eitaa logo
صدای تدریس | پاک نژاد 📚
98.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
938 ویدیو
75 فایل
🟢 حسین پاک نژاد 🔵 مدرس #روش_تدریس ✅جهت تعلیم‌وتربیت باید انسان‌سازی باشد نـه پـرورشِ انـســان نمـاهـــایِ تحـصیل کـــرده 💌پاسخگو @admin_tadris 📣مشاوره دوره‌ها @moshaver_doreh
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ 🔺قصـــــد دارم چنــدتـا نکتـــه مــؤثــــــر در تـدریـس رو براتـون بگـم که با اینکـه در تــدریـس خیلــی مــؤثــــــر هستـن ولـــــــی متأسفانـــه خیلیــا این نکـــــات رو رعـایـــت نمی‌کنـــــن☹️👇 ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 💥نکات مـؤثر برای تدریس موفـق که خیلــی‌هــا رعـایــت نمیکنـــن🙁 =====~===== انتشار این آموزش صدقه جاریه است. =====~===== ‌🔸صدای تدریس|حسین پاک نژاد 🔹ویژه علاقمندان به حوزه تدریس
‌ 👆 تمـام نکــات رو بــــا دقــت یادداشــت کن چون امـروز میخــوام اون توضیحــاتـی کـه آخــر فیلـم گفتـم رو بـرات بـگـــــم😊 ‌
صدای تدریس | پاک نژاد 📚
🎞 #کلیپ_آموزشی 💥نکات مـؤثر برای تدریس موفـق که خیلــی‌هــا رعـایــت نمیکنـــن🙁 =====~===== انتشا
‌1⃣ « ایجاد چالش در کلاس » ✓ طـراحـی سوالات چالش‌برانگیز: سوالاتی که چندین پاسـخ دارن یا به تحلیل و استدلال نیاز دارن ✓ ایجـاد رقابت سالم: مسابقات علمی، حل معماهای فیزیکی یا چالش‌های طراحی آزمایش ✓ استفاده از روش یادگیـــری مبتنی بر مسئله (PBL): مثلا: "اگر جاذبه زمین ناگهان نصف شود چه اتفاقی می‌افتد؟" ✓ وادار کـــردن دانـش آمــوزا به ارائـــه راه‌حل‌های خلاق: به‌ جــای دادن پاســـخ مستقیــم از اونهـا بخواه راه‌حل‌هاشون رو توضیح بدن ✓ طـراحـی چالش‌های گروهی: مثلاً ساخت یک دستگاه ساده برای اندازه‌ _گیری نیــرو با وسایل در دسترس ‌
صدای تدریس | پاک نژاد 📚
‌1⃣ « ایجاد چالش در کلاس » ✓ طـراحـی سوالات چالش‌برانگیز: سوالاتی که چندین پاسـخ دار
2⃣ « اصول گروه‌بندی مؤثر » 🔹 تشکیــل گـــروه‌های متنـــــوع: ترکیبی از دانش‌آموزان قــوی، متوسط و ضعیف داشته باشید تا یادگیری تعاملی رخ بـده 🔸 تعیین گروه‌ها بر اساس هدف: اگـه پروژه خلاقانه است گروه‌هایی با افراد ایده‌پرداز ایجاد کــن، اگر تحلیلیــه افــــراد منطقی رو کنار هم بـــذار 🔹 اندازه مناســـب بــــرای گـــــروه: تعداد۳ تا ۵ نفر ایده‌آلــه، گروه‌های خیلی بزرگ باعث عـــدم مشارکت بعضی اعضـــا میشـه 🔸 تعییــن نقــــش‌های مشخــص: مثل رهبـــر، طــراح، سخنگــو، تحلیلگــــر و ثبت‌کننده اطلاعات... ‌
صدای تدریس | پاک نژاد 📚
2⃣ « اصول گروه‌بندی مؤثر » 🔹 تشکیــل گـــروه‌های متنـــــوع: ترکیبی از دانش‌آموزان
3⃣ « مدیریت فعالیت‌های گروهی و پروژه‌ای» ⏰ کنتـــرل زمــــان: برای هر مرحلـــه از پـــروژه زمـــان مشخص تعیین کــن تا دانش‌آموزا دچــار بی‌نظمــی نشــن 📊 شفافیت سازی معیارهای ارزیابی: به دانش‌آمـوزا بگیــد چه چیزایی در پــروژه مهمـه، مثلاً داشتن خلاقیــت، دقت علمی، همکاری تیمی و... ♻️ ارائــه بازخـــورد به صورت مداوم: در طــول کــار وضعیــت هر گروه رو بررسـی کــــن و بچه‌ها رو راهنمایی کـــن ‌
صدای تدریس | پاک نژاد 📚
3⃣ « مدیریت فعالیت‌های گروهی و پروژه‌ای» ⏰ کنتـــرل زمــــان: برای هر مرحلـــه از پـــروژه زمـــ
4⃣ « ویژگی‌های یک پروژه موفق در کلاس » ✳️ ارتباط داشتن با زندگی واقعی: دانش‌آمــوزا وقتــی احساس کنــن پـروژه کاربردیه، انگیــــزه بیشتری پیدا می‌کنن 🔆 چالش برانگیـــز بــودن: یه پروژه نه خیلی ســـاده باشه که خستـه‌ _کننده بشه و نــه خیلـی سخـت باشه که بچه‌هـا دلسرد بشــن ❇️ نیازمند تحقیق و تفکر بـودن: پروژه‌هایی که نیـاز به جستجــو، تحلیـل و ارائه راه‌حل دارن، یادگیری عمیق‌تری ایجاد می‌کنــن 🔅 داشتن خروجی متنوع: مثــــلاً دانش‌آموزا می‌تونن ویدئـــو بسـازن مقاله بنویسن،ماکـت درست کنن، آزمایش انجام بـدن یا... ‌