eitaa logo
صفرمرزی
7.9هزار دنبال‌کننده
57.9هزار عکس
50هزار ویدیو
90 فایل
ارتباط با ادمین: @ashenaygharib
مشاهده در ایتا
دانلود
استوری ناب این قسمت دوران درخشان پهلوی 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
5.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تشکر رهبر مسلمین جهان نایب بر حق مهدی فاطمه علیه السلام از موکب داران اربعین و مردم عراق 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
واکنش مردم عراق به پیام «تشکر» رهبر انقلاب از آنها 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
☑️درگیری ها شدید در 30کیلومتری مرز ایران در کاپان قره باغ میان آذربایجان و ارمنستان صورت گرفته است 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
صفرمرزی
اولاً ناخن‌‌کاشتن فی‌نفسه حرامه، چون زینتِ (تبرّج) در معرض دید نامحرمه، ثانیاً چون مقدمه‌ی ترک‌واجب
نظر به اینکه اعضای محترم در خصوص کاشت ناخن و بحث وضو و غسل و... و نظر مراجع در این خصوص زیاد سوال پرسیده بودند، پست زیر بارگذاری می شود: طبق نظر همه مراجع کاشتن ناخن در صورتی که قابل برداشت باشد اشکال ندارد اما در صورتی که قابل برداشت نباشد همه مراجع به جز آیت‌الله خامنه‌ای که این عمل را به خودی خود، بدون اشکال می‌دانند، جایز نمی‌دانند. امام خمینی‌ (ره) پرسش: آیا می‌شود با ناخن کاشته شده نماز خواند؟ پاسخ: نماز خواندن با ناخن کاشته، اشکال ندارد؛ ولی وضو که مقدمه نماز است و نمی‌شود بدون وضو نماز خواند، باید صحیح باشد. بنابراین، کسی که ناخن کاشته، یعنی ناخن چسبانده، وضویش صحیح نیست. در نتیجه، اگر با وضوی باطل نماز بخواند، نمازش صحیح نیست. حال اگر خانمی ناخن کاشت و در موقع نماز می‌خواهد نماز بخواند، باید برای وضو ناخن‌ها را بردارد و وضو بگیرد. اگر به طوری چسبیده که قابل برداشتن نیست یا با مشکلاتی همراه است، باید وضوی جبیره نیت کند و با وضوی جبیره نمازش را بخواند. در این صورت، نمازش صحیح خواهد بود. (امام خمینی، توضیح المسائل، شرط سیزدهم از شرایط وضو). حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای پرسش: آیا غسل و وضو با ناخن کاشته شده صحیح است یا اشکال دارد؟ آیا این نوع ناخن زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: کاشت ناخن با فرض صدق زینت باید از نامحرم پوشیده شود. تشخیص زینت بودن یا نبود موکول به نظر عرف جامعه است. (استفتاء کتبی از دفتر آیت‌الله خامنه‌ای) در صورت کاشت ناخن برای وضو و غسل باید مانع و لو به صرف هزینه ممکن- برطرف شود و در صورتی که برطرف کردن آن ممکن نیست یا مشقت غیرقابل تحمل دارد باید وضو جبیره‌ای بگیرد. در فرض سؤال کاشت ناخنی که قابل کندن نیست مانع است. بنا بر این وضو و غسل باطل است. مگر این که شخص غسل و وضو را به صورت جبیره انجام بدهد که در این صورت و ضو و غسلش صحیح است و کیفیت غسل و و ضو جبیره در رساله عملیه ذکر شده به آنجا مراجعه شود و چون خود ناخن جبیره است دست تر روی جبیره کشیده می‌شود. (آیت‌الله خامنه ای، استفتائات واحد پاسخ به سؤالات جامعة الزهراء باب وضو، ص 19) نه اینکه روی جبیره شسته شود. آیت‌الله مکارم شیرازی پرسش: آیا کاشت ناخن مصنوعی که سطح ناخن را می‌پوشاند و قابل رشد است مانع وضو است؟ آیا زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: کاشت ناخن مانع رسیدن آب به عضو می شود و وضو و غسل با آن باطل است. (سایت آیت‌الله مکارم شیرازی، سؤال 9) به نظر آیت‌الله مکارم کاشت ناخن در صورت ضرورت اشکال ندارد. در هر صورت اگر کسی ناخن مصنوعی بکارد، در صورت امکان می‌بایست برای وضو و غسل ناخن مصنوعی را بردارد، اما اگر برداشتن آن ممکن نباشد یا موجب حرج و سختی غیرقابل تحمل باشد، به صورت جبیره‌ای وضو و غسل را انجام دهد (یعنی روی ناخن مصنوعی دست تر بکشد) وضو و غسل صحیح است. (آیت‌الله مکارم، استفتائات واحد پاسخ به سؤالات جامعةالزهرا، جزوه غسل، صفحه 16 و 18) چنین ناخنی در مورد سؤال پیش گفته زینت محسوب نمی‌شود. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعةالزهراء) آیت‌الله سیستانی پرسش: حکم غسل و وضو با ناخن کاشته شده، چیست؟ آیا کلاً می‌توان با ناخن کاشته شده غسل کرد و وضو گرفت؟ اگر این طور است چگونه باید انجام شود؟ آیا زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: کاشت ناخن جایز نیست. چراکه مانع از رسیدن آب به اعضا در وضو و غسل و تیمم خواهد بود. (سایت آیت‌الله سیستانی، سؤال و جواب‌ها، احکام وضو، مربوط به سؤالات بخش احکام وضو.) بنا بر این کسی که ناخن مصنوعی کاشته باید آنها را برای غسل و وضو از بدن جدا کند و در صورت داشتن عسر و حرج باید نیت غسل و وضوی جبیره‌ای کند. و علاوه بر آن نیز باید تیمم نماید و اگر با علم به این مسئله از ناخن مصنوعی استفاده کرده باشد احتیاط واجب آن است که بعد از برداشتن ناخن نمازهای خوانده شده را قضا کند. به نظر می‌رسد ناخن مصنوعی عرفاً زینت محسوب می‌شود ولی در صورتی که شک دارد حکم زینت را نخواهد داشت. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعة الزهراء) مرحوم آیت‌الله بهجت (ره) پرسش: اخیراً افرادى که فاقد ناخن هستند، به وسیله پیشرفت علم پزشکى مى‌توانند ناخن مصنوعى بکارند؟ آیا وضو و غسل آنها صحیح است؟ 1) حکم شرعى کاشتن ناخن مصنوعى را بیان فرمایید. پاسخ: شخصى که اصلاً ناخن ندارد و مى‌خواهد ناخن مصنوعى بکارد، آن ناخن جزو بدن او نمى‌شود، چون رشد و نموّ ندارد و از اوّل چنین کاری جایز نیست، چون اضطرار ندارد. 2) در هر حال اگر کسى ناخن مصنوعى بکارد، وظیفه‌اش در وضو و غسل چیست؟ پاسخ: وضو و غسل صحیح نخواهد بود و اگر این فعل در یکی از اوقات نماز انجام شود، ضایع نمودن امر واجب دانسته شده و اگر قبل از وقت نماز انجام شود، خلاف احتیاط خواهد بود؛ در صورت کاشتن ناخن به هنگام وضو یا غسل اگر امکان بیرون آوردنِ آن نبود، باید در وضو و غسل عمل به جبیره کند. 3) آیا زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: ملاک زینت
صفرمرزی
اولاً ناخن‌‌کاشتن فی‌نفسه حرامه، چون زینتِ (تبرّج) در معرض دید نامحرمه، ثانیاً چون مقدمه‌ی ترک‌واجب
بودن و نبودن عرف است. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعةالزهراء) آیت‌الله صافی گلپايگاني پرسش: حکم وضو و غسل برای کسانی که ناخن می‌کارند چگونه است؟ آیا زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: کاشتن ناخن به صورتی که برای وضو و غسل نتوانند آن را بردارند اشکال دارد ولی چنانچه شخصی مرتکب این عمل شده باشد، در صورت امکان، پس از برداشتن ناخن وضو و غسل را به طور طبیعی انجام دهد و در صورت عدم امکان، با همان حال وضو و غسل جبیره‌ای و احتیاطاً تیمّم هم انجام دهد. (پايگاه اطلاع رساني آيت‌الله صافي) در چنین صورتی تیمم لازم و احتیاط واجب آن خواهد بود که بعد از برداشتن ناخن نمازهای خوانده شده را قضا کند. در مورد سؤال پیش گفته چنین ناخنی زینت محسوب می‌شود. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعة الزهراء) آیت‌الله شبیری زنجانی پرسش: حکم وضو و غسل برای کسانی که ناخن می‌کارند چگونه است؟ آیا زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: کاشتن ناخن مصنوعی اگر ضرورت نداشته باشد، جائز نیست، و در هر حال چنانچه کسی ناخن مصنوعی بکارد و این ناخن قابل کندن نباشد یا کندن آن موجب سختی و مشکل شدید شود، باید برای نماز تیمم نماید و بنا بر احتیاط مستحب وضوی جبیره‌ای نیز بگیرد. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعة الزهراء) در مورد سؤال پیش گفته چنین ناخنی زینت محسوب نمی‌شود و موکول به نظر عرف است. آیت‌الله وحید خراسانی پرسش: حکم وضو و غسل با ناخن مصنوعی چگونه است؟ آیا زینت محسوب می‎‌شود؟ پاسخ: اگر در جای وضو و غسل چیزی چسبیده که برداشتن آن ممکن نیست یا موجب حرج (سختی) است بنا بر احتیاط واجب هم وضو یا غسل جبیره‌ای گرفته و هم تیمم نماید. (آیت‌الله وحید، توضیح المسائل، ص251، م344) همچنین احتیاط واجب آن است که بعد از برداشتن ناخن نمازهای خوانده شده را قضا کند. بنابر احتیاط واجب در مورد سؤال پیش گفته چنین ناخنی، زینب محسوب می‌شود. (استفتاء از دفتر آیت‌الله وحید) مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی پرسش: حکم وضو و غسل با ناخن مصنوعی چگونه است؟ آیا زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: اگر ناخن مصنوعی روی پوست دست یا ناخن چسبیده باشد باید بر طرف شود و در صورت عدم امکان حکم وضو و غسل جبیره را دارد. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعة الزهراء) در مورد سؤال پیش گفته چنین ناخنی، زینت محسوب می‌شود. (استفتائات موجود در واحد پاسخ به سؤالات جامعة الزهراء) آیت‌الله نوری همدانی پرسش: حکم وضو و غسل با ناخن مصنوعی که روی ناخن می‌کارند، چیست؟ در صورتی که ناخن مصنوعی قابل کندن نباشد، چطور؟ آیا زینت محسوب می‌شود؟ پاسخ: در مورد سؤال که چنین ناخنی قابل کندن نیست اگر ناخن مصنوعی در محل تیمم نباشد باید تیمم نماید و اگر در مواضع تیمم باشد باید هم وضو و غسل جبیره‌ای انجام داده و هم تیمم کند. البته چنین عملی (کاشتن ناخن مصنوعی) بدون ضرورت کار خلاف است چون حائل است و مانع رسیدن آب به پوست است و در مورد سؤال مذکور چنین ناخنی، زینت محسوب نمی‌شود. (تعلیمات علی العروةالوثقی، ص51، فی احکام الجبائر) * در توضیح این استفتائات به چند نکته اشاره می‌شود: 1ـ منظور از عبارت «فی‌نفسه»، معنای «به خودی خود» بوده و مقصود این است، که اصل کاشت ناخن ممنوعیت شرعی ندارد. 2ـ از آن جا طبق نظر همه مراجع عظام تقلید، هنگام وضو و غسل، رساندن آب به همه قسمت‌های بدن، لازم است و هیچ عضوی (حتی ناخن) مستثنی نشده است، لذا هر چیزی که مانع از رسیدن آب به اعضای بدن شود، باید قبل از غسل و وضو برطرف شود در غیر این صورت وضو و غسل باطل است. 3ـ اگر مانعی در بدن وجود داشته باشد، که قابل برداشتن باشد (مانند لاک، چسب، قیر و ...) باید قبل از وضو و غسل برطرف شود. 4ـ اگر برداشتن مانع غیرممکن باشد و یا مشقت و سختی زیادی داشته باشد که معمولاً قابل تحمل نیست، مطابق با نظر اکثر مراجع، غسل و وضو بصورت جبیره انجام می‌شود، ولی شخص نباید عمداً برای خودش چنین جبیره‌ای ایجاد کند. 5ـ در موضوع کاشت ناخن با توجه به اینکه در حال حاضر، برداشتن ناخن به راحتی امکان‌پذیر است، مسئله جبیره منتفی است؛ لذا افرادی که اقدام به این کار کرده‌اند، باید ناخن‌ها را ولو با صرف هزینه‌ای، برداشته و به صورت معمول وضو و غسل را به جا آورند. 5ـ در فاصله زمانی که شخص اقدام به برداشت ناخن می‌کند، وضو و غسل به صورت جبیره (و در مواردی همراه با تیمم) انجام می‌شود. 6ـ تمامی احکام بیان شده فوق برای وضو و غسل، از آن جهت دارای اهمیت است که مقدمه واجب نماز است و اگر کسی وضو و یا غسلش صحیح نباشد نمازش باطل می‌شود. 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
صفرمرزی
☑️درگیری ها شدید در 30کیلومتری مرز ایران در کاپان قره باغ میان آذربایجان و ارمنستان صورت گرفته است
☑️برخی از مواضع، پناهگاه ها و نقاط پشتیبانی ارتش آذربایجان در منطقه دشکسان، کلباجار و لاچین مورد آتش شدید انواع سلاح ها از جمله خمپاره قرار گرفته است. 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
صفرمرزی
☑️برخی از مواضع، پناهگاه ها و نقاط پشتیبانی ارتش آذربایجان در منطقه دشکسان، کلباجار و لاچین مورد آتش
وزارت دفاع آذربایجان : ارمنستان در حال رصد تمرکز تسلیحات تهاجمی، توپخانه سنگین و پرسنل در مرزهای آذربایجان است. آنها در حال آماده شدن برای یک تحریک نظامی گسترده هستند ☑️بر اساس اخبار رسمی تاکنون 4نیرو آذربایجان مجروح شدند که حال یکی از انها وخیم اعلام شده است ☑️وزارت دفاع آذربایجان: اقدامات واکنشی در مقیاس کوچک و هدفمند است و هدف آن تضمین امنیت مرزهای آذربایجان و پایان دادن به تحریکات ارمنستان است. ☑️وزارت دفاع آذربایجان : اطلاعات منتشر شده از سوی ارمنستان در مورد هدف قرار دادن افراد غیرنظامی، اشیاء و زیرساخت ها توسط ارتش آذربایجان حقیقت را منعکس نمی کند. 🔹وزارت دفاع آذربایجان :سیاست ادامه دار ماجراجویی نظامی و بدخواهانه ارمنستان، گلوله باران شدید مواضع ارتش آذربایجان در مسیرهای کلباجار، لاچین، داشکسان و گدابک در یک ماه گذشته و تحریکات گسترده امروز آن از مهمترین موارد است دلایل تشدید درگیری است 🔹جمهوری ارمنستان متجاوز و اشغالگر منطقه است. حضور پرسنل و تجهیزات نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه اقتصادی قره باغ آذربایجان همچنان ادامه دارد. 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حضور سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس در راهپیمایی 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
🔴دیدار لاوروف با هیئت حماس به ریاست هنیه ▪️وزیر خارجه روسیه دوشنبه شب با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه او در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد. ▪️این سفر بنا به درخواست وزارت خارجه روسیه انجام شده 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589
ناگفته‌های همتی از انتخابات ۱۴۰۰: می‌توانستم انتخابات را به دور دوم بکشانم/ جهانگیری گفت هیچ کمکی به تو نمی‌کنم! کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم: 🔹از پشت‌پرده تظاهرات علیه بانک مرکزی خبر داشتم 🔹روحانی گفت همه بروید ثبت‌نام کنید! 🔹روحانی به ثبت‌نام من در انتخابات اعتراض کرد! 🔹دلیلی برای ردصلاحیتم نمی‌دیدم 🔹جهانگیری و شریعتمداری از ردصلاحیتشان شوکه شدند 🔹آقای روحانی به من گفت که یعنی شما می‌خواهید تا آخر بمانید؟ 🔹جهانگیری گفت هیچ کمکی به تو نمی‌کنم! 🔹به روحانی گفتم از ریاست بانک مرکزی برکنار شوم تعهدی ندارم در انتخابات از دولت دفاع کنم 🔹رقبا برای پیروزی راه دیگری جز حمله به من و دولت نداشتند 🔹حاج‌حسن‌آقای خمینی گفتند:«آقای همتی چه شد که تایید شدی؟ مشکوک می‌زنی»! 🔹نظر خاتمی به کاندیداتوری من مثبت بود 🔹می‌توانستم انتخابات را به دور دوم بکشانم 🔹شاید بازهم کاندیدا شوم 🇮🇷 کانال خبری تحلیلی صفرمرزی https://eitaa.com/joinchat/309329995Cb940a36589