هدایت شده از سواد مدیا
📡🔥📡🔥📡
#پست_ویژه_سوادمدیا
🔴 آشنایی با جنگ روانی 2⃣
🤥 دروغ بزرگ
🔺دروغ، یکی دیگر از بخشهای تاكتيكهاي جنگ رواني محسوب ميشود. اين تاكتيك یکی از قديمي ترین و سنتي ترین تکنیک های جنگ روانیست، اما هنوز هم مورد استفاده فراواني در رسانهها دارد و عمدتا براي مرعوب كردن حريف و يا حتي براي مرعوب كردن افكار عمومي مورد استفاده قرار ميگيرد.
🔻در فريب با استراتژي دروغ بزرگ، كوشش ميشود تا مخاطب مورد نظر، به سمت يك فضاي رواني متفاوت با واقعيت سوق داده شود. اين فضاي دروني بايد به گونهاي ساخته و پرداخته شود كه گروه هدف بدون هیچ مقاومتی، در آن فضا قرار گيرد و مفاهيم و علائمی که به او منتقل می شود را بپذیرد.
🔻معروفترين مورد استفادهاي كه از اين تاكتيك شده، در زمان "هيتلر" و به وسیله گوبلز بوده است.
گوبلز ميگويد: «دروغ هر قدر بزرگتر باشد، باور آن براي تودههاي مردم راحتتر است.»
وي ميگويد: «اين تاكتيك هم براي مرعوب كردن دشمن و هم تهييج افكار عمومي، تشويش نيروها و مرعوب ساختن دشمن در مورد نيروي دفاعي و دروغهايي كه در خصوص توان نظامي و تكنيكي است، به كار گرفته ميشود؛ آنچنان که با استفاده از آن دچار بيماري خودباوري و خودبيني نيز ميشود.»
گوبلز ميگويد: «دروغ را به حدي بزرگ بگوييد كه هيچكس جرئت و فكر تكذيب آن را نكند.»
🔺او همچنین در مورد دروغ های خود اعتراف می کرد و ميگفت: «بعضي مواقع دروغهايي ميگفتم كه خودم از آنها ميترسيدم...!!!»
#سواد_رسانه
#جنگ_روانی
🌀 با ما:
❗️با سواد شو❗️
سواد مدیا
⚠️بدون سواد رسانهای طعمه می شویم!
@savadmedia1401
هدایت شده از سواد مدیا
8.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📵 اخبار جعلی (فیک نیوز) و راههای مقابله با آن
⬅️ مطالعات نشان میدهد که ۷۵ درصد مردم اخبار جعلی را باور میکنند!
⬅️ فیک نیوز یا خبر جعلی دقیقا چیست و چرا باید مراقب آنها بود؟!
⬅️ با داشتن سواد رسانهای و شناخت کافی از رسانهها چگونه می توان از افتادن در دام این خبرها و موضوعات جعلی نجات یافت؟!
#سواد_رسانه
#اخبار_جعلی
🌀 با ما:
❗️باسواد شو ❗️
سواد مدیا
⚠️بدون سواد رسانهای طعمه می شویم!
@savadmedia1401
😉محمد فاضلی را که یادتان هست
همان پرتاب کننده ی معروف هاشف!
🤯آش سهم خواهی های احزاب طمع کار جمع شده در اطراف پزشکیان؛ و یا بهتر بگویم در اطراف ظریف؛ آنقدر شور شده که فاضلی را دوباره عصبانی کرده و در یادداشتی با عنوان «پُستآویز» از آن انتقاد کرده است...
🔸فاضلی نوشت: پُستآویز، خود پُست را دوست دارد، مهم نیست چه پستی باشد. پُستآویز از خودش نمیپرسد من به درد این پُست میخورم یا نه؛ دوست دارد پستی داشته باشد.
پُستآویز به اثربخشیاش در آن پُست توجهی ندارد، گاه همین که به پُست آویزان شود و بتواند با خودروی دولتی در خط ویژه حرکت کند برایش کفایت میکند!
پُستآویز ممکن است در دورههای مختلف زمانی در پُستهای گوناگون بدون حداقل ربط به یکدیگر پستبانی کرده باشد.
🔸پُستآویز ممکن است تخصصی هم داشته باشد، اما فراتر از همه متخصص پُستبانی است.
پُستآویز مأموریتی برای خود فراتر از پستبانی در نظر ندارد، قرار نیست مسألهای را حل کند یا تحولی بهوجود آورد؛ قرار نیست دردی درمان کند؛ او فقط پُستدانَش درد میکند، و با پُستبانی آنرا درمان میکند.
🔸پُستآویز اهل معامله است، برای کسب، حفظ و نگهداشت، و ارتقای هر پُستی، ممکن است به هر پَستی تن دهد.
📌پُستآویز بیش از آنکه به توانمندیها و مزیتهای خودش فکر کند، به قابلیتها و مزایای پُست برای خودش فکر میکند.
😳پُستآویز آویزان است، به خیلی چیزها آویزان است و آویزان میشود تا در نهایت به پُستی آویزان شود و مدتی آرام بگیرد...
👌فاضلی انصافاً این گروه راخوب شناخته و خوب نوشته...
⚠️ آقای پزشکیان مراقب پُست آویزهای اطرافت باش!
@savadmedia1401
♨️ کنایه ی «ظریف» حسام الدین آشنا
به مأموریت های محول شده
به بعضی ها!😏😵💫
@savadmedia1401
هدایت شده از سواد مدیا
😋 پیام همبرگری 😋
🍔 همبرگر خوراکی خوشمزه ایست که خصوصیات ظاهری آن باعث شده تا برخی از تحلیل گران، تولیدات رسانه ای را به ساندویچ همبرگر تشبیه کنند، ساندویچی با سه لایه شامل یک لایه گوشت و مخلفات و تزیینات وسط، یک لایه نان زیرین و یک لایه نان رویی آن ...
⏬⏬
⭕️ متن:
لایه میانی را که دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم و اصلِ تولید محسوس و محصول رسانه ای است، متن می نامند. متن ها در واقع همۀ اطلاعات ظاهری هر پیام هستند که مثل گوشت خوشمزه ی همبرگر به دل مخاطب می چسبند.
این لایه می تواند به صورت کلمه، تصویر، صدا، نشانه و یا هرچیز دیگری برای انتقال معنا باشد.
⭕️ زیرمتن
به پیام های پنهان و غیرمستقیمی که تولیدکنندۀ پیام با بهره گیریِ هدفمند از فنون اثرگذاری بر مخاطب (مانند استفاده از کلام، رنگ، نور، موسیقی و…) در لایه زیرین تولید رسانه ای جاسازی کرده است، زیرمتن می گویند.
درست مثل نان زیرین همبرگر که در زیر گوشت خوشمزه پنهان است اما با هر بار گاز زدن، قطعه ای از آن وارد معده ی ما می شود، هر چند هدف اصلی ما خوردن گوشت است!
⭕️ فرامتن
در ساندویچ همبرگر نان رویی که گوشت را پوشانده؛ درست مثل کلاهی است که روی متن افتاده.
فرامتن در پیام های رسانه ای نیز دقیقا یک پله بالاتر از فکر ما و حتی عوامل سازنده و فراتر از متن و زیرمتن است که با توجه به شرایط جغرافیایی و فرهنگی، تفکر و اعتقادات مخاطبان مختلف، با هم فرق میکند و همین عوامل باعث می شود که حتی گاهی مفهوم یا هدف هر پیام به ضد آن چیزی تبدیل شود که مدنظر تولیدکننده اش بوده است.
✅✅ وقتی همبرگر رسانه ای نوش جان می کنیم، ضمن خوردن گوشت وسط همراه با تزیینات و مخلفات نور، صدا، موسیقی و رنگ...، مراقب زیرمتن هایی که از لایه ی زیرین پیام به فکر، ذهن، قلب و روحمان سرازیر می شود باشیم...
#سواد_رسانه
🌀 با ما:
❗️با سواد شو❗️
سواد مدیا
⚠️بدون سواد رسانهای طعمه می شویم!
@savadmedia1401
🔸 وزیر مفتخر به عدم افتتاح حتی یک مسکن مهر،
صادرکننده صفت قوطیکبریت مزخرف نسبت به سرپناه ۱۴ میلیون ایرانی
و صاحب امارت فوق لوکس و ۱۰۰۰ متری لواسان،
در صدر فهرست شورای راهبری برای معرفی بهعنوان وزیر مسکن، راه و شهرسازی قرار دارد؛
علی برکت الله
📌وقتی خودمون می خوایم چنین افرادی بر ما وزارت کنند که هیچ از درد ما نمی فهمند؛
هر چه بر سر مان بیاید حقمان است....
فقط فردا طلبکار رهبری نشویم که چرا فقر و گرانی بیداد می کند،
و چرا دستور نمی دهد و ورود پیدا نمی کند و عزل نمی کند و مشکلات را حل نمی کند....
@savadmedia1401