eitaa logo
" سراج "
2.7هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
3.9هزار ویدیو
551 فایل
@seraj1397 کانال خبری- تحلیلی روز ایران و جهان، و گزیده مهمترین اخبار شهرستان اسلامشهر ارتباط با ادمین: @admin_seraj
مشاهده در ایتا
دانلود
؛ 🔴 استخدام شرکت ایران‌خودرو از طریق سایت سنجش 🔸استخدام تعداد ۴٠٠ نفر از جوانان فارغ‌التحصیل متعهد و متخصص واجد شرایط بومی استان‌های تهران و البرز را در مشاغل کارشناسی و تکنسین بخش‌های مختلف سایت مرکزی واقع در چهاردانگه 🔸از طریق برگزاری آزمون علمی و مصاحبه‌های فنی و تخصصی، شناسائی، جذب و بصورت قراردادی جایگزین افرادی نماید که در شرف بازنشستگی هستند. 🔸متقاضیان واجد شرایط براساس شرایط عمومی و اختصاصی اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی گروه صنعتی ایران خودرو ، می توانند از تاریخ ۹۹/۸/۸ تا ۹۹/۸/۱۸ به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.Sanjesh.org  مراجعه و نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه ثبت‌نام آزمون استخدام قراردادی ایران خودرو اقدام نمایند. @seraj1397 .
🔴 شركت نظم آوران كاسپين در حوزه حفاظت از شعب و خودروهاي حمل پول براي تكميل كادر از نيروهاي بسيجيان فعال، استخدام مي‌نمايد. 🔸براي ثبت‌نام و اعزام به دوره آموزشي به آدرس موسسه به نشاني نارمك، ميدان شقايق، ابتداي خ.شهيد ثاني، پ۵ تلفن: 40778711 مراجه نماييد. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 میلاد باسعادت نبی‌مکرّم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفرصادق(ع) تبریک و تهنیت باد. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 کتاب صوتی "مَـطلـع عشـق" 🔸گزیده رهنمودهای رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به زوج‌های جوان 🔹تالیف: حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری 🔹تهیه شده در ایران صدا 🔹گوینده: یاسـر دعـاگـو @seraj1397 .
. 📗 : 🔸کتاب "مطلع عشق" بر اساس مجموعه‌ای از پندها و نصایح رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به زوج‌های جوانی که توفیق یافته‌اند پیوند زناشویی خود را با آهنگ کلام ایشان آغاز نمایند، تدوین شده است. 🔸این پندها و نصیحت‌ها که در پس و پیش خطبه عقد ایـراد شده است در قالب چهار کلام و هفت رهنمود دسته‌بندی شده است. کلام‌ها در واقع ره‌تـوشه نظری و رهنمود‌ها ره‌تـوشه عملی، به شمار می‌روند. در کلامها، دانستنی هایی ضروری در مورد ازدواج و خانواده مطرح می‌شود و در رهنمودها، مهارت‌های زندگی مشترک و توصیه هایی به زوجهای جوان. 🔸در این کتاب که به همت حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گردآوری شده است فرمایشات معظم له در میان حدود ۳۰۰ خطبه عقد جمع‌آوری شده است‌. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️شریک بودن در گناه مشتری 🔷 سوال: خانمی که شغل آرایشگری دارد، می‌تواند خانم‌هایی را آرایش کند که می‌داند به نامحرم نشان می‌دهند؟ آیا در گناه آنها شریک است؟ ✅ جواب: اگر عرفاً کمک به عمل حرام محسوب شود، حرام است. و همچنین اگر وظیفه‌اش نهی از منکر باشد، نباید این کار را انجام دهد. 📕منبع: leader.ir @seraj1397 .
‼️خمس سهام عدالت 🔷 ســوال: ۱. با توجه به اینکه واگذاری ”سهام عدالت” به صورت اقساط (از محل سودِ حاصل از سهام)، بوده است آیا این سهام، متعلق خمس است؟ بر فرض وجوب، زمان تعلق چه زمانی است؟ ۲. دولت برای برخی از اقشار ضعیف، قیمت سهام را با تخفیف محاسبه کرده و تفاوت قیمت را از محل منابع خود تأمین کرده است، آیا به مقداری که دولت تخفیف داده نیز خمس تعلق می گیرد؟ ۳. حکم خمسِ سودهایی که قبل از آزادسازی (پس از سال ۹۵) حاصل شده و به افراد پرداخت شده یا نشده است، چیست؟ ✅ جواب: ۱) پس از آزاد شدن سهام عدالت، مقداری که قابل فروش است، در اولین سال خمسی، خمس آن به قیمتی که خریدار دارد، باید پرداخت شود. ۲) در این صورت نصف سهام، متعلق خمس است و نصف دیگر در حکم هبـه است و خمس ندارد. در هر دو صورت قبل، کسانی که برای گذران زندگی نیاز به این سهام و سود حاصل از آن دارند به نحوی که با تخمیس آن، سود حاصل از مابقی، کفاف زندگی در حدّ شأن آنها را نمی دهد، پرداخت خمس اصل سهام، واجب نیست. ۳) سودهای مذکور جزء درآمد سالی است که قابل وصول بوده است، که اگر در آن سال دریافت نشده و سال خمسی بر آن گذشته است، باید پس از دریافت، بلافاصله خمس آن پرداخت شود و اگر دریافت شده، حکم ”درآمد بین سال” را دارد. @seraj1397 .
‼️تقاص از بدهکار 🔷 سوال: آيا برداشتن اموال فرد بدهکار بدون اطلاع و اجازه وى جايز است؟ ✅ جواب: تقاص از طلبكار در صورتى مجاز است كه بدهكار، بدهى خود را انكار كند يا در پرداخت آن كوتاهى كند و براى رسيدن به حق راهى جز تقاص باقى نباشد؛ در غير اين صورت برداشتن مال از او بدون اذن و تصرف در آن جايز نيست. 📕منبع: leader.ir @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ 🔴 دوستی قبل از ازدواج ⁉️ سؤال: آیا دوستی‌های قبل از ازدواج برای شناخت بیشتر یکدیگر اشکال دارد؟ پاسخ: دوستی‌های پیش از ازدواج، افزون بر مشکلاتی که برای دختر و پسر ایجاد می‌کند و سبب اختلال در نظام زندگی آنان می‌شود، اشکالات دیگری را نیز دارد: ۱) خطرهایی را به‌ویژه برای دختر پدید می‌آورد. با توجه به اینکه دو جوان، سرشار از عواطفند و در اوج غرایز جنسی قرار دارند (به گونه‌ای که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، فعل و انفعالات هورمونی در وجودشان شکل می‌گیرد و کشش فراوانی در آن‌ها ایجاد می‌شود)، احتمال بسیاری وجود دارد که به هم نزدیک شوند و گوهر عفت دختر در معرض خطر قرار گیرد. ۲) موضع تهمت است؛ زیرا دیگران در صورت مشاهده دختر و پسر با هم نمی‌دانند که ارتباط آن دو برای شناخت ازدواج است و گمان می‌کنند رابطه‌ای نامشروع دارند و این مطلب بر ازدواج آنان به‌ویژه دختر (در صورت منتهی نشدن رابطه به ازدواج) اثر منفی خواهد داشت. ۳) در اینگونه ارتباطات، شناخت جدی امکان‌پذیر نیست؛ زیرا دو طرف مراقب خود هستند و طبیعی است که فهرستی از معایب خود را در اختیار دیگری قرار نمی‌دهند. ۴) اگر این دوستی‌ها به ازدواج بینجامد، با توجه به ویژگی غیرت در مرد، ممکن است سؤالاتی در ذهن او شکل گیرد که چرا همسرم پیش از محرمیت با من رابطه برقرار کرد و نکند مشابه این رابطه را با دیگران نیز داشته