موج کره ای.mp3
40.7M
📌 موج کره ای 🇰🇷 - جلسه پنجم 5⃣
(بررسی نفوذ موسیقی کرهای (کیپاپ-BTS) میان دانش آموزان)
🎙 استاد مجید دهبان
❌پدرها و مادرها حتما گوش دهند😱
ادامه دارد...
#سواد_رسانه
#بیتیاس
#کیپاپ
#موسیقی
#پادکست
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
19.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا شما به "رژیم خبری" نیاز دارید؟
#سواد_رسانه
#موشن
#آداب_مصرف_رسانه
#اخبار_منفی
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
نقش رسانه ها در بالا بردن مشارکت انتخاباتی مخاطبین.mp3
38.2M
نقش رسانه ها در بالا بردن مشارکت انتخاباتی مخاطبین | دکتر غلامرضا نوری
#سواد_رسانه
#رسانهوانتخابات
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
💢براساس برچسب ها رأی ندهید❗️
🌀گاهی رقبای انتخاباتی و برخی رسانه ها، واژه هاي مختلف را به صفات اکثرا منفي تبديل كرده و آنها را به آحاد يا نهادهاي مختلف نسبت مي دهند. گاهي هدف از اين عملكرد، آن است كه ايده، فكر يا گروهي محكوم شوند و براي آنكه استدلالي در محكوميت آنها آورده شود. این روش برای تحریک به رد فکر و عقیدهای بدون بررسی شواهد، مورد استفاده قرار میگیرد.
🌀«میانهرو»، «تندرو»، «متحجر»، «نفوذی»، «افراطی»، «پوپولیست» و... نمونههایی از برچسب هستند که سبب میشوند براساس بار معنای موجود در کلمات، فرد از تعمق و بررسی برنامههای فرد کاندیدا فاصله گرفته و متاثر از برچسبها، درباره یک کاندیدا به نتیجه برسد. در واقع با این روش سعی در انحراف افکار عمومی از بررسی برنامههای کاندیدا و رای براساس برچسبها است.
🌀این شیوه معمولا باعث ایجاد فضای #دوقطبی در انتخابات میشود.
🖋معصومه نصیری _مدرس سواد رسانه
#سواد_رسانه
#رسانهوانتخابات
#تفکر_انتقادی
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
🚨 #هشدار🔻
🔹در پی هک اخیر سامانههای قوهقضائیه، گروههای متعدد فیشینگ فعال شده و در حال جمعآوری دیتای مردم از سایت منتشر کنندهٔ اطلاعات مربوط به پروندههای قضایی هستند.
🔹تا پیش از ماجرای هک اخیر، هکرهای خالیکنندهٔ حسابهای بانکی مردم، لینکهای آلوده را به صورت متنی ساده و در قالب یک پیام برای افراد ارسال میکردند و اغلب به دلیل ارسال توسط شماره موبایل و نیز عدم درج اطلاعات خاصی در متن پیامک با مقداری توجه و دقتنظر از سوی مردم، فرایند هک مذکور خنثی میشد. البته در مواردی که تعدادشان کم هم نبودند شاهد اشتباه افراد در کلیک بر روی لینکهای آلوده و خالیشدن حسابشان بودهایم.
🔹اما در آینده نزدیک به احتمال قریب به یقین شاهد خواهیم بود فردی که شماره تماساش در این سامانه موجود است، با پیامکی حاوی اطلاعات شخصی خود نظیر نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس محل سکونت، نام پدر و حتی اشاره به پرونده سابق وی در دستگاه قضایی و... مواجه میشود؛ در چنین شرایطی، هرچند این اطلاعات باز هم از غیرِ سرشماره ADLIRAN قوه قضاییه ارسال میشود، اما با توجه به محتوای پیامک که حاوی دیتای دقیق شخصی افراد است، ضریب اعتمادسازی صورت گرفته توسط هکرها برای مخاطب به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و احتمال دقت فرد به سرشماره و سایر نکاتِ امنیت سایبری کاهش پیدا میکند.
🔹 برای درک بهتر موضوع فرض کنید برای شما یک روز صبح که برای رسیدن به محل کار دیرتان هم شده باشد :) ناگهان این نوشته به صورت پیامک ارسال شود که: آقا/خانم ............. فرزند ........ به کد ملی .........، برای مشاهده متن شکایت مجدد آقا/خانم ............. از شما با موضوع ........... بر روی لینک زیر کلیک کنید.
🔹واقعا تصور کنید در چنین شرایطی چند درصد از ما مردم، روی لینک مزبور کلیک نخواهیم کرد و همه نکات پیشگیرانه را با دقت و تکبهتک (مانند توجه به سر شماره و نوع ادبیات متن پیامک و...) بررسی خواهیم نمود؟
💡 راه حل ساده چیست؟
اولین و مهمترین نکته در حوزه تقابل با فیشینگهای این سبکی، آگاهسازی عمومی در حوزه پیشگیری است؛ اینکه همه افراد جامعه این نکته ساده را دریابند که پیامکهای مربوط به پروندههای قضائی صرفا با سرشماره ADLIRAN برای شما ارسال میشوند و به هیچ عنوان نباید بر روی لینکهایی که با سرشمارههای دیگری خبر از جزئیات پروندهای از شما در دستگاه قضائی میدهند کلیک کنید.
🔰 نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی(نسرا)
#سواد_رسانه
#تفکر_انتقادی
#پیامک_جعلی
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
⚠️ در آستانه انتخابات فریب شیادان رسانه ای را نخوریم❗️
#سواد_رسانه
#تفکر_انتقادی
#رسانهوانتخابات
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
علی کریمی از سیل سیستان و بلوچستان هم دروغ صید کرد
🔹در پی وقوع سیلاب هفتهٔ گذشته در سیستان و بلوچستان، نیروهای امدادی چند استان برای کمک به سیلزدگان بسیج شدند.
🔹در این میان برخی چهرهها مثل علی کریمی که در سیاهنمایی و دروغپردازی کارنامهٔ پُرباری دارند، تصویر تلخی را تحت عنوان وضعیت مردم این استان جنوبی کشور بازنشر داد.
🔹این درحالی است که تصویر ادعایی بیش از یک ماه پیش در رسانههای دیگر با عنوان وضعیت کودکان فلسطینی منتشر شده بود.
🔹پیش از این بارها علی کریمی با انتشار تصاویر قدیمی، جعلی و آرشیوی از محرومیتهای مردم افغانستان، پاکستان و... و انتساب آن به ایران مخاطبانش را فریفته بود.
#سواد_رسانه
#اخبار_جعلی
#تفکر_انتقادی
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
🔘دیدن کلیپ غیراخلاقی و ۹ پیشنهاد مادرانه برای تربیت رسانهای
▪️شبکههای اجتماعی هم مصیبتی شده اند، میلیاردها دلار خرج میشود تا فرزندتان را از خودش و از شما بگیرند
▪️همهی اینها درست؛ اما نقش مادر کلیدی است.
سواد رسانهای مادر کارگشاست.
در روزگاری که همه خوابند هیچکس مثل مادر هوشیار نیست و مؤثر.
▪️شما میخواهید به فرزندتان کمک کنید. حالا فرض کنید سردبیر یک رسانهاید و او مخاطب، باید چه کرد؟ تغییر در مخاطب از طرق فرآیند اقناع انجام میشود. رسانه با اقناع، بینش و گرایش و رفتار مخاطب را تغییر میدهد. با این مقدمه باید چه کرد؟
1⃣ اول: نگران باشید نه مضطرب
گام اول خودتانید. شما رسانهاید. اما رسانهی هیجانی و عصبانی هیچوقت نمیتواند مؤثر باشد. پس بر خود مسلط باشد.
نه خودتان احساس گناه کنید و نه به فرزند احساس گناه دهید. صبور باشید و همهچیز را تمام شده نپندارید.
2⃣ دوم: مقتدرانه عمل کنید، نه مستبدانه
مستبدانه تصمیم نگیرید و برخورد متصلبانه نکنید. با این حال مقتدر باشید. آدم مقتدر، قدرتش از اعتبارش است. هم قدرت دارد و هم مشروعیت.
مادر به خودی خود اعتبار دارد. این اقتدار را نگه دارید که بسیار از آن کار برمیآید. اولین گام برای اقناع اعتبار منبع است که مادر در اوج آن قرار دارد.
3⃣ سوم: اهل مدارا باشید نه مسامحه
فرق ظریفی این دو دارند. با فرزندتان متناسب با شرایطی که دارد مدارا کنید، اما مسامحه نکنید. یعنی بیخیال نباشید. آدمی که مدارا میکند تلاش میکند متناسب با شناخت و ظرفیت فرزند او را گامبهگام به مقصد هدایت کند. اما آدم اهل مسامحه فرزندش را رها میکند.
4⃣ چهارم: نظارت کنید نه مچگیری
نرمافزارهای مختلفی برای نظارت بر فرزند وجود دارد، از آنها استفاده کنید.
برای نظارت وقت بگذارید، اما هر اطلاعی کسب کردید جار نزنید. مچ نگیرید تا حریمها حفظ شود و فرزندان احساس نکنند راه بازگشت وجود ندارد.
فقط اطلاع کسب کنید تا متناسب با آگاهی تصمیم بگیرید.
5⃣ پنجم: فعال باشید، نه منفعل
مرحله بعدی شکستن مقاومت است و در اینجا شکستن تابو.
ماجرا را عادی کنید تا حس کنجکاوی بر دیگر هیجانها اضافه نشود. خیلی صادقانه و تا دیر نشده موضوعی که نگرانش هستید را با او در میان بگذارید. مثلاً اگر اطمینان دارید که فرزندتان در معرض مواجهه با کلیپ است خودتان زودتر سربسته او را مطلع کنید که ماجرا چیست و حس کنجکاوی را تعدیل کنید. بگذارید از شما بشنود تا دیگری.
6⃣ ششم: تذکر دهید نه تعلیم
مرحله بعد از شکستن مقاومت، ایجاد تردید است. برای ایجاد تردید استدلال کافی نیست، از عواطف استفاده کنید.
از ابزارهایی که میتواند یک تلنگر برای فرزندان محسوب شود.
آنچه فرزندتان میداند را در این مرحله تذکر دهید. مثلاً توجه دادن به خودش، به بزرگیش و هویتش. یا تذکر دادن به عقوبتهای دنیایی و غیردنیایی.
یا حتی اینکه هر آدم عاقلی در هر جای دنیا نسبت به این موضوع(موضوع غیر اخلاقی داخل کلیپ) نوعی نفرت دارد.
این مرحله تذکر است نه تعلیم. بین این دو تفاوت است، مثل تفاوت حکمت و موعظه.
در تذکر، برخلاف تعلیم شخصیت متذکر و اعتبار منبع بسیار مهم است.
مادر و مادری از این جهت خیلی مؤثر است.
7⃣ هفتم: تعلیم دهید نه تخدیر
حالا نوبت شناخت است. فرزندانتان را در مرحله دودلی رها نکنید. تحمیق یا تخدیر یعنی بیاعتنایی به آگاهیبخشی و رها کردن فرزند در جهل.
با زبان همدلی و متکی به نقاط مشترک با فرزند برای او استدلال کنید. استدلال دربارهی چه؟
سه چیز. اولاً صاحب اثر کیست و چه ویژگیهایی دارد.
دوم درباره خود اثر. اینکه چه مشخصاتی دارد. موسیقی و شعر و بازیگران و.... مرحله سوم نیز اینکه این کلیپ در شرایط امروز جامعه چه کارکردی دارد؟ چه چیز را در مخاطب هدف گرفته است. چرا برایش تخریب این وجه در مخاطب اهمیت دارد؟
8⃣ هشتم: تشویق کنید نه تأدیب
واپسین مرحله در اقناع ترغیب است؛ یعنی ایجاد رفتار.
این مرحله را با تشویق امتحان کنید تا تأدیب.
مثلاً تشویقش کنید همین مسیر را برای کمک به دوستانش دنبال کند. تلاش کنید در این ایام بیشتر سمت کارهای دلپسند و دوست داشتنی برای خودش و خانواده برود. بیشتر سمت معنویت برود و کمتر در تنهایی و خلوتی شبکههای اجتماعی باشد.
9⃣ نهم: پیروزید نه شکستخورده
توجه کنید که در هر شرایطی پیروزید. زیبایی نزد فرزند شماست به امانت.
بخواهد و نخواهد درونش خوبیها را فریاد میکند؛ هم از درون به فضایل کشش دارد و هم از بیرون.
هر کاری از دستتان ساخته است انجام دهید، اما توجه کنید که هدایت اصلی دست من و شما نیست، دست اوست که حاضر و ناظر و باقیست. اوست که هادی است به اسم رب و مربی است و تربیت با اوست.
پس اول تلاش و بعد هم با حسن ظن و ایمان به پیروزی دعا کنید...
منبع، گرالیت
#سواد_رسانه
#تربیت_رسانهای
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه
🔺 تعداد کاربران اینترنت کودک از یک میلیون عبور کرد
وزیر ارتباطات:
🔹 حدود یک سال از راهاندازی اینترنت کودک و نوجوان میگذرد و والدین میتوانند با خیالت راحت تنظیماتی را به اختیار در شیوه استفاده از فضای مجازی توسط کودکان انجام دهند.
🔹 طبق آخرین آمار بیش از یک میلیون نفر از این سرویس استفاده می کنند./سیتنا
🚩نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی(نسرا) تهران بزرگ
#سواد_رسانه
#اخبار_رسانه
🔗 آموزش عمومی سواد رسانه