سواد رسانه و جنگ شناختی
💢 مدرسه جای حرف سیاسی نیست. 🎙 خانم ذوالجودی معلم ابتدایی مدارس اصفهان، #راوی_قصه_فلسطین: صبح بعد ا
💢 قطعا یکی از نقاطی که در #جنگ_ترکیبی_شناختی مورد نظر دشمن بوده و هست مدارس و دانشگاه ها هستند، با احترام فراوان برای همه اساتید و معلمان گرامی ، فکر می کنید چند درصد اساتید و معلمان نسبت به ماموریت و رسالت اصلی خودشون که تربیت نسل آینده هست و یا شرایط خطیر سیاسی و امنیتی که کشور قرار داره اشراف دارن، معلم کشور اسلامی و شیعی باید معیارهایش در چارچوب اسلام و تشیع باشد.
🔹 چرا تفکر درصد کمی از معلم و استاد دانشگاه و یا والدین دانش آموزان ما باید سمت و سوی غربی داشته باشد ؟ چه کسی باید این پالایش و دقت نظر را داشته باشد؟
#عملیات_روانی
#جنگ_تركيبي
#جنگ_شناختي
#نفوذ
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
7.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲 در پیج های اینستاگرامی مردم آمریکای جنوبی چه کلیپی #ترند شده ؟؟
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
سواد رسانه و جنگ شناختی
🌐 ویژگی های نسل بتا 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
💢نسل بتا، نسل دنیای دیجیتال
♦️نسل بتا یعنی بچههایی که از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۹ متولد میشوند، در دنیایی کاملاً متفاوت از ما بزرگ خواهند شد. دنیایی که فناوری و هوش مصنوعی در آن نقش محوری دارند.
🔻نسل بتا کیست؟
🔶نسل بتا، نسل بعدی پس از نسل آلفا است. این نسل در دنیایی متولد میشود که فناوریهای پیشرفته مثل هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و اینترنت اشیا بخشی جداییناپذیر از زندگی روزمره هستند. این بچهها از همان کودکی با گجتها و ابزارهای دیجیتال بزرگ میشوند و به طور طبیعی با آنها تعامل خواهند کرد.
🔻پیشبینیهایی از ویژگیهای نسل بتا
🔸بومیان دیجیتال: نسل بتا اصلاً نمیدانند دنیایی بدون اینترنت و گوشیهای هوشمند چگونه است! آنها به طور ذاتی با فناوری ارتباط برقرار میکنند و از آن برای یادگیری، بازی و ارتباط با دیگران استفاده میکنند.
🔸خلاق و نوآور: این نسل با دنیایی از اطلاعات روبروست و به راحتی میتواند ایدههای جدید را کشف و توسعه دهد. آنها مهارتهای حل مسئله قوی دارند و به دنبال راههای نوین برای انجام کارها هستند.
🔸همکار: نسل بتا به همکاری و کار گروهی عادت دارند. آنها از طریق شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای آنلاین به راحتی با دیگران ارتباط برقرار میکنند و به صورت جمعی به حل مشکلات میپردازند.
🔸آگاه به محیط زیست: نسل بتا در دنیایی زندگی میکنند که تغییرات آب و هوایی و مسائل زیست محیطی چالشهای بزرگی هستند. آنها نسبت به این مسائل آگاهی دارند و به دنبال راههایی برای ایجاد یک آینده پایدار هستند.
🔻ارتباط نسل بتا با دنیای دیجیتال و هوش مصنوعی چگونه خواهد بود؟
🔸هوش مصنوعی، معلم جدید: نسل بتا از همان کودکی با هوش مصنوعی تعامل خواهند کرد. هوش مصنوعی میتواند به عنوان یک معلم خصوصی، به آنها در یادگیری کمک کند و به سوالاتشان پاسخ دهد.
🔸واقعیت مجازی، دنیای جدید: واقعیت مجازی به نسل بتا این امکان را میدهد تا دنیای اطرافشان را به روشی کاملاً جدید تجربه کنند. آنها میتوانند از این فناوری برای آموزش، بازی و حتی کار استفاده کنند.
🔸 اینترنت اشیا، زندگی هوشمند: نسل بتا در خانههایی زندگی خواهند کرد که همه چیز به هم متصل است. از یخچال هوشمند گرفته تا لامپهای هوشمند، همه چیز با یک فرمان صوتی قابل کنترل خواهد بود.
🔻آیا سواد رسانهای اهمیتش را در تربیت نسل بتا از دست میدهد؟
اتفاقاً برعکس!
🔸در دنیایی که اطلاعات به سرعت در حال تغییر است، داشتن سواد رسانهای برای همه، به خصوص نسل بتا، ضروری است. سواد رسانهای به کودکان کمک میکند تا:
🔸بین واقعیت و مجازی تفاوت بگذارند: آنها یاد میگیرند که به هر چیزی که در فضای مجازی میبینند، به راحتی اعتماد نکنند و منابع معتبر را پیدا کنند.
🔸از فناوری به صورت هوشمندانه استفاده کنند: آنها میآموزند که چگونه از فناوری برای یادگیری، رشد و برقراری ارتباط استفاده کنند، بدون اینکه به خود یا دیگران آسیب برسانند.
🔸شهروندان دیجیتال مسئول شوند: آنها یاد میگیرند که چگونه در دنیای دیجیتال به صورت مسئولانه عمل کنند و به حفظ حریم خصوصی خود و دیگران اهمیت دهند.
🔸اطلاعات درست را از نادرست تشخیص دهند: با کمک سواد رسانهای، کودکان میتوانند به راحتی بین اخبار واقعی و شایعات تمایز قائل شوند.
🔸ولی خب حتماً باید از شیوههای تربیتی و آموزشی جدید و متناسب با این نسل استفاده کرد. آینده در دستان نسل بتا است. بیایید با هم به آنها کمک کنیم تا آیندهای روشن و پر از امید بسازند.
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
30.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📎جلسه پنجم
📲چرخه عملیات رسانه ای
◀️بخش ۱
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
32.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📎جلسه پنجم
📲چرخه عملیات رسانه ای
◀️بخش ۲
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
29.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📎جلسه پنجم
📲چرخه عملیات رسانه ای
◀️بخش ۳
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
⚠️شورای عالی امنیت ملی رو کیا تشکیل میدن ؟! +( میدونید ولی بد نیست یه بار دیگه گفته شه)
طبق اصل ۱۷۶ قانون :
رئیسجمهور (رئیس شورا) ( پزشکیان)
رئیس قوه قضائیه ( اژه ای )
رئیس مجلس شورای اسلامی ( قالیباف)
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح( امیر موسوی)
رئیس سازمان برنامه و بودجه ( پورمحمدی)
دو نماینده به انتخاب مقام رهبری ( علی لاریجانی و سعید جلیلی)
وزرای امور خارجه، کشور و اطلاعات ( عراقچی ، مومنی ، خطیب )
مسئول عالی هماهنگکننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
رئیس سازمان صدا و سیما ( پیمان جبلی )
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ( امیر حاتمی)
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی( سردار پاکپور)
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
💢 دلواپسی مردان غربی برای زنان چادر به سر ایرانی..
🔻مارتین ایندیک
🔹مارتین ایندیک، از عناصر اصلی محقق آمریکایی درباره اسلام و خاورمیانه در اظهاراتی آورده: دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم؛ بلکه باید چادر را از سر زنان برداشت و از این طریق می توان نظام اسلامی ایران را سرنگون کرد.
🔻میشل هوئلباک
🔸میشل نویسنده اسلام ستیز فرانسوی می گوید: جنگ بر ضد اسلام گرایی؛ با کشتن مسلمانان فایده ای ندارد؛ فقط با فاسد کردن آن ها میتوان به پیروزی دست یافت. پس باید به جای بمب بر سر مسلمانان دامن ها ی کوتاه فرو بریزیم.
🔻جیمز لادن
🔹خبرنگار رادیو ملی آمریکایی طی گزارشی با خوشحالی اعلام کرد: مردم ایران برای آزادی بیشتر فشار آورده اند. اکنون انواعی از موسیقی که قبلاً با مخالفت شدید رو به رو بود؛ عمومیت یافته؛ و زن ها حجاب را تعدیل می کنند و کت های آنان کوتاه و کوتاه تر می شود.
🔻دیوید کیو
🔹دیوید کیو مامور سابق سیا: مهم ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم.
🔻کنت دمارانش
🔸کنت دمارانش رئیس سابق جاسوسی فرانسه در اظهاراتی به ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: شما نمی توانید با یک عقیده به وسیله تانک و هواپیما مبارزه کنید. شما باید با هر عقیده ای به وسیله عقیده بجنگید. این بار دشمن ما مذهب است.
🔻فرانتس فانون
🔹جامعه شناس و فیلسوف فرانسوی: استعمار حداکثر کوشش خود را بر مسئله چادر تمرکز داده است. هر چادری که دور انداخته می شود افق جدیدی را که تا آن هنگام بر استعمارگر ممنوع بود در برابر او می گشاید. پس از دیدن هر چهره بی حجابی امید های حمله ور شدن اشغالگر ده برابر می گردد.
🔻بنیامین نتانیاهو
🔸به کمیته اصلاح دولتی آمریکا گفت: آمریکا می تواند با پخش سریال های فاکس که افراد زیبا روی جوان را در وضعیت های متنوعی از برهنگی نشان می دهند و زندگی های فریبنده و مادی گرایانه دارند و رابطه های بی قید جنسی برقرار می کنند یک انقلاب را علیه حکومت ایران به راه اندازد. این[سریال ها] واقعا براندازانه هستند. جوانان ایرانی دلشان از لباس های دلپسندی که دراین سریال ها می بینند خواهد خواست. آن ها استخرها و زندگی های پرزرق و برق راخواهند خواست.
🔻مستر همفر
🔹جاسوس معروف انگلیسی: زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند و نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست. به هر وسیله ای شده باید آن ها را از حجاب اسلام خارج کرد. آنگاه مردان و جوانان فریفته می شوند و فساد در کانون خانواده ها رخنه می کند.
🔻مقامات آمریکا
🔸یکی از جاسوسان کاخ سفید در گزارش خود آورده است: ما موفق شدیم چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گل دار تبدیل کنیم چادر را هم به مانتو و مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین تنگ و خیلی کوتاه. اکنون از حجاب برخی زنان مسلمان فقط یک روسری مانده است.
🔹یکی از مقامات بلند پایه آمریکا در ارتباط با پوشش در ایران گفت: هر زن چادری در کوی و برزن ایران؛ به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام؛ باید حجاب را سست نماییم.
💠چادر پرچم مبارزه با تهاجم فرهنگی است.
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
◀️ همانند مخاطب شدن چیست؟
در جنگ های رسانه ای تکنیکی داریم به اسم شبیه مخاطب شدن
در این روش ابتدا اطلاعات جزئی از مخاطب جمع اوری می شود
مثل نام اکانت، عکس پروفایل، و محتواهای را که باز نشر داده یا لایک کرده است یا محتواهای بر اساس همان محتواهای که در فضای مجازی بوده تولید کرده است
در این هنگام عملیات شبیه سازی با مخاطب شروع می شود.
1⃣ ابتدا محتوای تولید شده در فضای مجازی باید طوری باشد که گویا حرف دال اوست.
2⃣ سپس محتواهای تولیده شده مخاطب را از نظر روانی باید کم کم تحریک کند.
3⃣ زمانیکه محتوای تولید شده از نظر روانی مخاطب را تحریک کرد زمان آن رسیده که محتواها تبدیل به تحلیل شونند.
4⃣ این تحلیل ها در ذهن مخاطب شکل می گیرد و زمانیکه در یک جمعی قرار میگرد و اگر درآن جمع بحثی در هر موضوعی شکل گیرد مخاطب ناخودآگاه وارد شده و اطلاعاتی که قبلا به عنوان تحلیل در ذهن او شکل گرفته را بازگو می کند.
5⃣ معمولا تولید کنندگان چنین محتوای از اسامی استفاده می کنند که حتی اگر خلاصه شوند هم از ذهن مخاطب بیروننمی رود
مثلvoaصدای آمریکا.
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti
📌دو سطح مهم در جنگ شناختی
🔻پوچپتسف، پژوهشگر حوزه جنگ اطلاعاتی، معتقد است که جنگ شناختی در دو سطح عمل میکند:
🔹۱. در سطح استراتژیک
هدف آن تخریب و تفرقهاندازی در جوامع هدف، حتی در زمان صلح، با استفاده از ابزارهای غیرجنبشی است.
🔹 ۲. در سطح عملیاتی
استراتژی جنگ شناختی بر عملیات اطلاعاتی، جمعآوری و انتشار اطلاعات، اطلاعات نادرست، تبلیغات و بهرهبرداری از اطلاعات حساس سیاسی متکی است، بدون اینکه لزوماً به واقعیت عینی توجهی داشته باشد.
💠 کانال مختص آموزش سواد رسانه و جنگ شناختی
https://eitaa.com/savadrasanehjangshenakhti