هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 توطئه دشمن برای تضعیف امام خمینی بین جوانان
🎥 هشدار مرجع تقلید و استاد اخلاق فقید تهران آیت الله مجتبی تهرانی قدس سره به حوزه، روحانیت و جوانان
♨️ خمینی شاگرد مکتب حسین علیهالسلام است؛ حسین را در تاریخ به عنوان یک شورشی مطرح کردند؛ الان هم هستند.
این خبیثها فردا امام خمینی را هم همینگونه شورشی معرفی خواهند کرد.
♨️ با خمینی تا خط او هست مقابله میکنند؛ تا خط او را کور کنند.
عبرت بگیرید؛ این کار را خواهند کرد. اول هم مجامع فرهنگی را هدف میگیرند با عناوین جذاب و علمی.
🔺 اینها عادی نیست؛ دستهایی پشت پرده است ولو با ده واسطه؛ یک مشت ناآگاه هم [در خدمت اینها] هستند.
🔻 والله قسم اگر شخصیت خمینی در تاریخ کوبیده شود، اسلام کوبیده خواهد شد.
قرنها بگذرد، مسلمین قد علم نخواهند کرد.
♨️ نسل جدید آمده و او به تبعیت نسل قبل [در خط خمینی] بر علیه دشمنان میخواهد اسلحه بردارد، با کوبیدن خمینی میخواهند نسل جدید اسلحه برندارد [و با دشمن مقابله نکند].
🔺 آی جوانان متوجه باشید کلاه سرتان میگذارند؛ شما را میخواهند از خط امام دور کنند.
🔻 تا افکار و نظریات و احکام و شعاع حرکت خمینی هست، این مانع، بر سر راه آنهاست.
📌 مناهج:
#مذبذبین_حوزوی دقیقا در این خط حرکت میکنند؛ فردی که بینش و آگاهی سیاسی نداشته و در مؤسسه خصوصیاش به بدترین شکل شکست خورد.
فردی که دیروز به علمای دیگر به اسم دفاع از خمینی توهین میکرد و امروز به اسم #تنش_زدایی پنجه به چهره و اعتبار امام خمینی میکشد، باید دید بخاطر جهل (افراط دیروز و تفریط امروز) چنین است، یا در اندیشه خیانت است یا گرفتار حماقت شده است؟!
@Manahejj
🔺چگونه با رسانه مدرن مواجه شویم؟!
استاد سید محمدمهدی میرباقری:
▫️با انتخاب رویکرد تمدنی (غلبه بر رسانه مدرن و حکمرانی بر آن) در مواجهه تمدنی با رسانه مدرن، #سواد_رسانهای یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن.
🔹در سواد رسانهای ما نیازمند دانش و مهارتی هستیم که بتواند قدرت غلبۀ تمدنی به ما بدهد و ما بتوانیم بر این رسانه غالب شویم و این رسانه را در ساحت تمدنی خودمان تعریف کنیم و تغییر بدهیم و هضم کنیم.
🔸این دانش، تمدنساز است و دانشی است که میخواهد رسانۀ تمدنی ایجاد کند.
⬅️ #حسینیه_هدایت | اینجا انقلاب جریان دارد... «جهاد تبیین» یک فریضه قطعی، فوری و همگانی است؛ «حسینیه هدایت» مرکزی برای تبیین حرف حساب انقلاب اسلامی است تا بتواند به نیازهای محتوایی کنشگران مسجدی جهاد تبیین پاسخ دهد:
🆔 @hoseinie_hedayat
🆔 @sedayehowzeh
🔺بازدید جمعی از مسئولان و اعضای رسانهی فکرت از پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه
▫️حجت الاسلام علی اسفندیار، دبیر هیأت تحریریه فکرت و آقای مصطفی گودرزی، دبیر انجمن سواد رسانهای طلاب، با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه با مدیر مسئول این رسانه حوزوی گفتوگو کردند.
🔹در این دیدار در مورد وضعیت سواد رسانه، ژورنالیسم علمی و زمینه های همکاری مشترک تبادل نظر صورت گرفت.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 مجلس روضه مورد علاقه حضرت فاطمه زهرا(س)
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ۳۰۰ نفر فعال جمعیتی از سراسر کشور دیروز از مسجد مقدس جمکران عازم عتبات عالیات شدند
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺پست جدید صادق بوقی بعد از معروف شدنش: شایعه بازداشت من دورغ بود/ برگشتم تا دوباره دلهای شما را شاد کنم!
✍️ گفتنی است بعد از انتشار فیلم رقص "صادق بنا متجدد" در رشت، شایع شد که وی توسط نیروی انتظامی بازداشت شده است و همین باعث شروع موج حمایت از وی به عنوان مصداقی از ناعدالتی در کنار عدم برخورد با هنجارشکنان متمول و شمال شهری و ... شد؛ اما با چند روز تأخیر مشخص شد صرفا پیج وی بسته شده بود که بعدا باز می شود و خبری از دستگیری وی نیز نبوده است.
▫️جالب است بدانید طبق بررسی داده های گوگل موجی که قرار بود ساسی مانکن راهاندازی کند با ظهور صادق بوقی به حاشیه رفت!
حجت الاسلام علی مهدیان در این باره می نویسد:
🔹رقص ساسیمانکن با تعطیلی عقل آغاز میشود و از آن هم بالاتر؛ با کنارگذاشتن «هویت»؛ یک حقیقت وارداتی مشمئزکننده. او زبان ما نیست، ولو به فارسی خوانده میشود. او زبان دشمن است؛ زبان شیطان. معلوم بود که دشمن جنایتکار غاصب پشتیبانیاش میکند، مردم او را نگاهش میکردند؛ همانطور که کثافتکاری اسرائیل را نگاه میکنند.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 بغض سید حسن نصرالله با تکرار عبارت رهبر انصارالله یمن: "ما میخواهیم نان خود را با فلسطینیها تقسیم کنیم! "
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 استارت رسانه های معاند برای بهره برداری از مواضع مغالطه آمیز یک حوزوی با شمایل برانداز!
✍ نشت محصولات رسانه ای آقای اکبرنژاد به فضای عمومی جامعه در عصر اشتراک گذاری حتمی می باشد و شاید از همین رو وی در برخی پیام هایش، با علاقه مخاطبش را ملت ایران می داند نه حوزویان!
🔹با وجود همه مشکلاتی که وی در رویکرد و استدلال های اینستاگرامی طور و همچنین ضعف گفتمانی اش دارد، از ظرفیت خوبی برای شتابدهی جبهه معاند در جهت حاشیه سازی برای حوزه های علمیه برخوردار است!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔺آیین افتتاحیه طرح هزارمشعل
▫️دوره پیشرفته توانمندسازی کنشگران جهاد تبیین ویژه کنشگران مسجدی
🎙 سخنران: حاج حسین یکتا
⏰ امروز، چهارشنبه 22 آذرماه ساعت 16
🔹 پخش زنده در صفحه آپارات مدرسه هدایت به آدرس:
🌐 Aparat.com/madreseh_hedayat/Live
▫️ مدرسه هدایت در ایتا
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
#قلمدون
🔶 آنم آرزوست
هفته پژوهش و دیدار سردبیران نشریات حوزوی با آیت الله اعرافی، مدیر حوزههای علمیه
اقدامی شایسته و در خور ستایش است.
پ. ن: امیدواریم در مناسبتهای مطبوعاتی یا روزی مثل روز خبرنگار، همین وسعت نظر وجود داشته باشد و از رسانههایی که رسالت خود را حوزه علمیه و پیشرفت حوزه میدانند، نامی و یادی به میان آید.
گمان میرود با تأسیس خبرگزاری رسمی حوزه، به بیماری «خودبسندگیِ مطبوعاتی» دچار شدیم.
#رسانه
#پویش_نوشتن
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔺پایان دهباشی و بارقه امید برای ویرایش فکری محمد علی آهنگران!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️شـــهید آبرو
🎙 درس اخلاق آیت الله جاودان
▫️ پنج شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲
▫️ مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران
🆔 @sedayehowzeh
🔺اکبرنژاد متذبذب نیست او همان است که بود...
▫️ اکبرنژاد هيچوقت برایم جدی نبود که بخواهم به او فکر کنم و الان نیز... اساساً افراد پر سر و صدایی که فاقد حرف عمیق و طرح راهبردی اند را نباید جدی گرفت.
🔹اکبرنژاد در تندرویهای پیشینش هم بسیط و ساده بود و هیچ وقت عنصر اثرگذاری در فضای حوزه محسوب نمیشد. اما چون رفقا زیاد سوال میکنند چندخطی مینویسم.
▫️ اکبرنژاد متذبذب نیست، اساساً او تغییر نکرده، از اول هم همین بود. او از همان ابتدا در نقطه #افراط و #تفریط ایستاده بود و اکنون نیز همانجاست.
🔹🔻 #اکبرنژاد تنها امروز علیه آقا سخن نمیگوید تا الان تعجب کنیم که چرا نقدِ آقا میکند. او از ابتدا منتقد و بلکه #مخالف_مکتب_آقا بود. دقیقاً همان وقتی که دم از #تحول_حوزه و تغییر کتب درسی میزد و خود را پشت رهبری پنهان میکرد. همان وقتی که آقا را چون سپر جلوی خود گرفته بود.
▫️ در مکتب رهبری نقطه آغاز تحول، #تدبیر و تعقل است نه هیجان و #تهور، نه توهین به ساحت بزرگان تشیع. تحول! مبنا و ادبیات و راه خود را دارد. حال کسی که #ادبیات_تحول در مکتب رهبری را نمیداند یا کنار میگذارد و خلاف آن اقدام میکند، او با این مکتب در حال مبارزه است. پس سالهاست که اکبرنژاد علم مخالفت با مشی آقا را برداشته است.
🔹 اکبرنژاد سالها به اسم رهبری، عملاً یکی از مهمترین پروژههای رهبری در حوزه را بدنام و بیآبرو کرد. او کاری کرد که #تحول در حوزه معنای خود را از دست بدهد و تبدیل به یک برچسب منفی شود. اکبرنژاد نه تنها به آقا که به نسل جوانِ فاضل حوزوی هم که میتوانست با اتقان از تحول سخن بگوید بد کرد تا آنها هم به همان چوب رانده شوند.
▫️ در مکتب روحالله کسیکه به مراجع تقلید شیعه توهين کند از ولایت الله خارج میشود. آیا اثری از رعایت این خط مهم مکتبی در مشی دهه گذشته ایشان بود؟
🔹 اما مهمتر از اکبرنژاد عبرت گرفتن از این مسیر و مشی خطرناک است. اکبرنژاد همان مهدی #نصیری است البته بسیار کم سابقهتر و کم اطلاع تر. هردو محصول یک نوع زیست هستند که اگر دقت نکنیم به آن دچار میشویم.
فقدان عمق و اتقان علمی
🔸مگر حوزه در قرون متمادی کم تحولات شگرف را شاهد بوده؟ اما همه با محوريت اتقان و عمق و ادب علمی همراه بوده. #ضعف_علمی ایشان به حدی بود که حتی تحول خواهان انقلابی هم از ابتدا فاصله گذاری خود با این مشی را اعلام کردند!
فقدان شناخت حد و جایگاه خود
▫️هرکسی در هر نقطهای باید جایگاه خود را بشناسد. اینکه طلبهای جوان، بدون پیشینه تحصیلات علمی روشن، بدون برخورداری از حداقل های علمی لازم، علم تحول و کباده انا رجل بلند کند یعنی مشکل محاسباتی در شناخت از خود دارد چه رسد به شناخت صحنه.
افراط و تفریط
🔸ویژگی دیگر این جنس رفتارها عدم تکیه به مشی معتدل و معقول، مبنای فکری روشن و سرشار بودن از افراط و تفریط است.
عدم رعايت اصول اخلاقی
▫️اما یک نکته مهم اینکه اگر کسی در تعامل با بزرگان، حتی در جایی که ایراد به آنها وارد است، اگر همین امر را بدون رعایت اصول اخلاقی ابراز کند، قطعاً دچار آثار وضعی آن خواهد شد. هرجا دیدیم طلبهای جوان با تهور همه را محکوم به ندانستن کرد، عاقبت روشنی نخواهد داشت. / حجت الاسلام حسین ایزدی
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به شبهات فاطمیه؛
📽 بررسی نسبت فامیلی ائمه معصومین با خلیفه دوم!
🎙استاد محمدی شاهرودی
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔺توصیه پژوهشی علامه جوادی آملی و سبک زندگی رهبر معظم انقلاب!
حضرت آیت الله جوادی آملی:
▫️حرف های باطل گوش دادن، حرف های غیر علمی زدن، حرف های غیر علمی گوش دادن، حرف های غیر علمی را تحویل مردم دادن، این مثل كودكی است كه با پفك معده اش را پر كرده، این دیگر در موقع غذا، غذا نمی خورد. آدمی كه دهان باز می كند حرف غیر علمی می زند یا گوشش را باز می كند حرف غیر علمی گوش می دهد، این با پفك مغزش را پر كرده است، این دیگر عالم نمی شود!
این مادامی كه در مؤسسه تحقیقاتی است، با حرف های علمی آشناست؛ ولی همین كه از اینجا رفته بیرون و به سراغ امور دیگر رفته، این مغز، مغز محقق و پژوهشگر نیست.
فرق موسسات تحقیقاتی با سایر مراکز
🔹 مطلب بعدی آن است كه گاهی ممكن است انسان در مؤسساتی كار بكند که محصول كارش را برای صاحب مؤسسه بگذارد و حق الزحمهای دریافت بكند و برود؛ اما مراكز علمی این چنین نیست، چون فرد، محصول كار را به همراه می برد و آن پوسته اش را برای مؤسسه می گذارد.
یك وقت است كه انسان در مؤسسات فرش بافی، ظرف سازی، صنایع و مانند اینها كار می كند، كل كارها را برای مؤسسه می گذارد و پوسته اش نصیب او می شود؛ یك وقت است كه در مراكز تحقیقی دارد كار می كند، در مراكز تحقیقی، عصاره مطلب كه علم است را به همراه می برد و چند صفحه نوشته شده و نگارش شده و قلم زده را می دهد برای مؤسسه! اینكه علم نیست، این بعد باید بیاید بالا و علم بشود، آنكه علم است را به همراه می برد.
زندگی با کتاب ( نه اینترنت)
1⃣ برای اینكه آنچه را به همراه می برد بارور بشود، آن بیان لطیف مرحوم #ابن_ادریس در طلیعه سرائر باید ملحوظ باشد؛ در مقدمه سرائر در همان جلد اولش هست كه بزرگانی این چنین بودند كه می گفتند: «ما قِلتُ و لا بِتُّ الا و الكتاب موضوع علی صَدری»! این «ما قِلتُ و لا بِتُّ» یعنی هیچ وقت من خواب قیلوله نكردم مگر اینكه #با_كتاب_خوابیدم یعنی كتاب روی سینه ام بود مطالعه كردم و خوابم برد، شب هم كه می خواستم بیتوته كنم، به بسترم نرفتم مگر اینكه كتاب روی سینه من بود و #با_مطالعه_خوابیدم. «ما قِلتُ» یعنی خواب قیلوله نكردم «و لا بِتُّ» بیتوته نكردم «الا و الكتاب موضوع علی صدری».
این چنین شدن سخت نیست، برای اینكه اینها نه امام بودند نه پیغمبر بودند! / فکرت
همه خانوادههاى ایرانى باید اینگونه باشند توقّع من، این است!
2⃣ رهبر معظم انقلاب: من این را مىخواهم عرض کنم که در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال مطالعه خوابشان مىبرد. خود من هم همینطورم. نه اینکه حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مىکنم؛ تا خوابم مىآید، کتاب را مىگذارم و مىخوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مىخواهند بخوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است. من فکر مىکنم که همه خانوادههاى ایرانى باید اینگونه باشند. توقّع من، این است.
#هفته_پژوهش
#تأملات
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
🔺برنامه امتحانات سطوح عالی حوزه علمیه قم
#اطلاعیه
🆔 @sedayehowzeh
🔺همشهری گزارش داد: نجات ۲۲هزار نوزاد سالم؛ نتیجه اصلاح فرآیند غربالگری در یک سال!
▫️۹۵درصد زنان با اجبار روانی اشتباه، فرایند غربالگری را طی میکردند؛ این درحالی است که ۹۹/۷درصد زنان، اصلا فرزند "سندرم داون" بدنیا نمیآورند!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺داستان ادامه دار روش های التقاطی کاسبان و مدعیان معنویت؛ پاکسازی از عقاید و خاطرات قدیمی با سه روش!
🔸از هواپونوپونو، معنویت جعلی بومیان هاوایی برای پاکسازی تا شیفتینگ،مراقبه به روش عرفان هندی و ذکرهای جدید دینی!
➕ رقابت نسل جدید مبلغان دینی با طلاب و روحانیون!
🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/39500
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
📸 تصویر تروریست به هلاکت رسیده در راسک
▫️تا کنون ۲ تروریست به هلاکت رسیده اند.
دادستان سیستان و بلوچستان:
🔹در حملهٔ تروریستی به مقر انتظامی راسک ۱۲ مامور فراجا شهید و ۷ نفر مجروح شدند، حال برخی از مجروحان وخیم است.
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 تفسیر کاربردی و متفاوت آیه معروف در غزه!
▫️وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 وقتی بالاخره بیمه تکمیلی با کلی مدرک بردن سهم درمانت را واریز میکنه😂
💬 زبل الطلاب
@HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نحوه مواجهه میدانی و رسانه ای پلیس قطر با حرکات نمایشی یک موتور سوار در خیابان
🆔 @sedayehowzeh
تقدیر علی.mp3
3.95M
▫️نفسای تو به شمارش افتاده، میبینی علی رو به خواهش افتاده...
🎙 حاج مهدی رسولی
🆔 @sedayehowzeh