eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ✅ «ترن؛ حرکت قطار انقلاب» ▪️در اوج روزهای انقلاب، لوکوموتیورانی پیر به نام فولاد، قطاری سوخت‌رسان را به مقصد اصفهان می راند. با اعتصاب کارگران شرکت نفت و راه آهن، برای رفع نیاز مردم، مسیر قطار را به سمت مناطق سردسیر تغییر می دهند. ارتش وارد عمل می شود تا محموله را پس بگیرد، اما فولاد با یاری دستیارانش مصمم می شود قطار را به مقصد برساند. مردم با مشعل‌های فروزان به همراهیِ قطار ، تا مقصد می آیند و لکوموتیوران در آخرین لحظات جان خود را در این راه از دست می دهد. ▪️«ترن» از جمله فیلم‌هایی است که در دهه ۶۰ ساخته شد آن‌هم در روزگاری که فیلم‌هایی مهیج و خوش‌ساخت با مضمونی انقلابی جلوی دوربین رفت و به موفقیت هم رسید. 💢 تماشای فایل با کیفیت در: 🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔘 «آپـاراتـچی»؛ یک طنز تماشاگرپسند ▪️تا به اینجای جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر، فیلم آپاراتچی توانسته نظر مخاطبان را جلب کند و بتواند به طور واقعی، تشویق را از تماشاگری که در سالن حضور دارد، بگیرد. فیلم آپاراتچی که روایت یک داستان واقعی است، قصه دارد و از ریتم نمی‌افتد. کنایه‌های «آپاراتچی» به حواشی سینما هم جالب توجه بود. ▪️موقعیت‌های طنز کلامی و طنز موقعیت فیلم از آب در آمده است و خندۀ واقعی بر لبان بیننده می‌نشیند. اینکه بتوان در یک نمایش طنز، غیرمستقیم به شخصیت شهید اسدالله لاجوردی پرداخت، هنری بود که حسین تراب نژاد در فیلمنامه خود از عهده‌اش بر آمده و علی طاهرفر، کارگردان فیلم اولی هم از عهده اجرایش برآمده است. ✍🏻 حسن مرادپور 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘کنش سیاسی تراز ✍️سید عبدالله هاشمی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی در خبرگزاری حوزه نوشت: ▫️در فضای پرشور و هیجان سیاسی همواره انسان به دنبال یک تکیه‌گاه فکری محکم برای کنش سیاسی خود می‌گردد و دوست دارد از میدان پر مین سیاست جان سالم به در ببرد. ▫️نهج البلاغه به شهادت مبارزین سیاسی و رهبران خردمند یکی از بهترین منابع فکری برای سیاست ورزی است.مجموع این خطبه ها و بیانات در دوران حکومت آن حضرت بیان شده است و همگی ناظر به مسائل سیاسی ،اجتماعی موجود در متن جامعه است. ▫️یکی از مهمترین خطبه ها،در این زمینه خطبه 192 معروف به خطبه قاصعه است. این خطبه، فلسفه تاریخ و سیر حرکت پرفراز و نشیب جوامع را تحلیل می‌کند.تصمیم‌های درست و خطای امت‌ها را بازگو نموده، منشأ رفتارهای نادرست و نتایج و پیامدهای آن را گوشزد می‌کند.همچنین، یک جریان شناسی عمیق تاریخی صورت گرفته و به پرسش‌های مهمی از این قبیل پاسخ داده است. 1. مبنای حرکت‌های اجتماعی چیست؟ 2. بازیگران اصلی حرکت های اجتماعی چه ویژگی‌های دارند؟ 3. مسیر صحیح و درست حرکت جامعه چیست؟ 4. نشانه اصلی انتخاب و رأی ناصواب چیست؟ 5. نشانه انتخاب صحیح در مسائل سیاسی و اجتماعی چیست؟ ▫️در این خطبه حضرت اساس و ریشه همه انتخاب‌های نادرست امت‌ها، از ابتدای خلقت تا پایان حیات اجتماعی انسان را «عصبیت وحمیت» می‌داند.شیطان با همین خصلت از درگاه خدا رانده شد برای همین حضرت ، شیطان را امام متعصبین و پیشکسوت متکبرین معرفی می‌کند.شیطان برای گمراه کردن مردم، همین بیماری را سرایت می‌دهد. حضرت در این باره می‌فرماید: «فاحذروا عباد الله عدوالله ان یعدیکم بدائه » مراقب باشید ای بندگان خدا که دشمن خدا بیماری خود را به شما سرایت ندهد و شما را گرفتار «حمیت و تعصب» ننماید. در ادامه خطبه حضرت با تکیه برهمین موضوع به تحلیل سرنوشت امت‌ها پرداخته، توضیحات مفصلی بیان می‌فرماید.پس از نکوهش بسیار از عصبیت و حمیت‌های شیطانی ، می‌فرماید: « اگر ناچار از عصبیت باشید و نتوانید دست از آن بکشید، عصبیت خود را برای اخلاق نیکو و کردارهای پسندیده و امور زیبا قرار دهید که خاندان‌های اصیل و بزرگ‌منش عرب و روسای قبائل به آن موصوف بودند. تعصب به داشتن اخلاق مرغوب نزد عقلا و آرمان های بزرگ ودرجات بالای ارزش‌ها و آثار پسندیده که از خود به یادگار می‌گذاشتند.» ▪️از مجموع فرمایش حضرت می‌توان دریافت که تعصب وحمیت معیار مناسبی برای کنش‌های سیاسی جامعه نیست و اگر حمیت وعصبیت امری ناگزیر باشد‌،باید نسبت به ویژگی‌های شایسته و صفات برجسته تعصب داشت و چنین امری را معیار کنش سیاسی قرار دهیم. ▪️این خطبه برای همه کنش‌گران سیاسی و علاقمندان به فعالیت‌های انتخاباتی، مفید وکاربردی است.در این خطبه، پاسخ بسیاری از دغدغه های ذهنی جوان مومن انقلابی در تحلیل مسائل سیاسی داده شده است. به همه دوستان پیشنهاد می‌کنم از روی کنجکاوی هم شده خطبه192 نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه را از دست ندهند.به لطف خدا ترجمه های بسیار دقیق و فراوانی نیز در این زمینه موجود است. ▪️ چقدر خوب می‌شد اگر برای تحلیل مسائل سیاسی ،نشست‌های معرفتی با محوریت این خطبه، در فضای نخبگان، شکل می‌گرفت و به جای تکیه بر اندیشه‌های رعشه‌دار و تحلیل‌های آبدار، منبع معرفت سیاسی اجتماعی خود را به «امیر کلام» و «کلام امیر» می‌سپردیم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سناتورها علیه مدیر واتساپ و اینستاگرام ▪️سناتور اد مارکی خطاب به مارک زاکربرگ: زمان شما برای تجاوز به حریم خصوصی، تبلیغ محتوای سمی و شکار کودکان و نوجوانان به پایان رسیده است. بزودی کنگره در این باره اقدام خواهد کرد.   🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 آغوشی که باز نشد ▫️وقتی که نام بهروز شعیبی را به عنوان کارگردان فیلم «آغوش باز» دیدم، با خود گفتم که با فیلم خوبی مواجهم. با اشتیاق به دیدن فیلم رفتم. از بهروز شعیبی بعید بود که چنین فیلمی بسازد. انتظارش را نداشتم. ▫️فیلم جدید شعیبی همانند کارهای قبلی او محوریتش خانواده و زندگی خوب بود. کارگردانی فیلم نقصی نداشت ولی ضعف فیلمنامه مشهود بود. گرچه فیلمنامه «آغوش باز» یک سروگردن نسبت به بقیه فیلم‌ها در جشنواره جلوتر بود و شروع و پایان مشخصی داشت ولی برخی شخصیت‌های داستان برایم قابل هضم نبود. ▫️یک نکته مهم در فیلم به چشم می‌خورد. زندگی طبقه مرفه جامعه در فیلم روایت می‌شد ولی لاکچری مثبت بود، از آن دست لاکچری‌های تازه به دوران رسیده و کثیف نبود که از فیلم زده بشوی. داستان در یک سوم ابتدایی مشخص است ولی شعیبی می‌توانست با خلق تعلیق‌ها و موقعیت‌ها، بیننده را تا پایان با خود همراه کند. «آغوش باز» ارزش یکبار دیدن دارد. ✍🏻 حسن مرادپور 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘رسانه و سینما؛ سلاح‌های جنگ شناختی-ترکیبی برای براندازی شوروی ▪️ چگونه رسانه و سینما توانست بزرگترین حکومت دنیا را براندازی کنند؟ برشی از مستند 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 «انقلاب آگاهی» ▪️جهان دچار شده بود، آری رکودی رنج‌آور و خسارتبار. ظاهر پر زرق و برق، پر حادثه و پرابتکار این واقعیت را مخفی می کرد، ولی آگاهان به‌خوبی می‌دانستند که حیات بشری مبتنی بر الگوهای فکری منجمدی که نه خدا را می‌شناخت نه با انسان مهربان بود و برای او عمقی و قداستی قائل نبود و نه با جهان طبیعت با مهر و احترام برخورد می‌کرد، تحلیل و تدبیر می‌شود. ▪️جهان گرفتار کلیشه‌های کهنۀ بود؛ مکتب لیبرالیسم و مکتب کمونیسم که به تعبیر مقام معظم رهبری «شرق و غرب امانیزم» به شمار می رفتند. نتیجۀ سیطرۀ این دو فکر بر حیات بشری تنها و تنها به قهقرا رفتن جامعۀ بشری و بیگانه شدن بشر با خود و جهان هستی بود. ▪️ سخنی دیگر داشت، نه یکی دو خط سخن جذاب، بلکه اندیشۀ کاملی که همه چیز را به گونۀ دیگری می‌دید و تعریف متفاوتی از سعادت بشر و راه و رسم کرامت و سعادتمندانه زیستن داشت. طبعاً این کلیشه ها را شکست و طرحی نو برای زندگی پیشنهاد کرد. جهان منتظر یک بود. ایمان و عشق و حماسه و پای کار آمدن ملت مستعدی که همواره کارهای بزرگی کرده بود، کلید این رستاخیز بزرگ بود. ▪️پس از آن بود که هر انسان آزاده ای که به شعار «نه شرقی و نه غربی» امام ره می پیوست در واقع به کاروانی از آزادفکرانی که به رهایی بشر از تاریکیهای خودساخته می اندیشیدند، گرویده بود. ▪️اگر کسی قائل بود باید «معنویت» را با «سیاست» جمع زد و سیاست را در خدمت معنویت قرار داد، داشت به گونۀ جدیدی می اندیشید چون در واقع نهادهای حاکمیتی ریز و درشت دنیا که هیچ، عالم اندیشه و علم نیز این سخن را نمی پذیرفت و عالَمی سراسر پر از سیطره و استیلا و نحوست سیاست پدید آورده بود و این تنها حرکت امام بود که اینگونه می اندیشید و چنین نیز عمل کرد. ▪️اگر کسی قائل بود که « صاحب اصلی کشورند» نه نظام سلطه و نه نظام استبدادی، آزاداندیش بود. ▪️اگر کسی قائل بود که «ما می توانیم. نگویید ما ناتوانیم» از منطقۀ استعمارزده و غربزدۀ فکر و فرهنگ ایران آن روز بیرون زده بود و آزادفکر شده بود. ▪️امروزه هر کسی که در نقطه ای از جغرافیای فکری، فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی و ایران اسلامی ایستاده باشد، در نقطه ای از جغرافیای دگراندیشی و آزادفکری ایستاده است. ▪️بیرون از منطقۀ «انقلاب اسلامی» عملاً رهایی از تمدن مادی و ضد بشری غرب ممکن نیست. ▪️این است آن حقیقت بزرگی که چشم بسیاری از جهانیان را پر کرده است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
💢تحلیل و بررسی جشنواره فیلم فجر ۴۲ ▪️با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘 فیلم‌های جشنواره فجر در بوته نقد ▪️ نقد فیلم سینمایی "ظاهر" ◻️ فیلم سینمایی "ظاهر" اولین تجربه سینمایی آقای حسین عامری است که با حمایت کانون پرورش فکری ساخته شده است. فیلم داستانش را راحت و بدون تکلف می‌گوید شاید این را مدیون سبکی است که از روی آن مشق کرده است. سبکی که در کارهای مجید مجیدی دیده‌ایم. در فیلم ظاهر، همانند دیگر فیلم های کانون پرورش فکری، زندگی جریان دارد و مخاطب فیلم روی خوش و لایه سخت زندگی را توامان در آن می‌بیند. عشق بی‌حاشیه‌ی دو زوج جوان رو به همراه عشق به خانواده و توجه به دفاع مقدس و سفر بی‌بازگشت قهرمان فیلم و حسرت و انتظار پیرمرد، پیرزنی را که با عشق، ظاهر را به فرزندی قبول کرده بودند و الان چیزی جز جانماز آن از او باقی نمانده و قابهای زیبا از طبیعت سرسبز پادگان ارتش در گستره دشت دلنواز در کنار رودخانه خروشان که همسایه مردم و نظام است ما را به یاد فیلم "رنگ خدا" می اندازد. اینها بخشی از برتری های فیلم ظاهر است. اما ریتم کند و نگرانی از مخاطبی که گریز پاست و حوصله و گاه انتظار این آرامی را در یک ساعت و اندی بر روی پرده سینما ندارد، موضوع بازگشت سرمایه و استقبال از گیشه از نکات ضعف این فیلم و موارد مشابه است. ✍️ مهدی رادنیک 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 ا ☑️ روز عظمت ملت ایران 🎙مقام معظم رهبری ✔️روز ۲۲ بهمن روز عظمت ملت ایران است. روز نشان دادن عزت ملت ایران است. هرسال در این چهل و چند سال، عظمت ملت را ۲۲بهمن نشان می‌دهد.۲۲ بهمن در حیات تاریخی و ملی کشور و هدایت سرنوشت ملت ایران به سوی حق و صلاح نقش بزرگی داشته است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❤️ فراخوان انتشار عکس و فیلم از راهپیمایی ۲۲ بهمن و پرچم‌های افراشته جمهوری اسلامی ایران؛ در پویش برای عید انقلاب 🌷 🔹️ بخش پویش‌های تعاملی رسانه KHAMENEI.IR "همگام"، در دهه فجر دهه بزرگداشت عید انقلاب اسلامی، از کاربران شبکه های اجتماعی دعوت میکند که از راهپیمایی ۲۲ بهمن محل زندگی خود و پرچم‌های افراشته جمهوری اسلامی ایران در مسیرهای راهپیمایی عکس و فیلم بگیرند و آن را با عنوان در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. 💻 تصاویر ارسالی در حساب شبکه‌های اجتماعی رسانه KHAMENEI.IR تجمیع و منتشر خواهد شد. 🌷 Farsi.Khamenei.ir
🔘انقلاب اسلامی در فضای مجازی/جهاد تبیین رمز عاقبت بخیری این روزهای انقلابی‌ها در برابر جنگ ترکیبی شناختی ✍سید علیرضا آل داود ▪️۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت. پنجمین سال چهل سال دوم که با نقشه راهی بسیار دقیق با اهداف ایجاد تمدن نوین اسلامی و ظهور همراه شد.همان بیانیه گام دوم انقلاب که آنگونه که شایسته بود اجرایی نشد. ▪️امام خمینی(ره) از سال 42 تا 57 با شبکه های اجتماعی و ارتباطی مسجد، حسینیه، تکیه، هیئت و با ابزارهای انتقال پیام آن روز مانند نوار کاست، اعلامیه، روزنامه ها و نشریات طراحی شده توسط شبکه مردمی، روشنگری را در برابر گلوله، ترکش، تانک، ساواک و انواع و اقسام تهدیدات نرم، سخت و نیمه سخت به جد دنبال کردند تا انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 با اتکال به خداوند و آگاهی جمعی قشر سفید و خاکستری جامعه با شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید. ▪️از سال ۵۷ تا ۱۴۰۲ انواع و اقسام توطئه ها و فشارها برای ساقط کردن این نظام الهی توسط دشمنان خارجی و جریان نفوذ-تحریف داخلی طراحی شد، اما جنسِ توطئه های دو دهه اخیر کاملا متفاوت از توطئه ها و خباثت‌های پیشین بود، نفوذ موریانه وار با ابزارهای تعاملی، هوشمند، ذائقه ساز، جذاب، بستر جنگ شناختی ادراکی ترکیبی به نام فضای سایبر-مجاز که در کنار فرصت های بی نظیر خود، تهدیدات بیشماری هم برای ما ساخت که نمونه‌اش را در شورش‌های پاییز۱۴۰۱ تجربه کردیم. ▪️آمریکایی‌های تحقیر شده، شکست خورده و رو به افول و از دَر توسط مردم بیرون انداخته شده با انواع و اقسام دیوانگی‌ها در برابر ایران اسلامی قرار گرفتند، اما از پنجره فضای مجازی یله، رها و ول با کمک موریانه های نفوذی و فسیل های خسته از انقلاب به کشور بازگشتند. ▪️حال در این شرایط طبق بیانیه گام دوم انقلاب باید بستر اینترنت آمریکایی بی‌بند و بار، رها که بستر اخبار جعلی و مایوس کننده است و آن منتج به حصر تبلیغاتی کشور شده را بشکنیم و این نخستین و ریشه ای ترین با قدم اول یعنی استقرار انقلاب اسلامی در فضای مجازی با استقلال در حوزه های زیرساختی، سرویس و خدمات، تولید محتوای امیدوار کننده و تربیت انسان رسانه‌های مجهز شده به سلاح سواد، تربیت و مهارت رسانه‌ای است. ▪️انسان رسانه هایی که با هدفشان با ساختن رسانه های تمدن ساز اینست که در برابر این نزاع تمدنی قرار گرفته و با عمل و پیدا کردن نقش خود در بیانیه گام دوم انقلاب، حاج قاسم‌های فضای مجازی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی شوند و استمرار و ثبات قدمشان تحت لوای ولایت مطلقه فقیه و امام خامنه ای منتج به ظهور بشود ان شاء الله... ▪️امسال ۲۲ بهمن ۲ شیرینی ویژه دارد، یکی موفقیت‌های دولت انقلابی آیت الله رئیسی و دوم آمادگی برای خلق حماسه‌ای بی‌نظیر در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در اسفندماه ان شا الله ▪️همراه، همصدا، هم قدم با حاج قاسم و شهدا ایران عزیز را میسازیم به اذن الله 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔻جنگ بر پایه فرهنگ و زبان ▪️چکسلواکی در آغاز جنگ سرد یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای شرقی و بین المللی را در اختیار داشت. بنابراین ، اتحاد جماهیر شوروی مجبور شد برای نابودی اقتصاد و تغییر افکار عمومی ، که در ابتدا ماهیت خصمانه ای نداشت ، سخت کار کند. ▪️حال چندان مهم نیست که چگونه چک ها و اسلوواکی ها بوی خاک شخم زده ، هوای تازه و نسیم خنگ تابستانه را دوست داشتهداند، آنها  بایستی به شکلی تا محسوس از نظر اقتصادی ناکارآمدی مزارع کوچک خود را درک می کردند.بنابراین ، تلاش ها برای عبور از تفکرات کمونیستی در چکسلواکی جذابیت اولیه ای پیدا کرد. ▪️علاوه بر این ، زبان شهروندان چک متعلق به همان خانواده زبان روسی است (زبان اسلاوی غربی با نفوذ قوی لاتین و آلمانی) و  از بعد زبان ، مخالفت های بالقوه ای به رقم تاریخ طولانی همچنان وجود داشت. ▪️از سوی دیگر ، استالین در آغاز دوران سلطنتش بر شوروی محدودیت هایی را در چکسلواکی برای بیان نگاه خود و همچنین سانسورهای شدید اعمال نمود ، که بیان فرهنگی ، تقابل اجتماعی و آزادی رسانه ها را به شدت محدود و کانالیزه کرده است .ترس از ابراز وجود و ارتباطات شهروندان به طور کلی ترس عمومی از کمونیسم را برانگیخت. ▪️رمان نویس مشهور اورول ، در رُمان "1984"خود چنین پیشنهاد می کند: "اگر می خواهید یک راز را حفظ کنید ، باید آن را نیز از خودتان پنهان نگه دارید." خانواده ها و حتی فرزندان می توانند به طور بالقوه ای "اسرار" واقعی ، یا شناخته شده درونی شما را فاش کنند. ▪️دیری نپاید، سانسور و سرکوب اجتماعی در همه سطوح به شدت موجب ترور و مخالفت تمامی کمونیسم در چکسلواکی شد. دانشجویان و جوانان، روشنفکران و رهبران افکار ، نمایشنامه نویسان - نویسندگان و فیلمسازان ، روزنامه نگاران و داستان نویسان ، همه هدف قرار گرفتند و در عین حال مخالفت پنهانی علیه نفوذ کمونیسم شکل گرفت که همه تحت نظر و دیدگاه ایدیولوژیکی ناظران کمونیست قرار گرفتند. 🔍کانال مطالعات جنگ هیبریدی https://eitaa.com/joinchat/3625648430Cad2d5cd975
🔘شکنجه خاموش در جنگ رسانه‌ای ‌ ▫️جنگ رسانه‌ای، یکی از روش‌های جنگ ترکیبی است که در آن، از رسانه‌ها برای دستکاری افکار عمومی و ضربه زدن به روحیه دشمن استفاده می‌شود. یکی از ابزارهای اصلی جنگ رسانه‌ای، انتشار اخبار منفی و تک‌جانبه است.‌ ‌ ▫️‌رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور در واقع یک ماشین جنگ روانی علیه مردم ایران‌ هستند که با حمایت مالی و سیاسی کشورهای غربی و رژیم صهیونسیتی، به‌طور گسترده‌ای از این روش استفاده می‌کنند. ▫️آنها با انتشار اخبار منفی و تحریف‌شده، سعی می‌کنند امید و انگیزه مردم ایران را از بین ببرند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 نقد و بررسی سه‌گانه ارباب حلقه‌ها 1️⃣ سه‌گانهٔ ، بر اساس رمان‌های «جی. آر. آر. تالکین» و با کارگردانی «پیتر جکسون» ساخته شد. این سه‌گانه هفده جایزه اسکار را کسب کرد و توانست ده برابر بودجه سیصد میلیونی خود، در باجه بفروشد. 2️⃣ تمام قسمت‌های این سه‌گانه، جزو فیلم‌های برتر سایت «آی‌ام‌دی‌بی» (IMDB) بوده و در رده‌ی بیست فیلم برتر جهان از دید مخاطبین شناخته می‌شوند. 3️⃣ کتاب ارباب حلقه‌ها نیز از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان بوده و حداقل به ۳۸زبان ترجمه شده است. تالکین در این کتاب حتی زبان‌هایی را برای جهان تخیلی خودش ابداع کرده است. 4️⃣ ارباب حلقه‌ها در ابتدای هزارهٔ جدید، که هالیوود شروع به جوشش کرد، توانست مخاطبین دین‌دار را نیز جذب کند. چرا که تالکین در اثر خود، با استفاده از تعالیم انسانی و فطری همچون مهربانی، هدایت، الهام، عالَم غیب، جدال خیر و شرّ و خصوصاً استفاده از مضامین مسیحی، یک اثر شبه‌دینی نوشته است. 5️⃣ شفادادن، زنده‌شدنِ مردگان، انسانهای پاک و قدسی، نوید به زندگی پس از مرگ، جنگیدن در راه دفاع از حق، وسوسه‌های شیطانی، امید و مواردی دیگر. اما برای رسیدن به بافت فکری و ایدئولوژیک اثر، بایستی از این کلیات که در مکاتب مختلف وجود دارد، گذر کرده و نگاه عمیق‌تری داشته باشیم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔸 ا ☑️ قم-تهران؛ از انقلاب فرهنگی تا انقلاب سیاسی 🖋علی اسفندیار، پژوهشگر و نویسنده ✔️مکتب انتقادی قم را می‌توان کانون شکل‌گیری «فهم موقعیت تاریخی ایرانیان» و دستاورد پنهان و بی‌نظیر امام را حل در سال‌های پایانی طاغوت دانست؛ دستاوردی که با تنویر افکار عمومی و آغاز زدودن «ستمِ شناختی»، کارکرد اصیل علمای بیدار شیعه را به نمایش گذاشته‌است. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
هدایت شده از فکرت
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 شهید شیرودی در این فیلم قهرمان نشد ▪️گفت و گو با اصحاب سینما پیرامون فیلم سینمایی «آسمان غرب» در جشنواره فیلم فجر 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦾راه حل چیه؟ شناخت هوش مصنوعی و رو کردن فتنــــه هــایی که قـــــــــــــــــــــــــــــــراره انجام بده. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
🔘 | نظریه استعمار فضای مجازی ▫️این نظریه برآمده از تحلیل ماهیت قدرت در فضای مجازی است که زیرساخت ها، ظرفیت ها و کارکردهای قدرت مجازی را تبیین می‌کند. عاملی معتقد است: قدرت نرم در فضای مجازی منجر به بسط امپراطوری آمریکا در این فضا شده که فرهنگ و نظام رفتاری خاص خود را به مخاطب تحمیل می‌کند. به عبارتی فضای مجازی ابزار قدرت نرم و قدرت نرم، مرجع تولید فضای مجازی شده است. ▪️جنگ نرم در میدانی عمل می‌کند که نوعی تخمیر و استعمار صورت می‌گیرد که این بار کاربران بی‌شماری در جهان فاعل اصلی تولید قدرت هستند. قدرت نرم نوعی مکانیزم نفوذ در ترجیحات اجتماعی یک جامعه است که به گفته جوزف‌نای بر جذب مبتنی است و از آنجایی که هیچ‌کس دوست ندارد احساس کند افکارش دستکاری شده، قدرت نرم بدون اینکه در ظاهر مشخص باشد عمل می‌کند. ▫️ جوامع مجازی بر مبنای ارزش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خاص خود، مفاهیمی چون «دوست»، «ارتباط»، «خانواده» و حتی مسائلی جزئی مانند نحوه احوال پرسی کردن را بازتعریف کرده اند. هرچند کاربران در ساخت این جوامع نقش فعال،دارند اما گفتمان حاکم بر این جوامع مجازی در تأثیرگذاری و شکل‌دهی هویت اعضای خود نقش مهمی ایفا می‌کنند. ▪️تکنیک‌های اقناعی شبکه اجتماعی تلگرام در مقابله با نقش‌های جنسیتی زن «مطالعه موردی نقش همسری» @r_esmaeili 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘رسانه ملی و تقویت گفتمان ارزش‌های انقلاب اسلامی ▪️ تقویت گفتمان ارزش‌های انقلاب، یکی از وظایف مهم رسانه ملی است. امروزه در کشور ما مخلوطی از گفتمان ارزشی انقلاب و گفتمان مادی گرا و سودانگار وجود دارد. ▪️گفتمان مادی‌گرا در بسیاری از موارد، آسیب های عمیقی بر پیکر جامعه وارد می‌کند. باید کوشید گفتمان ارزشی انقلاب بر گفتمان مدرن غربی غلبه پیدا کند. با تحقق این آرمان، شاهد خواهیم بود که برآیند رفتارهای جامعه نیز در این گفتمان، شکل ارزشی به خود خواهند گرفت. ▪️رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت و اهمیت گفتمان‌سازی فرمودند: «گفتمان یک جامعه، مثل هواست؛ همه تنفسش می کنند، چه بدانند، چه ندانند؛ چه بخواهند، چه نخواهند. باید این گفتمان سازی انجام بگیرد، که البته نقش رسانه ها و... حتماً نقش بارز و مهمی است.»  ▪️در جامعه ما رسانه ملی نقش بسیار مهم، تعیین کننده‌ و اساسی در گفتمان سازی مد نظر رهبر معظم انقلاب دارد . 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با سلام و احترام ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه ولادت باسعادت کشتی نجات بشریت، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مبارک باد.💐🌺🌸💐🌺🌸💐 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh