eitaa logo
سواد مدیا
506 دنبال‌کننده
799 عکس
1هزار ویدیو
0 فایل
بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم...⚠️ کاری خودجوش برای گسترش سواد تجزیه و تحلیل پیام های رسانه ای(سواد رسانه ای) ✅‌ «دارنده مدال طلای المپیاد سواد رسانه‌ای» 🔰انتشار از طریق بازارسال(فوروارد) بلامانع. پیشنهاد و انتقاد: https://eitaa.com/Vatanamlran
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 چگونه سواد رسانه‌ای خود را تقویت کنید؟ ⏬⏬ امروزه برای استفاده ی هر چه آگاهانه تر از رسانه‌ها باید سواد رسانه‌ای خود را تقویت کنیم. در این زمینه متخصصین ارتباطات و سواد رسانه‌ای ۴ قدم اصلی را به ما معرفی کرده اند. با استفاده از این ۴ قدم دیگر فریب اخبار و مطالب مختلف در شبکه‌های اجتماعی را نمی‌خورید: 1⃣ اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید💥 در قدم اول باید ببینید هر کدام از شبکه‌های اجتماعی را با چه هدفی در گوشی موبایلتان دانلود کرده‌اید و چقدر از آن استفاده می‌کنید. مثلا توییتر را برای دنبال‌کردن اخبار دانلود کردید و با واتس اپ با دوستان و همکارانتان صحبت می‌کنید. در اینستاگرام هم آثار هنری‌تان را منتشر می‌کنید یا خدماتتان را معرفی می‌کنید. و یا از هر کدام از پیام رسان های داخلی که برای جایگزین این شبکه ها استفاده می کنید؛ زمان استفاده از هر کدام از آن‌ها را مشخص کنید و بیشتر از زمان مشخص وقتتان را تلف نکنید. 2⃣ افکارتان را دسته‌بندی کنید💥 چه چیزی ارزش دانستن دارد؟ مثلا شما عاشق بسکتبال هستید و اخبار مربوط به آن را دنبال می‌کنید. پس خبرهای مربوط به بسکتبال برای شما ارزشمند است. سعی کنید در برخورد با مطالب و اطلاعات شبکه‌های اجتماعی مختلف به این دو سوال پاسخ دهید: چه چیزی نیاز دارید بدانید؟ و چه چیزی را می‌خواهید بدانید؟ هر کدام از شبکه‌های اجتماعی قابلیت تنظیم اطلاعات ورودی را دارند. سعی کنید طبق علاقه مندی خود صفحه‌های مفید را پیدا کرده و دنبال کنید. صفحه‌هایی که به دردتان نمی‌خورد اما وسوسه کننده است را از اکسپلور حذف کنید. 3⃣ احساستان را نادیده نگیرید 💥 وقتی خبری را می‌خوانید یا ویدئویی را تماشا می‌کنید، از خودتان بپرسید که بعد از دیدن ویدئو و خواندن مطلب چه احساسی داشتید؟ آیا عصبانی شدید؟‌ احساس گناه کردید یا تاسف خوردید؟ بعد از اینکه به این سوال‌ها جواب دادید، از خودتان بپرسید که دنبال‌کردن آن احساس چه نتیجه‌ای دارد؟ و در نهایت چه کسی یا چه چیزی از احساس شما نفع یا ضرر می‌کند؟! 4⃣ هدف‌مندانه فعالیت کنید💥 لایک‌های شما محتوای صفحۀ اکسپلور اینستاگرام شما را شکل می‌دهند. شبکه‌های اجتماعی با استفاده از الگوریتم‌های متغیر طبق فعالیت‌های شما تغییر می‌کنند. اگر عکس‌های همکلاسی‌تان در سفر را لایک کنید، چند ساعت بعد تصاویر تورها را در صفحۀ اکسپلور خود می‌بینید. شبکه‌های اجتماعی و اینترنت از کوچک‌ترین فعالیت شما آگاه هستند و براساس داده‌هایی که خودتان به آن‌ها می‌دهید، فعالیت‌های آینده و آرزوهایتان را پیش‌بینی می‌کنند. بنابراین: 📌 به جای اینکه شبکه‌های اجتماعی و محتوای دیگران شما را کنترل کند، سعی کنید شما آن را کنترل کنید. 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید. ⛔️ انتشار بدون لینک غیر مجاز ⛔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی ‌زبانی که مجانی به فکر مردم هستند‼️ ⁉️ سئوال: به نظر شما چرا کشور هایی مثل آمریکا، آلمان، اسرائیل و عربستان سعودی، با هزینه‌های زیاد برنامه‌هایی به زبان فارسی تهیه و به رایگان پخش می کنند؟! ۱/ از زبان فارسی خوششون اومده😏 ۲/ ماها رو دوست دارند🙈 ۳/ پولشون زیاده 😁 ۴/ هیچکدام👍 ✅ بشنویم حدود یک دقیقه 👌 🌀 با ما: ❗️باسواد شو❗️ سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید.
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ نقش رسانه‌ها در افکار آرایی جامعه سواد مدیا👇 @savadmedia1401
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ بازی با واژه ها و تصاویر به سبک رسانه های بیگانه ⁉️این رسانه‌ها چگونه تصاویر را برای تثبیت منظور خود در ذهن مخاطب، واژه آرایی می کنند؟! 📌مروری بر چگونگی چینش عکس ها و واژه ها در رسانه های فارسی زبان خارجی در اخبار گذشته ⚠️ در اخبار و اتفاقات آینده نیز همین شگردها و شگردهای مشابه را به کار می برند، کافیه فقط کمی دقت کنیم! 🌀با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📵 اخبار جعلی (فیک نیوز) و راه‌های مقابله با آن ♨️ مطالعات نشان می‌دهد که ۷۵ درصد مردم اخبار جعلی را باور می‌کنند! ⁉️ فیک نیوز یا خبر جعلی دقیقا چیست و چرا باید مراقب آنها بود؟! 🤔 با داشتن سواد رسانه‌ای و شناخت کافی از رسانه‌ها چگونه می توان از افتادن در دام این خبرها و موضوعات جعلی نجات یافت؟! 🌀 با ما: ❗️باسواد شو ❗️ سواد مدیا ⚠️بدون سواد رسانه‌ای طعمه می شویم! @savadmedia1401
9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥💥 دروغ نیره ⁉️ چگونه نیره با پشتیبانی یک شرکت رسانه ای پانصد هزار کودک عراقی را کشت...!!! ‼️حواستون به نیره های دروغین اطرافتون باشه.... سواد مدیا👇 @savadmedia1401
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛حمله به ایرانیان با اخبار جعلی ♨️ رشد ۲۶ درصدی حساب های جعلی مرتبط با اغتشاشات اخیر ♨️ سی ان ان در مورد این حساب ها نوشت: فقط در یکی از هشتک های مرتبط با اعتراضات ایران، مشخص شد، حدود ۱۳۰۰۰ حساب در ماه سپتامبر ایجاد شده در حالی که میانگین تعداد حساب های ایجاد شده در ماه های قبل فقط پانصد حساب بوده است....❗️ سواد مدیا👇 @savadmedia1401
10.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ باید ها و نباید ها در میزان اعتماد به رسانه 📡 شبکه ی ام آی سیکس یا « بی بی سی نیوز » 🌀 به ما بپیوندید: ❗️با سواد شو❗️ سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید. «انتشار به همراه لینک»
21.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شگردهای رسانه ای در علوم شناختی ⬅️ تکنیک چهارم:«خط ساحل»⏬⏬ 🔸حتما شما هم در کنار ساحل با برخی تاسیسات روبرو شده اید، ساختمان ها و تاسیساتی که وارد حریم دریا شده و خط ساحل را کوتاه کرده اند با کمترین طوفانی ممکن است آسیب ببینند. 🔸خاصیت موج لزوما تخریب‌گری نیست اما وقتی ما نزدیک خط ساحل هستیم ممکن است آسیب ببینیم، در فضای رسانه ای شگردی وجود دارد که به آن شگرد ”خط ساحل“ می گویند.... سواد مدیا👇 @savadmedia1401
⛔️ شگردهای رسانه ای در علوم شناختی ⬅️ تکنیک چهارم: « خط ساحل »⏬⏬ 🔺حتما شما هم در کنار ساحل با برخی تاسیسات روبرو شده اید، ساختمان ها و تاسیساتی که وارد حریم دریا شده و خط ساحل را کوتاه کرده اند با کمترین طوفانی ممکن است آسیب ببینند. 🔻خاصیت موج لزوما تخریب‌گری نیست اما وقتی ما نزدیک خط ساحل هستیم ممکن است آسیب ببینیم، در فضای رسانه ای شگردی وجود دارد که به آن شگرد ”خط ساحل“ می گویند. 🔺این تکنیک بسیار پیچیده است. رسانه ‌های بیگانه از این تکنیک برای به تصویر کشیدن ذهنیت مخاطبان خود، استفاده می کنند. در کنار دریا و ساحل، هر قدر خط ساحلی پهن تر باشد، زمانی که موج به خط ساحل برخورد می کند، خسارت آن کمتر، هرچه این خط نازک تر باشد، موج زودتر به ساحل و تاسیسات می رسد و تخریب کنندگی آن بیشتر خواهد بود. 🔻پس موج به خودی خود تخریب کننده نیست، میزان فاصله و پهنایی که این خط ساحل در حائل شدن بین ساحل و دریا ایجاد می‌کند، می تواند این موج را خطرناک یا غیرخطرناک کند. رسانه های بیگانه کارشان این است که سپرهای محافظتی ذهن مخاطب را که همان ساحل تلقی می شود آرام آرام باریک کنند و خیلی جاها از بین ببرند تا موجب تخریب بیشتر شود. 🔺قطعاً در تکنیک خط ساحل باید در داخل به رسانه های بیگانه کمک شود؛ برخی مدیریت های ضعیف در داخل کشور عملا مانند ساخت و ساز در کنار ساحل است که دشمن با کمترین موج رسانه ای می تواند ذهن مخاطب را نسبت به آن منفی کند. این خبرها بهترین و آماده ترین محتوا برای حمله رسانه ای و ایجاد موج ها برای ضربه زدن به اعتماد مردم است و رسانه های بیگانه با استفاده از آن به کلیت نظام سیاسی حمله می کنند. 🔺 به عنوان مثال وقتی که مخاطب با پدیده‌ای به عنوان صف مرغ مواجه می شود، یعنی به لحاظ ذهنی، خط ساحل در ذهنش که نوعی حفاظت است و نوعی صیانت، کم رنگ تر می شود. سیاستمدار یا دولت و یا کارگزار، در داخل صف مرغ ایجاد می کند. و رسانه بر روی آن یک موج سوار می کند. 🔻به این ترتیب رسانه های بیگانه از خارج بر روی مخاطبان داخل هجمه وارد می کنند و به دنبال آن مثلا فرد در می یابد که نمی خواهد در انتخابات شرکت کند؛ چرا که در ذهن خود به این نتیجه می رسد که بعد از 40 سال آخر رسیدیم به صف مرغ؛ برای چی شرکت کنم! 🔺اینجاست که موج روی ذهن مخاطب و روی ساحل خوابیده و تأسیسات ذهنی به هم ریخته است. 🔻بنابر این رسانه های بیگانه به دنبال کوچک تر کردن خط ساحل هستند چون موج هایی که می خواهند ایجاد کنند ارتفاع و قدرت تخریب چندانی ندارد، اما موج با ارتفاع پایین هم می تواند ساحل نازک و باریک را به هم بزند. 🔻شگردهای رسانه ‌های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ماست. 🌀 به ما بپیوندید: سواد مدیا👇 @savadmedia1401
سواد مدیا
⛔️ شگردهای رسانه ای در علوم شناختی ⬅️ تکنیک چهارم: « خط ساحل »⏬⏬ 🔺حتما شما هم در کنار ساحل با برخ
سلام و عرض ادب دوستان گرامی تا کنون چهار قسمت از پیام های « شگردهای رسانه ای در علوم شناختی » ارسال شده، این تکنیک ها حدود ۹۰ قسمت هست که به یاری خدا طبق همین روال و به تدریج بارگزاری خواهد شد. یک دوره ی کامل آشنایی با سواد رسانه و جنگ شناختی هست و واقعا در تغییر دیدگاه مخاطب و تحلیل پیام های رسانه ای مؤثره👌 لطف بفرمایید، به ترتیب و طبق شماره پی گیری کنید و حتما ببینید و در گروه ها و برای دوستانتون هم ارسال فرمایید و شما هم در ارتقاء سطح سواد رسانه ی جامعه ی خود سهیم باشید...✅ سپاس از همکاریتون🙏 @savadmedia1401
16.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✴️ چگونه اخبار جعلی را بشناسیم👌 🔆 خبرهایی که حقیقت ندارند، اکثر اوقات بیش از اخبار حقیقی باور و منتشر می شوند. 🔅 در بر خورد با خبرها دقت کنیم که: .... 🌀 به ما بپیوندید: ❗️با سواد شو❗️ سواد مدیا👇 @savadmedia1401 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔅 برای دوستان خود فوروارد کنید و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید. «انتشار به همراه لینک»