eitaa logo
سواد رسانه‌ای
2.4هزار دنبال‌کننده
378 عکس
314 ویدیو
21 فایل
سواد رسانه‌ای؛ لازمه‌ی مواجهه‌ی هوشمندانه و ایمن با رسانه‌ها
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦تمرینی ساده که با تکرار روزانه میتونه مانع خستگی و تنبلی چشم‌ها در اثر استفاده زیاد از موبایل، لپ تاپ و... بشه 📍قدری از موبایل یا مانیتور فاصله گرفته و روزانه چندبار در حد یکی دو دقیقه این کار رو تکرار کنید 📲 @savaderesanei
🚦خشمگین بودن ویژگی زیست در اینستاگرام است! 📍بررسی چالش‌های مدیریتی با شبکه‌های اجتماعی در ایران در گفتگو با احسان شاه قاسمی؛ 🔸ماهیت اینستاگرام ذهن را تنبل می‌کند، فضا را مبتذل می‌کند، مصرف گرایی را تشویق می‌کند و چون بستری برای بحث کردن‌های سیاسی نیست، به نظر می‌رسد برخی از مسئولین این عقیده را داشته باشند که این شبکه اجتماعی دردسری برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند و مانعی بر سر راه آن ایجاد نمی‌کند درحالیکه تلگرام اگر به شاخه و برگ‌های درخت حمله می‌کرد، اینستاگرام به ریشه‌ها حمله می‌کند. 🔸اینستاگرام قطعا به لحاظ ایجاد مصرف‌گرایی در جامعه به شدت آسیب‌زا بوده است و حتی به شما نشان می‌دهد که شما با هر شرایطی می‌توانید مصرف‌گرا باشید. 🔹چه اتفاقی افتاده و چه بی‌اعتمادی ایجاد شده که مردم کشورتان حاضرند داده‌ها و اطلاعات خود را در اختیار کشور‌های بیگانه قرار دهند، اما در اختیار شما نگذارند. درحالی‌که همان مردم نمی‌دانند که جمهوری اسلامی اگر بخواهد می‌تواند به هرجای تلگرام سرک بکشد و به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. ادامه مطلب در لینک زیر👇 https://farhangesadid.com/0001rf 📲 @savaderesanei
16.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️اهمیت مطالعه یهود در سینما 💢واقعیت آن است که سینمای یهودی امروزه یک سینمای مدرن محسوب می شود و لذا باید اول ماهیت و ابعاد آن را بشناسیم تا بعد بتوانیم هالیوود و شرایط و اقتضائات خاص آن را درک کنیم. 🎙دکتر محمد حسین فرج‌نژاد •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚦در فضای مجازی و به راحتی دیگران را قضاوت نکنیم! 📍کلیپ را تا آخر مشاهده کنید 📲 @savaderesanei
🚦 به اندازۀ دنيايی که می‌شناسيم واقعی است 📍دیوید چالمرز، فیلسوف بزرگ معاصر، در کتاب جدیدش به‌سراغ مسئلۀ واقعی‌بودن دنیای مجازی رفته است 🔸در این دورۀ تماس‌های تصویری، «من را می‌بینی؟» یکی از سؤال‌های رایج است، ولی اگر آن را از فیلسوف استرالیایی، دیوید چالمرز، بپرسید معنای عمیق‌تری پیدا می‌کند. چالمرز در جواب این سوال گفت: «فیلسوفان محافظه‌کار خواهند گفت نه، من فقط تعدادی پیکسل روی صفحه می‌بینم، نه شما را». اما دیدگاه خود او متفاوت است: «بله، شما را درست می‌بینم»؛ به هر دو معنای «درست»: هم کامل و هم صحیح. این ادعای به‌ظاهر ساده معناهای فلسفی عمیقی دارد. 🔹چالمرز یکی از معروف‌ترین فیلسوفان قرن بیست‌و‌یکم است که حال به سراغ این پرسش رفته که آیا واقعیت مجازی کاملاً فراگیر و شبیه‌سازی‌شده -نام آن را VR کامل بگذارید- صورتی اصیل از واقعیت یا بدیلی برای آن به حساب می‌آید یا نه. زمان انتشار کتاب او جالب است: در اکتبر ۲۰۲۱، مارک زاکربرگ اعلام کرد که فیسبوک در حال کار روی ساخت متاورس است -«اینترنتی کاملاً فراگیر و ... متجسّد»، که در آن می‌توانید با استفاده از آواتاری شخصی در یک محیط آنلاینِ سه‌بعدی در جلسات حاضر شوید یا با دوستان خود شام بخورید. 🔺درحالی‌که زاکربرگ آرمان‌شهری مجازی را تدارک می‌بیند، دیگران از پایان غیرانسانی واقعیت می‌ترسند. اینکه بگوییم حق با کیست تا حد زیادی بستگی به پاسخی دارد که باید به یک پرسش فلسفی قدیمی بدهیم: واقعیت چیست؟ 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/interview/10670/ ▫️ترجمان 📲 @savaderesanei
🚦آنقدر بازی کن تا بمیری 📍بازی‌های ویدئویی بازتابی از شرایط تولیدشان هستند، چیزی شبیه خودِ «کار» در قرن بیست‌و‌یکم 🔸استیون پول، نظریه‌پرداز بازی، می‌گوید بازی‌های ویدئویی مدرن، مثل کار ماشینی‌شده‌اند. ما قوانین بازی را یاد می‌گیریم یا در چنبرۀ آن‌ها منضبط می‌شویم و به‌خاطر رعایتِ دقیق آن‌ها بازخورد مثبت می‌گیریم. «درست همانند یک کارمند مطیع، عملیاتی را انجام دادید که از شما خواسته شده بود. در واقع، بازی وظیفه‌ای کاری بوده است». یک روزنامه‌نگار بازی، در کتاب جدیش به نام ریسِت کن خواننده را به سفری پرماجرا به پشتِ پردۀ شرکت‌های بازی‌سازی می‌برد.                                         📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://tarjomaan.com/barresi_ketab/10678/ ▫️ترجمان 📲 @savaderesanei
🚦ترفند‌های جستجو در گوگل 1️⃣ جستجو دقیق اگه به دنبال مطلبی هستید که مثلا دقیق همان دو کلمه کنار هم باشند دو کلمه را داخل " قرار دهید مثل: "دانلود برنامه" و اگه میخوای دو کلمه باشن ولی کلمه اینستاگرام نباشه از - استفاده کن مثلا "دانلود برنامه" -اینستاگرام 2️⃣ جستجو در سایت خاص مثلا ما دنبال مطلب داخل سایت تلگرام هستیم از :site استفاده می کنیم مثل: site:t.me کانال اندروید 3️⃣ جستجو فایل برای جستجوی فایل مورد نظر از :filetype استفاده می‌کنیم، مثلا ما به دنبال فایل pdf یک کتاب می‌گردیم filetype:pdf کتاب 4️⃣ استفاده از @ برای پیدا کردن پیج یا کانال‌های شبکه‌های اجتماعی آیدی مورد نظر را در گوگل با @ جستجو می‌کنیم و سریع به پیج/کانال/ربات مورد نظر می‌رسیم 📲 @savaderesanei
راهبردهای ارتباطی تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی.pdf
796.7K
🚦مقاله علمی "راهبردهای ارتباطی تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی" https://cir.ihu.ac.ir/article_207425_47a83fc1ad86308a64ae7756eb79ad26.pdf 📍فصلنامه تمدن‌پژوهی 📲 @savaderesanei
🚦راستی آزمایی از اصول‌حرفه‌ای ادعایی بی بی سی 📍دو نکته در مورد پوشش‌خبری مرگ ملکه  ۹۶ ساله انگلیس : ۱. صفحه ‌اینستاگرام  بی بی سی فارسی ، بخش کامنت‌های دنبال‌کنندگان را بست و این یعنی برخورد دوگانه و خلاف ادعای بی‌طرفی و حق اظهار‌نظر مردم . مفهوم‌دیگر این اقدام‌ بی بی سی  این است مردم  حق دارند و می‌تواند در مورد هر موضوع و شخصیت‌حقیقی و حقوقی هر چیزی بگویند جز در مورد ملکه ۹۶ ساله انگلیس. ۲. تلويزيون بی بی سی فارسی ویژه و مستمر ، ساعت‌ها  مرگ ملکه را پوشش داده است؛ انگار هیچ خبری در ۲۴ ساعت گذشته جز مرگ‌ملکه در دنیا اتفاق نیافتاده‌است که ضرورت داشته باشد فارسی زبانان از آن ‌ها بدانند. این نوع  بستن کنداکتور برای مخاطبان ایرانی ، موید بی‌توجهی بی بی سی فارسی  به نقش ارزش‌های خبری و نیاز مخاطبان  در دربانی و چینش اخبار است. 🤔مرگ‌ملکه انگلیس چه ارزش‌های خبری جز شهرت‌منفی برای ایرانیان دارد؟! ✍ 📲 @savaderesanei
🚦جرات برای تغییر؛ راه برون‌رفت از بحران رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران 📍هم‌زمانی فوت با ایام اربعین منجر شد تا به‌طور کامل در جریال حواشی و اخبار پیرامون آن قرار نگیرم، لذا به تحلیل رسانه‌ای آن نمی‌پردازم. 🔸اما فارغ از اعلام موافقت یا مخالفتم با و شیوه‌های مقابله با بی‌حجابی و...، تحلیل و بررسی حوادث مشابه نشان دهنده‌ی این اصل غیرقابل انکار است که وقتی معاندین داخلی و خارجی همراه با رسانه‌های مرتبط، نقطه ثقل فعالیت خود را مبتنی بر استفاده از تکنیک‌های عملیات روانی قرار می‌دهند، صرفا تکیه و اصرار ما بر استدلال و بیان واقعیت (آن هم پس از شکل‌گیری روایت غالب و اصلی از سوی رسانه‌های معاند) نمی‌تواند راهگشا باشد؛ همانطور که در اکثر حوادث و مسائل یک دهه اخیر، جنگ شناختی_رسانه‌ای را به دشمن باخته‌ایم. به نظرم زمان آن رسیده است که نظام قدری جرات به خرج دهد و در موارد زیر، اقدامات انقلابی و موثری (نه صوری) صورت دهد: 🔹بازنگری جدی در شیوه‌های قهری مقابله با مردم تا کاهش به حداقل برسد 🔹آموزش به‌روز، دقیق، مفصل و مستمر به مسئولین و اصحاب رسانه‌ پیرامون تحلیل پیام، اقتضائات جنگ شناختی، تکنیک‌های اقناع، تکنیک‌های عملیات‌ روانی و... (قطعا برای این منظور، سوار شدن بر موج آموزش‌های رایج و سطحی سواد رسانه‌ای و مجازی راهگشا نخواهد بود و نیاز به طراحی‌های جدید و عمیق دارد) 🔹بازنگری جدی در شیوه‌های پوشش خبری رسانه‌های رسمی کشور از حوادث و مسائل روز 🔹تغییر سازوکار تعامل نهادهای نظارتی و امنیتی با رسانه‌ها و اعطای به آنها (همراه با پذیرش خطاهای احتمالی رسانه‌ها به دلیل سرعت در پوشش اخبار) که یکی از مهمترین عوامل در خلق در شرایط وقوع بحران است 🔹ایجاد قرارگاه واکنش‌سریع رسانه‌ای به‌مثابه قوه عاقله نظام در راهبری و تنظیم‌گری رسانه‌های رسمی کشور در شرایط بحران 🔹استفاده از شیوه‌های عملیات روانی و خلق تکنیک‌های جدید در جنگ شناختی با دشمن؛ همراه با حفظ اخلاق اسلامی 🔹 و... ✍ 📲 @savaderesanei
تکنیک‌های_عملیات_روانی_در_حوزه_رسانه.pdf
28.29M
🚦فایل PDF کتاب «تکنیک‌های در حوزه رسانه و خبر» t.me/GhadiriNetwork/2380 💢نذر فرهنگی جناب آقای احمد قدیری (@GhadiriNetwork) 📲 @savaderasanei