است و اعتمادش از وی سلب می‌شود و هرقدر رابطه دوستی تنگاتنگ‌تر بوده باشد، میزان این سؤالات و سلب اعتماد نیز افزون‌تر خواهد شد. ۵) در صورتی که این دوستی‌ها به ازدواج منتهی نشود که در موارد بسیاری هم به دلیل تغییر شرایط طرفین یا مخالفت خانواده‌ها چنین می‌شود، آثار منفی بسیاری به‌ویژه بر دختر خواهد داشت که احساس سرخوردگی و شکست روحی، افسردگی، نفرت از جنس مخالف و ازدواج‌گریزی و در مورد دختران، از دست دادن خواستگاران، برخی از این آثار است؛ پس توصیه می‌شود برای دوری از این مشکلات و پیامدهای منفی، همسر آینده خود را در فرآیند خواستگاری بشناسید. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ 🔴 پنچـر کردن خودروی دیگران ⁉️ آیا پنچر کردن خودرو در مکان‌های پارک ممنوع جرم است؟ 🔸خواندن عباراتی نظیر پارک مساوی با پنچری این تصور را ایجاد می‌نماید که هرکس می‌تواند به راحتی با ادعای حفظ حقوق خود، به حقوق دیگر شهروندان خدشه وارد سازد. پرسش این است که چنین اقداماتی تا چه حد قانونی محسوب می‌شود؟ 🔸بر اساس اصل بیست و دوم قانون اساسی جان‏، مال‏ وحقوق‏ اشخاص محترم شمرده می‌شود و جز در مواردی که قانون مستقیما اجازه داده از تعرض مصون است. در نتیجه هیچ کس حق ندارد با این ادعا که حقوقش در حال تضییع است به دیگران آسیبی وارد سازد یا تهدید به تخریب و ایراد صدمه نماید. 🔸همچنین طبق ماده ۱۳ منشور حقوق شهروندی، همه افراد از امنیت جانی، مالی، حیثیتی و نظایر آن برخوردار هستند. نه تنها افراد بلکه هیچ مقامی بدون مستند قانونی، نمی‌تواند حقوق شهروندان را مورد تعرض یا تهدید قرار دهد. 🔸در واقع نوشتن چنین عبارات تهدید آمیزی با هر انگیزه‌ای که باشد، در هر حال تعرض به حقوق شهروندی افراد تلقی می‌شود و در صورت عملی شدن، گاه می‌تواند شخص را مشمول مجازات قانونی کند. 🔸توضیح آنکه هرچند، از طرفی افراد نمی‌بایست با توقف خودروی خود در مکان نامناسب سبب اختلال در رفت و آمد دیگران شوند؛ اما از طرف دیگر کسانی که برایشان مزاحمت ایجاد شده نیز حقی در خصوص ایراد صدمه به خودروی پارک شده و یا تهدید در این خصوص ندارند. 🔸افرادی که از مزاحمت دائمی خودرو‌های پارک شده در مقابل پارکینگ و در‌های ورودی ساختمان خود یا اماکن مشابه به ستوه آمده‌اند نیز جزو شهروندانی هستند که می‌بایست حقوق آنها رعایت شود. 🔸اما قانون اجازه برخورد خود سرانه را به افراد نمی‌دهد. در نتیجه شهروندان در هنگام نقض حقوق خود می‌بایست به مراجع قانونی مراجعه کرده و از ایشان اجرای اقدامات متناسب را خواستار شوند. 🔻از مطالب بیان شده می‌توان نتیجه گرفت که: ۱. بر اساس قانون حقوق همه شهروندان محترم و مصون از تعرض است. ۲. گاهی حقوق افراد با یکدیگر در تعارض قرار می‌گیرد. در این حالت مقام قضایی می‌بایست نسبت به موضوع تعیین تکلیف نماید و افراد باید از توسل به تهدید و نقض حقوق شهروندی دیگران، خودداری نمایند. ۳. قانون در مقابل افرادی که به هر نحو با اقداماتی نظیر تهدید و آسیب رساندن به اموال افراد، موجب نقض حقوق شهروندان می‌شوند، واکنش مناسب خواهد داشت. @seraj1397 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا