eitaa logo
🌷 صدیقه طاهره س🌷
148 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
2.2هزار ویدیو
126 فایل
🌷 محله سلطان آباد خوراسگان 🌷 ارتباط با ادمین: @a_raz_a
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت21 #کتاب_مسئله_حجاب ديگي حايل آمد آن دو را نيست كرد آن آب را كردش هوا مرد برخلاف آنچه ابتد
پارت 22 پوششي كه ديروز بر زن شرقي كشيده شده بود از ميان ميرود و همراه آن از جاذبه جنسي او هم كاسته ميشود ". ". اين صحيح است اما عكس آن هم صحيح است " مشتاقي است مايه مهجوري ميگويند: مهجوري است مايه مشتاقي ". " كه: امروز يكي از خعهايي كه در دنياي اروپا و امريكا وجود دارد خع عشق است. در كلمات دانشمندان اروپائي زياد اين نكته به چشم ميخورد كه اولين قرباني آزادي و بيبند و باري امروز زنان و مردان، عشق و شور و احساسات بسيار شديد و عالي است. در جهان امروز هرگز عشقهائي از نوع عشقهاي شرقي از قبيل عشقهاي مجنون و ليلي، و خسرو و شيرين رشد و نمو نميكند. نميخواهم به جنبه تاريخي قصه مجنون و ليلي، و خسرو و شيرين تكيه كرده باشم، ولي اين قصههاي بيان كننده واقعياتي است كه در اجتماعات شرقي وجود داشته است. از اين داستانها ميتوان فهميد كه زن بر اثر دور نگهداشتن خود از دسترسي مرد تا كجا پايه خود را بالا برده است و تا چه حد سر نياز مرد را به آستان خود فرود آورده است؟ قطعا درك نز اين حقيقت را در تمايل او به پوشش بدن خود و مخفي كردن خود به صورت يك راز تأثير فراوان داشته است. بخش سوم: فلسفه پوشش در اسلام - 1 واژه حجاب. - 2 سيماي حقيقي مسأله حجاب. - 3 معاشرت آزاد از جنبه رواني. - 4 بحثي در حس تغزل. - 5 معاشرت آزاد از نظر زندگي خانوادگي. - 6 معاشرت آزاد از نظر زندگي اجتماعي. فلسفه پوشش در اسلام فلسفههائي كه قبلا براي پوشش ذكر كرديم غالبا توجيهاتي بود كه مخالفين پوشش تراشيدهاند و خواستهاند آن را حتي در صورت اسلاميش امري غير منطقي و نامعقول معرفي كنند. روشن است كه اگر انسان مسألهاي را از اول خرافه فرض كند، توجيهي هم كه براي آن ذكر ميكند متناسب با خرافه خواهد بود. اگر بحث كنندگان، مسأله را با بيطرفي مورد كاوش قرار ميدادند در مييافتند كه فلسفه پوشش و حجاب اسلامي هيچيك از سخنان پوچ و بي اساس آنها نيست. ما براي پوشش زن از نظر اسلام فلسفه خاصي قائل هستيم كه نظر عقلي آن را موجه ميسازد و از نظر تحليل ميتوان آنرا مبناي حجاب در اسلام دانست. واژه حجاب پيش از اينكه استنباط خود را در اين باره ذكر كنيم لازم است يك نكته را يادآوري كنيم. آن نكته اينست كه معناي لغوي حجاب كه در عصر ما اين كلمه براي پوشش زن معروف شده است چيست؟ كلمه حجاب هم به معني پوشيدن است و هم به معني پرده و حاجب. بيشتر استعمالش به معني پرده است. اين كلمه از آن جهت مفهوم پوشش ميدهد كه پرده وسيله پوشش است، و شايد بتوان گفت كه به حسب اصل لغت هر پوشش ي حجاب نيست، آن پوشش حجاب ناميده ميشود كه از طريق پشت پرده واقع شدن صورت گيرد. در قرآن كريم در داستان سليمان، غروب خورشيد را اينطور توصيف " « حتي توارت بالحجاب » " )1 )يعني تا آنوقتي كه خورشيد در پشت پرده ميكند: مينامند. حجاب " مخفي شد. پرده حاجز ميان قلب و شكم را " در دستوري كه اميرالمؤمنين عليه السلام به مالك اشتر نوشته است ميفرمايد: « فلا تطولن احتجابك عن رعيتك .)2 « )يعني در ميان مردم باش، كمتر خود را در اندرون خانه خود از مردم پنهان كن، حاجب و دربان ترا از مردم جدا نكند، بلكه خودت را در معرض ملاقات و تماس مردم قرار بده تا ضعيفان و بيچارگان بتوانند نيازمنديها و شكايت خود را بن گوش تو برسانند و تو نيز از جريان مور بياطلاع نماني. ابن خلدون در مقدمه خويش فصلي دارد تحت عنوان " فصل في الحجاب كيف يقع في در اين فصل بيان ميكند كه حكومتها در بدو تشكيل ميان الدول و انه يعظم عند الهرم " خود و مردم حائل و فاصلهاي قرار نميدهند ولي تدريجا حائل و پرده ميان حاكم و مردم ضخيمتر ميشود تا باعخره عواقب ناگواري به وجود ميآورد. ابن خلدون كلمه حجاب را به معني پرده و حائل - نه پوشش - به كار برده است. پاورقي: - 1 سوره ص، آيه 32 . - 2 نهج البلاغه، نامه 5 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت 22 #کتاب_مسئله_حجاب پوششي كه ديروز بر زن شرقي كشيده شده بود از ميان ميرود و همراه آن از جاذبه
پارت23 استعمال كلمه حجاب در مورد پوشش زن يك اصطلاح نسبة جديد است. در قديم و مخصوصا در اصطلاح فقهاء كلمه " ستر " كه به معني پوشش است به كار رفته است. فقهاء چه در كتاب الصلوه و چه در كتاب النكاح كه متعرض اين مطلب شدهاند كلمه " ستر " را به كار بردهاند نه كلمه حجاب را. بهتر اين بود كه اين كلمه عوض نميشد و ما هميشه همان كلمه " پوشش " را به كار ميبرديم. زيرا چنانكه گفتيم معني شايع لغت حجاب پرده است، و اگر در مورد پوشش به كار برده ميشود به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن است و همين امر موجب شده كه عده زيادي گمان كنند كه اسلام خواسته است زن هميشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بيرون نرود. وظيفه پوشش كه اسلام براي زنان مقرر كرده است بدين معني نيست كه از خانه بيرون نروند. زنداني كردن و حبس زن در اسلام مطرح نيست. در بر خي از كشورهاي قديم مثل ايران قديم و هند چنين چيزهائي وجود داشته است ولي در اسلام وجود ندارد. پوشش زن در اسلام اينست كه زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوهگري و خودنمائي نپردازد. آيات مربوطه همين معني را ذكر ميكند و فتواي فقهاء هم مؤيد همين مطلب است و ما حدود اين پوشش را با استفاده از قرآن و منابع سنت ذكر خواهيم كرد. در آيات مربوطه لغت حجاب به كار نرفته است. آياتي كه در اين باره هست چه در سوره مباركه نور و چه در سوره مباركه احزاب، حدود پوشش و تماسهاي زن و مرد را ذكر كرده است بدون آنكه كلمه حجاب را به كار برده باشد. آيهاي كه در آن، كلمه حجاب به كار رفته است مربوط است به زنان پيغمبر اسلام. ميدانيم كه در قرآن كريم درباره زنان پيغمبر دستورهاي خاصي وارد شده است. اولين آيه خطاب به زنان پيغمبر با اين جمله آغاز ميشود: « يا نساء النبي لستن كأحد من النساء »يعني شما با ساير زنان فرق داريد. اسلام عنايت خاصي داشته است كه زنان پيغمبر چه در زمان حيات آن حضرت و چه بعد از وفات ايشان، در خانههاي خود بمانند، و در اين جهت بيشتر منظورهاي اجتماعي و سياسي در كار بوده است. قرآن كريم صريحا به زنان پيغمبر ميگويد: « و قرن في بيوتكن » يعني در خانههاي خود بمانيد. اسلام ميخواسته است " امهات المؤمنين " كه خواه ناخواه احترام زيادي در ميان مسلمانان داشتند از احترام خود سوء استفاده نكنند، و احيانا ابزار عناصر خودخواه و ماجراجو در مسائل سياسي و اجتماعي واقع نشوند. و چنانكه ميدانيم يكي از " امهات المؤمنين " ( عايشه ) كه از اين دستور تخلف كرد، ماجراهاي سياسي ناگواري براي جهان اسلام به وجود آورد. خود او هميشه اظهار تأسف ميكرد و ميگفت دوست داشتم فرزندان زيادي از پيغمبر ميداشتم و ميمردند اما به چنين ماجرائي دست نميزدم. سر اينكه زنان پيغمبر ممنوع شدند از اينكه بعد از آن حضرت با شخص ديگري ازدواج كنند به نظر من همين است. يعني شوهر بعدي از شهرت و احترام زنش سوء استفاده ميكرد و ماجراها ميآفريد. بنابراين اگر درباره زنان پيغمبر دستور اكيدتر و شديدتري وجود داشته باشد بدين جهت است. به كار رفته آيه 54 از سوره احزاب است به هر حال آيهاي كه در آن آيه كلمه " حجاب " " « و اذا سالتموهن متاعا فاسالوهن من وراء حجاب » ". يعني اگر از آنها كه ميفرمايد: متاع و كالاي مورد نيازي مطالبه ميكنيد از پشت پرده از آنها بخواهيد. در اصطلاح تاريخ و حديث اسلامي هر جا نام " آيه حجاب " آمده است مثلا گفته شده قبل از نزول آيه حجاب چنان بود و بعد از نزول آيه حجاب چنين شد، مقصود اين آيه است كه مربوط به زنان پيغمبر است )1 ، )نه آيات سوره نور كه ميفرمايد: پاورقي: - 1 رجوع شود به صحيح مسلم جلد 4 صفحات 151 - 14 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
🌷 صدیقه طاهره س🌷
پارت23 #کتاب_مسئله_حجاب استعمال كلمه حجاب در مورد پوشش زن يك اصطلاح نسبة جديد است. در قديم و مخصو
پارت24 « قل للمؤمنين يغضوا من ابصارهم -» الي آخر « - قل للمؤمنات يغضضن من ابصارهن » يا آيه سوره احزاب كه ميفرمايد: « يدنين عليهن من جلابيبهن -» الي آخر. اما اينكه چطور شد در عصر اخير به جاي اصطلاح رائج فقهاء يعني ستر و پوشش، كلمه حجاب و پرده و پردگي شايع شده است براي من مجهول است، و شايد از ناحيه اشتباه كردن حجاب اسلامي به حجابهائي كه در ساير ملل مرسوم بوده است باشد. ما در اين باره بعدا توضيح بيشتري خواهيم داد. سيماي حقيقي مسأله حجاب حقيقت امر اينست كه در مسأله پوشش - و به اصطلاح عصر اخير حجاب - سخن در اين نيست كه آيا زن خوب است پوشيده در اجتماع ظاهر شود يا عريان؟ روح سخن اينست كه آيا زن و تمتعات مرد از زن بايد رايگان باشد؟ آيا مرد بايد حق داشته باشد كه از هر زني در هر محفلي حداكثر تمتعات را به استثناء زنا ببرد يا نه؟ اسلام كه به روح مسائل مينگرد جواب ميدهد: خير، مردان فقط در محيط خانوادگي و در كادر قانون ازدواج و همراه با يك سلسله تعهدات سنگين ميتوانند از زنان به عنوان همسران قانوني كامجوئي كنند، اما در محيط اجتماع استفاده از زنان بيگانه ممنوع است. و زنان نيز از اينكه م ردان را در خارج از كانون خانوادگي كامياب سازند به هر صورت و به هر شكل ممنوع ميباشند. درست است كه صورت ظاهر مسأله اينست كه زن چه بكند؟ پوشيده بيرون بيايد يا عريان؟ يعني آنكس كه مسأله به نام او عنوان ميشود زن است، و احيانا مسأله با لحن دلسوزانهاي طرح ميشود كه آيا بهتر است زن آزاد باشد يا محكوم و اسير و در حجاب؟ اما روح مسأله و باطن مطلب چيز ديگر است و آن اينكه آيا مرد بايد در بهرهكشي جنسي از زن، جز از جهت زنا، آزادي مطلق داشته باشد يا نه؟ يعني آنكه در اين مسأله ذي نفع است مرد است نه زن، و لااقل مرد از زن در اين مسأله ذي نفعتر است. به قول ويل دورانت: " دامنهاي كوتاه براي همه جهانيان بجز خياطان نعمتي است ". پس روح مسأله، محدوديت كاميابيها به محيط خانوادگي و همسران مشروع، يا آزاد بودن كاميابيها و كشيده شدن آنها به محيط اجتماع است. اسلام طرفدار فرضيه اول است. از نظر اسلام محدوديت كاميابيهاي جنسي به محيط خانوادگي و همسران مشروع، از جنبه رواني به بهداشت رواني اجتماع كمك ميكند، و از جنبه خانوادگي سبب تحكيم روابط افراد خانواده و برقراري صميميت كامل بين زوجين ميگردد، و از جنبه اجتماعي موجب حفظ و استيفاء نيروي كار و فعاليت اجتماع ميگردد، و از نظر وضع زن در برابر مرد، سبب ميگردد كه ارزش زن در برابر مرد بالا رود. فلسفه پوشش اسلامي به نظر ما چند چيز است. بعضي از آنها جنبه رواني دارد و بعضي جنبه خانه و خانوادگي، و بعضي ديگر جنبه اجتماعي، و بعضي مربوط است به بالا بردن احترام زن و جلوگيري از ابتذال او. حجاب در اسلام از يك مسأله كليتر و اساسيتري ريشه ميگيرد و آن اينست كه اسلام ميخواهد انواع التذاذهاي جنسي، چه بصري و لمسي و چه نوع ديگر به محيط خانوادگي و در كادر ازدواج قانوني اختصاص يابد، اجتماع منحصرا براي كار و فعاليت باشد. برخلاف سيستم غربي عصر حاضر كه كار و فعاليت را با لذتجوئيهاي جنسي به هم ميآميز دل، اسلام ميخواهد اين دو محيط را كاملا از يكديگر تفكيك كند. اكنون به شرح چهار قسمت فوق ميپردازيم: چرا پوشش به زن اختصاص يافت؟ ١ - آرامش رواني نبودن حريم ميان زن و مرد و آزادي معاشرتهاي بي بندوبار، هيجانها و التهابهاي جنسي را فزون ميبخشد و تقاضاي سكس را به صورت يك عطش روحي و يك خواست اشباع " دريا صفت " است، هر چه نشدني در ميآورد. غريزه جنسي، غريزهاي نيرومند، عميق و بيشتر اطاعت شود سركشتر ميگردد، همچون آتش كه هر چه به آن بيشتر خوراك بدهند، شعله ورتر ميشود. براي درك اين مطلب به دو چيز بايد توجه داشت: - 1 تاريخ همانطوري كه از آزمندان ثروت ياد ميكند كه با حرص و آزي حيرتآور در پي گرد آوردن پول و ثروت بودهاند و هرچه بيشتر جمع ميكردهاند حريصتر ميشدهاند، همچنين از آزمنداني در زمينه مسائل جنسي ياد ميكند. اينها نيز به هيچ وجه از نظر حس تصرف تملك زيبا و يان در يك حدي متوقف نشدهاند. صاحبان حرمسراها و در واقع همه كساني كه قدرت استفاده داشتهاند چنين بودهاند. در فصل نهم كتاب خويش " ايران در زمان ساسانيان " كريستن سن نويسنده كتاب مينويسد: در نقش شكار طاق بستان فقط چند تن از سه هزار زني كه خسرو ( پرويز) در حرم " داشت ميبينيم. اين شهريار هيچگاه از اين ميل سير نميشد. دوشيزگان و بيوگان و زنان صاحب اولاد را در هر جا نشان ميدادند، به حرم خود ميآورد. هر زمان كه ميل تجديد حرم ميكرد، 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🌹غدیر برترین پیام آسمانی * فصل 1: احیای غدیر و توصیه به برپایی جشن و شادی و اشاره‌ای به آثار و برکات برپایی کاروان غدیر * فصل 2: بیش از 30 استدلال در مسألۀ جانشینی امیرالمؤمنین علیه السلام * فصل 3: اشاره به مناسبت‌های ویژۀ ماه ذی‌حجه (ماه ولایت)؛ از دهم تا بیست و پنجم که ایامی ویژه است و قلّۀ این ایام روز 18 ذی حجه روز عید غدیر است. در ادامه به روز مباهله در 24 و نزول سوره هل اتی در روز 25 ذی حجه اشاره شده است. * فصل 4: فضائل غدیر و بیان حقیقت غدیر در ملکوت * فصل 5: اعمال و آداب روز غدیر خم * فصل 6: زیارت امیرالمومنین علیه السلام در روز غدیر با توجه به زیارت غدیریۀ امام صادق و امام هادی علیهماالسلام * فصل 7: بررسی جزئیات واقعۀ غدیر * فصل 8: به جریانات بعد از غدیر مانند توطِئه هرشا پرداخته است * فصل 9: متن و ترجمه خطبۀ غدیر * فصل 10: خطبه‌های امیرالمومنین و امام صادق و امام رضا علیهم السلام در روز غدیر * فصل 11: غدیردر کلام اهل بیت علیهم السلام * فصل 12: زندگی نامۀ علامه امینی و کتاب شناسی الغدیر و گزارشی از دست‌نوشته‌های علامه امینی * فصل آخر گزارش تصویری از فعالیتهای غدیری در سال‌های اخیر * این کتاب پاسخگوی سؤالات متعدّد شما در مورد عید غدیر و مطالب پیرامونی آن است 🖇به ما بپیوندید... ╔═.🍃🕊.═══♥️══╗ https://eitaa.com/sedighehTh7 https://rubika.ir/rihaneh_beheshti ╚═♥️════.🍃🕊.═╝