من الان تهرانم.
حیف که لباده با خودم نیاوردم، و الا منم میرفتم ثبت نام میکردم.
بابا رحم کنید، کشور غیر از رئیسجمهور پستهای دیگم نیاز داره.😐
«به #قله نزدیک شدهایم»، معانی زیادی دارد، ابعاد متعددی دارد و جلوههای گستردهای داشته و پیدا خواهد کرد.
یک جلوه از آن به قله نزدیک شدن این است که جبههی #انقلاب این روزها دارد بین خوب و خوبتر انتخاب میکند، بین تئوری گرایی و عملگرایی انتخاب می کند، بین اینکه تیم اجرایی داشتن بهتر است یا عقبه ی فکری!
این کجا و آن رای دادنهای گتره ای، قبیلهای و احساسی و مصلحتی کجا!
این خود یک #قله است...
#سه_میم
@semimm
اندر احوالات جامعهی «همستر کامبت» و حکم فقهی حرمت
بسمالله
اسلام چیست؟
مجموعهای یکپارچه و جامع برای سامان دادن انسان!
انسان چیست؟
موجودی دارای حداقل سه بعد اساسی:
شناخت
هیجان
رفتار
و دارای دو بخش مادی و معنوی!
چه چیزی اسلام را در مقایسه با سایر ادیان کارآمد کرده بود و یا با ادبیات دینی برتری بخشیده بود و وجوب تبعیت داشت؟
همین جامعیت!
اما مع الاسف تمام ابعاد و اضلاع دین را به فقه که کیفیت رفتار انسان را شرح میدهد (آن هم با تعریف و کیفیتی خاص)، خلاصه کردند!
یعنی چه؟
یعنی دین را از آن وضعیت همه شمول خود خارج کرده و در نتیجه از کارآمدی انداختند.
لذا با پیدایش پدیدههای جدیدی چون این #همستر (شاید پولساز)، به درستی فتوای حرمت به جامعه مخابره میشود اما جامعه آن را جز دستاویزی برای خنده نمیداند.
حوزه های علمیه باید میفهمید که بین مرجعیت دینی و مرجعیت فقهی فرسنگها تفاوت است و جامعه مرجع دینی میخواهد نه مرجع فقهی!
مرجع دینی؛ اول از همه خود دین را جامع میفهمد نه کاریکاتوری و فقه زده، ثانیا برای گسترش دین تلاش می کند نه فقط فقه، ثالثا می داند اسلام، زمانی کارامد است، برتری دارد و در یک کلام وجوب تبعیت دارد که جامعیت داشته باشد نه آنکه محدود به پوسته ای شود.
#سه_میم
@semimm
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سازههای بنیادین علوم اجتماعی و رهروان آن نیاز به مددکار اجتماعی دارند.
#جامعه_شناسی
#دکتر_فاضلی
بسم الله
شاید قریب به چندین میلیون انسان در تشییع پیکر شهید #رئیسی شرکت کرده بود.
انتظارم این بود اندیشمندان علوم اجتماعی و جامعهشناسانی که از جنبش (شاید) چند صد هزار نفری #مهسا، ادبیات و گفتمان و مفاهیم جدیدی چون «خیزش #دهه_ی_هشتادی ها» را تولید کرده بودند، به پاخیزند و برایمان توصیف و تیبین و تحلیل و تجویزها کنند.
به یک بار بهت زده شدم.
همان به اصطلاح اساتید دانشگاهی که کلیپهای تقطیع شدهشان در ستایش علم، نقدهای تندشان از وضعیت فاجعهی ایران، تعریضهایشان به گسستهای بین نسلی ایجاد شده در کشور به برکت مثلا رهبری غلط حضرت آقا و چه چه؛ اکسپلور اینستا را تماما از آن خود کرده بود، حالا به یک باره انگار لالی مادرزاد گرفتهاند.
انگار سازههای بنیادین علم معیوب و آسیب دیده است، و نیازمندی یک مددکاری اجتماعی است.
آنها مقصر نیستند ، بیسواد هم نیستند اما علمشان قدرت تحلیل چنین چیزی را به آنها نمیدهد.
به اصطلاح عامیانه در ذهن آنها یکجای کار میلنگد.
اینکه دقیقا آن جایی که میلنگد کجاس جای بحث مفصل دارد ولی علمی که نتواند از فلسفههای بنیادین حاکم بر فرهنگ من تاثر پذیرفته و از تحلیل عینیتهای زندگی من عاجز باشد، هرچه باشد؛ معیوب است، آسیب دیده است.
فکر میکردم این مساله مربوط ساحت و حوزهی دانش است، تا امروز که با دیدن رفتار و پرخاش آقای دکتر #فاضلی دریافتم این عیبها و آسیبها به رهروان علوم نیز سرایت کرده است.
کسانی که خود قرار است متصدی ایجاد فرهنگها وهویتهای سالم جمعی باشند به برکت تعامل با علم معیوب، آسیب دیدهاند.
گرایش « #_مددکاری_اجتماعی علم» میتواند در عرض « #روانشناسی علم» ، کمی درد را التیام بخشد.
#سه_میم
@semimm
بار ارزشی رفتار دکتر #فاضلی که جای بحثها دارد را کنار بگذاریم، در یک جلسه، تنها یک نقد، آن هم مستند و مستدل را نتوانست تاب بیاورد که در آرامش از خود دفاع کند.
او شاید به برکت فرهنگ اصیل ایرانی اصلا آدم بدی نیست اما
این عصارهی تربیت علم غربی است، ذرهای از گفتههایش در او متجلی نیست در میزگرد #فرهنگ، رفتار بیسابقهی ضد فرهنگی میکند.
اما من بزرگمردی را میشناسم، تربیت شدهی نهاد دین، سالها است که به او
بیرحمانهترین
بیاساسترین
پرتعدادترین
تهمتها را میزنند، او اما آرام است که هیچ پناه شکوهی مظلومانی چون شهید #رئیسی نیز هست.
سلام خدا بر #رهبر عزیزم!
#سه_میم
@semimm