.
🗓سالروزمغفول فوتمحمدحنفیه
💠رهبر معظم انقلاب:
‼️با دریافت نامه کوفیان توسط سیدالشهدا، حضرت هم راه میفتد به سمت کوفه اما تمام کسانیکه در مکه و مدینه افراد نامداری بودند و حقیقت قضیه را نمیفهمیدند با اینکارِ حضرت مخالفت میکردند، کسانی مثل محمدحنفیه و عبدالله بنجعفر و عبدالله بنعباس مخالف بودند، چون محاسبه میکردند که حضرت که به حکومت نمیرسد پس به شهادت میرسد، لذا خودشان که نمیرفتند در قیام حضرت هم اشکال میتراشیدند اما سیدالشهدا علیرغم همه این نصیحتهای بظاهر عاقلانه قیام کردند. ۶۱/۸/۴
‼️قیام عظیم حسینی هم علیه حاکمیت طاغوتی بود و هم علیه روحیه راحت طلبى فسادپذیر؛ این کار مهم حضرت است، اگر امامحسین قیام نمیکرد، آیا روحیه تنبلی و گریز از مسؤولیت تبدیل به روحیه ظلم ستیزی و مسؤولیت پذیری میشد؟! چراکه وقتی امامحسین، از مدینه که مرکز بزرگان اسلام بود، به مکه رفت.
فرزند عباس، فرزند زبیر، فرزند عمر، همه اینها در مدینه جمع بودند و هیچکس حاضر نشد در آن قیام تاریخی، به حضرت کمک کند. ۷۱/۱۱/۶
⚠️توجه؛
🏳علت اشتهار محمدحنفیه به حنفیه این است که مادرش خوله از قبیله بنیحنفیه بود.
منبع:@Jahade_tabeini
@seraj1397
.
.
🗓 سالروز فاجعه پرعبرت حَرِّه
💠رهبر معظم انقلاب:
‼️فاجعه حرّه مقطع بسیار مهمی در تاریخ اسلام است. ۶۱/۴/۶
‼️یزید برای اینکه مانع قیام احتمالی امامسجاد شود، مردم مدینه را در فاجعه حرّه ارعاب کرد، در فاجعه حرّه نوزادان شیرخوار را زنده بر نیزه کردند و جلوی مادرشان به دیوار کوبیدند و مغزش متلاشی شد؛ بعداز فاجعه حرّه تا سالها هرکه دخترش را شوهر میداد میگفت من ضامن بکارتش نیستم! ۵۱/۱۱/۲۲
‼️حسینبنعلی، کاری کرد که در همه دورانهای حکومت طواغیت، کسانی پیدا شدند و با اینکه از دوران صدراسلام دورتر بودند، ارادهشان از دوران امام حسن مجتبی برای مبارزه با دستگاه ظلم و فساد بیشتر بود. همه هم سرکوب شدند!
از قضیه قیام مردم مدینه که به «حَرّه» معروف است، شروع کنید تا قضایای بعدی و قضایای توّابین و مختار، تا دوران بنیامیه و بنیعباس، مرتّب در داخل ملتها قیام بوجود آمد. این قیامها را چه کسی بوجود آورد؟ حسینبنعلی! ۷۱/۱۱/۶
منبع:@Jahade_tabeini
@seraj1397
.
.
🗓 سالروز انقراض سلسه اموی، در پی هلاکت مروان بنحَکم
💠رهبر معظم انقلاب:
‼️در تفسیر سورهی قدر از ائمّه نقل شده است که در حکومت بنیامیّه، مردم لیلةالقدر نداشتند، چون ۱۰۰۰ ماه حکومت بنیامیّه بود و مردم محروم بودند از درک لیلةالقدر چون ذیل حکومت طاغوت بودند! ۹۴/۱۰/۱۴
‼️انحراف حکومت اسلامی کارسختی نیست، کافی است حکامی همچو یزید و متوکّل بر سرکار بیایند تا نظامی را که پیامبر با آن مشقت پایه ریزی کرده بود را براحتی نابود کنند، اگر این ملت هم مسئولانی فاسد و غافل از خدا و دل داده به دنیا، مثل خلفای بنیامیّه و بنیعبّاس داشته باشد، پایه نظام اسلامی را سست خواهند کرد! ۷۳/۶/۲۹
‼️اگر همین ملت هم رهبرانی فاسد و غافل از خدا و دل داده به دنیا، مثل خلفای بنیامیّه و بنیعبّاس داشته باشد، پایه را سست خواهند کرد، بنای چند صد سالهای را که پیغمبر در طول ده سال گذاشت را کافی است کسی مثل یزید با آن همه فساد، خراب کند. ۷۳/۶/۲۹
منبع:@Jahade_tabeini
@seraj1397
.
.
🗓سالروز هلاکت مقدسنمای ملعون، تحمیلگر حکمیت بر امیرالمومنین، خواصِبیخواص «ابوموسیاشعری»
💠امامخمینی(ره):
‼️در قضیه حکمیت، حضرت امیر در عین حالی که در فشار ابوموسی را تعیین کرد البته ایشان میخواست کس دیگر را تعیین کند. لکن فشار آوردند دوستان خودش، همان دوستانی که باید حضرت امیر از آنها فریاد کند، فشار آوردند که نه، ابوموسی برای این کار خوب است.
حضرت، ابوموسی را تعیین کرد، بعد که ابوموسی آن حکمیت را کرد، همین دوستها میخواستند نقض کنند! حضرت امیر مقاومت کرد و فرمود حالا که حَکَم حکم کرده ما باید به احترام قائل بشویم. در صورتی که بر ضد او بود! ۶۰/۳/۲۵
‼️اگر آن حیلهای که معاویه و عمروعاص در صفین کردند و آن به اصطلاح مقدسین مانع نمیشدند از اینکه حضرت امیر آن حیله را بشکند، سرنوشت اسلام غیر از این بود و قضایای امام حسن و قضیۀ کربلا هرگز پیش نمیامد، گناه همۀ این امور به گردن آن مقدسین است، لعنت خدا تا ابد بر آنها باشد! ۶۳/۲/۹
منبع:@Jahade_tabeini
@seraj1397
.
.
🗓 سالروز هلاکت فاحشهزناکار، مادر شجرهٔ خبیثهٔ بنیامیه و تروریستهای خونخوار، قاتل حمزه سیدالشهداء، آکلة ألاکباد، «هند جگرخوار»
💠رهبر معظم انقلاب:
‼️این گروههای فاسدِ مفسدی که در کشورهای اسلامی دارند فساد میکنند، اسلام را بدنام میکنند، بهنام اسلام جگر انسانها را از سینهشان میکشند بیرون و با دندان، جلوی چشم مردم و جلوی دوربینها قطعه قطعه میکنند؛ به نام اسلام انسانها را زنده زنده در مقابل دوربین و در مقابل چند میلیارد انسان میسوزانند؛
آنوقت اینها مورد حمایت و مورد توجّه و تأیید و پشتیبانیِ قدرتهای مرموزِ غربی قرار میگیرند! ۹۵/۲/۱۶
منبع:@Jahade_tabeini
@seraj1397
.
#پاسخ_به_شبهه؛
⁉️فلسفه سیاهپوشی برای امامحسین (ع) به ویژه در دهه نخست یعنی قبل از رسیدن سالروز شهادت چیست؟
✅ پاسخ 👇👇
رنگ مشکی در اسلام کراهت دارد و پوشیدن آن مکروه است و مومن باید لباس هایی با رنگ روشن و شاد بپوشد، اما استثناء دارد اگر برای احیای شعائر دینی و عزای اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) باشد مستحب و مورد تاکید است.
این شبههای که درباره سیاهپوشی محرّم مطرح میکنند به حقیقت پیام عاشورا باز میگردد، باید توجه داشت که انقلاب امام حسین(ع) آبروی بنیامیه را برد، آنها با هر کاری که تفکر امام را بیدار کرده و اذهان را متوجه قیام ایشان کند و به اذهان تلنگره زده که به قیام ایشان بنگرند و تفکر کنند، مخالفند.
پوشیدن لباس مشکلی نیز از جمله مواردی است که سوال ایجاد میکند و وقتی در پاسخ به آن واقعیت بازگو شود مسبّبان آن واقعه و جنایت تاریخی مورد لعن قرار میگیرند، از این رو با هر وجههای که یادآور واقعیت کربلاست مخالفت میکنند.
حرف سر رنگ نیست، حرف سر فکر است، آنها با هر نماد و مظهری از عاشورا و هرکاری که یادآور عشورا و برائت مومنین از قاتلان حقیقی امام حسین (ع) است، مشکل دارند.
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
#پاسخ_به_شبهه؛
⁉️سوال:👇👇
🔴 روایاتی که ثواب عزاداری و گریه بر امامحسین(ع) را بسیار زیاد و بیحد و مرز دانسته، چگونه قابل توجیه است؟
✅ پاسخ: 👇👇
🔻این مسئله از چند جهت قابل بررسی است، اما پیش از بررسی دو نکته را یادآور میشویم:
1⃣ـ اگر چه برخی از روایات، از جهت سند، ضعیف است و قابل استناد نیست، اما روایات ذکر شده در این موضوع، بسیار است و میان آنها روایات صحیح نیز وجود دارد؛ بنابراین نمیتوان تمام آن روایات را انکار کرد و مردود شمرد.
2⃣ـ این گونه روایات، غیر از موضوع عزاداری و ثواب و پاداش آن، در موضوعات بسیار دیگر نیز آمده است، مانند ثواب ذکرهایی چون «لا اله إلاّ الله»، «سبحانالله» که پاداش آنها بسیار دانسته شده، یا ثواب روزه در روزهای خاصی از سال مانند نیمه شعبان.
بنابراین ثواب و پاداش بسیار تنها برای عزاداری امامحسین(ع) نیامده، در بسیاری از اعمال خیر چنین تعبیراتی در روایات آمده است؛ پس در پاسخ، هم جنبه کلی چنین موضوعی باید لحاظ شود و هم خصوص مورد عزاداری باید مورد توجه باشد.
🔻حال پاسخ به سؤال در چند محور قابل بررسی است:
۱ـ این اعمال از یک طرف وابسته به ما است، که بسیار ناچیز و اندک مینماید، به خصوص آن که توفیق انجام هر عمل خیری از طرف خداوند است، اما طرف دیگر که ثواب و پاداش باشد، وابسته به خداوند و فضل و رحمت بیانتها و خوان گسترده او است. پس برای هر گونه داوری در این موضوع باید جنبه رحمت گسترده الهی مدنظر قرار گیرد.
۲ـ اگر چه عزاداری و گریه بر سالار شهیدان و اعمال نیک دیگر توسط انسان، از جنبه ظاهر و دنیوی، بسیار ناچیز مینماید، اما صورت باطن این اعمال میتواند بسیار بزرگ و برجسته باشد، حتى به شرح و زبان و قلم در نیاید و چنانچه از ثواب آنها ذکری به میان میآید، از باب نمونه باشد.
در روایتی که در کتابهای فقهی و رسالههای عملیه مورد استناد قرار میگیرد، آمده است: اگر شمار افراد در نماز جماعت از ده تن بگذرد، چنانچه درختان عالم، قلم و دریاها، مرکّب و تمام فرشتگان الهی نویسنده شوند، نمیتوانند ثواب یک رکعت از آن را بنویسند.(۱)
بنابراین چنانچه در پاداش عزاداری سالار شهیدان و سوگواری بر حضرت، حتى بهشت جاودان وعده داده شود، جای تعجب ندارد. اصولاً ترسیم حقایق اُخروی و پاداش آن به امور دنیوی و باطن ارزشمند اعمال دنیوی جز بر این قیاس نمیتواند باشد.(۲)
۳ـ عزاداری برای پیشوای مظلومان و هر عمل نیک دیگر، اگر چه ذاتاً اقتضای پاداش بسیار دارند (و در اصطلاح از حُسن فعلی برخوردار هستند) اما علاوه بر آن باید شرایط دیگر برای تأثیر و علیت را برخورد باشند؛ یعنی علاوه بر حُسن فعلی باید از حُسن فاعلی، انگیزه صحیح فاعل، پاک و خالص بودن عمل و... برخوردار باشد.
اگرچه عزاداری، سوگواری و گریه، علت مقتضی برای پاداش بیکران الهی است، اما علّت تامه نیست و در کنار دیگر شرایط لازم، علّیت آن تامه میشود، اگرچه گریه و سوگواری به تنهایی ارزش خود را دارد و ثواب و پاداش آن درهر حال باقی است، اما برای رسیدن به آن ثوابهای بیکران و ثبت جاودان، باید علیت آن تامه باشد.
۴ـ در کنار وجود شرایط برای تأثیر، باید موانع را نیز بر طرف کرد. چه بسا علیت یک عمل نیک تمام است و ثواب و پاداش وعده داده شده نیز نصیب شخص خواهد شد، اما در همان زمان یا پس از مدتی، انسان عملی را مرتکب میشود که عمل گذشته خود را باطل میکند و از بین میبرد.
در همین باره روایت معروفی وارد شده است که پیامبر میان جمعی حضور داشتند و حضرت در بیان پاداش ذکر «لا إله إلاّ الله» فرمود: «به تعداد هر ذکر، خداوند برای گوینده، در بهشت درختی قرار خواهد داد» یکی از یاران گفت: بنابراین درختان ما در بهشت بسیار است. حضرت در پاسخ فرمود: آری، اما مبادا آتشی بفرستید تا درختان را بسوزاند و نابود کند.(۳)
در خصوص گریه بر امام حسین(ع) میگوییم: گریه، متفاوت از هر عملی دیگر، ناشی از احساس پاک و شدید انسانی و برخاسته از رقت قلب و خضوع دل است؛ نیز از ریا و مانند آن پاک است، چنان که تولّی و تبرّی (که از فروع مذهب شیعه است) در آن وجود دارد. هم نشان محبت است و هم بیزاری درونی از قاتلان و دشمنان آن حضرت؛ بنابراین، ذاتاً عمل، یا رفتار ارزشمند و مقدس است.
حال اگر این امر ارزشمند در کنار پاکی و صداقت درون باشد، اگر گریه و عزاداری، موجب پیوند روح و جان با سالار شهیدان شده، به ما عزت نفس بخشیده، ما را از گناه و معصیت الهی دور نماید و با هدف عالی او پیوند برقرار کنیم، پاداشهای وعده داده شده محقق خواهد بود و جای شگفتی ندارد.
📚پینوشتها:
۱ـ محمدکاظم طباطبایی، عروة الوثقى، ج۳، ص۱۱۲.
۲ـ جوادیآملی، تحریر تمهیدالقواعد، ص۵۲۱.
۳ـ امالیصدوق، ص ۷۰۵؛
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
#پاسخ_به_شبهه؛
🔴 چرا عزاداري براي امام حسين(ع) و ياران با وفايشان از اول محرّم آغاز میشود، با اين كه ايشان در دهم محرم به شهادت رسيدند؟
✅ با آغاز ماه محرّم مصائب امام حسين(ع) و يارانش تداعي ميشود و سيره ائمه عليهمالسلام نيز احياي دهه محرّم بود همان طوري كه امام رضا(ع) ميفرمايند:
كان أبي إذا دخل شهر المحرم لا يري ضاحكا و كانت الكآبة تغلب عليه حتي يمضي منه عشرة أيام فإذا كان يوم العاشر كان ذلك اليوم يوم مصيبته وحزنه وبكائه ويقول: هو اليوم الذي قتل فيه الحسين صلي الله عليه.
يعني: وقتي ماه محرم فرا میرسيد در پدرم امام كاظم عليهالسلام آثار شادي ديده نميشد و همواره غمگين بودند، روز دهم ، روز مصيبت و اندوه و گريها بود و ميفرمود : در اين روز بود كه حسين عليهالسلام را به شهادت رساندند.
📚امالي صدوق، ص 78 و بحار الانوار، ج 44 ص 284.
✅ در عرف رسم بر اين است كه تجليل از خاطره خوب و يا تلخ به صورت دهه برگزار ميشود مانند دههفجر و دهه ولادت رسولاكرم(ص) و دهه فاطميه و غيره.
✅ به خاطر اين كه در طول ده روز فرصت مناسي باشد براي تبين اهداف عالي حضرت سيدالشهداء عليهالسلام و فلسفه سوگواري براي آن حضرت مانند:
حيات مجدد اسلام واحياي سنت.
حفظ مكتب و شريعت بود.
تحكيم باورهاي ديني مردم با آشنا شدن توده هابا معارف ديني.
پيوند عميق عاطفي ميان امت والگوهاي راستين.
اعلام وفاداري نسبت به مظلوم و مخالفت با ظالم.
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
🏴شرکت زنان در مراسم عزاداری و زیارت عاشورا در زمان عادت ماهیانه
🔷 سوال: حکم شرکت زنان در مراسم عزاداری و سینه زنی و یا خواندن دعاها و زیارت عاشورا در زمان عادت ماهیانه چیست؟
✅ جواب: اشکال ندارد، ولی اگر مراسم در مسجد برگزار می شود توقف در مسجد جایز نیست و موقع خواندن دعا از تماس دست و بدن با اسماء متبرکه خودداری کنند.
📕منبع: leader.ir
@seraj1397
.
‼️آرایشکردن بانوان در ایام عزاداری
🔷 سوال: آیا آرایش کردن و ابرو برداشتن خانم ها و یا کوتاه کردن موی سر و صورت آقایان در ایام عزاداری و سوگواری اهل بیت علیهم السلام اشکال دارد؟
✅ جواب: اگر به گونهای باشد که هتک حرمت ایام عزاداری محسوب شود جایز نیست و در غیر این صورت، فینفسه اشکال ندارد.
📕منبع: leader.ir
@seraj1397
.
#دانش_حقوقی؛
⚖️ فسخ قرارداد
❓سوال؛
💢 در تاریخ ۹۸/۴/۱۵ یک ملک به قیمت ۲۴۸ میلیون معامله کردم و در مبایعه نامه ذکر شده خریدار موظف است تا تاریخ ۹۸/۵/۱۵ تسویه حساب کرده و ثبت سند آنجا شود، حال با گذشت ۱۰ روز از اتمام این مهلت خریدار حاضر به پرداخت نیست.
مبلغ فسخ قرارداد ۲۰٪ قراداد تعیین شده حال از لحاظ حقوقی قراداد فسخ است؟ به چه صورت باید پیگیر خسارت وارد باشم ؟
✅ جواب:
در صورتیکه تمایل به فسخ قرارداد دارید باید ضمن یک اظهارنامه رسمی، اعلام فسخ نمایید سپس به تناسب پاسخ اظهارنامه دادخواست فسخ قرارداد را ثبت نمائید و ضمن ان مطالبه خسارت قراردادی ناشی از فسخ را بخواهید.
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
#دانش_حقوقی؛
⚖️ فسخ قرارداد
❓اواخر سال۹۴ مغازهای را به کسی فروختم. بخشی از پول آنرا یک ماشین و بقیهاش را پول داد، بعد از چند ماه شکایتی روی ماشین شد و طبق اسناد دادگاه معلوم شد ماشین قبلا توسط کسی با سندسازی فروخته شده و بعداز چند دست معامله دادگاه ماشین را توقیف کرده و خریدار ملک تاکنون نسبت به پرداخت پول وضرر وزیان من نشده.
حال میخواهم بدانم میشود قرارداد فروش را فسخ کنم و پول را پس دهم و مغازه را پس بگیرم؟
✅ جواب:
به نظر میرسد با توجه به مواد 391 و 441 و 442 قانون مدنی شما می توانید از «خیار تبعض صفقه» استفاده نمایید و قرارداد را فسخ یا به نسبت قسمتی که قرارداد واقع شده قیمت را دریافت نمایید ولیکن تاکید میشود که قبل از هر اقدامی با ارائه مدارک حضوراً از وکیل مشورت بگیرید.
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
#فهمیدن_محرم
🔴 حسینِ در تاریخ مانده!!!
برخی از منبریها در سخنرانیها و مداحان در اشعار و طبیعتاً عدهای از عزاداران برای امام حسینی که در تاریخ مانده مجلس برپا میکنند و اشک میریزند.
در واقع حسین(ع) را در تاریخ به شهادت میرسانند و همانجا برای او بر سر و سینه میزنند.
فایدهاش چیست؟
این تحریف و ظلم به امام حسین(ع) است، گریه بر مصیبت اهلبیت از سر افسردگی و یا همدردی نیست.
این یک مراسم و سنّت احیا کننده است
مبنا هم یک چیز است: حسین(ع) احیاگر دین، مبارز علیه ظلمِ ظالم و اهل مقاومت بود. نام و رسم حسین(ع) یعنی خطر افکندن به جان ظالم، حالا آن ظالم آمریکا باشد یا منافق و یا حتی کسی که به حقِ مردم تعدّی میکند و بیتالمال را به تاراج میبرد.
چرا امام حسینی کاغذی و "مانده در تاریخ" را به مردم معرفی میکنیم؟
این مدل امامحسین همان قرائت اسلام آمریکایی است که در ظواهر میماند.
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
#فهمیدن_محرم
🔴 کلید فهمِ قیام امامحسین(ع)
کلید فهم قیام و مدل مقاومت امامحسین یک سوال اساسی است که در پاسخ به آن دچار انحراف شدهایم.
🔻مقدمه اول:
در خطبهها، امامحسین(ع) خود را احیاگر (زندهکننده) دین جدّشان معرفی میکنند.
🔻مقدمه دوم:
مردم عصر اباعبدالله، اهل نمازِ اولوقت و روزه بودند، بسیاری از آنها از قاریان ممتاز بوده، در امر جهاد و حج کمکاری نمیکردند.
حتی بیعت شکنی با حاکم را حرامِ دینی میدانستند.
🔻مقدمه سوم:
این مردم ظواهر و احکام دینی (نماز و روزه...) را با دقت و حتی وسواس انجام میدادند.
پس امامحسین بدنیال احیا کردن چه چیزی از دین جدّشان بودند؟
کدام امر مهمتر در دوران ایشان مُرده بود که ایشان قصد احیا و زنده نمودن آن را داشتند؟
✅ ماندن در "ظواهر احکام دینی" بدون تبعیت از امام معصوم و یا صاحب ولایت، قرائتی از اسلامِ بنیامیه است که در آن نماز برپا میشود، حج برگزار میگردد، اما حکومت اسلامی حول محور ولایت حرکت نمیکند.
حسین(ع) "احیاگر" این امر مهم بود که بگوید این اسلام بدون امام اسلام نیست.
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
#فهمیدن_محرم
🔴 شمر به تنهایی نمیتوانست بر روی سینهٔ اباعبدالله بنشیند و جسارت کند!
مقدمه کار شمر، تحریفی بود که "خلیفه دوم" بوجود آورد...
تاریخ را بُرش نزنید
کل تاریخ را طی یک "جریان" تحلیل کنید
یک جریان با بیش از چهلسال قدمت در نهایت به کربلا منتهی شد
نقش اصلی این جریان بر عهده خلیفهدوم بود
او پیامبر را "تحریف" کرد!
در مرحله بعد، مردم را با این تحریفِ بزرگ "تربیت" کرد!
آن تحریف چه بود؟
پیامبر به مردم گفت: دو چیز بین شما بجا میگذارم
«کتاب و اهلبیتم»
خلیفه دوم پیامبر را در زمان حیاتش تحریف کرد و گفت: ما را کتاب خدا کفایت میکند...
مردم جامعه، با این تحریف، تربیت شدند!
شمر با پاهای خود روی سینه حضرت نشست، اما دست او را خلفیهدوم در دست داشت و به آنجا کشاند!
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.
#فهمیدن_محرم
🔴 امام به گریه نیاز نداره!!!
عدهای با ژست روشنفکر دینی میگویند:
امام حسین(ع) شهید نشد که ما گریه کنیم و توی سر و کلّه بزنیم باید راه حسین را شناخت حسین به این عزاداریها نیاز نداره
✅ پاسخ؛
این حرف درستی است که امام حسین(ع) به "گریه" ما نیاز ندارد.
خداوند هم به نماز و عبادت ما احتیاجی ندارد پس انجام ندهیم؟
اصلا اینجا حرف از نیاز امامحسین(ع) به عزاداری ما نیست. این شبهات با حرفهای قشنگ دینی مخلوط میشود.
کسانی که ادعای روشنفکر دینی دارند.
به این سوال جواب دهند، چرا امام موسی کاظم(ع) که خودشان امام معصوم هستند برای امامحسین(ع) عزا داری میکردند؟
امام رضا(ع): هرگاه ماه محرّم فرا میرسید، پدرم (موسیبنجعفر علیه السّلام) دیگر خندان دیده نمیشد و غم و افسردگی بر او غلبه مییافت تا آن که ده روز از محرّم میگذشت، روز دهم محرم که میشد، آن روز، روز مصیبت و اندوه و گریهٔ پدرم بود.
📚امالی صدوق، ص۱۱۱
یا چرا امام صادق(ع) از قول پدرشان میفرماید:
پدرم امام باقر(ع) به من فرمود: ای جعفر! از مال خودم فلان مقدار وقف نوحهخوانان کن که به مدت ده سال در «منا» در ایام حج، بر من نوحه خوانی و سوگواری کنند.
📚بحارالانوار، ج46، ص220
گریه بر حسین(ع)، گریه اعتراض به ظلم است.
گریه بر محبت حسین(ع)
مگر در زیارت عاشورا نمیخوانیم که با محبت حسین(ع) به خدا نزدیک میشویم؟
با حرفهای به ظاهر قشنگ، دنبال تحریف و تخریب روضهٔ امامحسین(ع) هستند و تازه خود را اسلام شناس و امام شناس هم معرفی میکنند!
#گریه_بر_امام_حسین(ع)
#اعتراض_به_ظلم
کانال خبری تحلیلی«سراج»:
@seraj1397
.