوعی گوگل دیگر پاسخهایی برای موضوعات انتخاباتی، مانند کاندیداها، روندهای رایگیری و نتایج انتخابات ارائه نخواهند داد. گوگل در این خصوص بیان کرد: «ما با احتیاط پیش میرویم زیرا میخواهیم این کار را به درستی انجام دهیم.»
🗄متن کامل خبر
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_فیلم | #اختصاصی
🔘مهاجرت یا اعتیاد
▪️فیلم سینمایی "ستاره بازی" با کارگردانی "هاتف علیمردانی" اثری است که میخواهد از معضلات اعتیاد و مهاجرت بگوید. این فیلم سینمایی دوست دارد دغدغهمند عمل کرده و از معضلات بگوید ولی توانایی این کار را نداشته و در نهایت توانسته از مشکلات یک پدر تنها در قبال دختر معتادش حرف بزند.
▪️در شروع فیلم قرار است کارگردان از مشکلات کسانی که مهاجرت کردهاند برای ما بگوید، اما هنوز برای مخاطب این مشکلات جا نیافتاده است که معضل بعدی یعنی اعتیاد را شروع میکند. هرچند که در نهایت هم کارگردان از معضلات مهاجرت چیزی را بیان نمیکند.
▪️امریکا در فیلم به عنوان مقصد مهاجرت، جای بدی به تصویر کشیده نشده، خانوادهای که کار میکنند و خانهای خریدهاند و به راحتی از پس مخارج خود و درمان دخترشان برمیآیند و می توانند دخترشان را بیمه هم بکنند، این مباحث که در کشور خودمان بیشتر و سختترش دیده میشود و ربطی به مهاجرت ندارد.
▪️و اما اعتیادی که به تصویر کشیده شده هم نیازی به مهاجرت ندارد، در همین کشور خودمان هم به گفتهی مسئولین به راحتی میتوان مواد مخدر را تهیه و مصرف کرد. این فیلم به لحاظ داستان و کارگردانی حرفی برای گفتن ندارد و نمیتواند مخاطب را با خود همراه کند و شاید یکی از دلایل این امر این است که آقای علی مردانی چند سالی است با خانواده خود به امریکا مهاجرت کرده است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘شبکههای تلویزیونی
▪️رساترین تعریفی که تاکنون درباره تلویزیون شده، عبارتی است که در دائرة المعارف آمریکا در سال ۱۹۸۰ ثبت شده است: «تلویزیون در عصر حاضر چشم و گوش آدم هاست.» آنچه درباره سینما به عنوان یکی از ابزارهای اجرایی اهداف و برنامههای صهیونیسم جهانی گفته شد، درباره شبکههای تلویزیونی جهان هم صادق است.
▫️اگر بگوییم اهمیت تلویزیون از سینما حتی از خبرگزاریهای بین المللی در اجرای دسیسههای شیطانی صهیونیسم بیشتر نیست حتماً هم کمتر نمیباشد. این اهمیت به دلیل تأثیری است که این جعبه جادویی بر افکار عمومی بینندگان خود دارد. این رسانه در حال حاضر به دلیل راه یابی به تمام خانهها مهمترین کانال ارتباط با مردم است. به همین خاطر صهیونیسم جهانی در راستای اجرای اهداف و دسیسههای شیطانی خود تلاش کرده تا به هر نحو ممکن از این ابزار به نحو مطلوب استفاده کند و بر شبکههای تلویزیونی جهان به ویژه شبکههای تلویزیونی غرب سیطره یابد.
▪️بحث در مورد تسلط و سیطره صهیونیسم جهانی بر شبکههای تلویزیونی جهان به ویژه غرب را از «رابرت مردوخ» این غول رسانههای جهان شروع میکنیم:
رابرت مردوخ در اواسط دهه ۱۹۶۰ سهام برخی شرکتهای تلویزیونی را در استرالیا خرید تا بتواند «زلاندنو» و «هنگ کنگ» را تحت پوشش خبری و برنامههای تلویزیونی خود قرار دهد. در اوایل دهه ۱۹۸۰ نیز شبکههای تلویزیونی بیشتری را در استرالیا خریداری کرد. وی سپس شروع به خریداری شبکههای تلویزیونی در غرب کرد و در دهه ۱۹۸۰ علاوه بر شرکتی که مالکیت مطلق آن را در دست داشت، دست کم ۳۰ شرکت جدید پراکنده بین الملل را خرید و خدمات رسانی شبکه تلویزیونی ماهواره ای آسمان (Sky) را آغاز کرد که براساس برنامه ریزی وی این شبکه میبایست هسته اولیه یک شبکه تلویزیونی بین المللی در سرتاسر جهان باشد.
▫️مردوخ همچنین گروه سه شرکت آمریکایی به نام تراینگل (Triangle) که مالک شبکه تلویزیونی گاید (Guide) بود را خریداری و آنها را در هم ادغام کرد و همه را به عنوان چهارمین شبکه ملی تلویزیونی یعنی شبکه فاکس (Fox) در آورد. این شبکه به زودی توانست به بزرگترین شبکه تلویزیونی جهانی تبدیل شود و حتی شبکههای عمده اصلی آمریکا همچون ABC ، CNN و NB.C را پشت سر گذارد و به عنوان یک شبکه مهم تلویزیونی جهانی درآید.
📚کتاب صهیونیسم و رسانه صفحه ۱۱۵
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
223A7593_1.mp3
8.32M
#صوت | #دکوپاژ
💢 نشست تخصصی «نسبت سینما با انقلاب، گذشته _ حال _ آینده»
▪️دکتر محمد حسنی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
▪️محمد حسین بنی احمدی _ نویسنده و کارگردان
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری
🔘اختتامیه دوره سواد رسانه و تولید محتوای دختران
▪️هویت یابی دختران در رسانه
▫️با حضور استاد وافی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#نقد_بازی | #اختصاصی
🎮بازی خانه ما
➖بازی مناسب: 12+
➖ژانر: داستانی/ ماجراجویی
▪️«مهدی فنایی» بازیساز موفق ایرانی که همه ما او را با بازیهای «1:011» و سری بازیهای «41148» میشناسیم، بهتازگی از بازی خودش به نام «خانۀ ما» در روز ۲۳ تیرماه رونمایی کرد.
▫️در این بازی، همچون آثار دیگر این سازنده با یک بازی دوبعدی و بهشدت تأثیرگذار طرف هستیم. نکته قابلتوجه بازی این است که تمام تصاویر و انیمیشنهای آن بهصورت دستی کشیده شدهاند.
▪️در ابتدا وقتی با تصاویر و محیط بازی روبهرو میشوید، شاید فکر کنید که این بار آقای مهدی فنایی از ساخت بازیهای اکشن همراه با کمی خشونت، دست برداشته و سراغ ساخت یک بازی گوگولی رفته است اما اگر اینطور فکر میکنید بدانید که سخت در اشتباهید؛ چرا که بعد از انجام قسمتی از بازی، به شما اخطار داده میشود که اگر کمتر از 18 سال سن دارید، بازی را رها کنید و از انجام ادامه آن بپرهیزید!
▫️روند بازی از این قرار است که دختر خانمی در یک محیط سرسبز و زیبا قرار گرفته است. او را میتوانید به کارهایی از جمله آب دادن به گلها، چای خوردن، محبت کردن به پدر و مادرش و یا کارهایی ازاینقبیل وادار کنید.
▪️اما در ادامه با زدن بر روی دکمه تک چشم که نماد «ایلومیناتی» و «چشم جهانبین» است، میتوانید کارهای فجیعی را انجام دهید و این طبیعت زیبا و دلنشین را به بدترین حالت ممکن تبدیل کنید؛ مثلاً اعضای خانواده را با اسلحه بکشید یا با گوشی موبایل آنها را بیهوش کنید و...
▫️همچنین بازی به این اشاره دارد که جهان در حال سوق پیداکردن به سمت یک نظم جهانی است و در حال حاضر هم بخش عظیمی از این نظم جهانی بهواسطه فضای مجازی محقق شده است.
▪️در نتیجه بازی خونۀ ما، دنیایی شبیه نقاشیهای کودکان دارد؛ بهطوریکه شاید فکر کنید این بازی برای بچهها ساخته شده است ولی وقتی جلوتر میروید متوجه میشوید داستانِ بازی روایتگر سادگی زندگی انسانها درگذشته بوده که با بلاهایی که انسان به علت قدرتطلبی بر سر کرۀ زمین و مردم آورده، آن را به سمت نابودی کشانده است.
✍️نویسنده: احمد قطبی(عضو کارگروه نقد بازی مرکز تبلیغ مجازی حوزههای علمیه)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
31.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
🔘استفاده سرویس های اطلاعاتی از پوشش NGOها
▪️بر اساس یک پرونده واقعی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘چرا وب۳ آینده اینترنت را رقم خواهد زد؟(بخش اول)
▪️از زمان شروع، اینترنت بهطور قابلتوجهی تکامل یافته است و اکنون با ظهور پدیده web3 در آستانه یک تحول بزرگ دیگر هستیم. برای درک اینکه چرا وب۳ توجه زیادی را به خود جلب کرده است، لازم است نگاهی به تکامل اینترنت بیندازیم.
▪️وب۱: روزهای اولیه و وب استاتیک
در اوایل دهه ۱۹۹۰، اینترنت در مرحله اول خود بود که به عنوان وب۱ شناخته میشود. وبسایتهای این دوره عمدتاً ثابت و استاتیک بود یعنی کاربران میتوانستند محتوای وبسایتها را بخوانند، اما تعاملات بسیار محدود بود. وبسایتها مانند بروشورهای دیجیتال عمل میکردند و محتوای تولید شده توسط کاربران بسیار کم بود. تنها تعداد معدودی از افراد با تخصص فنی توسعه وب میتوانستند به وبسایتها محتوا اضافه کنند.
▫️وب۲: وب تعاملی و شبکههای اجتماعی
اوایل دهه ۲۰۰۰، دوره وب۲ را به همراه داشت که تعاملات پویای کاربران را معرفی کرد. مردم اکنون میتوانستند به صورت آنلاین محتوا ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و با آن تعامل داشته باشند. شبکههای اجتماعی، تجارت الکترونیک، وبلاگها و سایتهای وردپرس به شدت محبوب شدند و پلتفرمهایی مانند فیسبوک و یوتیوب امکان تعامل گسترده را فراهم کردند. با این حال، این دوره همچنین منجر به تمرکز قدرت در دست چند شرکت بزرگ شد که کنترل دادههای کاربران را در اختیار داشتند و نگرانیهایی درباره حریم خصوصی به وجود آوردند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام