اثر کوتاهی ولو ناچیز در تجلیل از پدر
وقتی حضرت یعقوب به دعوت یوسف به مصر وارد شد یوسف در راس ستاد استقبال ، لحظاتی پس از پیاده شدن حضرت یعقوب از اسب پیاده شد شاید فکر می کرد پدر خسته است خوب است که یکسره در کاخ پیاده شوند ولی یعقوب پیاده شد و یوسف همچنان سواره بود و سپس پیاده شد و همین« ترک اولی» کار بدست یوسف داد ( دقت شود )
- کلینی در کافی روایت میکند که امام صادق فرمود: آنگاه که یعقوب بر یوسف وارد شد یوسف ملاحظه عزت پادشاهی را کرد و برای یعقوب از مرکب خود پیاده نشد. پس همانا جبرئیل بر یوسف نازل شد و گفت ای یوسف دست خود را بگشا و از آن نوری ساطع را خارج کرد و آن نور به جوّ آسمان منتقل گردید.
حضرت یوسف (ع) پرسید؛ این چه نوری بود که از دستم خارج شد؟
جبرئیل پاسخ داد نور نبوت بود که از ذریه تو خارج شد. به دلیل عقوبت عدم پیاده شدن برای پدرت؛ لذا از فرزندان تو نبی و پیامبری نخواهد بود. (کافی ج. ۳ ص. ۷۶۰) مضمون دیگر را صدوق : علل الشرایع ج. ۱ ص. ۵۵ و علامه مجلسی در بحار الانوار ج. ۱۲ ص. ۲۵۱ نقل میکنند: ... باید توجه داشت که این جریان منافاتی با عصمت حضرت یوسف (ع) ندارد و تنها یک ترک اولی بود که ایشان مرتکب گردیده است. علامه مجلسی نیز چنین میفرماید: نمیتوان این جریان را بر تکبر حضرت یوسف (ع) یا تحقیر کردن او نسبت به حضرت یعقوب (ع) حمل کرد؛ چرا که انبیا از این امور منزه هستند. بلکه حضرت یوسف (ع) ملاحظه مصلحت کرده و برای حفظ عزتش نزد مردم و جهت تدبیر امور آنان و همچنین ترویج دین چنین عملی را انجام داده است. چرا که در آن زمان نزد مردم چنین باب بود که اگر فرمانروا برای غیر خودش از مرکب پیاده شود، این را سبب خواری و کوچکی آن فرمانروا میدانستند اما در مجموع شایسته آن بود که حضرت یوسف (ع) رعایت ادب با پدر را میکرد؛ چرا که این کار اولی بود و از باب رعایت این مصلحت حضرت یوسف (ع) مرتکب ترک اولی شد و مورد عتاب قرار گرفت و نور نبوت از او خارج شد.
زیرا انبیا به دلیل دارا بودن مقام والایشان برای کوچکترین مسئله مواخذه میشوند. (مراة العقول ج. ۱۰ ص. ۲۱۵)
البته برخی علما این جریان را قبول ندارند از آن جهت که: یک؛ با آیاتی که استقبال حضرت یوسف (ع) از حضرت یعقوب (ع) را گزارش میدهد مطابقت ندارد؛ چرا که در آیات چنین آمده است که او پدر و مادرش را به آغوش کشید و آنها را بر تخت سلطنت نشاند (یوسف ۹۹، ۱۰۰).
دو: با آیه " هیچ گناهکاری بار گناه دیگران را به دوش نمیکشد، منافات دارد" (فاطر ۱۸) پس؛ چرا باید به خاطر عمل حضرت یوسف (ع) فرزندانش از نبوت محروم شوند، آنان که تقصیری ندارند! مجمع البیان طبرسی ج. ۵ ص. ۴۵۶) و (منشور جاوید، علامه سبحانی ج. ۱۱ ص. ۴۷۲).
بر اساس این نظریه باید گفت: علت اینکه چرا نبوت در نسل حضرت یوسف (ع) ادامه نیافت، هنوز کاملاً روشن نیست و خداوند خود بهتر میداند که نبوت را در چه کسانی قرار دهد (انعام ۲۴).بنظر می رسد وقتی حضرت یعقوب به دعوت یوسف به مصر وارد شد یوسف در راس ستاد استقبال ، لحظاتی پس از پیاده شدن حضرت یعقوب از اسب پیاده شد شاید فکر می کرد پدر خسته است خوب است که یکسره در کاخ پیاده شوند ولی یعقوب پیاده شد و یوسف همچنان سواره بود و سپس پیاده شد و همین« ترک اولی» کار بدست یوسف داد –« ترک اولی» که از یوسف سر زد ، عصیان محسوب نمی شود بلکه از جنس ترک اولی است که از حضرت آدم سرزد که برای آنان ء محرومیت و گرفتاری در پی داشت و از این که یوسف به استقبال شتافت و آنان را به کاخ خود برد منافاتی با چند لحظه دیر تر از مرکب پیاده شدن ندارد نیز بنا نیست که قرآن گناهی را به یوسف نسبت دهد که استادما علامه سبحانی بدان اشاره فرمودند « ترک اولی » که از جنس عصیان منافی با عصمت نیست بنا بر این دلایل استادم آیه الله العظمی سبحانی نا تمام اند و از این که چرا این نوع از عقوبت برای این ـ «ترک اولی » مقرر گشت العلم عند الله
..
..نتیجه
1 - باید خیلی دقت کرد تا چوب بی احترامی در باب رعایت کامل ادب در مقابل پدر به سراغ ما نیاید
2 - چوب مورد اشاره به خاطر مثلا نفرین پدر نبود که جای خود را دارد بلکه به خاطر کوتاهی ناخواسته بود ....
3 - پس خود ت چوب عاق والدین را حدس بزن ..«.تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل »
4 –« ترک اولی» که از یوسف سر زد ، محرومیتی را برای حضرت یوسف در پی داشت و گفتیم از این که یوسف به استقبال شتافت و آنان را به کاخ خود برد منافاتی با چند لحظه دیر تر از مرکب پیاده شدن ندارد نیز بنا نیست که قرآن گناهی را به یوسف نسبت دهد که استادما علامه سبحانی بدان اشاره فرمودند « ترک اولی » که از جنس عصیان منافی با عصمت نیست بنا بر این دلایل استادم آیه الله العظمی سبحانی نا تمام اند و از این که چرا این نوع از عقوبت برای این ـ «ترک اولی » مقرر گشت العلم عند الله ...12 - 9 - 1400 - شفیعی مازندرانی
ميلاد زينب کبري (سلام الله عليها ) و روز پرستار مبارک
گفتم به صبا ترا چه باشد مطلب
فرمود : بگو ز فضل ناب زينب
گفتم صنما قلب حسين ( ع ُ)و سجاد ( ع )
در اقدم عرصه ها سرود ، زينب زينب
******
در خيمه ي بيما ردل کرب و بلا
زينب که پرستار امام دو سرا
تبدار ، به مصلحت ، زخلاق کريم( حکيم )
تا بيرق عرش حق ، بماند بالا
*******
تبريک ، به جنس زن ، که زينب الگو است
در عرصه ي زندگي ترا جام و سبو است
در فضل و کمال و هنر و حق پوئي
درعفت و همت و حجاب نيکو است – شفيعي مازندراني
فتنه ی نوین ,
والله متم نوره ولو کره الکافرون(صف – 8 )
*«درسال 1986 یعنی دراوج پیروزی های رزمندگان اسلام درجبهه مقاومت علیه استکبار جهانی ، فرانسیس فوکویاما درکنفرانسی در اورشلیم تحت عنوان بازشناسی هویت شیعه که توسط صهیونیستها برگزارشد، گفت:« شیعه پرنده ایست که افق پروازش خیلی بالاتراز تیرهای ماست.پرنده ای که دوبال دارد: یک بال سبزویک بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالتخواهی اوست.چون شیعه در انتظار عدالت به سرمی برد،امیدوار است وانسان امیدوارهم شکست ناپذیر است.
او همچنین گفت: نمی توانید انسانی راتسخیر کنید که مدعی است کسی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پراز عدل و داد خواهد کرد. شیعه با این دو بال ، افق پروازش خیلی بالاست وتیرهای زهرآگین سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی ،اخلاقی و...به آن نمی رسد.از نظر فوکویاما شیعه بعد سوم هم دارد که بسیار مهم است:« این پرنده زرهی به نام ولایت پذیری برتن دارد.دربین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت فقهی است.یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد.این نگاه، برتر از نظریه نخبگان افلاطون است.»
…----…و سرانجام...,;پس از گذشت چند سال ,فوکوياما که طرح خود را علي رغم زور زدن هاي آمريکائيش ، بي تاثير و شکست خورده يافت رسما خود را تکذيب کرد لذا
در گفتگویی تلویزیونی با بی.بی.سی، که در سوم اسفندماه ۸۹ 13در یکی از برنامههای «به عبارت دیگر» که به گفتگو با شخصیتهای مطرح اختصاص دارد، همه آنچه به او نسبت داده میشد را دروغ خواند و اظهار کرد هیچگاه در کنفرانس اورشلیم نبوده و چنان سخنانی به زبان نیاورده است.
اکنون پس از همه این داستانپردازیها و دروغ خواندن داستان از سوی شخصیت اصلی داستان، همان روزنامه که سالها پیش اصل آن خبر را منتشر کرده، ( در فضاي مجازي جهان حضور دارد ) در خبری با تیتر «آمریكا اعتراف می كند 9 دی فرمول مهندسی معكوس فوكویاما را معكوس كرد» نوشت: «سه روز بعد از 9 دی ریچارد هاس می گوید متأسفانه فرمول مهندسی معكوس آقای فوكویاما نتیجه معكوس داد .
….--فوكویاما معتقد بود « درگیری ما با ایران از ولی فقیه شروع شده است بنابراین فلش های حمله باید نهایتا به سوی رهبری باشد»( منبع : فضاي مجازي )
1- این چنین گفت : دشمن بد نام
خصم بد کیش رونق ی اسلام
2 - شیعه ، مثل ِ کبوتری خوش پر
بال سبزش چو سرخ آن خوش تر
3 - «انتظار »است و گام «عاشورا »
بال های کریم مرغ هُدی
4 - زره ِ پيکرِ دوبال گران
بین «ولای فقیه » عرش کیان
5 - شیعه ، چشم انتظار دلدار است
دولت عرشیش جهان دار است
6 - باید این مرغ را ز پا افکند
بال هایش ز بیخ و بُن بر کند
7 - زره ِجسم آن جدا باید
امرشان را به زیر پا باید
8 - وین بُوَد رزم و جنگ با اسلام
روز و شب در تلاش ، با صد گام
9 - تا که اسلام را بر ا ندازیم
کاخ صهیون، به جای آن سازیم
10 - سال ها زین سیاست بدکیش
کارها کرد دیو، در چم خویش
11 - شکر صد شکر ، خويش افشا کرد
اعترافی صریح و گویا کرد
12 - که همه رنگ و ایده و نیرنگ
به خطا رفت و تیر ها بر سنگ
13 - « نهم دي » رسيد چون از راه
حال دشمن تباه گشت تباه
14 - دشمنان پليد عاشورا
خوارو منفور در همه دنيا
15 - «فو کوياما » چو شد پريشان دل
گم شدو کرد ، خواسته هايش وِل
16 - ديده بکشا که خصم گر چه ، عبوس
ليک ازراه خود نشد مايوس
17 - «رهبري »راگرفته اند نشان
پس ، به دوبال شيعه ، تير فشان
18 - ای خدا خصم را نگون سر کن
»یار » در پرده را تو ظاهر کن
19 - ای شفیعی ، دو دیدگان واکن
« کره الکافرون » تماشا کن (...والله متم نوره ولو کره الکافرون(صف – 8 )
--19 – 9 – 1400 – شفيعي مازندراني
هدایت شده از خبر فوری و مهم 🇮🇷 رو عضویت کلیک کنید✅️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرف های عجیب معاون شورای امنیت #روسیه درباره جنگ اوکراین:
❌سواران آخرالزمان در راهند؛ تمام امیدمان به خداست.
▪️سخنان عجیب دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه:
«اینها پیشبینی نیست. این چیزی است که در حال حاضر اتفاق افتاده است. میتوان با این موضوع متفاوت برخورد کرد، اما میتوانیم فرض کنیم که سواران آخرالزمان در حال حاضر در راه هستند و تمام امید فقط به خداوند است.»
@Roshangari_basirat
درسی از مسلم بن عقیل( ع )
پرهیز از حرام خواری :
مسلم ، رزمنده ای دلاور بود که در جنگ صفین ، قسمت میمنه لشگر امیر مومنان ( ع ) ، در کنار امام حسن و امام حسین و عبد الله جعفر ( شوهر حضرت زینب ) شمشیر می زد ( سفینه البحار ماده سلم ) او در کوفه ، در روز نبرد ، قدرت و شجاعت خود را به رخ لشگر دشمن کشید وبعضی از نیروهای دشمن را بر پشت خانه های اطراف کوچه ، پرت کرد ( انه یاخذ الرجل بیده فیرمی به فوق البیت --همان ) و سرانجام اسیر شد و در روز عرفه ، ، بقتل رسيد او در آخرین لحظه ، آبی که بر اثر تشنگی زیاد ، بر لب داشت نا بنوشد وقتی ، قطره ای از خون دهانش در آن افتاد ، آن را نخورد وبا لب تشنه ، یادی از امام حسین ( ع ) کرد ، گریست وجان داد ( عاشورا حماسه ی جاویدان ص 143 –نشر مشعر -- سازمان حج و زیارت ایران )
در آخرین دمی که به لب، دااشت جام آب
لب تشنه بود، سخت ، که آب است ، دُّرِ ناب
یکقطره خون چکید ، در آن ، از دهان او
مسلم از آن نخورد : حرام است این شراب
17 – 4 – 1401 / شفیعی مازندرانی ِ
May 11
اخلاق خانواده - حقوق خانواده
1 - حقوقش را هماره پاس مي دار
همو از تو بياموزد ، همين کار
2 - چو زير پا نَهي ، حقي ، از آن فَر
نخيلش نيز اين گونه دهد بار
3 - زن و شوهر دو رکن خانواده
حقوقي را زامر حق ، سزاوار
4 - که تادر سايه سارش اوج گيرد
تن و جان ، خرم و دل ، شاد و مينار
5 - بهار زندگي ، از اين کرانه است
که آ بادانی، از این ابر ، سرشار
6 - اساس اين صف و سو ، عرش خوئي است
که خوسبختي است زان خلق صّبار
شفيعي : زندگي ، بي درد سر نيست
وليکن : رنج را گنج است بسيار ....1 – 7 – 1401 – شفيعي مازندراني
هدایت شده از شبکه امامت مازندران
✨اطلاعیه مهم✨
▪️ فراخوان حضور سراسری امت حزب الله در راهپیمایی دشمن شکنانه بعد از نماز جمعه
🔹️ تلاش امپراطوری رسانهای شیطان برای تحمیل روایت مخدوش و ایجاد شبهه مردمی و عمومی بودن اقدامات خرابکارانه، هنجارشکن و ضدامنیتی عناصر سازمان یافته و آموزشدیده ضدانقلاب طی روزهای اخیر، اقتضاء مینماید فردا شاهد شکوه حضور مردمی و تجلی وحدت میان همه گروهها و سلایق مردم شریف در نمازجمعه و راهپیمایی دشمنشکن و انسجامآفرین، با هدف محکومیت توطئه جبهه معاند خارجنشین، پس از رویداد نمازجمعه باشیم.
🔷 نمازجمعه اول مهر ۱۴۰۱
شاهد حضور همه مردم شریف و هموطنان متدین از همه گروهها، اقشار و سلایق خواهد بود
✳️در راهپیمایی پس از نمازجمعه از امنیت و انسجام ملی یکپارچه دفاع خواهیم کرد
#نماز_جمعه_سنگر_انقلاب
#شورای_سیاستگذاری_ائمه_جمعه
🔳 به"شبکه امامت" بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1148452867Cf769ea04cd