eitaa logo
سوادینو - سوادرسانه ای
371 دنبال‌کننده
329 عکس
192 ویدیو
6 فایل
کانال جامع سواد رسانه‌ای و فضای مجازی با ما از رسانه لذت ببرید... ارتباط با مدیر: @abdollahi_m_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
. 💠 فیلم، جذاب تر از چیزی است که با دیدن پوستر یا تیزر آن می‌شود حدس زد. داستان آن درباره بیست و سه نوجوان سیزده تا هفده ساله است که اسیر نیروهای عراقی می‌شوند و ماجراهایی که برایشان اتفاق می‌افتد... . 💠قهرمان بودن همیشه نتیجه ورزیدگی، هوش زیاد یا شجاعت بی نظیر نیست؛ گاهی اوقات، انجام کارِ درست و ایستادگی روی اصولی مثل غیرت، وطن پرستی، صداقت و دینداری باعث می‌شود آدمهای معمولی، قهرمان بشوند. نکته جذاب و در عین حال لذت بخش فیلم، همین معمولی بودن بیست و چهار قهرمان آن (نوجوانان و ملاصالح) است. کسانی که اگرچه در صحنه ضبط برنامه رادیویی شجاعت و صلابت قهرمانان فیلم‌های جنگی در آنها کمتر دیده می‌شود؛ اما شرافت و وطن پرستیشان مانع از این می‌شود که علیه کشورشان حرفی بزنند. در پارک حاضر نمی‌شوند تصویر خندیدن یا بستنی خوردشان به سوژه تبلیغ علیه کشورشان تبدیل شود. اما بچه‌هایی هستند که تصمیم به اعتصاب غذا گرفته اند، اما دوست دارند که اعتصاب از وعده غذایی بعدی شروع شود. آدمهایی که بعد از جلسه با صدام، از خودشان بدشان میآید ولی واقعاً آنها چه چاره دیگری داشتند؟! . همین ها باعث می‌شود، ۲۳ نوجوان «معمولی» که وارد استخبارات عراق شده‌اند، به صورت ۲۳ قهرمان خارج شوند که در عین هویت شخصی، یک هویت جمعی مشترک هم دارند. . 💠 فیلم روی دیگری هم دارد، آنجا که نشان می‌دهد «مقررات بین‌المللی» برای دشمن تمامیت خواه، چیزی جز کاغذپاره نیست. مگر تدوین کنندگان این قوانین «بین المللی» در کدام جنگ به آن پایبند بوده اند؟ سربازان آمریکایی با زنان و نوجوانان عراقی بر اساس قوانین بین‌المللی رفتار میکردند یا دست نشانده تکفیری آنها در سوریه؟ قتل و عام یا تجاوز گسترده سربازان متفقین به زنان آلمانی بر اساس کدام کنوانسیون جنگی بود؟ . 💠 می‌خواهد به این سؤال کلیدی پاسخ دهد که «آیا جنگ جای بچه‌هاست؟» برای جواب دادن به این سؤال، بهتر است ۲۳ نفر را به همراه جوجو ربیت دید، و اینطور به جواب رسید: اگر کسی (حتی نوجوان) به مفاهیمی مثل و اعتقاد دارد، باید در مقابل دشمنی که بویی از اینها نبرده، بایستد. اما اگر هدفش از زندگی «پیدا کردن دوست دختر» و «رقصیدن» است (مانند )، می‌تواند خود را تسلیم دشمن کند. شاید بعد از اینکه شرفش را لگدمال کردند، جانش را به او ببخشند. راهنمای والدین: فیلم دارای صحنه های خشنی است که برای بچه‌های زیر ۱۲ سال مناسب نیست؛ اما به هیچ عنوان فیلم تلخی نیست و حتی در صحنه های زیادی میتواند مخاطب را بخنداند. @toluenou_ir 🔆
✅ ویلوبی ها جدید و داستان بچه هایی است که پدر و مادرشان از آنها متنفرند، در خانه نادیده گرفته می‌شوند و حتی مجبورند غذایشان را بدزدند، چون والدینشان به آنها غذا نمیدهند😨 🔹 پدر و مادر آنها تمام وقت به معاشقه می‌پردازند و اگر در بچه ها مزاحمشان شوند، باید برای تنبیه به ذغالدانی بروند. همین باعث می‌شود تا بچه ها برای کشتن پدر و مادرشان نقشه بکشند و آنها را راهی یک مسافرت خطرناک کنند... . وضعیت سیاهی بر فیلم حاکم است که البته آب و رنگ فیلم و طنز موجود در کار، آن را تا حدی تعدیل کرده 💠 بازنمایی و انگاره سازی این انیمیشن از خانواده باعث شده تا خانواده های آمریکایی آن را شدیدا مورد انتقاد قرار بدهند. . 💠 نکته دیگر اشاره و به رسمیت شناخته شدن همجنس بازی در این فیلم است که بسیار واضح تر از دو انیمیشن «داستان اسباب بازی ۴» و «به پیش» به تصویر کشیده شده. . @toluenou_ir 🔆
آشتی با کودک درون . 💠 مخاطب اصلی بعضی از فیلم‌های کودک و نوجوان، والدین هستند! تپلی و من یکی از آنهاست. این فیلم یک موضوع روانشناسی را انتخاب کرده که با تصویر کردن «کودک درون» و بیان ساده هم برای بچه‌ها جذاب است و هم برای والدین تلنگری که متوجه شوند، ریشه بسیاری از مشکلات و ناکامی‌های افراد در دوران کودکی است. . 🔹 داستان فیلم در مورد «رامین» است، کسی که در چهل سالگی هنوز مجرد مانده، یک زندگی معمولی دارد، نمی‌تواند احساساتش را ابراز کند و رویاهایش را فراموش کرده. اما با پیدا شدن سر و کله تپلی در زندگی او، این روند تغییر می‌کند و نقطه عطفی در زندگی رامین به وجود می‌آید.. . 🔹 فیلم برای من یک نکته جالب هم داشت که به صورت گذرا اما «درست» به آن اشاره می‌شود. چالش میان فرزندان و والدین یک موضوع پرتکرار در فیلم‌های کودک و نوجوان است. در محیط‌های رسمی اجتماعی، اغلب حق به والدین داده می‌شود. در مقابل، فیلم‌ها و انیمیشن‌های خارجی سال‌های اخیر، معمولا از حق فرزندان و نسل جدید به طور یکطرفه و افراطی جانبداری می‌شود. اما یکی از نکات مثبت فیلم تپلی و من این است که در این موضوع بر روی خود حق و انجام کار درست تاکید دارد، نه کسی که آن را انجام می‌دهد. . 👈در کل می‌توان این فیلم را نسبتا قوی، سالم و حال خوب کن دانست . 😕 پانویس: ارجاع افراطی به فیلم سلطان قلبها و تاکید بر موضوعات عاشقانه (اگر چه به خط قرمزها نزدیک هم نمی‌شود) در فیلم را نپسندیدم و مفید هم نمی‌دانم @toluenou_ir 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه سوم از دوره آموزشی «مدیریت محتوای رسانه‌ای در خانواده» ✅ وقتی صحبت از محتوای جنسی میشه باید بدونیم که این موارد در برنامه های صدا و سیما نسبتا رعایت میشه در وی او دی ها (مثل نماوا،فیلیمو، آیو و ...) حساسیت کمتری وجود داره . تو شبکه‌های اشتراک فیلم( مثل آپارات، نماشا)، در سایتهای دانلود فیلم و در شبکه‌های اجتماعی عملا هیچ کنترلی وجود نداره @toluenou_ir 🔆
نوجوانان و سواد رسانه‌ای با نگاهی به تراژدی رومینا اشرفی 🕰امشب ساعت ۲۱ در اینستاگرام از طریق آدرس های زیر همراه ما باشید. @toluenou_ir @m.nasiri6000 @asrehooshmandi @toluenou_ir 🔆
✅ جامعه و بازار کار نیازمند 📱 به اطراف خود نگاه کنید، رسانه دغدغه کدام خانواده نیست؟ چند درصد از افراد می‌توانند رسانه را در خانه خود مدیریت کنند؟ چند درصد در شبکه‌های اجتماعی رفتار. درستی دارند؟ و اصلا چند درصد از کسانی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند از کارکردهای مختلف آن آگاه هستند؟ 🔹 به نظر شما چند درصد از معلمان مدراس و مربیان مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها در حد نیازشان در برخورد با بچه‌ها با رسانه‌ها آشنا هستند؟ 🔹 به نظر شما آیا یکی از مهارت‌های ضروری که باید در مدارس آموخته شود سوادرسانه‌ای و داشتن تفکر انتقادی در مواجهه با رسانه‌ها نیست؟ 👈اگر با موارد بالا موافق باشید تایید می‌کنید که جامعه ما نیازمند این است که مربیان بسیاری برای آموزش سوادرسانه‌ای تربیت شوند. به همین دلیل انجمن سواد رسانه‌ای تصمیم گرفته است تا دوره جامع تربیت مدرس سوادرسانه‌ای را با رویکرد تربیتی برگزار کند. 🎓آیا با گذراندن این دوره مدرس سوادرسانه می‌شویم؟ 🔸بگذارید این سوال شما را با سوال پاسخ دهم. آیا با گذراندن 20 ساعت آموزش رانندگی، راننده می‌شوید؟ - آنقدر اعتماد به نفس پیدا می‌کنید که بدون حضور مربی رانندگی کنید. نقش این دوره هم شبیه به همین است، برای تبدیل شدن به یک استاد تراز اول سوادرسانه نیاز به مطالعات بیشتری است. که البته در این زمینه هم با معرفی منابع اصلی همراه شما هستیم. 👊توانایی‌هایی که در این دوره کسب خواهید کرد: مبانی سواد رسانه‌ای فلسفه ورزی با انیمیشن ها مهارت های فرزند پروری در عصر رسانه اینستاگرام/ فرصت ها و تهدیدها بازی اعتیاد اینترنتی تأثیر رسانه و مدیریت آن رژیم مصرف حقوق کودک و حریم خصوصی 👦این دوره برای چه کسانی مفید است؟ علاقه مندان به تدریس سوادرسانه‌ای فعالین تعلیم و تربیت (معلمان و مربیان) روانشناسان و مشاوران خانواده والدینی که می‌خواهند برای تعامل بهتر با فرزندانشان، تسلط مناسبی بر مباحث رسانه داشته باشند 💰مبلغ سرمایه‌گذاری در این دوره برای 24 ساعت دوره و کارگاه  470 هزار تومان است. که تا ۲۷ تیرماه میتوانید با 🔹 ۲۳۵ هزار تومان ثبت‌نام کنید. 🔹 ۵۰ درصد تخفیف ویژه برای شرکت کنندگان در چهار دوره قبلی سوادرسانه‌ای در نظر گرفته شده است 🕐زمان آغاز کلاسها، ۳۰ تیرماه است ✅همین حالا میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال @modarres_savad در تلگرام و ایتا مراجعه کرده، یا به @savad_admin پیام دهید شماره‌های تماس: 09140701829 و 38220467 با ما از رسانه لذت ببرید @Toluenou_ir
🔹 آموزنده بودن و وجود الگوهای مثبت رفتاری، از معیارهای انتخاب فیلم برای بچه‌ها است و باید گفت می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. . 💠 این انیمیشن داستان پسری به نام «تد» را روایت می‌کند که در شهری بدون درخت زندگی می‌کند؛ اما ماجرایی باعث می‌شود که به درختان علاقه پیدا کند و سعی کند یکی از آنها را به شهر خودش بیاورد. البته «تد» برای اینکار با چالش‌هایی هم مواجه است از جمله اینکه مردم شهر از وضعیت موجودشان راضی هستند... . 💠 انیمیشن لوراکس اهمیت جهان طبیعی و حفاظت از منابع طبیعی می آموزد و اینکه مصرف‌گرایی زمین را همچنان آلوده و نابود خواهد کرد «مگر اینکه» افرادی مانند تد و در مقابل آن بایستند. . 💠 با فرزندان خود در این باره صحبت کنید: () 🔹 چه چیزهایی در محیط اطراف ما وجود دارد که باید تغییر کند؟ یک فرد چگونه می‌تواند محیط زندگی خود را تغییر دهد؟ چرا مردم شهر فکر می‌کردند نیازی به درخت ندارند؟ آیا اختراع وانسلر خوب و جذاب بود؟ آیا اونسلر می‌توانست کاری کند که کارخانه‌اش محصول تولید کند و هم درختان نابود نشوند؟ کدام یک از کالاهایی که ما مصرف می‌کنیم به محیط زیست آسیب می‌زند؟ (مفاهیم: مصرف گرایی، حفاظت از محیط زیست، همراهی و قبول نظر اکثر مردم) ✅ فلسفه ورزی با انیمیشن ها، یکی از سرفصل های دوره جامع سوادرسانه‌ای با رویکرد تربیتی هست که برای ثبت‌نام در این دوره میتوانید به @modarres_savad مراجعه نمایید. @toluenou_ir 🔆
🔰 دوره جامع تربیت مدرس سوادرسانه‌ای با رویکرد تربیتی 🎓نفرات برتر دوره با عضویت در به مراکز مختلف معرفی خواهند شد. 🔹 آنلاین 💠 همراه با اعطای مدرک و پشتیبانی محتوایی 💵 ضمانت بازگشت وجه ⏱آغاز دوره از ۳۰ تیرماه ✅ همین حالا ثبت نام کنید 👇 ⭕️ @modarres_savad ☎️۰۳۵۳۸۲۲۰۴۶۷ 📱‌۰۹۱۴۰۷۰۱۸۲۹ با ما از رسانه لذت ببرید @Toluenou_ir 🔆
13.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠سوادرسانه‌ای گمشده خانواده‌هاست 📱 چندتا خانواده دیدید که همیشه تو خونشون داره برنامه کودک پخش میشه؟ یا بچه‌هاشون بیشتر اوقات دارن با گوشی و تبلت بازی می‌کنند و پدر و مادر دقیقاً نمیدونن چطور باید این رسانه‌ها رو مدیریت کنند؟ 🔹 تازه، هرچی بچه‌ها بزرگتر میشن. چالش والدین هم با رسانه‌ها بیشتر میشه. 🔹 اگر مدیریت رسانه در خانواده، دغدغه شما هم هست، ازتون دعوت میکنم تا این ویدئو رو تماشا کنید. با ما از رسانه لذت ببرید @Toluenou_ir 🔆
بنری که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، یک نقاشی قدیمی را نشان می‌دهد که سوژه‌اش، روی صورت خود ماسک زده است. این بنر با این طرح، از مردم خواسته که از ماسک استفاده کنند. بسیاری از کسانی که این عکس را منتشر کرده‌اند، بنر را تبلیغی برای فرهنگ چینی و نمادی از آن می‌دانند. اما واقعیت چیز دیگری است. این اثر، یک تابلوی نگارگری ایرانی است. تابلو اثری است از محمد یوسف (حسینی مصور) نقاش معروف مکتب اصفهان که با نام «مرد جوان» شناخته می‌شود. این تابلو (که در بنر روی صورتش ماسک قرار گرفته) بین سال‌های دهه ۳۰ و ۴۰ قرن هفده میلادی در اصفهان و در عصر صفوی کشیده شده است. نسخه اصلی این نگارگری هم از سال ۱۹۲۴ تا به امروز در موزه‌ آرمیتاژ در سنت‌پترزبورگ نگهداری می‌شود و یکی از نمادهای نگارگری مکتب اصفهان به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با نقاش ایرانی این اثر می‌توانید از صفحه ویکی‌پدیای او بازدید کنید. @toluenou_ir 🔆
. 🎆سرنشینان (inside out): بر احساسات خود مسلط نباشید!! (قسمت 1/2) ⭕️ این انیمیشن بسیار خوش ساخت است و در سال2016 توانست جایزه اسکار بهترین انیمیشن را به دست آورد. «سرنشینان» اتفاقات درون انسان و نمود بیرونی آن را روایت می‌کند و جالب است بدانید که ساخت آن یک تیم روانشناسی خبره با تیم نویسنده همکاری داشته‌اند. ⭕️ خلاصه داستان: در ابتدای فیلم شخصیت اصلی فیلم (رایلی) را نشان می‌دهد که در یک خانواده شاد و سالم زندگی می‌کند. از طرف دیگر نیز دردنیای موازی در درون (ذهن) او که حس‌های شادی، غم، ترس، خشم و .. اتاق فرمان رفتارهای رایلی کنترل!! می‌کنند، شادی (موجود زرد رنگ) در تلاش است تا همه چیز بر وفق مراد باشد و در پشت اتاق فرمان گوی‌های زرد رنگ که خاطرات شاد رایلی هستند همه فضا را پر کرده‌اند. در ادامه فیلم رایلی و خانواده اش مجبور به مهاجرت می‌شوند و این آغاز چالش در فیلم است. جاییکه رایلی نمی‌تواند خود را با شرایط جدید مطابقت دهد و در دنیای موازی نیز تلاش شادی برای کنترل وضعیت ناکام می‌ماند و طی یک اتفاق! شادی و غم از اتاق فرمان خارج می‌شوند و همین موجب وخیم شدن اوضاع در زندگی رایلی می‌شود. و در انتها هنگامی که «شادی» می‌تواند با تلاش دوباره  و طی مراحلی به اتاق فرمان بازگردد، متوجه می‌شود که باید به جز شادی، بقیه حس‌ها نیز در شکل گیری خاطرات (زندگی) نقش داشته باشند تا ثبات شخصیت حفظ شود. 🔹 ادامه مطلب در پست بعدی 👇 @toluenou_ir 🔆
🎥«سرنشینان» تلاش دارد به کودک یا نوجوان مخاطب فیلم بگوید: آنچه زندگی را زیبا و متعادل می‌کند توام بودن شادی، غم، ترس و خشم است. این مفهوم با آنچه «رنج مقدس» می‌شود نزدیکی زیادی دارد و نیاز امروز جامعه ما نیز هست. اما نکته‌ای که نبود آن در فیلم به طرز عجیبی احساس می‌شود، نبود یک نیروی کنترل کننده رفتار است. به نحوی که انگار این احساسات هستند که خود را تنظیم می‌کنند و حتی گاهی به طرزی عجیب و در میانه فیلم آنها نیز از حالات درونی که برای رایلی اتفاق می‌افتند غافلگیر می‌شوند که نشانه یک تناقض آشکار در فیلم است جبرگرایی، مسئول نبودن فرد در مقابل رفتارش و بی اختیار بودن او در فیلم عجیب و در عین حال مخرب است. فرض کنید فرد بداند که احساسات مختلفی درون او وجود دارند و رفتار او را کنترل می‌کنند ولی نسبت به آنها اختیاری نداشته باشد، در این صورت تربیت و مسئولیت پذیری را چگونه باید معنا کرد؟ اگر در میان مفاهیم ذهنی خود جستجو کنیم «خرد (WISDEM)» آن چیزی است که نبودش صدمه بزرگی را به فیلم وارد کرده. این خلا عجیب هنگامی بیشتر به چشم می‌آید که پدر رایلی نیز فاقد این عنصر است و در چند جای فیلم این موضوع به نحو آزار دهنده دیده میشود.  پیشنهاد ما: بهتر است اگر این فیلم را برای دیدن با خانواده انتخاب می‌کنید، در مورد موضوعات زیر با کودک یا نوجوان(با توجه به سنشان) گفتگو کنید: چرا وجود غم، ترس و خشم در زندگی لازم است؟ (با توجه به بخش ابتدایی فیلم) آیا اگر در هنگام خشم و عصبانیت از کسی رفتار بدی سر بزند، قابل توجیه است، یا جامعه از او انتظار دارد که بر خودش مسلط باشد؟ رفتار ما را احساساتمان کنترل می‌کند یا عقلمان؟ در چه مواردی باید از احساسمان تبعیت کنیم و در چه مواردی جلوی آن را بگیریم؟ @toluenou_ir 🔆