eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ مسأله‌ی حجاب؛ پازلی که قطعاتش گم شده است. ▪️ شاید همه‌ی ما به این سؤال فکر کرده‌ایم که بالاخره وضعیت حجاب چه خواهد شد؟ آیا جمهوری اسلامی تسلیم روند موجود شده است؟ قرار نیست اتفاق ویژه‌ای رخ دهد؟ برنامه‌ریزی برای بهبود اوضاع صورت گیرد؟ و در آخر به این پاسخ رسیدیم که این از علائم آخرالزمان است و کاری از ما نمی‌آید، باید صبر کنیم تا حضرت ظهور کنند و اوضاع را درست کنند! این پاسخ نه تنها رویکرد منفعلانه در برابر مفهوم ظهور و انتظار است، بلکه به مثابه‌ی پاک کردن صورت مسأله برای راحت کردن خودمان و فرار از مسئولیت است. اما واقعیت اینجاست که فقدان راه ‌حل، محصول فقدان فهم مسأله است. مسئله این است که ما به موضوع حجاب از منظر علت نگریسته‌ایم نه معلول. در صورتی که حجاب آخرین حلقه‌ از بروز و ظهور تربیت، جهان‌بینی و شالوده‌ی معرفتی یک زن است. به بیان ساده‌تر، حجاب معلول است نه علت. معلولی که تا قطعات پیشینی و زمینه‌ای آن حل نشود، نمی‌توان انتظار حضور حیامند یک زن در جامعه را داشت. ▪️ این که یک زن چه فهمی از نسبت خود با بدنش دارد، چه نگاهی از خود و تصویر رسانه‌ای و استاندارد زیبایی موجود از زن دارد، رویکردش نسبت به پوشش از حیث مالکیت بر بدن است یا صرفا راحتی، پوشش را ابزار می‌داند برای ابراز هویت یا نماد ایدئولوژی، رویکردش به دین و احکام آن چیست، پوشش را محصول تحمیل و سلطه‌ی نگاه مذکر می‌داند یا بخشی از پازل عبودیت در نسبت میان خودش و خدا، همه مؤلفه‌هایی است که خروجی این دستگاه فکری، می‌شود نوع لباسی که یک زن برای حضور در جامعه انتخاب می‌کند. پوششی که می‌تواند ظاهر کننده‌ی وجه جنسی او باشد، یا بالعکس، مستور کننده‌ی آن. ▪️ همچنین اگر در سطح گفتمان، حکمت حجاب را به جای تبیین چیستی و چگونگی آن و جایگاهی که زن در نظام آفرینش از جهت حریم و نقشی که برای حیات‌بخشی و ادامه‌ی زندگی دارد، صرفا منحصر کردیم در یکی از کارکردهای آن که حفظ مرد از گناه است و حجاب تبدیل شد به محدودیت برای زن و راحتی جنس مذکر، نه تنها در زمانه‌ی ما پاسخگوی نیاز زن نیست، بلکه فروکاست مفهوم حجاب نیز هست، چون مفهوم حجاب بیش و فراتر از این است و منحصر در یک کارکرد نیست‌. ▪️ حالا فرض کنیم بدون توجه به این عوامل و بسترها و تغییر جهان معرفتی یک زن، صرفا بخواهیم او را از بیرون ملزم به حجاب کنیم، امری که ممکن نیست. اگر هم ممکن باشد در سطح دیسیپلین (نظم بیرونی) است نه اوردر (نظم درونی) و بدون توازن و تناسب این دو سطح از نظم‌بخشی به نظام اجتماعی، نمی‌توان انتظار کارامدی بالا از این راهکارها را داشت. از سوی دیگر زن نیاز به دیده شدن دارد، نیاز مشروعی که می‌تواند پاسخ صادق یا کاذب داشته باشد. اگر این نیاز به درستی در فضای حلال و بدون آسیب خانواده پاسخ داده شد، خودنمایی جنسی او در جامعه به حداقل خواهد رسید و اگر بالعکس نه تنها به نیاز او در بستر حلال خانواده توجه نشود، بلکه پاسخ کاذب برای این نیاز مهیا باشد، زن در جامعه میل به جلوه‌نمایی پیدا می‌کند. همین‌گونه است در مورد هر نیاز مشروعی که در بستر خود پاسخ داده نشود مثل تفریح حلال، که معماری سنتی ما در گذشته پاسخگوی آن بود و یک زن در حیاط خانه نیازش به آب و گیاه و نور بدون پوشش از نامحرم، تأمین می‌شد. فضایی که معماری مدرن که حیا و حریم‌زدایی جزء ویژگی‌های آن است، آن را از زن گرفت و روز به روز حریم امن او را برای حضور آزاد بدون حجاب، تنگ کرده است. ▪️ همه‌ی این‌ها حلقه‌های مفقوده و قطعات پازلی است که ما از مسئله‌ی حجاب نفهمیده‌ایم و و برای حل مسأله صرفا به دم دستی‌‌ترین راهکارها روی آورده‌ایم. اگر می‌خواهیم مسئله‌ی حجاب حل شود، باید با نگاه کلان و همه‌جانبه‌نگر، علت‌ها و بسترهای حیازدا را بشناسیم و از ریشه مسأله را حل کنیم. ریشه‌هایی که زن بخشی از آن است نه تمام آن و او جزئی از سیستمی است که داشتن حجاب را برای او سخت کرده و حتی از وادی «حجاب اجباری« که عبارت مرسوم فضای مجازی است به تنگنای «بی‌حجابی اجباری» افتاده است و برای حفظ حجاب در همه جا باید هزینه بدهد. در این فضا و بستر، زنی که بخواهد حجاب را حفظ کند در سختی می‌افتد، از تفریح حلالی که نیست و بستر آن از جامعه حذف شده، تا پاسخ به نیاز مشروع برای دیده شدن در خانواده که رو به کاستی است و تجردی که روزافزون است و دختران محجوب و باحیایی که در رقابت با نمایشگاه عمومی خودنمایی جا می‌مانند، تا جهان معرفتی که حجاب را نه در نسبت با خدا و حق الله، بلکه صرفا محصور در یک کارکرد محدود کننده می‌بیند و خود را برخلاف نگاه الهی که انسان را مالک درجه دو می‌داند و جسم را امانتی که نیاز به حفظ دارد، مالک تن خود دانسته و تصرف بر اساس امیال نفسانی بر جسم خود را به عنوان حق انسانی تصور می‌کند. ✍مهدیه منافی 🆔 @savad_rasaneh
همزمان با پخش سریال معاویه از شبکه MBC ، شبکه الشعائر وابسته به بیت شیرازی فیلم قاتل خلیفه دوم را با بازیگرانی از عراق، سوریه، لبنان و ایران در ماه رمضان به روی آنتن می‌برد. جریان شیعه انحرافی شیرازی در بین اهل سنت شناخته شده نیست و پخش این فیلم به اسم ایران در بین اهل سنت در حال بازنمایی است. برای مثال این سایت (احتمالا نزدیک به قطر) در تحلیل سطحی خود ساخت این فیلم را به ایران و جنگ چندوجهی ایران-سعودی منتسب کرده است. هرچند به عربستان هم طعنه زده است. سریال معاویه بیش از ۴ میلیون بار در هفته اخیر در گوگل جست و جو شده است. بعید نیست در ماه مبارک یک جنگ رسانه‌ای جدی شکل بگیرد. 🆔 @savad_rasaneh
حسین مهدی زاده_01.mp3
44.72M
🔉 سخنرانی ♦️ چرا در جمهوری اسلامی دچار چالش است؟! 🎙 حسین مهدیزاده ✔️ گزیده: بررسی 4 علت اصلی: ۱. آزادی‌های بین نسلی؛ عدم موفقیت نسل انقلابی در تولید و انتقال آزادی به نسل‌های بعدی نسل اول با ادراک خاص و جمعیت خاص تلاش دارد که فضا را کنترل کند. همچنان نمی‌خواهند باور کنند که ریشه اصلی احساس مشارکت است نه احساس بهره‌وری و آزادی مصرف. ۲. اداره جامعه به صورت فرقه‌ای که متاثر از شرایط تاریخی ما بوده تصویر ما از جامعه پردازی شبیه به جغرافیای یک فرقه است و ما در دهه‌های بعدی به سمت خلوص مذهبی رفتیم در حالی که جامعه برای این خلوص آمادگی نداشته ۳. تکیه بر صناعت به جای ساخت طبیعت / یعنی به جای خودتنظیم‌گری در جامعه به سمت اعمال حاکمیت از طریق قانون پیش رفته‌ایم! برای ساخت وجه طبیعی در مسائل حکمرانی پشت قانون قائم شدیم! ۴. چالش شبکه‌ای شدن از روندهای جهانی که در حال شکل‌گیری است برون رفت از زندگی سازمانی به زندگی شبکه‌ای است. کسی که طعم آزادی جامعه شبکه ای را چشیده باشد و تجربه کرده باشد، احساس آزادی بالاتر دارد و با شما مفاهمه ندارد. 🆔 @savad_rasaneh
♦️ هوش مصنوعی در خدمت شی‌وارگی زنان 📌 «هوش مصنوعی علیرغم آنکه با پیشرفت‌های خیره‌کننده‌اش توجه محافل علمی و عمومی را به خود جلب کرده است و در راستای سهل و آسان‌تر نمودن زیست بشر پیشرفت می‌کند اما خبرهای عجیبی از پیشرفت‌های این حوزه به گوش می‌رسد. یکی از این اخبار عجیب تولید تصاویر و رباتهایی به شکل زنانه براساس لذت‌جویی های مردان و طبق استانداردهای جنسی می‌باشد. این تصاویر ذیل انجمن Discord و با هدف آموزش هوش مصنوعی تولید شده اند به قصد تولید بهتر پورنوگرافی پیش رفتند!» ▪️آنچه در تحولات جدید عصر حاضر با توجه به هوش مصنوعی شاهدش می‌باشیم، تمرکز بر مسئله‌ی جنسی‌زدگی در انسانها و تقویت بر شی‌وارگی زنان در تعاملات بشری است به گونه‌ای که شدت شی‌وارگی در آنان را از طریق تصویرسازی از زنان در اذهان مردان به واسطه‌ی پورنوگرافی افزایش می‌دهد و این امر اعتراضات فراوان فمینیست‌ها را نیز درپی داشته است. ▫️ "نس کوپر" یک متخصص جنسی و درمانگر بالینی در این رابطه ابراز نگرانی نموده و علت این نگرانی را تمرکز دستگاه‌های دیجیتال بر جنسیت و شهوت سبب از بین رفتن استقلال انسانها به دلیل تاثیر تصویرسازی ایده‌آلی از روابط جنسی به واسطه تصاویر ارائه شده از رباتهایی با جنسیت زنانه می‌شوند. به عبارت بهتر نگرانی این روزها در غرب جدالی است که در آن زنان درپی بازپس‌گیری هویت زنانه خود از مردان، الگوریتم‌ها و رباتهای ساخته شده توسط آنان مشغولش می‌باشند. گویا هرچه در غرب تکنولوژی بیشتر رشد می‌کند جنس زن محدودتر و منزوی تر می‌گردد. 🆔 @savad_rasaneh
دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی منصوب شد 🔺‌ رییس جمهور طی حکمی «سید محمدامین آقامیری» را به عنوان دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی منصوب کرد. 🔹‌ آقامیری پیش‌تر به عنوان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کمیسیون تخصصی صنایع، معادن و فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کمیته توسعه زیرساخت‌ها و بومی سازی کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال و دبیر انجمن علمی نخبگان دانشگاه صنعتی شریف فعالیت کرده است. 🔹‌ وی دانش آموخته دکترای مدیریت در دانشگاه صنعتی شریف و دارای نشان برنز المپیاد فیزیک بوده است. 🆔 @savad_rasaneh
🎤مصاحبه شونده: احمد اولیایی 🎙مصاحبه کننده: خبرگزاری ایکنا ◀️موضوع: متاورس 🗓 تاریخ انعکاس مصاحبه: ۴ اسفندماه ۱۴۰۱ 🔹متاورس شاید فعلا یک ایده باشد اما کم ترین فاصله را تا تحقق دارد. 🔸«حس حضور»؛ آنچیزی ست که متاورس به ارمغان خواهد آورد! 🔹 عدم تعلق از پیامدهای فرهنگی متاورس خواهد بود. 🔸احتمالا مالکیت و حریم خصوصی در متاورس دچار چالش و یا بازتعریف شوند. مشروح مصاحبه در لینک؛ 🌐 https://iqna.ir/00HIa4 🆔 @savad_rasaneh
🛑محفل نقد و بررسی مستند«برای یک زندگی معمولی» 👈با حضور: 👤دکترحمیدرضا مقصودی _ استاد اقتصاد دانشگاه قم 👤حسین شمقدری _ مستندساز 🕰زمان: سه شنبه، 9 اسفندماه 1401 ساعت 16 📍مکان: قم، بلوارآیت الله کاشانی، نبش کوچه 68، مجتمع فاطمه الزهرا(س) سینما آوینه لینک شرکت مجازی : 🆔 https://eitaa.com/farajnezhad110 🆔https://eitaa.com/savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳سکانسی از فیلم سینمایی W 2008 به کارگردانی الیور استون آمریکایی 🔺 ایران را کنترل کنیم، جهان در دستان ماست... 🚨اگر نمی‌دانید چرا آمریکا دست از سر ایران برنمیدارد این کلیپ رو نگاه کنید... 🆔 @savad_rasaneh
💥جنگ ترکیبی جنگ ترکیبی یعنی یک روز آشوب و اغتشاش درست کنی، یک روز هم شدت جنگ اقتصادی را بیشتر کنی 🆔 @savad_rasaneh
شرق حتی به فاضل میبدی هم رحم نکرد!!! فاضل میبدی خبر مسمومیت دانش‌آموزان دختر توسط جریان «هزاره گرا» از قول خود را رد کرد؛ باز هم پای شرق درمیان است! فاضل میبدی: نمی‌دانم که شبکه شرق چرا این مطلب را از قول بنده زده، من گفتم یکی از دوستانم بیان کرده و باید از وی بپرسید. 🆔 @savad_rasaneh
دشمن اینگونه روی ادراک شما از مفاهیم، جنگ شناختی میکند! 🆔 @savad_rasaneh
🛑محفل نقد و بررسی مستند«برای یک زندگی معمولی» 👈با حضور: 👤دکترحمیدرضا مقصودی _ استاد اقتصاد دانشگاه قم 👤حسین شمقدری _ مستندساز 🕰زمان: سه شنبه، 9 اسفندماه 1401 ساعت 16 📍مکان: قم، بلوارآیت الله کاشانی، نبش کوچه 68، مجتمع فاطمه الزهرا(س) سینما آوینه لینک شرکت مجازی : 🆔 https://eitaa.com/farajnezhad110 🆔https://eitaa.com/savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 ، زمینه ساز ‌‌● سخنان مهم رهبر معظم انقلاب درمورد جنگ رسانه‌ای و وضعیت فعلی کشور، که عاملی برای ایجاد جنگ اقتصادی بوده است. ۱۳۹۷/۶/۱۵ 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پس از رخ دادن زلزله مهیب در ترکیه با کلیپ عجیبی از The Simpsons مواجه شدیم، در این قسمت، ماشین زلزله را نشان می‌دهد که در اعماق زمین قرار دارد !! 🔻 در این ویدئو به زندگی موجوداتی! در زیر زمین اشاره واضحی شده که قابل تأمل است. 🔻این قسمت از فصل ۱۱ (قسمت ۶) با عنوان Hello Gutter, Hello Fadder در ۱۴ نوامبر ۱۹۹۹ پخش شد. 🆔 @savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم اکنون
آیت‌الله رحمت‌الله علیه: 💠 این خیال محالی‌ست که انسان بتواند با حفظ «آبرو» قدمی برای اسلام بردارد‼️... 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسانه ذهن مخاطب را هک می‌کند 🔹فرمول آنتی هک برای از بین بردن اثر مخرب آن 🆔 @savad_rasaneh
🔴مشغول جهاد تبیین یا جهاد تردید⁉️ 🔰برخی انقلابیون به دلیل عدم آشنایی کافی با مبانی دینی و منظومه فکری امام ره و مقام معظم رهبری، به جای اینکه در مسائل گوناگون (از جمله حجاب و فضای مجازی) در حال باشند، در حال هستند❗️ 👈یعنی به جای اینکه ارزش ها و اصول را تبیین کنند و محکم پشت آن بایستند، با سخنان التقاطی خود، در حال تحریف و ایجاد تردید هستند. ◀️ جهاد تبیین نیاز به فراگیری اصول و مبانی دینی، اشراف بر مبانی اندیشه ای امام ره و مقام معظم رهبری و موضوع شناسی دقیق دارد. اگر قرار بود هر کسی به همین راحتی از جانب خود سخن بگوید و جامعه را به هم بریزد که دیگر نامش جهاد نمی شد‌❗️ 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تیزر محفل نقد و بررسی مستند«برای یک زندگی معمولی» 👈با حضور: 👤استاد علی قهرمانی 👤حسین شمقدری 🆔 @savad_rasaneh
📸 | محفل نقد و بررسی مستند «برای یک زندگی معمولی» با حضور استاد علی قهرمانی و حسین شمقدری در مجتمع حضرت فاطمةالزهرا (س) 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 rubika.ir/faraj_nejad 🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad