eitaa logo
مدرسه‌تـ؋ــکرونوآوری‌ نگاه
4.2هزار دنبال‌کننده
807 عکس
237 ویدیو
3 فایل
مدرسه تفکر و نوآوری نگاه؛ «آگاهی» برای سامانی دیگر سایت مدرسه: www.negahschool.ir ارتباط با ادمین: @sch_negah_admin ارتباط با مسئول سایت: @sch_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»: 🔰واره؛ فرهنگ یاریگری و ظهور عاملیت زنانه (رویکرد توسعه بومی دکتر مرتضی فرهادی، امکانی برای گذر از خوانش‌های موجود) 🔸پرسش‌های مورد بررسی در این گفتگو: ❓گفتمان های لیبرال و محافظه کار در قرن بیستم ❓گفتمان تشابه و تفاوت در فمینیسم قرن بیستم ❓روایت های تاریخ اجتماعی و فرهنگی زنان در ایران جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید: معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان 🗓 یکشنبه ۲۳ بهمن ساعت ۱۸ الی ۲۰ 🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکای‌روم می‌باشد. لینک شرکت آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مدرسه‌ی نگاه در پنجمین گفتگوی اختصاصی پیرامون و معیارهای ارزیابی آن با ، استاد حوزه و دانشگاه به گفتگو نشسته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. 💠انقلاب ایران دنبال این نبود که ما را در ساخت جاده و بردن آب و برق به روستا مستقل کند؛ این کف کار است. 💠اگر ۳ درصد بندر انزلی را به روس و چین میدادیم پدر ما را در عالم روایت درمی‌آوردند که کل ایران را فروختند! ۵۳درصد بندر سالیانکا را از روس‌ها خریدیم که کریدور شمال-جنوب را شکل دهیم، یک خط خبری از طرف دشمن روی آن کار نکرد. صداوسیما هم خط خبری می‌رود اما روایت بلد نیست. 💠از حیث سخت‌افزاری موقعیت ژئوپولیتیکی که جهان اسلام دارد می‌تواند آنرا به «لتکون شهداء علی الناس» و پیشران نظم جهانی مبدل سازد، خصوصا ایران که موقعیت ژئوپولیتیکی که دارد هیچ کشوری ندارد و علاوه بر دسترسی به آب‌های آزاد، قلب تپندۀ نقطه مرکزی و اتصالی جزیره جهانی است. 💠دشمنان ما سه گسل «جغرافیایی»، «قومیتی» و «مذهبی» را در نظر گرفته و مرزبندی و هویت دموگرافیک مطلوب خود را چینش کردند. هر موقع هم خواستند، یکی از این گسل‌ها را فعال و تبدیل به گسست هویتی منطقه کردند. 💠نظم آمریکایی در سه کلان حوزه «سیاست» «اقتصاد» «فرهنگ» به ترتیب سازمان ملل و شورای امنیت، بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی، کمیسیون حقوق بشر و یونسکو را طراحی کرد اما همه دچار اشکالات اساسی شدند. ✍️ گزارش این گفتگو در ادامه مطلب. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مدرسه‌ی نگاه در ششمین گفتگوی اختصاصی پیرامون و معیارهای ارزیابی آن با ، عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی به گفتگو نشسته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. 💠 انقلاب اسلامی با وسعت بخشیدن به مقیاس دین‌داری در حوزه اجتماعی به نوعی یک معجزه رقم زد. 💠 اسلام سعی دارد سرپرستی قلمرو جامعه و تاریخ را بر عهده گیرد و محور هویت‌سازی در جامعه باشد که این امر موجب مواجهۀ سایر محورهای هویت‌ساز در جامعه با اسلام و شکل‌گیری جبهه‌های درگیری است. 💠 حضور مردم در مواجهۀ پدید آمده در مقیاس اجتماعی، میان دین و دیگر محورهای هویت‌ساز جامعه از مهم‌ترین شئون دین‌داری است. 💠 دین‌داری فردی و اجتماعی به معنای فوق را نباید منفک از هم دید، این دو با یکدیگر داد و ستد دارند و زیرساخت و بسترساز برای یکدیگر هستند. 💠 برخی شبهه می‌کنند که بدتر شدن وضعیت حجاب، یعنی بدتر شدن وضعیت دین‌داری. این حرف نشانه‌ی عدم توجه به تفاوت شرایط زمانی و روند تحولات جهانی است. 💠 جامعۀ دین‌دار امروز، در این درگیری بزرگ و در برابر فشار طاقت‌فرسای جبهه کفر به صورت خودآگاه تاب‌ آورده است. این تاب‌آوری را نباید کم‌ارزش دید و باید آنرا به عنوان یک معیار مهم در سنجش دین‌داری محسوب کرد. ✍️ گزارش این گفتگو در ادامه مطلب. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هنر‌ بزرگ انقلاب، ارتقا مقیاس دین‌داری 💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر پیرامون: 1⃣ تبیین سطوح مختلف دین‌داری 2⃣شاخص های رشد دین‌داری در جامعه 3⃣نقطه‌ی اساسی و مغفول تغییرات فرهنگی 📽 ویدئوی کامل این گفتگو‌، بزودی در نگاه ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از سری گفتگوهای «تاریخ اجتماعی زنان و پرسش از نظم جنسیتی»: 🔰نظم جنسیتی در نگرش متألهین عصر قاجار 🔸پرسش‌های مورد بررسی در این گفتگو: ❓فهم اندیشه دینی عصر قاجار از تحولات جنسیتی اروپا ❓جایگاه مفاهیم جدید جنسیتی در نظام اندیشه دینی عصر قاجار ❓تحولات اندیشه دینی حوزه جنسیت در عصر قاجار ❓راهبرد اندیشه دینی برای مواجهه با نظم جنسیتی جدید جهت آشنایی بیشتر با برنامه به لینک زیر مراجعه نمائید: معرفی پرونده تاریخ اجتماعی زنان 🗓 سه‌شنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۴ الی ۱۶ 🖥 محل برگزاری گفتگوها بستر اسکای‌روم می‌باشد. لینک شرکت آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/sch_negah/mastoore ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 پرونده 🔰 پدرسالاری جریان مسلط تاریخ اجتماعی زنان در ایران 🔻عصاره رویکرد رایج در تاریخ اجتماعی زنان در ایران، مبتنی بر ایده قدرت و ستمگری است که عقیده دارد تفاوت منافع و محدودیت منابع، عامل پیدایش مفهوم ستم بوده است، به شکلی که منافع مردان در گرو عدم منفعت زنان و توانایی مردان در گرو ناتوانی زنان بوده است. این ایده همان پدرسالاری است. 🔺یک سلیقه‌ و پارادایم در روایت‌گری تاریخ اجتماعی جنسیتِ ۱۰۰ ساله‌ی اخیر به عنوان صدای مسلط وجود داشته است. این صدای مسلط را چهره‌هایی مانند خانم افسانه نجم‌آبادی، خانم ژانت آفاری و آقای سیروس شمیسا نمایندگی می‌کنند. 🔻معمولا تاریخ‌نویسان تمایل داشتند امر خارج از عادت را گزارش دهند و شمار زیاد گزارش‌ها از گرایش ایرانیان به هم‌جنس خویشتن، حاصل همین تمایلات است. ✍️ گزارش این گفتگو را در ادامه مطلب بخوانید. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰فرهنگ ما بیش از نظام فرهنگی، از وضعیت و ریخت شهری، تصمیمات اقتصادی، صنعتی و کشاورزی تأثیر می‌پذیرد. 💠 گفتگوی اختصاصی مدرسه تفکر و نوآوری نگاه با دکتر پیرامون: 1⃣ مسأله‌ی نوجوانی 2⃣ اکوسیستم دانشگاه و فقدان گفتگو 3⃣ مصرف فرهنگی جامعه و سهم قلیل تولیدات فرهنگی کشور در آن 4⃣ زنده بودن هویت ایرانی _ اسلامی _ انقلابی در جامعه ایران 5⃣ جایگاه سیاستگذاران در دو قطبی کنونی جامعه 6⃣ نهاد قدرتمند خانواده و بحران معیشت و عفاف 📽 ویدئوی کامل این گفتگو‌، بزودی در نگاه ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬅️ درسگفتار: مدرس: استاد 🔰غلبه‌ی فلسفه محض و انتزاعی شدن فلسفه‌های مضاف 🔷 اصولا بسیاری از مباحث فلسفه‌ی تاریخ در قرون ابتدایی را باید در میان کتب و آثار اعتقادی و کلامی اسلام جستجو کرد. در همین راستا از معدود آثار ناظر به فلسفه‌ی‌ تاریخ در دوره‌ی صدر اسلام، کتاب شریف نهج‌البلاغه است که مواردی از مباحث فلسفه‌‌ی تاریخ در آن آمده است. 🔸 یکی از نقص‌های جدی که در حوزه فلسفه‌ی تاریخ وجود دارد، بی‌توجهی به تاریخِ‌ «فلسفه‌ تاریخ» است؛ و گویا هر صاحب اثری در این حوزه، بدون توجه به میراثِ‌ علمی فلسفه‌ی‌ تاریخی، مباحث خود را جلو برده‌ است. 🔷 نقصِ دیگر فقدان مطالعات‌ِ تطبیقی در حوزه‌ی فلسفه‌ تاریخ است؛ هم نسبت به آثار اهل سنت، و هم نسبت به آثار غربی. علی رغم این‌که، نگاه تطبیقی ناظر به آثار غربی در حوزه روش، می‌تواند بسیار الهام بخش باشد؛ هرچند که غرب در محتوی، از توان حل مسائل جهان اسلام و حتی حل مسائل خود غرب نیز عاجز است. 🔸 جهان اسلام به آن میزان که در حوزه‌ی اعتقادات احساس نیاز کرده و به ارتقاء و غنای اعتقادات پرداخته، در حوزه دانشی نتوانسته این پیشرفت را انجام بدهد؛ لذا در حوزه عینیت دچار ضعف شده‌ است. این ضعف در حوزه عینیت و انتزاعی بودن در فلسفه‌‌ی‌ تاریخ و دیگر فلسفه‌های مضاف، نتیجه‌ی غلبه‌ی نگاه فلسفی محض است. ✍🏻 گزارش این درسگفتار را در ادامه مطلب بخوانید. مجازی / حضوری 🕟 یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🆔 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه با همکاری «معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش استان‌قم» و «پژوهشکده شهید صدر» دانشگاه امام حسین(ع) برگزار می‌کند: طرح‌ کلی‌ اندیشه‌ اسلامی‌ در قرآن مدرس: استاد میرباقری تعدادجلسات: ۵ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای شروع: ۱۱ اسفندماه زمان: پنج‌شنبه‌ها، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ شیوه برگزاری: حضوری و مجازی 🎴همراه با ارائه گواهی پایان دوره از طرف اداره کل آموزش و پرورش قم و دانشگاه امام حسین(ع) از طریق سایت به آدرس: https://b2n.ir/u60061 و و به شماره ۰۹۹۰۷۶۲۹۸۸۲ 🎁 پیش از ثبت‌نام را ببینید. مشاهده تخفیف‌ها ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌ تفکرونوآوری‌ نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 رستاخیزِ نبوت برشی از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای در سلسله جلسات ماه رمضان ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن (ع) مشهد. کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، مجموعه این سخنرانی‌هاست که با موضوع اندیشه اسلامی در قرآن ایراد گردیده است. علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب با خوانش استاد میرباقری، می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند: 🔰درسگفتار بازخوانی کتاب طرح کلی ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه تفکرونوآوری نگاه 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 مدرسه‌ نگاه در هفتمین گفتگوی اختصاصی پیرامون و معیارهای ارزیابی آن با ، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم به گفتگو نشسته است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانیم. 💎عموم شاخص‌هایی که در رتبه‌بندی و سنجش وضعیت اقتصادی کشورها استفاده می‌شود، با تقلیل اقتصاد به محیط مبادله و نظم بازاری حاکم بر اقتصاد، فقط این محیط را اندازه‌گیری می‌کنند. درحالی‌که واقعیت اقتصاد به معنای تأمین نیازهای زندگی و یا تولید و توزیع و مصرف کالا و خدمات، منحصر در نظم بازاری نیست. 💎امکان ندارد ایران بدون رشد بُعد اقتصادی به لحاظ فرهنگی، سیاسی و تمدنی در منطقه و جهان گسترش نفوذ پیدا کرده باشد؛ چرا که اقتصاد بُعد حرکت و رشد جامعه است، اما متاسفانه سنجه‌ها و دانش اندازه‌گیری و شناخت آن را نداریم. 💎اینکه ما برای کنترل تورم سراغ نسخه‌های قدیمی و تکراری و ناکارآمدِ صرفا اقتصادی مثل کنترل نقدینگی می‌رویم، به دلیل داشتن نگاه تک‌ساحتی به اقتصاد و ندیدن ابعاد فرهنگی آن و همچنین نگاه تک‌متغیری در ساحت اقتصاد است. 💎در شاخص انتظار مسکن، ایران میان 106 کشور دنیا در رتبه 100 قرار دارد، اما این درحالی‌ست که 77 درصد مردم ایران در خانه غیراستیجاری زندگی می‌کنند و حدود 68 درصد مالک و مابقی در خانه‌های رایگان (سازمانی، پدری و ...) ساکن هستند و تنها 23درصد مستأجرند. این آمار بهتر بودن وضعیت ایران از عموم کشورهای اروپایی را نشان میدهد. ✍️ گزارش این گفتگو در ادامه مطلب. ⭐️⭐️⭐️ آگاهے‌‌ براے‌‌ سامانے‌‌ دیگر مدرسه‌تفکرونوآوری‌نگاه 🔰 @sch_negah 🌐 http://www.negahschool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا