eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘دانستنی‌هایی در مورد جاسوسی صنعتی، قانون مالکیت معنوی و ایالات متحده 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
| 🎮جهان موازی در بازی کال آف دیوتی: موبایل ▪️یکی از پر طرفدارترین بازی‌های موبایل، کال آف دیوتی است. در آپدیت جدید این بازی، شاهد نسخه‌ی زامبی با همون شخصیت‌های کال آف دیوتی در نسخه‌ی کنسول هستیم. ▫️ماجرا این است که توسط یک شخص ناشناخته، شخصیت‌های بازی به جهانی موازی منتقل می‌شوند و ما مجبوریم در آنجا با زامبی‌ها بجنگیم.در واقع در بازی کال آف دیوتی زامبی، جهان موازی جاییه که زامبی‌ها و موجودات شیطانی حضور دارن و هر وقت از جهان موازی دریچه‌ای به این جهان باز شود، فقط با خودش مصیبت می‌آورد. ▪️علاوه بر نگاه صحیح توحیدی که همه‌ی مراتب عالم هستی، محضر خداست، حقیقت این است که در جهان موازی یا عالَم غیب، موجودات غیبی به ملائکه و شیاطین تقسیم می‌شوند؛ یعنی هم قطب مثبت و هم قطب منفی در جهان‌های غیبی حضور دارند و در حال جدال هستند. ▫️اما در غالب آثار رسانه‌ای غرب، جهان‌های متافیزیکی و فراماده، یعنی محل زندگی شیاطین و هیچ موجود الهی در آن جهان‌ها دیده نمی‌شود؛ برای اینکه به مخاطب القا شود که اگر بخواهی اهل معنویت باشی، باید با این موجودات شیطانی طرف بشی، چون در ماوراء جز این‌ها موجود دیگه‌ای حضور ندارد. ▪️بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی زامبی، دیابلو۴ و دروغ‌های پی، با سیاه نشون دادن جهان‌های موازی و عوالم باطنی، بازیکن‌ها را از معنویت‌گرایی دور کرده و بذر این فکر را که منبعث از کابالیسم است، در ذهنش می‌کارد که معنویت یعنی ارتباط با شیاطین. ✍️نویسنده: مسیح عرفان 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🎬نقد سریال This is us ▪️نکات منفی عبارتند از: سکانس‌های اضافه و بیهوده‌ای که می‌شد با سکانس‌های جذاب‌تر درباره‌ی جک و ربکا جایگزین کرد. تصویر برداری نامناسب در بعضی از سکانس‌ها که آزار دهنده است، نامعلوم بودن قصد کارگردان از حمایت شخصیت‌های اصلی سریال از نوه‌ی سیاه پوست و بزرگترین نوه‌ی همجنس باز پیرسون‌ها روند رو به رشد انحطاط و تغییرات خانواده‌های آمریکایی بوده است ؟! یا بهتر بگوییم ضد ارزش فرهنگی؟! ▫️تغییرات فرهنگی یعنی دیگر به ندرت شاهد آن خانواده‌های سالم آمریکایی هستیم و فضا کاملا عوض شده است و داستان روابط غیراخلاقی پر تعداد و همجنس بازی عادی شده است و در کل اشکالی ندارد. ▪️در سریال سازی ایران هم بهتر است سریالی که نه اقتباس و شبیه این سریال بلکه به صورتی متن به نگارش در آید که نشان داده شود بیشتر مشکل ازدواج و فرزندآوری مردم نه مشکلات اقتصادی، بلکه زیاده خواهی‌ها و تغییرات فرهنگی و همجمه فرهنگی غرب به کشور از دهه۷۰ شمسی به بعد است که با سیاست غلط ادامه دار «فرزند کمتر زندگی بهتر!» وضع را به اینجا رسانده اند. ✍️نویسنده: محسن سلطانی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
6.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 هوش مصنوعی و EEG افکار را به متن تبدیل می‎کنند ▪️محققان مرکز هوش مصنوعی انسان محور در دانشگاه فناوری سیدنی (UTS) یک سیستم قابل حمل و غیرتهاجمی ساختند که می‎تواند افکار را رمزگشایی کرده و آن‎ها را به متن تبدیل کند. ▫️این فناوری از یک کلاه EEG پوشیدنی برای ثبت فعالیت مغز و یک مدل هوش مصنوعی به نام DeWave برای رمزگشایی این سیگنال‎ها به زبان انسان استفاده می‎کند. این سیستم قابل حمل از روش‌های قبلی که نیاز به جراحی تهاجمی یا اسکن MRI ندارد. ▪️این سیستم برای تقویت تعاملات انسان و ماشین و کمک به افراد مبتلا به اختلالات گفتاری، با کاربردهای بالقوه در کنترل دستگاه هایی مانند بازوهای بیونیک یا روبات‎ها، نویدبخش است. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 «از سرگذشت» پرمخاطب ترین برنامه محرم و صفر تلویزیون شد ▪️فصل دوم برنامه تلویزیونی «از سرگذشت» طبق آمار مرکز تحقیقات پر‌بیننده‌ترین ویژه برنامه محرم و صفر امسال شد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘میانجی به مثابه جهان بینی ▪️شاید تأثیر رسانه‌ها در القای «جهان بینی» را در آثار هایدگر بیشتر می‌توان یافت. به خصوص در نظریه «دازاین هستی» که بر اساس آن رسانه‌ها نحوه هستی و وجودی آدم‌ها را تعیین می‌کنند. هایدگر در تقلای آن بود تا اثبات نماید که «نحوه هستی» انسان با دیگر موجودات تفاوت‌های حیاتی دارد و هیچ موجودی در نحوه هستی با انسان قابل مقایسه نیست. او هم چنان در تلاش است تا نشان دهد که رسانه‌ها نه تنها در سطوح سیاسی، اجتماعی و فرهنگی یا روان شناختی زندگی انسان‌ها تأثیر گذارند بلکه در سطوح هستی شناختی؛ یعنی فهم ما از خود هستی و جهان و انسان شناختی؛ یعنی تأثیر رسانه‌ها در بنیادی‌ترین لایه‌های نحوه هستی آدمی، تعیین کننده و یگانه تأثیر گذار می‌باشد. «نیل پستمن در ذیل واژه «رزنانس» به نکته‌ای بدیعی اشاره می‌کند: هر وسیله و ابزاری صرف نظر از چارچوب محدود آن و بدون توجه به کاربردی که از ابتدا از آن منظور بوده است قدرت دارد که خود را از محدوده نخستین جدا کند و سیطره خویش را در چارچوبی نو و غیر قابل پیش بینی گسترش دهد. ▪️از آن جا که هر کدام از ابزارها و وسایل ارتباط جمعی به نوعی معین، نظم و سامان دهی تفکر اندیشیدن و جذب و هضم تجربیات ما را هدایت می‌کند، لذا در شکل گیری حوزه‌های خودآگاهی و هم چنین در شکل دهی به نهادهای اجتماعی ما نقش گسترده و گوناگون دارند. این نقش تا آنجا پیش می‌رود که نه تنها در برداشت و استنباط ما از مفاهیمی نظیر تقوا و پارسایی نیکی و زیبایی اثر می‌گذارد، بلکه حتی بال‌های تأثیر خود را بر نوع و چگونگی برداشت و بیان ما از «هستی» و نگرش و باور ما نسبت به حقیقت، می‌گستراند. ▪️در ساده‌ترین بیان می‌توان اذعان کرد که رسانه‌ها جهان اجتماع ما را می‌سازند و به اندیشه‌ها و نوع نگرش ما به انسان و جهان قالب می‌بخشند و جهت گیری آن را به شکل ناخودآگاه برای انسان فراهم آورند. میانجی به مثابه ارائه جهان بینی، یعنی نقشی که چگونه دیدن و شناختن خود و محیط پیرامون انسان را در قالب ارائه معرفت و آگاهی رسانه‌ها انجام می‌دهند. 📚کتاب دین و رسانه صفحه ۷۴ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام