eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
انجمن سواد رسانه طلاب
| 🎮بازی وارکرافت ➖رده سنی: 15+ ➖ژانر: تخیلی، استراتژیک، داستانی ▪️اگر قرار باشد نقطه‌‌ای را برای شروع حوادث بازی وارکرفت پیدا کنیم، باید به گذشته‌های بسیار دور سفر کنیم؛ زمانی که همه چیز با تایتان‌های پانتئون (The Pantheon) شروع شده بود؛ تایتان‌هایی که به نوعی خدایان وارکرفت شناخته می‌شوند و بخش اول زندگی خود را در قالب ماهیتی به اسم World-Soul در خواب به سر می‌بردند. این موجودات با بیدار شدن از این خواب، تلاش کردند تا هم‌نوعان بیشتری از جنس خود را در قالب ورلد سول‌ها پیدا کنند. از طرفی دیگر، وظیفه‌ی شکل‌گیری سیاره‌ها و حفظ نظم و تعادل درون آنها را نیز برعهده داشتند. ▫️از طرفی دیگر، در چنین نوع داستان‌هایی، در کنارِ هر نیروی خیری، نیروی شر نیز وجود دارد. بر همین اساس، خدایان دیگری نیز در همان ابتدا در وارکرفت وجود داشتند که به عنوان اربابان وید (Void Lords) تلاش می‌کردند تایتان‌ها و ورلد سول‌هایشان را فاسد (corrupt) کنند. البته فساد نه به معنایی که می‌شناسیم؛ چرا که اربابان وید می‌خواستند هر آنچه که وجود دارد را با خود و محیطشان همگن کرده و به نوعی سرزمین Eternal Torment را ایجاد کنند. اربابان وید به نوعی فعالیت‌های تایتان‌ها را بررسی می‌کردند و آنها به تدریج به قدرت‌ بسیار زیاد تایتان‌ها حسادت ورزیدند؛ به همین دلیل اربابان وید تصمیم گرفتند بر ضد آنها کارهایی را انجام دهند. از آنجایی که اربابان وید مطلع نبودند ورلد سول‌ها در کدام سیاره‌ها وجود دارد، موجوداتی به نام خدایان باستانی (Old Gods) را به لوکیشن‌های مختلف می‌فرستادند تا کارِ رصد و دریافت ورلد سول‌ها را انجام دهند. ▪️شما در این بازیها با در دست گرفتن یک شخصیت، اقدام به مبارزه با دشمنان کرده و داستان بازی را پیش می برید.(هر سری از ورلد آف وارکرفت، داستان مخصوص خودش را دارد و طبیعتا شخصیت داخل بازی و دشمنان نیز متفاوت هستند. ▫️نکات بازی ▪️این بازی بدلیلی اینکه از تخیل بسیار بالایی برخوردار است و از سویی ذهن جوان و نوجوان نیز با تخیل گره خورده، برقراری ارتباط بسیار راحت است. شخصیت های داخل بازی تفکیک جنسیتی داشته و چون تخیل بازی زیاد است، شکل و شمایل افراد داخل بازی عجیب غریب است و سعی شده در مواقعی دچار مشکلات اخلاقی و ایرادات جنسی نیز باشد. ▫️طراحی کارکترهای زن در بازی در برخی موارد بسیار شهوت انگیز و در گوشه ای از بازی بسیار خشن هستند. دیالوگ های بازی نیز هر کدام برای هر شخص جدا طراحی شده و همه اینها باعث جذابیت و جذب بیش از حد مخاطب در این بازی شده است. ▪️افزایش قوه تخیل باعث پیشرفت ذهن و قدرت گرفتن ذهن می شود. این حرف را تمام روانشناسان کودک و نوجوان به آن معتقداند و در تاثیر تخیل، در زندگی روزمره و بلکه پیشرفت در زندگی را از دلایل خوب بودن آن می‌دانند. خشونت در این سبک بازی‌ها معمولا حالت کارتونی داشته و از فضای واقعی نیز دور است. ✍️نویسنده: احمد قطبی(عضو کارگروه نقد بازی مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه) 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘ایران یک «کانادا» گیمر دارد ▪️به‌گفتۀ مدیر ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ایران ۳۴ میلیون یعنی به اندازه جمعیت کانادا گیمر دارد اما تولیدات ایرانی در حوزۀ بازی‌های کنسولی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. ▪️در نبود بازی‌های ایرانی، گیمرها مجبور به خرید دلاری بازی‌های خارجی ‌می‌شوند که آسیب‌هایی مثل تهاجم فرهنگی و خروج دلار و... را دارد. ▪️برخی کارشناسان معتقدند که حمایت از صنعت بازی هزینه بالایی دارد، اما در مقابل موفقیت آن نسبت به دیگر صنایع بازدهی بالاتری خواهد داشت. ▪️چین در سال ۲۰۲۳، ۱۰۵/۹ میلیارد دلار از راه بازی کسب درآمد کرده تا بیش از ۲۰ برابر درآمد نفتی ایران در همان سال از ساخت بازی درآمد داشته باشد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 امنیت ارتباطات در تعاملات روزانه 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
1402.07.25 - housh mohseni2.mp3
21.22M
🔘مبانی پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در اندیشه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ▪️ارائه‌کننده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید محسنی ▪️ناقد: آقای دکتر کاظم فولادی قلعه، رئیس دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران ▪️مدیر کرسی: آقای محمد میرخانی، دانش‌آموخته سطوح عالی حوزه علمیه قم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘پهنای باند اختصاصی چیست؟ 5 مزیت مهم برای کسب‌و‌کارها (بخش دوم) ▪️کسب‌وکارها درباره نوسان اینترنت حساسیت بیشتری نسبت به کاربران خانگی دارند. از‌این‌رو، پهنای باند اختصاصی که متناسب با نیازهای شرکت‌ها طراحی شده است، مزیت‌های ویژه‌ای را به آن‌ها ارائه می‌دهد. در ادامه به 5 مورد از مهم‌ترین مزیت‌های پهنای باند اختصاصی اشاره می‌کنیم: 1️⃣امنیت بالا ▫️دسترسی اختصاصی به شبکه که در این نوع اینترنت امکان‌پذیر می‌شود، مانع نفوذهای امنیتی و سرقت داده خواهد شد زیرا پهنای باند شما با هیچ کاربر دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود. 2️⃣بدون افت سرعت ▫️ازآن‌رو که هر سرویس پهنای باند اختصاصی فقط به یک کسب‌وکار تعلق دارد، نوسانی در سرعت اینترنت وجود نخواهد داشت. به‌وسیله این سرویس اینترنت، کاربران از سرعت آپلود و دانلود بالاتر و پایدارتری برخوردار می‌شوند و ازدحام ترافیک روی شبکه ایجاد نمی‌شود. افزون‌بر این، سرعت بالای پهنای باند اختصاصی به تهیه آسان و سریع نسخه پشتیبان کمک می‌کند و در نتیجه از داده‌های حیاتی سازمان محافظت خواهد شد. 3️⃣بدون محدودیت حجم ▫️کارکنان بسیاری از شرکت‌ها برای اجرای وظایفی که بر عهده دارند مجبور به مصرف حجم ترافیک زیادی هستند. در این موارد، محدودیت حجم اینترنت سازمانی بسیار آزاردهنده است و مانع انجام سریع کارها می‌شود. این در حالی است که پهنای باند اختصاصی هیچ محدودیتی در حجم ترافیک ندارد و همه کارکنان می‌توانند بدون نگرانی درباره اتمام حجم، فایل‌های مورد نیازشان را دانلود کنند یا انتقال دهند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘مراکز داده زیر دریا: رویا یا واقعیت؟ ▪️مراکز داده سرورها و سیستم‌های ذخیره‌سازی را در خود جای می‌دهند که دنیای دیجیتال ما را سرپا نگه می‌دارند. آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که ایمیل‌های ما ارسال می‌شود، شرکت‌ها را از حملات آنلاین محافظت می‌کنند و دستگاه‌های ما را به ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و خودروها متصل می‌کنند. اینترنتی که می‌شناسیم بدون مراکز داده وجود نخواهد داشت. ▫️به دلیل استفاده از ابزارهای جدید در عصر هوش مصنوعی، آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که مراکز داده در سال 2026 نسبت به سال 2022 به 160 تا 590 تروات ساعت برق اضافی نیاز خواهند داشت که معادل اضافه شدن یک آلمان دیگر به جهان است. ▪️طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای برق مراکز داده عمدتاً از سیستم‌های خنک‌سازی و خود سرورها ناشی می‌شود که هر کدام معمولاً 40 درصد از مصرف کل را تشکیل می‌دهند. 20 درصد باقی‌مانده توسط سیستم تامین برق، دستگاه‌های ذخیره‌سازی و تجهیزات ارتباطی مصرف می‌شود.مراکز داده در سراسر جهان در حال حاضر از دو روش اصلی خنک‌سازی استفاده می‌کنند: خنک‌سازی هوا و خنک‌سازی مایع. ▫️در سال 2013، مایکروسافت فرضیه‌ای مطرح کرد مبنی بر اینکه قرار دادن مراکز داده زیر آب می‌تواند هزینه‌های خنک‌سازی را کاهش دهد، بهره‌وری ساخت و ساز را بهبود بخشد و امکان استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را فراهم کند. در سال 2018، این شرکت یک مخزن فشار فولادی ضد آب به طول 12.2 متر را در مرحله دوم پروژه ناتیک در کف دریای شمال نزدیک اسکاتلند در دریا مستقر کرد. 🗄متن کامل خبر 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
50.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🌸ولادت امام صادق علیه‌السلام مبارک باد🌸🌸 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام