223A7593_1.mp3
8.32M
#صوت | #دکوپاژ
💢 نشست تخصصی «نسبت سینما با انقلاب، گذشته _ حال _ آینده»
▪️دکتر محمد حسنی _ پژوهشگر و تحلیلگر سینما
▪️محمد حسین بنی احمدی _ نویسنده و کارگردان
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری
🔘اختتامیه دوره سواد رسانه و تولید محتوای دختران
▪️هویت یابی دختران در رسانه
▫️با حضور استاد وافی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#نقد_بازی | #اختصاصی
🎮بازی خانه ما
➖بازی مناسب: 12+
➖ژانر: داستانی/ ماجراجویی
▪️«مهدی فنایی» بازیساز موفق ایرانی که همه ما او را با بازیهای «1:011» و سری بازیهای «41148» میشناسیم، بهتازگی از بازی خودش به نام «خانۀ ما» در روز ۲۳ تیرماه رونمایی کرد.
▫️در این بازی، همچون آثار دیگر این سازنده با یک بازی دوبعدی و بهشدت تأثیرگذار طرف هستیم. نکته قابلتوجه بازی این است که تمام تصاویر و انیمیشنهای آن بهصورت دستی کشیده شدهاند.
▪️در ابتدا وقتی با تصاویر و محیط بازی روبهرو میشوید، شاید فکر کنید که این بار آقای مهدی فنایی از ساخت بازیهای اکشن همراه با کمی خشونت، دست برداشته و سراغ ساخت یک بازی گوگولی رفته است اما اگر اینطور فکر میکنید بدانید که سخت در اشتباهید؛ چرا که بعد از انجام قسمتی از بازی، به شما اخطار داده میشود که اگر کمتر از 18 سال سن دارید، بازی را رها کنید و از انجام ادامه آن بپرهیزید!
▫️روند بازی از این قرار است که دختر خانمی در یک محیط سرسبز و زیبا قرار گرفته است. او را میتوانید به کارهایی از جمله آب دادن به گلها، چای خوردن، محبت کردن به پدر و مادرش و یا کارهایی ازاینقبیل وادار کنید.
▪️اما در ادامه با زدن بر روی دکمه تک چشم که نماد «ایلومیناتی» و «چشم جهانبین» است، میتوانید کارهای فجیعی را انجام دهید و این طبیعت زیبا و دلنشین را به بدترین حالت ممکن تبدیل کنید؛ مثلاً اعضای خانواده را با اسلحه بکشید یا با گوشی موبایل آنها را بیهوش کنید و...
▫️همچنین بازی به این اشاره دارد که جهان در حال سوق پیداکردن به سمت یک نظم جهانی است و در حال حاضر هم بخش عظیمی از این نظم جهانی بهواسطه فضای مجازی محقق شده است.
▪️در نتیجه بازی خونۀ ما، دنیایی شبیه نقاشیهای کودکان دارد؛ بهطوریکه شاید فکر کنید این بازی برای بچهها ساخته شده است ولی وقتی جلوتر میروید متوجه میشوید داستانِ بازی روایتگر سادگی زندگی انسانها درگذشته بوده که با بلاهایی که انسان به علت قدرتطلبی بر سر کرۀ زمین و مردم آورده، آن را به سمت نابودی کشانده است.
✍️نویسنده: احمد قطبی(عضو کارگروه نقد بازی مرکز تبلیغ مجازی حوزههای علمیه)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
31.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
🔘استفاده سرویس های اطلاعاتی از پوشش NGOها
▪️بر اساس یک پرونده واقعی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘چرا وب۳ آینده اینترنت را رقم خواهد زد؟(بخش اول)
▪️از زمان شروع، اینترنت بهطور قابلتوجهی تکامل یافته است و اکنون با ظهور پدیده web3 در آستانه یک تحول بزرگ دیگر هستیم. برای درک اینکه چرا وب۳ توجه زیادی را به خود جلب کرده است، لازم است نگاهی به تکامل اینترنت بیندازیم.
▪️وب۱: روزهای اولیه و وب استاتیک
در اوایل دهه ۱۹۹۰، اینترنت در مرحله اول خود بود که به عنوان وب۱ شناخته میشود. وبسایتهای این دوره عمدتاً ثابت و استاتیک بود یعنی کاربران میتوانستند محتوای وبسایتها را بخوانند، اما تعاملات بسیار محدود بود. وبسایتها مانند بروشورهای دیجیتال عمل میکردند و محتوای تولید شده توسط کاربران بسیار کم بود. تنها تعداد معدودی از افراد با تخصص فنی توسعه وب میتوانستند به وبسایتها محتوا اضافه کنند.
▫️وب۲: وب تعاملی و شبکههای اجتماعی
اوایل دهه ۲۰۰۰، دوره وب۲ را به همراه داشت که تعاملات پویای کاربران را معرفی کرد. مردم اکنون میتوانستند به صورت آنلاین محتوا ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و با آن تعامل داشته باشند. شبکههای اجتماعی، تجارت الکترونیک، وبلاگها و سایتهای وردپرس به شدت محبوب شدند و پلتفرمهایی مانند فیسبوک و یوتیوب امکان تعامل گسترده را فراهم کردند. با این حال، این دوره همچنین منجر به تمرکز قدرت در دست چند شرکت بزرگ شد که کنترل دادههای کاربران را در اختیار داشتند و نگرانیهایی درباره حریم خصوصی به وجود آوردند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_فیلم | #اختصاصی
🔘سینمایی "رسیدگی با مردگان"
▪️ردّ پای نهیلیسم (پوچگرایی) یا هیچانگاری در بسیاری از آثار سینمای غرب بهصراحت یافت میشود. از مالیخولیای "لارس فون تریه" و زیرپوستِ "جاناتان گلیزر" گرفته تا کاراکتر جوکر در شوالیه تاریکی. در حقیقت این تئوری به دنبال ساخت چشماندازی برای معنادار کردن زندگی انسان است.
▪️حالا اینجا در "سرکردن با مردگان" این مطلب به شدت دیده میشود. القای تصویری با موضوعِ پایانپذیری تمام حیات پس از مرگ، حاصل این اثر است. کشمکش و منازعهای که افراد (با خودشان) بعد از مرگ عزیزانشان دارند، در روزمرهی آنها تأثیر بسزایی دارد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘پهنای باند اختصاصی چیست؟ 5 مزیت مهم برای کسبوکارها (بخش اول)
▪️ازآنجاییکه نوسان در کیفیت اینترنت و افت سرعت میتواند موجب اختلال در زیرساختهای سازمانی شود و زمینهساز نارضایتی در میان کارکنان و مشتریان خواهد بود، اینترنت پرسرعت پهنای باند اختصاصی تبدیل به یک راهکار پرطرفدار در میان کسبوکارهایی شده که خواستار اینترنت نامحدود هستند. برخلاف اینترنت ADSL و سایر سرویسهای پهنای باند اشتراکی و حجمی، پهنای باند اختصاصی تمام منابع را به یک کسبوکار اختصاص میدهد و در نتیجه کاربران با افت سرعت و محدودیت در حجم ترافیک روبهرو نخواهند شد.
▫️در سرویسهای اینترنت اشتراکی، پهنای باند بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته میشود؛ به عبارت دیگر، با افزایش مقدار مصرف هر یک از کاربران، سرعت اینترنت سایر کاربران تحتتاثیر قرار میگیرد و کاهش مییابد. علاوهبر این، اشتراکی بودن پهنای باند باعث آسیبپذیر شدن کسبوکار در برابر نفوذهای امنیتی میشود. این در حالی است که در سرویس پهنای باند اختصاصی، پهنای باند بهصورت کامل در اختیار یک کاربر قرار میگیرد و به همین دلیل کاربر هرگز با افت سرعت روبهرو نخواهد شد. بااینوجود، شرکتها و سازمانهایی که میخواهند بودجه محدودی را برای سرویس اینترنت در نظر بگیرند، از پهنای باند اشتراکی که سرویسی بهصرفهتر است استفاده میکنند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
piroozmand-elm_va_tecnolgoy-1.m4a
36.61M
#بشنوید
🔘درس گفتار رابطه علم، دین و تکنولوژی
▫️جلسه اول
▪️حجتالاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند (عضو هيئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
49.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
🔘انواع نبردهای جدید
◽️در این ویدئوی کوتاه پنج نوع از انواع جنگ اعم از جنگ نرم، #جنگ_شناختی، جنگ ترکیبی، جنگ اطلاعاتی و عملیات روانی اجمالاً معرفی شده است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
26.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘چگونه نداشتن سواد رسانهای، معلمی را راهی بیمارستان کرد.
▪️بر اساس پرونده ای واقعی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘هک گسترده AT&T اطلاعات میلیونها کاربر را به خطر انداخت
▪️در یک هک بسیار بزرگ، اطلاعات تماس و موقعیت مکانی تقریباً تمام مشتریان AT&T در یک بازه زمانی شش ماهه از سال 2022 به سرقت رفته است. این اطلاعات شامل هر شمارهای که کاربران با آن تماس گرفتهاند یا پیامک فرستادهاند، تعداد دفعات و مدت زمان این تماسها و در برخی موارد، موقعیت مکانی تقریبی بر اساس اتصال به برجهای تلفن همراه است.
▫️شرکت AT&T مدعی است که اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت های اعتباری به سرقت نرفته است. با این حال، اطلاعات تماس و موقعیت مکانی که در معرض خطر قرار گرفتهاند، خطرات قابل توجهی برای حریم خصوصی به همراه دارند.
▪️شرکت AT&T به مشتریان آسیبدیده از این هک اطلاع رسانی خواهد کرد، اما هر کاربری که در بین ماه می و اکتبر 2022 مشتری AT&T بوده، اطلاعاتش به سرقت رفته است. لیست شماره تلفنهایی که در این هک گنجانده شدهاند در وب سایت AT&T قابل بررسی است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چگونگی اعتماد مردم به کالاها با تکنیک های تبلیغاتی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری|#دکوپاژ
🔘نقد انیمیشن «من نفرت انگیز۴»
▪️باحضور آقایان:
▫️سید میثم موسویان
▫️سید مهدی موسوی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#نقد_بازی | #اختصاصی
🎮بازی وارکرافت
➖رده سنی: 15+
➖ژانر: تخیلی، استراتژیک، داستانی
▪️اگر قرار باشد نقطهای را برای شروع حوادث بازی وارکرفت پیدا کنیم، باید به گذشتههای بسیار دور سفر کنیم؛ زمانی که همه چیز با تایتانهای پانتئون (The Pantheon) شروع شده بود؛ تایتانهایی که به نوعی خدایان وارکرفت شناخته میشوند و بخش اول زندگی خود را در قالب ماهیتی به اسم World-Soul در خواب به سر میبردند. این موجودات با بیدار شدن از این خواب، تلاش کردند تا همنوعان بیشتری از جنس خود را در قالب ورلد سولها پیدا کنند. از طرفی دیگر، وظیفهی شکلگیری سیارهها و حفظ نظم و تعادل درون آنها را نیز برعهده داشتند.
▫️از طرفی دیگر، در چنین نوع داستانهایی، در کنارِ هر نیروی خیری، نیروی شر نیز وجود دارد. بر همین اساس، خدایان دیگری نیز در همان ابتدا در وارکرفت وجود داشتند که به عنوان اربابان وید (Void Lords) تلاش میکردند تایتانها و ورلد سولهایشان را فاسد (corrupt) کنند. البته فساد نه به معنایی که میشناسیم؛ چرا که اربابان وید میخواستند هر آنچه که وجود دارد را با خود و محیطشان همگن کرده و به نوعی سرزمین Eternal Torment را ایجاد کنند. اربابان وید به نوعی فعالیتهای تایتانها را بررسی میکردند و آنها به تدریج به قدرت بسیار زیاد تایتانها حسادت ورزیدند؛ به همین دلیل اربابان وید تصمیم گرفتند بر ضد آنها کارهایی را انجام دهند. از آنجایی که اربابان وید مطلع نبودند ورلد سولها در کدام سیارهها وجود دارد، موجوداتی به نام خدایان باستانی (Old Gods) را به لوکیشنهای مختلف میفرستادند تا کارِ رصد و دریافت ورلد سولها را انجام دهند.
▪️شما در این بازیها با در دست گرفتن یک شخصیت، اقدام به مبارزه با دشمنان کرده و داستان بازی را پیش می برید.(هر سری از ورلد آف وارکرفت، داستان مخصوص خودش را دارد و طبیعتا شخصیت داخل بازی و دشمنان نیز متفاوت هستند.
▫️نکات بازی
▪️این بازی بدلیلی اینکه از تخیل بسیار بالایی برخوردار است و از سویی ذهن جوان و نوجوان نیز با تخیل گره خورده، برقراری ارتباط بسیار راحت است.
شخصیت های داخل بازی تفکیک جنسیتی داشته و چون تخیل بازی زیاد است، شکل و شمایل افراد داخل بازی عجیب غریب است و سعی شده در مواقعی دچار مشکلات اخلاقی و ایرادات جنسی نیز باشد.
▫️طراحی کارکترهای زن در بازی در برخی موارد بسیار شهوت انگیز و در گوشه ای از بازی بسیار خشن هستند. دیالوگ های بازی نیز هر کدام برای هر شخص جدا طراحی شده و همه اینها باعث جذابیت و جذب بیش از حد مخاطب در این بازی شده است.
▪️افزایش قوه تخیل باعث پیشرفت ذهن و قدرت گرفتن ذهن می شود. این حرف را تمام روانشناسان کودک و نوجوان به آن معتقداند و در تاثیر تخیل، در زندگی روزمره و بلکه پیشرفت در زندگی را از دلایل خوب بودن آن میدانند. خشونت در این سبک بازیها معمولا حالت کارتونی داشته و از فضای واقعی نیز دور است.
✍️نویسنده: احمد قطبی(عضو کارگروه نقد بازی مرکز تبلیغ مجازی حوزههای علمیه)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘ایران یک «کانادا» گیمر دارد
▪️بهگفتۀ مدیر ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانهای در ایران ۳۴ میلیون یعنی به اندازه جمعیت کانادا گیمر دارد اما تولیدات ایرانی در حوزۀ بازیهای کنسولی به انگشتان یک دست هم نمیرسد.
▪️در نبود بازیهای ایرانی، گیمرها مجبور به خرید دلاری بازیهای خارجی میشوند که آسیبهایی مثل تهاجم فرهنگی و خروج دلار و... را دارد.
▪️برخی کارشناسان معتقدند که حمایت از صنعت بازی هزینه بالایی دارد، اما در مقابل موفقیت آن نسبت به دیگر صنایع بازدهی بالاتری خواهد داشت.
▪️چین در سال ۲۰۲۳، ۱۰۵/۹ میلیارد دلار از راه بازی کسب درآمد کرده تا بیش از ۲۰ برابر درآمد نفتی ایران در همان سال از ساخت بازی درآمد داشته باشد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام