eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.1هزار دنبال‌کننده
802 عکس
231 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هنر‌ بزرگ انقلاب، ارتقا مقیاس دین‌داری 💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر پیرامون: 1⃣ تبیین سطوح مختلف دین‌داری 2⃣شاخص های رشد دین‌داری در جامعه 3⃣نقطه‌ی اساسی و مغفول تغییرات فرهنگی 📽 ویدئوی کامل این گفتگو‌، بزودی در نگاه ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»: 🔰نظم جنسیتی در نگرش متألهین عصر قاجار 🔸پرسش‌های مورد بررسی در این گفتگو: ❓فهم اندیشه دینی عصر قاجار از تحولات جنسیتی اروپا ❓جایگاه مفاهیم جدید جنسیتی در نظام اندیشه دینی عصر قاجار ❓تحولات اندیشه دینی حوزه جنسیت در عصر قاجار ❓راهبرد اندیشه دینی برای مواجهه با نظم جنسیتی جدید جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید: معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان 🗓 سه‌شنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۴ الی ۱۶ 🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکای‌روم می‌باشد. لینک شرکت آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پرونده 🔰 پدرسالاری جریان مسلط تاریخ اجتماعی زنان در ایران 🔻عصاره رویکرد رایج در تاریخ اجتماعی زنان در ایران، مبتنی بر ایده قدرت و ستمگری است که عقیده دارد تفاوت منافع و محدودیت منابع، عامل پیدایش مفهوم ستم بوده است، به شکلی که منافع مردان در گرو عدم منفعت زنان و توانایی مردان در گرو ناتوانی زنان بوده است. این ایده همان پدرسالاری است. 🔺یک سلیقه‌ و پارادایم در روایت‌گری تاریخ اجتماعی جنسیتِ ۱۰۰ ساله‌ی اخیر به عنوان صدای مسلط وجود داشته است. این صدای مسلط را چهره‌هایی مانند خانم افسانه نجم‌آبادی، خانم ژانت آفاری و آقای سیروس شمیسا نمایندگی می‌کنند. 🔻معمولا تاریخ‌نویسان تمایل داشتند امر خارج از عادت را گزارش دهند و شمار زیاد گزارش‌ها از گرایش ایرانیان به هم‌جنس خویشتن، حاصل همین تمایلات است. ✍️ گزارش این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰فرهنگ ما بیش از نظام فرهنگی، از وضعیت و ریخت شهری، تصمیمات اقتصادی، صنعتی و کشاورزی تأثیر می‌پذیرد. 💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با دکتر پیرامون: 1⃣ مسأله‌ی نوجوانی 2⃣ اکوسیستم دانشگاه و فقدان گفتگو 3⃣ مصرف فرهنگی جامعه و سهم قلیل تولیدات فرهنگی کشور در آن 4⃣ زنده بودن هویت ایرانی _ اسلامی _ انقلابی در جامعه ایران 5⃣ جایگاه سیاستگذاران در دو قطبی کنونی جامعه 6⃣ نهاد قدرتمند خانواده و بحران معیشت و عفاف 📽 ویدئوی کامل این گفتگو‌، بزودی در نگاه ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️ درسگفتار: مدرس: استاد 🔰غلبه‌ی فلسفه محض و انتزاعی شدن فلسفه‌های مضاف 🔷 اصولا بسیاری از مباحث فلسفه‌ی تاریخ در قرون ابتدایی را باید در میان کتب و آثار اعتقادی و کلامی اسلام جستجو کرد. در همین راستا از معدود آثار ناظر به فلسفه‌ی‌ تاریخ در دوره‌ی صدر اسلام، کتاب شریف نهج‌البلاغه است که مواردی از مباحث فلسفه‌‌ی تاریخ در آن آمده است. 🔸 یکی از نقص‌های جدی که در حوزه فلسفه‌ی تاریخ وجود دارد، بی‌توجهی به تاریخِ‌ «فلسفه‌ تاریخ» است؛ و گویا هر صاحب اثری در این حوزه، بدون توجه به میراثِ‌ علمی فلسفه‌ی‌ تاریخی، مباحث خود را جلو برده‌ است. 🔷 نقصِ دیگر فقدان مطالعات‌ِ تطبیقی در حوزه‌ی فلسفه‌ تاریخ است؛ هم نسبت به آثار اهل سنت، و هم نسبت به آثار غربی. علی رغم این‌که، نگاه تطبیقی ناظر به آثار غربی در حوزه روش، می‌تواند بسیار الهام بخش باشد؛ هرچند که غرب در محتوی، از توان حل مسائل جهان اسلام و حتی حل مسائل خود غرب نیز عاجز است. 🔸 جهان اسلام به آن میزان که در حوزه‌ی اعتقادات احساس نیاز کرده و به ارتقاء و غنای اعتقادات پرداخته، در حوزه دانشی نتوانسته این پیشرفت را انجام بدهد؛ لذا در حوزه عینیت دچار ضعف شده‌ است. این ضعف در حوزه عینیت و انتزاعی بودن در فلسفه‌‌ی‌ تاریخ و دیگر فلسفه‌های مضاف، نتیجه‌ی غلبه‌ی نگاه فلسفی محض است. ✍🏻 گزارش این درسگفتار را در ادامه مطلب بخوانید. مجازی / حضوری 🕟 یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه با همکاری «معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش استان‌قم» و «پژوهشکده شهید صدر» دانشگاه امام حسین(ع) برگزار می‌کند: طرح‌ کلی‌ اندیشه‌ اسلامی‌ در قرآن مدرس: استاد میرباقری تعدادجلسات: ۵ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای شروع: ۱۱ اسفندماه زمان: پنج‌شنبه‌ها، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ شیوه برگزاری: حضوری و مجازی 🎴همراه با ارائه گواهی پایان دوره از طرف اداره کل آموزش و پرورش قم و دانشگاه امام حسین(ع) از طریق سایت به آدرس: https://b2n.ir/u60061 و و به شماره ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ 🎁 پیش از ثبت‌نام را ببینید. مشاهده تخفیف‌ها ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 رستاخیزِ نبوت برشی از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در سلسله جلسات ماه رمضان ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن (ع) مشهد. کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، مجموعه این سخنرانی‌هاست که با موضوع اندیشه اسلامی در قرآن ایراد گردیده است. علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب با خوانش استاد میرباقری، می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند: 🔰درسگفتار بازخوانی کتاب طرح کلی ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه تفکرونوآوری نگاه 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مدرسه‌ نگاه در هفتمین گفتگوی اختصاصی پیرامون و معیارهای ارزیابی آن با ، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم به گفتگو نشسته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. 💎عموم شاخص‌هایی که در رتبه‌بندی و سنجش وضعیت اقتصادی کشورها استفاده می‌شود، با تقلیل اقتصاد به محیط مبادله و نظم بازاری حاکم بر اقتصاد، فقط این محیط را اندازه‌گیری می‌کنند. درحالی‌که واقعیت اقتصاد به معنای تأمین نیازهای زندگی و یا تولید و توزیع و مصرف کالا و خدمات، منحصر در نظم بازاری نیست. 💎امکان ندارد ایران بدون رشد بُعد اقتصادی به لحاظ فرهنگی، سیاسی و تمدنی در منطقه و جهان گسترش نفوذ پیدا کرده باشد؛ چرا که اقتصاد بُعد حرکت و رشد جامعه است، اما متاسفانه سنجه‌ها و دانش اندازه‌گیری و شناخت آن را نداریم. 💎اینکه ما برای کنترل تورم سراغ نسخه‌های قدیمی و تکراری و ناکارآمدِ صرفا اقتصادی مثل کنترل نقدینگی می‌رویم، به دلیل داشتن نگاه تک‌ساحتی به اقتصاد و ندیدن ابعاد فرهنگی آن و همچنین نگاه تک‌متغیری در ساحت اقتصاد است. 💎در شاخص انتظار مسکن، ایران میان 106 کشور دنیا در رتبه 100 قرار دارد، اما این درحالی‌ست که 77 درصد مردم ایران در خانه غیراستیجاری زندگی می‌کنند و حدود 68 درصد مالک و مابقی در خانه‌های رایگان (سازمانی، پدری و ...) ساکن هستند و تنها 23درصد مستأجرند. این آمار بهتر بودن وضعیت ایران از عموم کشورهای اروپایی را نشان میدهد. ✍️ گزارش این گفتگو در ادامه مطلب. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با مشارکت اندیشکده زیست‌شهر و اندیشکده شهر اسلامی- ایرانی پژوهشکده شهید صدر برگزار می‌کند: 🔻دوره‌ فشرده‌ی معرفی‌ایده .........زیست‌شهرهای نوینِ مولِّد......... تعدادجلسات: ۸ جلسه ۵۰ دقیقه‌ای زمان برگزاری: چهارشنبه و پنج‌شنبه‌ (۱۰ و ۱۱ اسفندماه) ساعت ۱۴ الی ۱۸ شیوه برگزاری: حضوری و مجازی() قم، بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴ : 💎اعطای گواهی پایان دوره از طرف پژوهشکده شهیدصدر، وابسته به دانشگاه امام حسین(ع) 💎راهبری و توانمندسازی شرکت‌کنندکان جهت کنشگری فعال و جهت‌مند در حوزه مسکن و شهرسازی 🎴ثبت‌نام از طریق: http://www.negahschool.ir/product/zist-shahr/ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ در و در ارتباط باشید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌پرونده 🔰 «واره»؛ نماد کنشگری فعال و بومی زن ایرانی 💠 جریان گفتمان غالب علوم انسانی در ایران مبتنی بر گفتمان لیبرال شکل گرفته است که سایر حوزه‌ها از جمله مطالعات‌زنان را تحت تاثیر قرار داده است. 💠 در غرب با موج چهارم فمینیسم مواجه‌ایم که بازاندیشی‌های جدی بر ضد گفتمان لیبرال و تشابه در حوزه‌ی مطالعات زنان داشته است. در همین راستا جریان‌های انتقادی زیادی در این حوزه شکل گرفته که نه تنها بر فردیت و سوژگی زن تاکید نکرده بلکه زن و حتی مرد را درون نهاد اجتماعی خانواده تعریف می‌کند. پس می‌توان گفت یک رویکرد جامعه‌گرایانه نسبت به زن در این جریان انتقادی وجود دارد. این گفتمان را «گفتمان تفاوت» می‌نامند. در گفتمان تفاوت فمینیستی، خانواده، تعامل بین زوجین، همکاری و تعاون برای بقا اصل است در حالی‌که در گفتمان تشابه متأثر از گفتمان لیبرال اصل بر رقابت بوده و مسئله‌ تنازع بقا و ستیز دائمی انسان با انسان مطرح است. 💠 بحث دکتر فرهادی از این حیث اهمیت دارد که بر خلاف تصویر ارائه شده توسط لیبرال‌ها از نظام اجتماعی، مسئله‌ اصلی و دال مرکزی جهان اجتماعی، تعاون برای بقا عنوان شده و نه تنازع برای رقابت. محور اصلی مطالعات دکتر فرهادی در حوزه‌ی یاریگری و تعاون است که برخلاف تصویر شرق‌شناسان نشان می‌دهد عاملیت زن ایرانی قابل توجه و ذیل فرهنگ یاریگری بوده و این تعاون و همکاری آنها مبتنی بر خرد بومی و در پیوند با شرایط اقلیم و بوم آنهاست. ✍️گزارش گفتگو در ادامه مطلب ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir