eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.2هزار دنبال‌کننده
807 عکس
237 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»: 🔰 نظم جنسیتی و روایت‌گری تاریخ اجتماعی زنان (نقد روش شناسانه رویکردهای موجود) 🔶️ پرسش‌های مورد بررسی در این گفتگو: ❓آیا تاریخِ اجتماعی توان روایت‌گری بی‌طرف از وضعیت زنان را دارد؟ ❓تاریخِ اجتماعی، روایت ناشنیده‌ها و مغفول‌ماندگان یا ابزاری برای بسط نظریات؟ ❓تحلیل نظمِ جنسیتی ایده‌ای مقدم بر روایت‌گری تاریخی یا نتیجه روایت‌گری تاریخی؟ ❓ایده نظمِ جنسیتی تاریخ‌نگار تا چه حد در روایت تاریخِ اجتماعی او اثر گذار است؟ جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید: معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان 🗓یکشنبه ۹ بهمن ساعت ۱۰ الی ۱۲ 🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکای‌روم می‌باشد. لینک شرکت آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پرونده 🔰 مدرسه‌ی نگاه در چهارمین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون هویت‌ ایران‌ امروز با ، مدیر مؤسسه روزگارنو و مسئول گروه توسعه اندیشکده پسین به گفتگو نشسته است. در بخشی از این گفتگو چنین می‌خوانیم: 💠 انسان معاصر تنهایی شدیدی را تجربه می‌کند که ریشه در بی‌معنایی گسترده‌ی موجود در جهان دارد. تولید معنا توسط دین در جهان به یک بحران تبدیل شده و عجیب، بی‌توجهی حاکمیت به این مسئله است. 💠 نگاه‌های فقهی فردگرایانه به دین در شرایط کنونی، نه‌تنها امکان هویت‌بخشی و معناسازی را از دین خواهد گرفت، بلکه مردم را نسبت به دین بدبین کرده و آن را تنها ابزار قدرت تلقی می‌کنند. 💠 فراموشی سیاست‌های حمایت‌گری دینی مثل صدقه، انفاق، خمس، زکات و همچنین تضعیف حمایت‌گری‌های اجتماعی توسط حاکمیت و سنت‌های اجتماعی، تنهایی انسان‌ها را دوچندان کرده است. آن‌ها برای هویت‌یابی مجبور به پذیرش آزادی مصرفی و اقتضائات آن شده‌اند که تعارضات جدی‌ای با هویت دینی آنها ایجاد کرده است. ✍🏻 گزارش تفصیلی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید. ادامه مطلب ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 پرونده 🔰 الهیات و بحران تنهایی 💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با دکتر پیرامون: 1️⃣ نگاه‌های فقهی فردگرایانه با درک مردم از دین چه می کند؟ 2️⃣ آیا الهیات موجود ظرفیت حل بحران تنهایی انسان‌ معاصر را دارد؟! 3️⃣ بحران هویتی انسان ایرانی از چه تعارضی نشات گرفته است؟ 4️⃣ چگونه می توانیم ذخایر هویتی خود را برای هویت سازی فعال کنیم؟ ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ویژه برنامه ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت‌وگوهایی درباره ایران امروز و معیارهای ارزیابی وضعیت آن ❓صاحب‌نظران و کارشناسان، چه نگاهی به روند تحولات ایرانِ پس از انقلاب در عرصه‌های گوناگون دارند؟ ❓نگاه عموم مردم و نخبگان به ایران امروز چیست؟ آیا این تصویر، نمایان‌گر عملکرد نظام در همه‌ی بخش‌ها و حوزه‌هاست؟ ❓شواهد کنونی، تحقیقات علمی و آمار، تا چه میزان گویای اطلاعات و حاوی شاخصه‌های مهم و بومی ارزیابی و توصیف جامعه‌ی ایرانی است؟ ❓آیا اساسا دستیابی به روایت و توصیفی صحیح و منصفانه از وضع موجود با معیارها و شاخص‌های جهانی توسعه ممکن است؟ ملاحظات، معیارها و سنجه‌های بومی و هویتی ما برای روایت و ارزیابی وضع موجود چیست؟ ❓سمت و سوی تحولات آینده ایران چگونه است؟ چه دلیلی وجود دارد که به عبور از معضلات و رسیدن به ایران نوین اسلامی بیاندیشیم؟ 🎴مروری بر این پرسش‌ها در ... برنامه‌ی ... ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
الا کرم ز تو مشهور یا امام جواد  کلام توست همه نور یا امام جواد ائمه اند جواد و توئی جواد همه  که گشته جود تو مشهور یا امام جواد سزد ز لعل لب حضرت رضا ریزد  به مدح تو دُر منثور یا امام جواد اگر چه نزد شما آبروی نیست، مرا  مکن ز درگه خود دور یا امام جواد ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیمافکر منتشر کرد ... 🔰آخرین لحظات سلطنت در ایران از رفتنِ بی‌بازگشت شاه تا سقوط مرغِ طوفان ♦️ تصاویری که می‌بینید، درباره روی‌کار آمدن دولت شاپور بختیار است؛ دولت مستعجلی که آخرین تلاش ناکام محمدرضا پهلوی برای اداره ایران بود. اما در نهایت مقاومت دولت شکست و ناکامی دولت در مذاکره با امام خمینی و خالی‌شدن عقبه‌اش منجر به پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شد. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مدرسه‌ی نگاه در اولین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون و معیارهای ارزیابی آن با ، مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به گفتگو نشسته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. 💠 باید قاعده بزرگی از هنر در سراسر کشور با مشارکت مساجد درست می‌کردیم تا هنرمان برای بچه مذهبی‌ها در حد مداحی باقی نمی‌ماند و فضای هنر در دست دگراندیشان نمی‌افتاد. 💠 بیش از ۷۰-۸۰ درصد تحولات فرهنگی از طریق تحولات اقتصادی، سیاسی، اداری و ... بطور تدریجی و نرم به ما تحمیل می‌شود. این درحالی که تمرکز شورای عالی انقلاب فرهنگی بر روی آن ۲۰ درصدی است که قرار است آگاهانه فرهنگ‌سازی شود. 💠 شاخص‌ها و متغیرهای ارزیابی فرهنگ عمومی و سبک دینی ما باید بر اساس مبانی دینی خودمان باشد. مدیر ما نباید با اتکا به مشاهدات شخصی خودش یا اطرافیانش در مورد مسائل کشور و انقلاب تصمیم‌گیری کند. تصمیم‌گیری نیاز به مطالعات عالمانه دارد. 💠 خطری که ما را تهدید می‌کند انزوای روحانیتِ عالمی است که اگر نباشد آرام‌آرام اصل اینکه چرا رأس حکومت باید ولی‌فقیه باشد زیر سؤال می‌رود. 💠 اعتراضات اخیر تلفیقی از نیازهای اقتصادی، نیازهای جنسی تآمین نشده، بی‌عدالتی و توقعاتی است که خودمان خلق کردیم. باید بررسی کنیم که چگونه باید مبانی دین را تبیین کرد تا برخی تضادها در اذهان شکل نگیرد. گزارش تفصیلی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 دوگانه‌ی مرکز-پیرامون، راه عبور از روایت‌گری‌های مرسوم مدرسه نگاه در اولین گفتگوی اختصاصی خود در با دکتر به گفتگو نشسته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. 🔻تاریخ اجتماعی در مقابل تاریخ‌های مرسوم که تاریخ مردان بزرگ است مطرح می‌شود و به روایت کنش اقشار پیرامونی می‌پردازد که زنان نیز بخشی از این قشر به شمار می‌روند. 🔻روایت‌های تاریخی همواره یک ‌نقطه عزیمت دارند که در حوزه زنان،‌ آن نقطه‌ی عزیمت، رؤیت‌پذیر کردن زنان در تاریخ است. 🔻در باب روایت‌ زن در تاریخ چند رویکرد وجود دارد: ۱. نقد روایت‌های مردانه. این روایات می‌خواهد تاریخ را به‌مثابه‌ی پروژه انحصاری مردان نقد کند ۲. نقد استیلای حوزه عمومی مردانه بر حوزه خصوصی زنانه. ۳. پساساختارگرایی که به دنبال آشنایی زدایی از مناسبت‌های جنسیتی موجود است. 🔻سه پارادایم‌ تفسیری در توضیح نظم جنسیتی مطرح می‌شود: مدرنیستی، مارکسیستی و فمنیستی 🔺نکته‌ی مشترک در نقد سه رویکرد فوق این است که روایات تاریخی، هم از جهت دیتا و هم از جهت تفسیر، روایت «مردان متمول مرکز نشین» است. بنابراین ما باید به‌دنبال واسازی روایت‌های موجود از منظر پیرامونی باشیم؛ لذا دوگانه‌ی مدنظرمان، دوگانه «مرکز- پیرامون» خواهد بود گزارش تفصیلی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»: 🔰خوانش پدرسالاری و ابژگی جنسی زنان (نقد محتوایی رویکردهای موجود) 🔸پرسش‌های مورد بررسی در این گفتگو: ❓زمینه‌های شکل‌گیری نظریه پدرسالاری ❓ظرفیت تاریخ اجتماعی برای بسط پدرسالاری ❓خوانش پدرسالار؛ روایت‌گری یا روایت‌سازی از تاریخ اجتماعی زنان ایران؟! ❓چرایی غلبه‌ی خوانش پدرسالار در تاریخ اجتماعی زنان در ایران معاصر جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید: معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان 🗓 یک‌شنبه ۱۶ بهمن ساعت ۱۵ الی ۱۷ 🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکای‌روم می‌باشد. لینک شرکت آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بیش از ۷۰درصد تحولات فرهنگی از طریق تحولات اقتصادی، سیاسی و اداری به ما تحمیل می‌شود 💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با دکتر پیرامون: 1⃣ نقش نظام روحانیت در تصمیم‌گیری‌ها 2⃣ مدیریت قانون‌زده کشور؛ ریشه‌ها و پیامدها 3⃣ هنر و آسیب‌شناسی کنش‌گری مذهبی‌‌ها 4⃣ ضرورت شایسته‌سالاری در نظام اداری 📽 ویدئوی کامل این گفتگو‌، بزودی در نگاه ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مدرسه‌ی نگاه در دومین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون و معیارهای ارزیابی آن با ، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ‌ و اندیشه‌ اسلامی به گفتگو نشسته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. 💠 شعار استقلال، آزادی، جمهوری‌اسلامی تبلور اراده و خواست ملت ایران برای انقلاب بود. مردم برای رهایی از استعمار، «استقلال»، برای رهایی از استبداد، «آزادی» و برای رهایی از سلطنت و رسیدن به اسلام، شعار «جمهوری اسلامی» را سر دادند. 💠 فهمی که در نظام لیبرالی از آزادی می‌شود ناظر به آزادی در حوزه فردی است، لذا مسائلی از قبیل برهنگی و آزادی جنسی نتیجه فهم لیبرالی آزادی است؛ در حالی‌که این مسئله اساسا مسئله انسان ایرانی نیست. 💠 آزادی مفهومی است که باید متناسب با زیست‌بوم و فرهنگ هر جامعه فهم شود. نمی‌توان فهمی غربی از آزادی را به جامعه مسلمان القا کرد؛ در واقع این انتقال یک مفهوم نیست بلکه تهاجم به فرهنگ یک ملت است که از طریق شاخص‌ها تحمیل می شود. 💠 چالش اصلی جمهوری‌اسلامی در عدم احساس آزادی و تحقق شعار آن، فقدان «سامانه تبدیلی» است. بستری که آرمان‌ها، ایده‌ها و نظریه‌ها را به تکنولوژی و سبک‌زندگی و فضای زیست‌اجتماعی تبدیل کند. نمی‌توان مدرن فکر کرد و در فضای مدرن زیست و اسلامی زندگی کرد، لذا به شدت محتاج بازتولید و ترجمان مفاهیم ارزشی در عینیت زندگی هستی. ✍ گزارش این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مدرسه‌ی نگاه در سومین گفتگوی اختصاصی خود پیرامون و معیارهای ارزیابی آن با مصطفوی، پژوهشگر هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق به گفتگو نشسته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. 💠 شرایط ما در مسأله اندازه‌گیری و سنجش برای ارزیابی وضعیت جامعه در همۀ حوزه های مرتبط با اداره جامعه و عرصه‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی، یک شرایط بحرانی است. 💠 ما در نظام بین الملل با یک جنگ شاخصی مواجهیم که سطح توجه سیاستمداران به این مسئله بسیار پایین است و درکی از حکمرانی ضمنی شاخص‌ها و سیاست‌ها و ایدئولوژی‌هایی که پشت سر آنهاست وجود ندارد. 💠 تا زمانی که شاخص‌های سند 2030 در کشور حکمرانی کند، اجرای ایده و محتوای سند 2030 متوقف نشده است. 💠 ما نیازمند رصدخانه‌های بومی در حوزه‌های عدالت اجتماعی، پیشرفت و اقتصاد مقاومتی هستیم و در چند سال اخیر شاخص سازی‌ها صرفا پروژه‌ای بوده‌اند و نه پروسه‌ای. 💠 وضعیت عدالت در جمهوری اسلامی خاکستری است؛ در حوزه‌های سخت افزاری مثل سلامت پیشرفت های خوبی داشته است اما در حوزه‌های نرم مثل خانواده و انسجام اجتماعی دچار چالش است. 💠 نظام آموزشی کشور طبقاتی شده است که یکی از مهم ترین موتورهای مولد نابرابری است. 💠 برای تحقق عدالت که امری تدریجی است، محتاج یک گفتمان منسجم و تفصیلی هستیم که هنوز جریان عدالت‌خواهی به این انسجام گفتمانی نرسیده است. ✍️ گزارش تفصیلی این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»: 🔰خوانش پدرسالاری یگانه خوانش موجود؟ (امکان خوانش‌های بدیل برای تعیین نظم جنسیتی) 🔸پرسش‌های مورد بررسی در این گفتگو: ❓جایگاه نظریه پدرسالاری در مطالعات فمنیستی ❓بررسی و نقد خوانش هم‌جنسگرایی از نظم جنسیتی حاکم بر تاریخ ایران ❓امکان خوانش‌های جنسیتی بدیل! جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید: معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان 🗓 چهارشنبه ۱۹ بهمن ساعت ۱۵ الی ۱۷ 🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکای‌روم می‌باشد. لینک شرکت آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 عدالت و جنگ شاخصی 💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با دکتر پیرامون: 1⃣ تاثیر شاخص‌ها بر ادراک عمومی و نحوه مدیریت کشور 2⃣ وضعیت عدالت در جمهوری اسلامی از آغاز انقلاب تاکنون 3⃣ ضرورت تولید شاخص‌های بومی برای ارزیابی پیشرفت کشور در انواع حوزه‌ها 📽 ویدئوی کامل این گفتگو‌، بزودی در نگاه ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir