eitaa logo
سواد مدیا
518 دنبال‌کننده
717 عکس
915 ویدیو
0 فایل
بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم...⚠️ کاری خودجوش برای گسترش سواد تجزیه و تحلیل پیام های رسانه ای(سواد رسانه ای) ✅‌ «دارنده مدال طلای المپیاد سواد رسانه‌ای» 🔰انتشار از طریق بازارسال(فوروارد) بلامانع. پیشنهاد و انتقاد: https://eitaa.com/Vatanamlran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ نقش چه کسانی در تولید پیام مهم است؟ ⬇️⬇️⬇️ ⭕️ تولید کننده ی اصلی یا حامی مالی یک پیام، کسی است که پیام برای او ساخته می شود. ⭕️ شناخت مالکان رسانه‌ای و حامیان مالی آنها بخش مهمی از سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی ما را تشکیل می دهد. 🧐🤔 راستی پشتیبان مالی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای همچون ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی چه کسانی هستند و چه اهدافی دارند؟!⁉️ 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫🚫 تغییر سبک زندگی جوانان ایرانی با استفاده از فیلم ها و سریال های ماهواره ای ⬇️⬇️⬇️ 💢 اگر می خواهید در ایران تغییر رژیم انجام دهید لازم نیست جاسوس بازی کنید،؛ فقط کافیست فرستنده های بزرگ و قوی را بگیرید و .... 💢 ببینید بر خلاف جنجال‌های رسانه‌ای که علیه آزادی در ایران راه می اندازند؛ چطور اعتراف می کنند که ایران بازترین جامعه را در منطقه دارد...‼️ 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
است، بیا حال مرا بهتر کن فکر دلواپسیِ قلب منِ مضطر کن این شب جمعه اگر مقصد تو کرببلاست نزد دعایی به منِ نوکر کن @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سواد مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در آخرزمان نفله خواهید شد اگر سواد رسانه ای نداشته باشید....!!! سواد مدیا 👇 @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازنمایی واقعیت در رسانه ها⏬⏬ 🔶 یکی از اساسی ترین ویژگی های رسانه ها بازنمایی واقعیت است؛ اما آیا همه ی واقعیت در رسانه ها منتشر میشود؟ 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😊 سواد رسانه‌ای با. چاشنی طنز 💢فنون خلق پیام های رسانه ای ⭕️ بازنمایی👇👇 ⏮ «بازنمایی» نمایش واقعیت به یک شکل خاص است که باعث اشتباه در برداشت مخاطب می شود. 🌀 با ما: ❗️باسواد شو❗️ سواد مدیا بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ شهرت طلبان فرصت جو... از سیل و زلزله گرفتن تا قتل و اعدام و حتی مسایل سیاسی در هر مسئله ای که جنبه ی ملی به خود گرفته سر و کله شان پیدا می شود؛ موضع می گیرند، ابراز همدردی می کنند و بعضی وقتها فیلم هم بازی می کنند...😳 ⁉️ اما آیا واقعاً این جماعت دلسوز ملت اند؛ یا شهرت طلبانی هستند به دنبال فرصت...؟! (بازخوانی نقش سلبریتی ها در تند کردن آتش اغتشاشات) 🌀 به ما: ❗️باسواد شو❗️ سواد مدیا ⚠️بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
🎬 آیا قهرمانان هالیوودی منجیان زمین اند؟ آیا اصلا هیچ کدامشان وجود خارجی دارند؟!... 🌹کافیست مابخواهیم تا کند... @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👀 گشت و گذار کودکان در فضای مجازی ⁉️ استفاده نامحدود و بی قانون از فضای مجازی چه آسیب های را می تواند به فرزندان دلبند ما وارد سازد؟! ⁉️ به عنوان والدین چطور می توانیم مدیریت کنیم تا کودکانمان در فضای مجازی مورد سوء استفاده قرار نگیرند؟! 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️❇️‌ لطفاً پلک بزنید❗️ ❗️همین الآن❗️ 🌀 با ما: ❗️با سواد شو❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
🔺تلویزیون برای کودکان دوران ما یکی از جذاب‌ترین وسایل ارتباطیه و متاسفانه بیشتر کودکان تو هر سنی که باشن بخش زیادی از وقت شون رو جلوی صفحه تلویزیون می‌گذرونن؛ خیلی از ماها که به‌دلیل مسائل کاری، کارهای منزل، بیماری، نداشتن حوصله یا...  نمی‌تونیم وقت کافی برای کودک مون در نظر بگیریم، از تلویزیون مثل «پرستار بچه» استفاده میکنیم. از اونجا که دوره تولد تا 3 سالگی مرحله ی حساس توی رشد ذهنی، عاطفی، اجتماعی و جسمانی کودک به حساب میاد، باید توی این مقطع به تاثیرات عمیق تلویزیون روی کودکمون آگاه باشبم. 🔻پژوهش‌ها نشون می‌ده ارتباط و تعامل مادر و کودک و ویژگی‌های محیط خیلی بیشتر از برنامه‌های تلویزیونی در رشد ذهنی کودک تاثیر داره. 🔺علاوه بر این ثابت شده که تلویزیون هیچ تاثیر مثبتی بر رشد ذهنی کودکان نداره و به همین دلیل قرار دادن کودک زیر دو سال در برابر تصاویر، رنگ‌ها و صداهای جعبه ای که هیچ‌ کدوم از نیازهای عاطفی و ذهنی اون رو برآورده نمی‌کنه، به هیچ وجه توصیه نمی‌شه. تلویزیون وسیله ارتباطی یک طرفه‌ایه که نمی‌تونه فرصت‌هایی مثل تجربه کردن، بازی کردن و همکاری کردن رو در اختیار کودک قرار بده. 🔻بعلاوه بمباران شدن کودک بوسیله پیام‌های یک طرفه تلویزیون امکان داره بعد از مدتی نیاز اصلی اون در برقراری رابطه با محیط پیرامون رو دستخوش آسیب‌های جدی کنه.پس یادمون باشه، تلویزیون برای بچه ها؛ نه مادره، نه پرستار، نه دوست و هم بازی... 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ امام زمان (عج) در نگاه رسانه های غربی ♨️ دستکاری باورها و اعتقادات مردم👇 مهدویت را تحریف می کنند و تحریفات خود را با چاشنی تمسخر به مخاطبانشان القا می کنند‼️ 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
🚨 امواج رسانه ای افکار را می بلعند!‼️ افکاری که همه زندگی ما را شکل می دهند و اکثر افراد جامعه بیشترین تاثیر و تغییر را از موج های فضای مجازی دریافت می کنند. ⚠️ یادمان باشد👇👇👇 تغییر سبک زندگی و ارزش ها با تغییر افکار و طرز تفکر انسان ها ایجاد می شود...سواد رسانه‌ای بهترین ابزار مقابله با این تغییرات... ✅ 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
30.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 شگردهای رسانه ای در علوم شناختی 1️⃣1️⃣تکنیک یازدهم: « فصل پیله، پروانه مرده » ⏬⏬⏬ 🦋 شیوه زیست پروانه در دنیای خبر تبدیل به شگردی شده که به مخاطب می گوید باید همه ذهنت در اختیار من باشد. این شگرد را اصطلاحا «فصل پیله، پروانه مرده» می گویند. 🦋 در این شگرد رسانه ای مخاطب باید از ابتدا تا انتها ذهن خود را به رسانه مذکور بدهد تا آن را شکل دهند. در بحران ها و آشوب ها این مساله بسیار فراگیر است. در این میان رسانه هم احساسات و هم عقل مخاطب را در دست می گیرد و به او اجازه نمی دهد از منبع دیگری تحلیل متفاوتی بشوند، اینجاست که پروانه ذهن به دنیا نیامده می میرد... 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
📛 شگردهای رسانه ای در علوم شناختی 1️⃣1️⃣ تکنیک یازدهم: « فصل پیله، پروانه مرده » ⏬⏬⏬ 🦋 برای آنکه به پختگی برسیم و پروانه شویم ابتدا باید کرم پیله بود، به عبارتی باید از صفر شروع کرد، این رمز ورود به طبیعت زیباست. شیوه زیست پروانه در دنیای خبر تبدیل به شگردی شده که به مخاطب می گوید باید همه ذهنت در اختیار من باشد. این شگرد را اصطلاحا ” فصل پیله، پروانه مرده “ می گویند. در این شگرد رسانه ای مخاطب باید از ابتدا تا انتها ذهن خود را به رسانه مذکور بدهد تا آن را شکل دهند. در بحران ها و آشوب ها این مساله بسیار فراگیر است. در این میان رسانه هم احساسات و هم عقل مخاطب را در دست می گیرد و به او اجازه نمی دهد از منبع دیگری تحلیل متفاوتی بشوند، اینجاست که پروانه ذهن به دنیا نیامده می میرد. در حوزه شناختی رسانه‌ها معمولاً برای این که مخاطب زنده را به مخاطب مرده تبدیل کنند، اصرار به تبدیل شدن آن به پروانه شدن دارند. 🐛 مقدمه ی پروانه شدن، کرمی است که باید در پیله ای قرار گیرد و بعد به پروانه تبدیل شود، رسانه های بیگانه براساس این شگرد از اول حس کرم بودن را به افکار عمومی القا می کنند، یعنی حس رشد نیافتگی و این که هر آینه می توانید پروانه بشوید، مگر اینکه خودتان نخواهید! بر اساس این افکار پیله ای را دور ذهن مخاطب می پیچند که مخاطب خود نیز به بافت آن کمک می کند. به این صورت که مانع ورود اطلاعات صحیح به ذهن خودش می شود و فکر می کند هرچه این ممانعت بیشتر و محکم تر شود، فصل پروانگی اش زودتر اتفاق می افتد، اینجاست که مخاطب به همین بهانه دور خودش را پیله ای بسته و نمی گذارد هر حرف حق و درستی را بشنود، بنابراین ذهن فقط به سمت رسانه های بیگانه و رسانه های معاند، سوق پیدا می کند و مخاطب دیگر حرف حقی که در داخل گفته می شود را نمی شنود و فکر می کند با بستن این پیله و مسدود کردن مسیر اطلاعات صحیح یا انتخاب مسیر اطلاعات‌ غلط به جای انتخاب اطلاعات صحیح، دارد به پروانه شدن و رشد یافتگی خودش راه پیدا می کند؛ در حالی که دقیقاً پروانه ی ذهن در این زیست بوم در حال خفه شدن و مردن است. بنابراین در تکنیک «فصل پیله و پروانه مرده»، اصطلاحا ذهن های منجمد را ملاحظه می کنیم. 🦋 تکنیک کشته سازی که در عملیات روانی استفاده می شود، یکی از ایستگاه های آن همین کشتن پروانه ی ذهن است، لذا گفته می شود در "فصل پیله و پروانه مرده"، مخرج مشترک می شود "فصل مردگی"، در واقع رسانه های بیگانه با این شگرد، برای ذهن های مرده، نوعی سمفونی می گذارند که مخاطب احساس کند در یک هارمونی قرار دارد در حالی که هارمونی نیست، آغاز مرگ هست. 🐛 "فصل پیله و پروانه مرده"، جزو پیچیده ترین تکنیک های عملیات شناختی است شگردهای رسانه ‌های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ماست. بنابراین رسانه ‌ها تلاش می کنند مطابق اهدافی که دارند در این فرآیند دخالت کنند. ایجاد، تغییر یا تقویت باورها، از کارکردهای رسانه ها در همراه سازی مخاطبان است. ✅ لازم است تا رسانه ‌ها ی داخلی با ایجاد خوراک لازم برای ذهن مردم از نشخوارهای ذهنی رسانه های بیگانه برای مردم جلوگیری کنند. ذهن انسان هم مشابه جسم به خوراک احتیاج دارد و اگر خوراک لازم و با آگاهی به ذهن داده نشود از در دسترس‌ترین مطالب که بعضا شاید صحیح هم نباشد، تغذیه خواهد کرد. منبع: دکتر علیرضا داوودی، کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی/ رادیو گفتگو 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ ❇️ پس انسان باید که به خوراکش با تأمل بنگرد(قرآن کریم/ سوره عبس، آیه ۲۴) 🔰 همون‌طور که رژیم غذایی مناسب برای سلامتی جسم مهمه؛ رژیم استفاده ی مناسب از پیام های رسانه‌ای هم برای سلامتی روح و روان مهمه... ✅ پس به دستور قرآن، این بی دروغ ترین پیام رسان دنیا؛ " به غذای روحت هم با تأمل بنگر! " ⁉️چقدر پیام های این پیام رسان رو به اشتراک می گذاریم؟!🤔 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💣 نبرد مجازی 💣 ♨️ یکی از مخرب ترین جنبه های نبرد مجازی، تولید محتوای مخرب، اخبار جعلی و شایعه سازی است. 🙁 آیا می دانید طبق برآورد متخصصان علوم ارتباطات، ایرانی ها ۱۸۰ برابر مردم دیگر کشورها مورد هجوم عملیات روانی در فضای مجازی قرار می گیرند؟! 🤔 این شایعات در کجا ساخته و از کجا منتشر می شود؟!ببینیم ...👌 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥🔥 با خبرهای بد چکار کنیم؟ ⁉️ ⚡️⚡️توی این روزها که هر جا می ریم پر از اخبار منفیه، واقعا چطور می تونیم خوب زندگی کنیم؟⁉️ ✅ محمد منشی زاده مدرس سواد رسانه پیشنهادهایی دارد؛ ببینید👌👌 🌀 با ما: ❗️باسواد شو❗️ سواد مدیا ⚠️ بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
اگه می خواین حال روحیتون بهتر بشه این کلیپ رو حتما ببینید و برای دوستانتون هم ارسال کنید✅👌
❤️ یا صاحب الزمان 🌹 چه روزها که یک به یک غروب شد نیامدی چه بغض ها که در گلو رسوب شد نیامدی @savadmedia1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☄☄ شیوه ی حمله ی دشمن در فضای مجازی ⬇️⬇️⬇️ 🚨مواظب شلیک توپخانه ی دشمن باشید ‼️ ⚠️ جنگ هنوز تمام نشده است؛ فقط شکل آن تغییر کرده است... 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه ای جامعه سهیم باشید.