استاد فیاض بخش - فضیلت ماه رجب.mp3
5.85M
🔰 تجربهای متفاوت از ماه رجب امسال
💠 والله العظیم من بهتون قول میدم ماه رجب امسال با سالهای دیگهتون متفاوت باشه اگه... .
از زبان استاد فیاض بخش بشنوید.
⭐⭐⭐
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
📌 معرفی پرونده هزارتوی صنعت سرگرمی
❓سرگرمی چیست؟
نیاز انسان به سرگرمی ریشه در کدام ساحات وجودی او دارد؟!
❓چگونه انسانی در هزارتوی صنعت سرگرمی بازتولید میشود؟
❓ چگونه نظام سرمایهداری با صنعت سرگرمی تداوم و بقا یافته است؟
❓ نگاه صاحبنظران و اندیشمندان حوزه ارتباطات و مطالعات فرهنگی-اجتماعی به صنعت سرگرمی چیست؟
❓ صنعت سرگرمی و ابعاد توسعه آن در ایران و جهان چگونه است؟
❓ روندهای مهم و مؤثر در آیندهی صنعت سرگرمی و پدیدههای نوظهور آن کدامند؟
❓ سرگرمی در معارف اسلامی و ادبیات دینی چگونه بازنمایی و صورتبندی میشود؟
❓ تجربهی ما در مواجهه با مقوله صنعت سرگرمی از دریچه انقلاب اسلامی و انسان مطلوب آن چگونه ارزیابی میشود؟
❓ امکان انقلاب اسلامی برای رهایی و مواجهه فعال با این صنعت چیست؟ آیا میتوان در نسبتی آگاهانه با این صنعت، به لوازم و اقتضائات آن تن نداد؟
و ....
🔰 این پرسشها و پرسشهای مشابه، سرآغاز تلاشی است در مدرسه نگاه برای فهم دقیقتر ابعاد مسألهی سرگرمی در دنیای امروز ما و یافتن راهی برای برقراری نسبتی آگاهانه با آن.
#صنعت_سرگرمی
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 غفلت از نگاه منظومهای به دین
🔰 برشی از درسگفتار #حکمت_تاریخ با تدریس استاد #احمد_رهدار
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
📌 مدرسه تفکرونوآوری #نگاه برگزار میکند:
|مستوره|
گفتگوهای تخصصی با موضوع:
تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی
جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید:
معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان
💠 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکایروم میباشد. لینک شرکت آنلاین:
https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore
#برنامهمستوره
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
#گفتگویاول از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»:
🔰 نظم جنسیتی و روایتگری تاریخ اجتماعی زنان (نقد روش شناسانه رویکردهای موجود)
🔶️ پرسشهای مورد بررسی در این گفتگو:
❓آیا تاریخِ اجتماعی توان روایتگری بیطرف از وضعیت زنان را دارد؟
❓تاریخِ اجتماعی، روایت ناشنیدهها و مغفولماندگان یا ابزاری برای بسط نظریات؟
❓تحلیل نظمِ جنسیتی ایدهای مقدم بر روایتگری تاریخی یا نتیجه روایتگری تاریخی؟
❓ایده نظمِ جنسیتی تاریخنگار تا چه حد در روایت تاریخِ اجتماعی او اثر گذار است؟
جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید:
معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان
🗓یکشنبه ۹ بهمن
ساعت ۱۰ الی ۱۲
🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکایروم میباشد. لینک شرکت آنلاین:
https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
📌 پرونده #هویتایرانامروز
🔰 مدرسهی نگاه در چهارمین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون هویت ایران امروز با #دکترمهدیمظفرینیا، مدیر مؤسسه روزگارنو و مسئول گروه توسعه اندیشکده پسین به گفتگو نشسته است.
در بخشی از این گفتگو چنین میخوانیم:
💠 انسان معاصر تنهایی شدیدی را تجربه میکند که ریشه در بیمعنایی گستردهی موجود در جهان دارد. تولید معنا توسط دین در جهان به یک بحران تبدیل شده و عجیب، بیتوجهی حاکمیت به این مسئله است.
💠 نگاههای فقهی فردگرایانه به دین در شرایط کنونی، نهتنها امکان هویتبخشی و معناسازی را از دین خواهد گرفت، بلکه مردم را نسبت به دین بدبین کرده و آن را تنها ابزار قدرت تلقی میکنند.
💠 فراموشی سیاستهای حمایتگری دینی مثل صدقه، انفاق، خمس، زکات و همچنین تضعیف حمایتگریهای اجتماعی توسط حاکمیت و سنتهای اجتماعی، تنهایی انسانها را دوچندان کرده است. آنها برای هویتیابی مجبور به پذیرش آزادی مصرفی و اقتضائات آن شدهاند که تعارضات جدیای با هویت دینی آنها ایجاد کرده است.
✍🏻 گزارش تفصیلی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید.
ادامه مطلب
#مدرسه
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 پرونده #هویتایرانامروز
🔰 الهیات و بحران تنهایی
💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با دکتر #مظفرینیا پیرامون:
1️⃣ نگاههای فقهی فردگرایانه با درک مردم از دین چه می کند؟
2️⃣ آیا الهیات موجود ظرفیت حل بحران تنهایی انسان معاصر را دارد؟!
3️⃣ بحران هویتی انسان ایرانی از چه تعارضی نشات گرفته است؟
4️⃣ چگونه می توانیم ذخایر هویتی خود را برای هویت سازی فعال کنیم؟
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
🔰 ویژه برنامه ایام پیروزی انقلاب اسلامی
گفتوگوهایی درباره ایران امروز و معیارهای ارزیابی وضعیت آن
❓صاحبنظران و کارشناسان، چه نگاهی به روند تحولات ایرانِ پس از انقلاب در عرصههای گوناگون دارند؟
❓نگاه عموم مردم و نخبگان به ایران امروز چیست؟ آیا این تصویر، نمایانگر عملکرد نظام در همهی بخشها و حوزههاست؟
❓شواهد کنونی، تحقیقات علمی و آمار، تا چه میزان گویای اطلاعات و حاوی شاخصههای مهم و بومی ارزیابی و توصیف جامعهی ایرانی است؟
❓آیا اساسا دستیابی به روایت و توصیفی صحیح و منصفانه از وضع موجود با معیارها و شاخصهای جهانی توسعه ممکن است؟ ملاحظات، معیارها و سنجههای بومی و هویتی ما برای روایت و ارزیابی وضع موجود چیست؟
❓سمت و سوی تحولات آینده ایران چگونه است؟ چه دلیلی وجود دارد که به عبور از معضلات و رسیدن به ایران نوین اسلامی بیاندیشیم؟
🎴مروری بر این پرسشها در
... برنامهی #واگویه ...
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
الا کرم ز تو مشهور یا امام جواد
کلام توست همه نور یا امام جواد
ائمه اند جواد و توئی جواد همه
که گشته جود تو مشهور یا امام جواد
سزد ز لعل لب حضرت رضا ریزد
به مدح تو دُر منثور یا امام جواد
اگر چه نزد شما آبروی نیست، مرا
مکن ز درگه خود دور یا امام جواد
#ولادت_امام_جواد_علیه_السلام
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیمافکر منتشر کرد ...
🔰آخرین لحظات سلطنت در ایران
از رفتنِ بیبازگشت شاه تا سقوط مرغِ طوفان
♦️ تصاویری که میبینید، درباره رویکار آمدن دولت شاپور بختیار است؛ دولت مستعجلی که آخرین تلاش ناکام محمدرضا پهلوی برای اداره ایران بود.
اما در نهایت مقاومت دولت شکست و ناکامی دولت در مذاکره با امام خمینی و خالیشدن عقبهاش منجر به پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شد.
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
📌 مدرسهی نگاه در اولین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون #روایتایرانامروز و معیارهای ارزیابی آن با #دکترحسنبنیانیان، مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به گفتگو نشسته است که بخشهایی از آن را در ادامه میخوانیم.
💠 باید قاعده بزرگی از هنر در سراسر کشور با مشارکت مساجد درست میکردیم تا هنرمان برای بچه مذهبیها در حد مداحی باقی نمیماند و فضای هنر در دست دگراندیشان نمیافتاد.
💠 بیش از ۷۰-۸۰ درصد تحولات فرهنگی از طریق تحولات اقتصادی، سیاسی، اداری و ... بطور تدریجی و نرم به ما تحمیل میشود. این درحالی که تمرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی بر روی آن ۲۰ درصدی است که قرار است آگاهانه فرهنگسازی شود.
💠 شاخصها و متغیرهای ارزیابی فرهنگ عمومی و سبک دینی ما باید بر اساس مبانی دینی خودمان باشد. مدیر ما نباید با اتکا به مشاهدات شخصی خودش یا اطرافیانش در مورد مسائل کشور و انقلاب تصمیمگیری کند. تصمیمگیری نیاز به مطالعات عالمانه دارد.
💠 خطری که ما را تهدید میکند انزوای روحانیتِ عالمی است که اگر نباشد آرامآرام اصل اینکه چرا رأس حکومت باید ولیفقیه باشد زیر سؤال میرود.
💠 اعتراضات اخیر تلفیقی از نیازهای اقتصادی، نیازهای جنسی تآمین نشده، بیعدالتی و توقعاتی است که خودمان خلق کردیم. باید بررسی کنیم که چگونه باید مبانی دین را تبیین کرد تا برخی تضادها در اذهان شکل نگیرد.
گزارش تفصیلی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید.
#واگویه
#فرهنگعمومیوسبکزندگی
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
🔰 دوگانهی مرکز-پیرامون، راه عبور از روایتگریهای مرسوم
مدرسه نگاه در اولین گفتگوی اختصاصی خود در #برنامهمستوره با دکتر #علیجنادله به گفتگو نشسته است که بخشهایی از آن را در ادامه میخوانیم.
🔻تاریخ اجتماعی در مقابل تاریخهای مرسوم که تاریخ مردان بزرگ است مطرح میشود و به روایت کنش اقشار پیرامونی میپردازد که زنان نیز بخشی از این قشر به شمار میروند.
🔻روایتهای تاریخی همواره یک نقطه عزیمت دارند که در حوزه زنان، آن نقطهی عزیمت، رؤیتپذیر کردن زنان در تاریخ است.
🔻در باب روایت زن در تاریخ چند رویکرد وجود دارد:
۱. نقد روایتهای مردانه. این روایات میخواهد تاریخ را بهمثابهی پروژه انحصاری مردان نقد کند ۲. نقد استیلای حوزه عمومی مردانه بر حوزه خصوصی زنانه. ۳. پساساختارگرایی که به دنبال آشنایی زدایی از مناسبتهای جنسیتی موجود است.
🔻سه پارادایم تفسیری در توضیح نظم جنسیتی مطرح میشود: مدرنیستی، مارکسیستی و فمنیستی
🔺نکتهی مشترک در نقد سه رویکرد فوق این است که روایات تاریخی، هم از جهت دیتا و هم از جهت تفسیر، روایت «مردان متمول مرکز نشین» است. بنابراین ما باید بهدنبال واسازی روایتهای موجود از منظر پیرامونی باشیم؛ لذا دوگانهی مدنظرمان، دوگانه «مرکز- پیرامون» خواهد بود
گزارش تفصیلی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید.
#دفترمطالعاتگفتمانآینده
#تاریخاجتماعیزنان
#مستوره
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir
#گفتگویدوم از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»:
🔰خوانش پدرسالاری و ابژگی جنسی زنان (نقد محتوایی رویکردهای موجود)
🔸پرسشهای مورد بررسی در این گفتگو:
❓زمینههای شکلگیری نظریه پدرسالاری
❓ظرفیت تاریخ اجتماعی برای بسط پدرسالاری
❓خوانش پدرسالار؛ روایتگری یا روایتسازی از تاریخ اجتماعی زنان ایران؟!
❓چرایی غلبهی خوانش پدرسالار در تاریخ اجتماعی زنان در ایران معاصر
جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید:
معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان
🗓 یکشنبه ۱۶ بهمن
ساعت ۱۵ الی ۱۷
🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکایروم میباشد. لینک شرکت آنلاین:
https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore
⭐️⭐️⭐️
آگاهے براے سامانے دیگر
مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐 http://www.negahschool.ir