#اطلاعیــــه؛
🔔 استخدام مدرّس زبان انگلیسی و سوپروایزر زبان انگلیسی در اسلامشهر
🔻مجموعه خانه زبان کودک از افراد واجد شرایط زیر در دو عنوان شغلی "مدرس زبان انگلیسی" و "سوپروایزر زبان انگلیسی" در اسلامشهر دعوت به همکاری مینماید:
🔸خانـم (زیر ۳۵ سال)
🔸خلاق و دارای مهارت بالا در آموزش زبان انگلیسی
🔸تسلط کامل به برقراری ارتباط با کودکان و مدیریت کلاس
🔸آشنا به تکنیکهای آموزش از طریق بازی و سرگرمی
📥 لطفا روزمه خود را از طریق واتساب به هر یک از شمارههای زیر ارسال کنید:
09365736976
09357546099
🏢 آدرس: اسلامشهر، خیابان کاشانی، خیابان ابوذر
@seraj1397
.
‼️مخاطبیـن بصیـر و عـزیز ســراج؛
با توجه به سخنان موهن اخیر مولوی گرگیج (امامجمعه اهل سنت در آزادشهر)، معتقدیم بایستی با اخلاق حسنه و با پیروی از سنت اهلبیت علیهمالسلام، به دور از هرگونه توهین و افتراء و اختلافافکنی، پاسخهایی علمی و مستند به مباحث مطرح شده و شبهات اهلسنت داده شود.
باید بپذیریم که هنوز بخش زیادی از جامعـه مـا مباحث علمی بین شیعـه و سنـی را نمیداند! لذا در این فرصت به بخشی از این موضوع خواهیم پرداخت.
مخاطبین گرامی؛
تمامی پستها، مطالب و مستندات زیر را حتما بخوانید و ببینید و همچنین برای یادگیری دیگران نیز در کانالها و گروههای خود منتشر نمایید تا بلکه هم بار علمی و تاریخی دوستداران اهلبیت(ع) بالا برود و هم پاسخ بخشی از شبهات داده شود.
این میتواند آغاز یک راه باشد...
#پاسخ_به_شبهه
#پاسخ_علمی_و_جامع
#شیعه_و_سنی
#مولوی_گرگیج
@seraj1397
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💻 ابتدا فیلم خطبـهٔ جنجالی مولوی گـرگیـج را ببینیــم...
ادعا میکند: 👈 اگر خلیفه دوم غاصب باشد، دیگر چه حیثیت و نَسَب درستی برای ائمـه باقـی میماند؟!!
🔻 بطلان این حرف در سه محور:
1⃣ عقیدتی - کلامی
2⃣ فقـهــی
3⃣ تاریخی
@seraj1397
.
" سراج "
💻 ابتدا فیلم خطبـهٔ جنجالی مولوی گـرگیـج را ببینیــم... ادعا میکند: 👈 اگر خلیفه دوم غاصب باشد، دیگ
.
👈 پاسخ به شبهـهٔ مولوی گرگیج
💥 در باب فتوحات و ازدواج امام حسین(ع)
🔸جناب گرگیج ادعا کرده که من بر اساس قواعد شیعه حرف میزنم و در پی الزام و اسکات خصم (بخوانید: میلیونها ایرانی!) هستم؛ لذا ما هم بر اساس باورهای اهل بیت (ع) پاسخ میدهیم.
اسناد پاسخ ما در همین کانال به تفصیل ارائه خواهد شد.
1⃣ از نظـر کلامی و عقیدتی؛
هیچ جریانی به اندازه جریان امیرالمومنین(ع) و اهلبیت پیامبر(ص)، مشروعیت سقیفه و خلفـا را به چالش نکشید و این خطبههایی مثل فدکیه و شقشقیه و نظائر آن بودند که با استدلالهای قوی مشروعیت و وجاهتی برای خلافت جور باقی نگذاشتند. بدین گونه بود که برای همیشه نقدهای بنیادین خاندان پیامبر (ص) با خلفا را به سینه تاریخ سپرده شد؛ لذا این خود ائمه بودند که خلافت را به چالش کشیدند و نه فقط شیعیان! مع الوصف، اگر مقتضی فراهم بود، از مصالح عموم مسلمین و گاه هدایت افراد (در قالب نصیحت به خلفا و پاسخ به مردم) دریغ نمیکردند.
اما متاسفانه هجوم و سرکوب از سوی کودتاچیان سقیفه رخ داد که پس از فقدان پیامبر (ص) در چند زمینه اجرا شد:
۱. پروژه ترور فیزیکی: "آتش زدن خانه مـولا(ع) و شهادت حضرت زهرا(س)"
۲. مصادره اقتصادی (فدک و منع خمس و...)
۳. نفی امامت الهی و مرجعیت علمی. (مدارک آن خواهد آمد)
2⃣ از منظـر فقـهـی؛
جهاد ابتدایی و لشکرکشی برای کشورگشایی، بدون اذن امام، جایز نیست و لذا دلیلی بر مشروعیت اولیه فتوحات خلفا نداریم. اما امامان اهلبیت(ع)، خود را صاحب تصرفات ولایی و مالک اصلی ما فیالارض بإذن الله معرفی میکردند؛ به راستی اگر شما در بحث با ما بر اساس اعتقاد شیعه سخن میگویید و درصدد الزام ما هستید، چگونه ولایت را (چه در عرصه تکوین و چه در پهنه تشریع) مجموعا منکرید در حالیکه شیعه به ولایت کلیه الهیه برای امام معتقد است. بنا به نص فرمایش امام صادق (ع) در اصول کافی، اگر جنگی بدون اذن امام در گرفت، تمام غنائم آن، ملک امام بوده و این تنها امام است که اجازه دارد غنائم آن را در مسیر صحیح به کار گیرد.
در مقام احتجاج با مخالفین هم گوییم: اگر گاهی امامان ما در نتایج و غنائم فتوحات، تصرف کردهاند، بر مبنای شرعی محکمی است و ملاک تصرف انها، دست کم، یا به عنوان "انفال" و یا بر پایه "قاعده الزام به عنوان سهم ذویالقربی از خمس" استوار بوده است. (مدارک آن در قالب مقاله پژوهشی میآید).
3⃣ از نگـاه تاریخـی؛
دختر یزدگـرد، نه کنیزِ هدیه شده به امام حسین علیهالسلام بود و نه با دلسوزی خلیفه به نکاح امام حسین (ع) درآمد! بلکه ازدواج او با سیدالشهداء (ع) به صورت رسمی و انتخابی بود.
پس شهربانو، با حمایت امیرالمومنین (ع) از دست خلیفه دوم نجات یافت و حتی آمده است که عمر قصد تنبیه وی را داشت و در نهایت گفت که علی تصمیم مرا شکست! (نقل عثمان هم دارد)
ثانیا: بنا به گزارش علی بن یوسف حلی در کتاب "العدد القویه"، این بانو امیرالمومنین(ع) را به عنوان وکیل خود در ازدواج انتخاب کرد و مولا نیز جناب حذیفه را فرمود تا خطبه عقد او و امام حسین(ع) را بخواند. وانگهی، مادر امام سجاد اصلا کافر نبود که بعدا به دست عمـر مسلمان شود؛ چه آنکه از خود اهلبیت (ع) آموختیم که معصوم تنها از اصلاب شامخه و ارحام مطهره و از نسل مومنین برگزیده متولد میگردد. در غیر این صورت اصلا امیرالمومنین یک زن کافره را به مسجد راه نمیداد.
بگذریم از اینکه اساساً معلوم نیست این واقعه در زمان عمربنالخطاب رخ داده یا بعدها بوده، چون اختلافات زیادی در وجود دارد. (به مدارک پیشگفته و بعدی مراجعه کنید)
@seraj1397
.
🔺خط بطلان تاریخ بر سخن مولوی گرگیج
👈 کهنترین سند تاریخ درباره ازدواج دخت یزدگـرد
🔸یکی از موضوعات، مسئلـهٔ ازدواج امام حسین(ع) و دخت یزدگرد سوم است. فعلا با این سند، کار داریم:👇
1⃣ نسبشناسِ کهن، "ابوالیقظان سحیم" (متوفای ۱۹۰هجری) شاید قدیمیترین کسی است که ماجرای اسارت دختر یزدگرد و آوردن وی نزد عمر بن الخطاب را گزارش کرده و "زمخشری" در ربیع الابرار، از همو روایت میکند. بر اساس گزارش او، عمر بر آن بود تا دختر یزدگرد را مثل کنیز بفروشد ولی امیرالمومنین(ع) این کار خلاف سیره نبوی را نپسندید و جلوی فروش را گرفت و خودش بهای مالی آن را پرداخت.
تنها با این اقدام بود که زمینه ازدواج آبرومندانه دختر یزدگرد را با بهترین فرد یعنی امام حسین(ع) فراهم آورد.
2⃣ یک اشکال: میبینید که این درست در برابر ادعای مولوی گرگیج است، چون او ازدواج امام حسین (ع) و گسترش نسل امامان نور را مرهون عمر بن الخطاب قلمداد میکند! آیا با این بیتقوایی علمی، میتوان در نماز جمعه مسلمین از تقوای الهی داد سخن داد؟ منابع دیگر تاریخی هم برخلاف ادعای ایشان است که باز هم ارائه میکنیم.
3⃣ یک نکته: چنانچه در تصویر کتاب میبینید ابوالیقظان، از اسارت سه دختر یزدگرد سخن میگوید و این تعداد با گزارش طبری (دو تن) و کلینی (یک دختر) تفاوت دارد.
البته در اصل ماجرا فرقی ندارد ولی طبق این نقل، عمـر هر ۳ دختر را برای فروش گذاشت و مولا هر سه را نجات دادند.
📓 بنگرید به کتاب: شاهدخت والاتبار شهربانو(س)، اثر استاد مهدوی دامغانی، استاد تاریخ دانشگاه هاروارد، ص۳۸.
@seraj1397
.
⁉️ خطبه عقـد امامحسین(ع) را حذیفه خواند نه عمربنالخطاب!
👈 این ماجرا در زمان عمر بود یا عثمان؟
طبق کتاب العدد القویه مرحوم حلی: شهربانو ابتدا به امیرالمومنین (ع)، وکالت داد و ایشان به حذیفه دستور فرمود.
به پیشنهاد مولا، مسلمین اول زنان را از اسارت آزاد کردند و سهم خود را بخشیدند بعد ازدواج مزبور رخ داد. این اقدام بر خلاف اراده عثمان بود و وی گفت: علی [ع] تصمیم مرا شکست!
طبق روایت منقوله در کتاب عیون اخبارالرضا (ع) از شیخ صدوق، اصلا این عقد و ازدواج در زمان حکومت عثمان بود؛ نه عمر.
📚 دایره المعارف صحابه پیامبر(ص)، ج۴، زیرنظر استاد یوسفی غروی، انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم (ع) ص۳۶۹.
@seraj1397
.
article_42225_e25d3f485c4cceb528004acf58c237b0.pdf
294.6K
#دانلود_مقاله_پژوهشی
💥 پاسخ به این سوال که: چرا امیرالمومنین (ع) در برابر مظالمِ خلافت هیچ نفرمود و سازشکاری منفی نمود؛ جواب: خیر، آن حضرت مرزبندی خودشان را با جبهه باطل مشخص کردند.
📚عنوان: آسیبشناسی عملکرد خلفای سه گانه در بیان امیرالمومنین (ع) با تکیه بر نهج البلاغه
✍ دکتر مصطفی دلشاد تهرانی و مژگان حامی | فصلنامه النهج
🔻چکیـــده:
حاوی ترکیبی از نگاه حضرت علی (ع) به آسیبهای اجتماعی، آفات سیاسی و پیامدهای فرهنگی برآمده از حاکمیت خلفا. این مقاله با روش تحقیق کتابخانهای و به روش متن پژوهی، آموزههای حضرت علی(علیه السلام)، در نهجالبلاغه را استخراج، دستهبندی و تحلیل نموده است. نتایج حاصله نشان داد که ریشههای آسیبهای اخلاقی عملکرد خلفا، بسیار عمیق بوده، و هستهی آغازین آن با ماجرای سقیفه شکل گرفت و ریشهی معضلات دوران حکومت عدلمحور علوی شد.
@seraj1397
.
حضرت محسن آخرین کار.pdf
10.46M
✔️ افشاگری درباره یک جنایت
📚 نسخه PDF : کتاب اسناد تاریخی شهادت حضرت محسن (ع)
1⃣ دستها و دسیسههای کودتاچیان سقیفه در حمله به خانه حضرت زهرا(س) چیست؟
2⃣ حضرت محسن (س) چرا و به دست چه کسانی به قتل رسید؟
3⃣ گردآوری مدارک موجود در گستره کتب تاریخ و انساب (اعم از منابع شیعی و سنی)
✍ اثـر صدیق ارجمند، حجتالاسلام شیخ محمد فرمهینی فراهانی
#ویژه_پژوهشگران
#سیر_مطالعاتی
#سیره_معصومین
@seraj1397
.
maaref-tar-v8n28p39-fa.pdf
291.2K
#دانلود_مقاله_پژوهشی
👈 پاسخ فقهی بسیار مهم به شبهـه گرگیـج
📚 ملاک استفاده اهلبیت(ع) از غنائم فتوحات چیست؟
✍ دکتر مهدویفرد وعلی حسنبگی | فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
1⃣ سوال: آیا فتوحات مشروعیت داشتهاند؟ در صورت عدم مشروعیت این رویداد؛ ملاک بهرهمندی اهل بیت ع از نتایج آن چه بوده است؟
2⃣ نتیجه تحقیق: ملاک بهرهمندی از غنائم: یا به عنوان انفال بوده و یا بر پایه قاعده الزام به عنوان سهم ذویالقربی از خمس بوده است.
@seraj1397
.
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺پاسخ آیتالله یثربی به سخنان و ابهامات مولوی گرگیج
@seraj1397
.
🔴 در پاسخ به ادعای "مولوی گرگیج" عالم اهلسنت و توهین به ائمـه(ع)
📛 گرگیج در تریبون نمازجمعه ۱۹ آذر:
اگر کسی خلافت عمر را نپذیرد، نمیتواند از حلالزاده بودن ۹ امام شیعه دفاع کند.(نعوذبالله)‼️
✅ پاسـخ: 👇👇
⏪ اولاً حضرت شهربانو نه کنیزِ هدیه به امام حسین عليهالسلام بود و نه توسط عمر به نکاح امامحسین(ع) درآمده. بلکه ازدواج رسمی بود.
اسرای فتح ایران ابتدا توسط امام علی (ع) آزاد شدند و سپس ازدواج رسماً صورت گرفت که طبق عقیده شیعیان خطبه عقد مولای ما امام حسین(ع) با شهربانو به دستور امیرالمومنین (ع) و توسط جناب حذیفه از شیعیان آن حضرت خوانده شد.
(الدرُّ النظیم فی مناقب الائمة اللهامیم/مناقب آلابیطالب)
⏪ ثانیاً بالفرض کنـیز بوده باشد، برحسب فقه صحیح اسلام هر غنیمتی [اموال منقوله، کنیز و جواری، اراضی] که تحت حاکمیت ظالمین از مشرکین گرفته شود، اساساً ملک امام معصوم است.
🔸امام مالک کل عالم است و اگر غاصبی چیزی به ایشان ببخشد ملکیت ایشان به خاطر هدیه توسط غاصب نیست. 👇
معاوية بن وهب گويد: به امام صادق(ع) عرض كردم: اگر امام افراد را به سريّه بفرستد و غنيمتهايى به دست آورند، چگونه تقسيم مىشود؟
فرمود: اگر به فرماندهى كسى كه امام او را منصوب فرموده است جنگيدهاند، بايد يك پنجم كه سهم خدا و رسول است جدا شود و چهار پنجم آن را بين خودشان تقسيم كنند. و اگر در آن جنگ به جنگ مشركان نرفتهاند، هرچه غنيمت گرفتهاند براى امام عليهالسّلام است و هرطور دوست بدارد با آن رفتار مىكند.
(الکافي- ج ۵، ص۴۳)
🔸لذا بر فرض کنیـز بودن مادر زینالعابدین (ع)، وی ملک اهلبیت (ع) بوده و عمربنخطاب مدخلی در ملکیّت وی نداشت که با سلب مشروعیت خلافتش، نکاح امام حسین (ع) با شهربانو ابطال شود.
لذا سخن گرگیج یک افترای بی سر و ته است و الزام او از اساس منقوض است.
⏪ ثالثاً کجای فقـه اهلسنت، عاقد باید عادل باشد؟ آیا عاقدِ فاسد عقدش باطل است؟
👈طبق نظر بسیاری از علمای شیعه و اهل سنت، میتوان کافر را از یک مسلمان وکیل کرد، تا از طرف او عقد نکاح یا... را انجام دهد!
پس استدلال آقای گرگیج در مورد اینکه چون خلیفه دوم حضرت شهربانو را به عقد سيدالشهدا در آورده است پس خلافت او شرعی است، نه تنها دلالت بر خلافت ندارد، بلکه این عمل الزاما حتی نمیتواند دلالت بر اسلام شخص وکیل داشته باشد!
(زكريا الأنصاري، أسنى المطالب في شرح روض الطالب، ج۲، ص۲۹۵/ سید یزدی، العروة الوثقی، ج۲، ص۲۰۹).
❌ توهین به اهلبیت عادت نواصب است. قطعا با چنین مطالبی نمیتوانید مشکل غاصب بودن خلفایتان را حل و آنها را مشروع کنید.
⚠️ماجرا نباید با یک عذر خواهی ساده تمام شود...
با هتاکان به اهل بیت علیهمالسلام باید وفق قانون برخورد صورت گیرد.
این تحرکات وحدتشکن در آستانه فاطمیه آن هم از سوی فردی که سابقه سخنان این چنینی دارد مشکوک و جای مداقه توسط مسئولان ذیربط دارد!
@seraj1397
.