🔺قصـــــد دارم چنــدتـا نکتـــه مــؤثــــــر
در تـدریـس رو براتـون بگـم که با اینکـه در
تــدریـس خیلــی مــؤثــــــر هستـن ولـــــــی
متأسفانـــه خیلیــا این نکـــــات رو رعـایـــت
نمیکنـــــن☹️👇
15.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 #کلیپ_آموزشی
💥نکات مـؤثر برای تدریس موفـق
که خیلــیهــا رعـایــت نمیکنـــن🙁
=====~=====
انتشار این آموزش صدقه جاریه است.
=====~=====
🔸صدای تدریس|حسین پاک نژاد
🔹ویژه علاقمندان به حوزه تدریس
👆 تمـام نکــات رو بــــا دقــت یادداشــت
کن چون امـروز میخــوام اون توضیحــاتـی
کـه آخــر فیلـم گفتـم رو بـرات بـگـــــم😊
صدای تدریس | پاک نژاد 📚
🎞 #کلیپ_آموزشی 💥نکات مـؤثر برای تدریس موفـق که خیلــیهــا رعـایــت نمیکنـــن🙁 =====~===== انتشا
1⃣
« ایجاد چالش در کلاس »
✓ طـراحـی سوالات چالشبرانگیز:
سوالاتی که چندین پاسـخ دارن یا به
تحلیل و استدلال نیاز دارن
✓ ایجـاد رقابت سالم:
مسابقات علمی، حل معماهای فیزیکی
یا چالشهای طراحی آزمایش
✓ استفاده از روش یادگیـــری مبتنی بر
مسئله (PBL):
مثلا: "اگر جاذبه زمین ناگهان نصف شود
چه اتفاقی میافتد؟"
✓ وادار کـــردن دانـش آمــوزا به ارائـــه
راهحلهای خلاق:
به جــای دادن پاســـخ مستقیــم از اونهـا
بخواه راهحلهاشون رو توضیح بدن
✓ طـراحـی چالشهای گروهی:
مثلاً ساخت یک دستگاه ساده برای اندازه
_گیری نیــرو با وسایل در دسترس
صدای تدریس | پاک نژاد 📚
1⃣ « ایجاد چالش در کلاس » ✓ طـراحـی سوالات چالشبرانگیز: سوالاتی که چندین پاسـخ دار
2⃣
« اصول گروهبندی مؤثر »
🔹 تشکیــل گـــروههای متنـــــوع:
ترکیبی از دانشآموزان قــوی، متوسط و
ضعیف داشته باشید تا یادگیری تعاملی
رخ بـده
🔸 تعیین گروهها بر اساس هدف:
اگـه پروژه خلاقانه است گروههایی با افراد
ایدهپرداز ایجاد کــن، اگر تحلیلیــه افــــراد
منطقی رو کنار هم بـــذار
🔹 اندازه مناســـب بــــرای گـــــروه:
تعداد۳ تا ۵ نفر ایدهآلــه، گروههای خیلی
بزرگ باعث عـــدم مشارکت بعضی اعضـــا
میشـه
🔸 تعییــن نقــــشهای مشخــص:
مثل رهبـــر، طــراح، سخنگــو، تحلیلگــــر و
ثبتکننده اطلاعات...
صدای تدریس | پاک نژاد 📚
2⃣ « اصول گروهبندی مؤثر » 🔹 تشکیــل گـــروههای متنـــــوع: ترکیبی از دانشآموزان
3⃣
« مدیریت فعالیتهای گروهی و پروژهای»
⏰ کنتـــرل زمــــان:
برای هر مرحلـــه از پـــروژه زمـــان مشخص
تعیین کــن تا دانشآموزا دچــار بینظمــی
نشــن
📊 شفافیت سازی معیارهای ارزیابی:
به دانشآمـوزا بگیــد چه چیزایی در پــروژه
مهمـه، مثلاً داشتن خلاقیــت، دقت علمی،
همکاری تیمی و...
♻️ ارائــه بازخـــورد به صورت مداوم:
در طــول کــار وضعیــت هر گروه رو بررسـی
کــــن و بچهها رو راهنمایی کـــن
صدای تدریس | پاک نژاد 📚
3⃣ « مدیریت فعالیتهای گروهی و پروژهای» ⏰ کنتـــرل زمــــان: برای هر مرحلـــه از پـــروژه زمـــ
4⃣
« ویژگیهای یک پروژه موفق در کلاس »
✳️ ارتباط داشتن با زندگی واقعی:
دانشآمــوزا وقتــی احساس کنــن پـروژه
کاربردیه، انگیــــزه بیشتری پیدا میکنن
🔆 چالش برانگیـــز بــودن:
یه پروژه نه خیلی ســـاده باشه که خستـه
_کننده بشه و نــه خیلـی سخـت باشه که
بچههـا دلسرد بشــن
❇️ نیازمند تحقیق و تفکر بـودن:
پروژههایی که نیـاز به جستجــو، تحلیـل و
ارائه راهحل دارن، یادگیری عمیقتری ایجاد
میکنــن
🔅 داشتن خروجی متنوع:
مثــــلاً دانشآموزا میتونن ویدئـــو بسـازن
مقاله بنویسن،ماکـت درست کنن، آزمایش
انجام بـدن یا...
هدایت شده از صدای تدریس | پاک نژاد 📚
📣 حواست باشه آموزشهای رایگان رو
از دست ندی👇👇
☜طراحی سوالات امتحانی با هوشمصنوعی
https://eitaa.com/sedaye_tadris/12005
☜ خلاصه نویسی از مقـالات با هوشمصنوعی
https://eitaa.com/sedaye_tadris/12017
☜طراحی پاورپوینت حرفهای با هوشمصنوعی
https://eitaa.com/sedaye_tadris/12028
☜حل سوالات کتاب درسی با هوشمصنوعی
https://eitaa.com/sedaye_tadris/12062
☜ مکالمه و مشاوره با هوش مصنوعی
https://eitaa.com/sedaye_tadris/12127