eitaa logo
سواد رسانه و جنگ شناختی
1.3هزار دنبال‌کننده
320 عکس
145 ویدیو
10 فایل
🧠 هوش مصنوعی (اصلی) #جنگ_شناختی (اصلی) # کانال آموزشی سواد رسانه و ارائه محتوا در راستای #جهادتبیین 🎬اشنایی با سواد رسانه ☠️دشمن شناسی رسانه ای 🎯ارائه مصاديق جنگ شناختی 💻تحلیل های شناختی در حوزه رسانه ارتباط با ادمین @markazfazayemajazi
مشاهده در ایتا
دانلود
صدای سیاست اقناع سازی . تعریف . اهداف.mp3
زمان: حجم: 16.92M
دوره آموزشی سواد رسانه‌ای با محوریت تکنیک‌های اقناع ♦️تکنیک‌های اقناع مخاطب و تعاریف 💠اقناع یعنی تبدیل یک موضوع به مسئله ای برای مخاطب اهداف اقناع ۱. اعتماد سازی ۲. مشروع سازی ۳. کاهش تنش ۴. ایجاد پشتیبان 📚جلسه اول 🎧 دکتر حسین امیدیان (میتونید با سرعت 2x هم گوش بدید) کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
My Recording1_19839051294.mp3
زمان: حجم: 6.49M
♻️دوره آموزشی سواد رسانه‌ای با محوریت تکنیک‌های اقناع تکنیک‌های اقناع مخاطب جلسه دوم ۱) همانند یابی 🎧 دکتر حسین امیدیان کانال مختص آموزش جنگ شناختی https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
بهترین لذت روی زمین پابرهنه کربلا اربعین https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
637.7K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢این صحبت عمیق آقا رو گوش بدید 🔹وقتی اهل تحلیل نباشیم اخبار یک سویه کانال دارای مجازی میتونه ما رو متوهم بار بیاره ملت ها چگونه فریب می خورند 🔹یه آدم زبونداری پیدا میشد مردم رو میکشید به آن طرف... شاخص رو گم میکردند 🔹اینکه گروهی آدم حزب باز مسائل رو متوهمانه براتون تحلیل میکنند یعنی نیروهای خودی برای شما جنگ شناختی ایجاد کردند 🔹درست دیدن مسائل در شرایط؟کنونی که بمباران اطلاعاتی در کانال ها صورت میگیرد کار آسانی نیست 🔹 از کانال‌هایی که مدام شما را نگران و دلسرد و نا امید میکنند لفت بدهید این کانال ها برای جذب مخاطب برای شما جنگ روانی ایجاد میکنند 🔹انسانهای سالم از بی انصافی و بی تقوایی لذت نمیبرند. https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
2.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️تلنگر شهیدمطهری به کسانی که هرچه را می‌شنوند بدون تحقیق بازگو می‌کنند؛ یا هرچه بدستشان می‌رسد فوروارد می‌زنند! 📖رسانه‌های خبری در ناآرامی‌های اجتماعی https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
💯مهم... در محاصره خود با فیلترینگ حبابی و هوش مصنوعی اگر اینستاگرام یا توییتر دارید، یکبار حلقه دوستانتان را مرور کنید. دوست دارید چه کسانی را دنبال(فالو)کنید؟ حالا بخش دنبال شونده‌های صفحه‌ی خود را باز کنید و به قیافه‌ی افراد نگاه کنید. سپس یک صفحه را که هیچ شباهتی به شما ندارد باز کرده و دنبال‌کننده‌های آنرا تماشا کنید. مثل این می‌ماند که در دو اتاق مجاور، دو جهان کاملا متفاوت و بلکه گاه متضاد در جریان است. شما به طور ناخواسته حلقه‌ای از افراد متشابه را شکل داده‌اید و جهان خود را مطابق سلیقه و میل خود ساخته‌اید. جالب این است که پلتفرمها هم به این میل و کشش درونی شما اشراف دارند و کاملاً آگاهانه افرادی را برای دنبال کردن به شما پیشنهاد می‌دهند که در انتخابهای قبلی شما، رگه‌های مشابه آنرا پیدا کرده‌اند. در واقع این جزئی از مهمترین کارکرد هوشمندانه‌ی شبکه‌های اجتماعی است که کاری کنند تا شما به حداکثر رضایت از زندگی در آن محیط برسید. این همان چیزی است که الی پاریسر به آن «حباب فیلتری» میگوید. محیطی که شما بر اساس کششها و علایق‌تان ترتیب داده‌اید و ناخواسته اکثر کسانی که با شما تفاوت معناداری داشته‌اند را فیلتر کرده‌اید. این اتفاق چند نتیجه دارد: نخست اینکه شما را از شنیدن و دیدن ایده‌ها و افکار متفاوت محروم میکند و دوم اینکه به تدریج شما را در پافشاری بر آنچه هستید، غیرمنعطف‌تر و متصلب‌تر می‌سازد و سومین نتیجه‌ی آن ازدیاد خشونت کلامی و بی پروایی در استفاده از تعابیر آزاردهنده است. اتفاقی که نوعی اقدام تلافی‌جویانه‌ی مجازی است دنیای واقعی با دنیای خود ساخته مجازی کاملا متفاوت است. دنیایی با رنگ، نظر و افکاری کاملا متضاد که باید با مهارت در آن زندگی کنیم و قابل تعویض، محدود کردن، ترک گروه و بلاک کردن نیست. https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
🔰یکی از اشاره‌های اولیه به مفهوم جنگ شناختی را می‌توان در نوشته‌های رابرت پیپ، دانشمند علوم سیاسی و پژوهشگر مطالعات امنیتی آمریکایی، یافت که نظریه «بمباران راهبردی» و «قدرت هوایی اجبارگر» را توسعه داد. 🔹 پیپ معتقد بود هدف اصلی بمباران راهبردی نابودی دارایی‌های فیزیکی دشمن نیست، بلکه مجبور کردن رهبران و مردم دشمن به تغییر رفتار و پذیرش خواسته‌های مهاجم است. 🔹 ایده‌های پیپ در شکل‌گیری مفهوم «عملیات مبتنی بر اثر» تأثیرگذار بود، مفهومی که بر استفاده از حملات دقیق و گزینشی برای ایجاد تأثیرات مورد نظر بر سیستم‌های فیزیکی، عملکردی و شناختی دشمن تأکید دارد. https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
💢 جنگ روانی امروزه با جنگ شناختی تکمیل شده و اثرگذاری بالایی بر روی ذهن مردم می گذارد این موضوع با ارائه اخبار غلط و نادرست شروع شده و با تکنیکها و تاکتیکهای جنگ روانی تکمیل می شود. در این جنگ جای دوست و دشمن به راحتی عوض می شود و این جمله همان است که آقای لاریجانی به مردم لبنان تذکر داد. مراقب باشید در کشورتان جای دوست و دشمن عوض نشود. https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
💢 فکر می کنید چرا نتانیابو با این همه جنایت و با کشتار مردم بی گناه ایران باز هم به فکر تامین آب و آرامش برای مردم ایران است؟؟ و با پر رویی تمام پیام تصویری برای مردم ایران میفرستد؟؟ بله جواب یک جمله است او می خواهد از پتانسیل جنگ شناختی برای تاثیر بر افکار مردم ایران استفاده کند نتانیابو از قدرت جنگ شناختی خبر دارد و می خواهد از این راهبرد نرم در کنار جنگ سخت استفاده کند اینجاست که دیگر جنگ تبدیل به جنگ ترکیبی می شود... https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
35.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 چرا تغییر دادن باور سیاسی افراد سخت است؟ احتمالا شما هم متوجه شدید که تغییر عقیده یک شخص-حتی دوست نزدیک شما- در یک بحث سیاسی اگر غیر ممکن نباشد، خیلی سخت است. 🔸️ بر اساس نتایج مطالعه جِی ون باول و آندریا پریرا، باورهای سیاسی ما به شدت با هویت ما گره خورده‌اند—نه صرفاً با آنچه واقعیت دارد. 🔸️ هر یک از ما به گروه‌هایی تعلق داریم و آن گروهها هویت اجتماعی ما را می‌سازند. وقتی واقعیت‌ها هویت گروهی ما را تهدید می‌کنند، معمولاً آنها را نادیده می‌گیریم یا بی‌اعتبار می‌دانیم. از این رو، بر باورهای قبلی خود پافشاری می‌کنیم و به منابع درون‌گروهی اعتماد می‌کنیم، حتی اگر اشتباه باشند. 🔸️ به عبارت دیگر، مغز ما برای رویارویی منطقی با مسائل اجتماعی پرتنش طراحی نشده، بلکه برای احساس تعلق طراحی شده است.  🔸️ بنابراین، صرف «ارائه واقعیت‌ها» برای متقاعد کرد جریان سیاسی رقیب اغلب نتیجه معکوس دارد. برای کاستن اختلافات، به راهبردهایی نیاز داریم که تهدید هویتی را کاهش دهند—مثل تأکید بر ارزش‌های مشترک... https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti