#آیت_الله_مصباح_یزدی (ره):
🔸ما در اثر بی لیاقتی های امت اسلامی که شاید خودمان هم شریک باشیم، لیاقت حضور وجود مقدس ولی عصر (ارواحنا فداه) را نداریم. مرحوم خواجه طوسی (ره) فرمودند:
«و غیبته منّا؛ از ماست که محروم شدیم.» از رفتاری که مسلمان ها با ائمه اطهار کردند، مستحق چنین مجازاتی شدند.
💡با ضعف هایی که مسلمان ها داشتند، بی وفایی هایی که کردند، قدرناشناسی هایی که نسبت به وجود مقدس ائمه اطهار (علیهم السلام) کردند، مستحق این شدند که از حضور امام محروم شوند؛ اما هستند کسانی که امروز هم صادقانه آرزوی حکومت ایشان را دارند.
🔸 هستند کسانی که روز را به شب نمیآورند جز با یاد او، و شب را به روز نمیآورند جز با یاد او...
#مهدویت
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
مرکز آموزش مجازی #سراج_اندیشه
📱 سایت | ایتا | سروش |روبیکا
سراج اندیشه
چشم به راه-قسمت209.mp3
زمان:
حجم:
5.8M
🎧 #بشنوید | "چشم به راه"
🎬 قسمت: 209
#رادیو_مهدویت
⏱️ 12 دقیقه
▫️تکنولوژی عصر ظهور امام عصر(عج)(در کلام آیتالله نجمالدین طبسی)
▫️دلنوشته(نویسنده: زینب بابالو، گوینده: ریحانه فهیمثانی)
▫️سرود
▫️تولد حضرت زهرا سلاماللهعلیها و خانواده مهدوی(در کلام استاد سید احمد موسوی)
▫️دعای سلامتی امام عصر(عج)(گوینده: فاطمه شادمانی)
و...
#مهدویت
#چشم_به_راه
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
مرکز آموزش مجازی #سراج_اندیشه
📱 سایت | ایتا | سروش |روبیکا
صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی.mp3
زمان:
حجم:
3.1M
🎧 #بشنوید | صلوات ضراب اصفهانی
یکی از اعمالی که مرحوم آیتالله بهجت قدسسره مقید بودند عصرهای جمعه به آن بپردازند، خواندن صلوات ضراب اصفهانی است که از امام عصر علیهالسلام روایت شده است.
📚 (بهجتالدعاء، ص١٧٧)
این دعا در ابتدای مفاتیحالجنان در اعمال روز جمعه آمده است...
👈از خواندن آن غافل نشویم که سفارش امامِ زمانمان است.
🌾 صلواتی در جهت دفع بلا و مصیبت در عصر روز جمعه بخوانیم به یاد مولای غریبمان
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
مرکز آموزش مجازی #سراج_اندیشه
📱 سایت | ایتا | سروش |روبیکا
📛 یه وقت هایی انقد بچه ام بی ادبی و بد قلقی میکنه که منم کنترلم رو از دست میدم و…..
#آیت_الله_حائری_شیرازی (ره)
♨️ پدر و مادر اول باید بر اعصاب خودشان مسلط باشند، بر محبت خودشان مسلط باشند، بر خشم خودشان مسلط باشند. این که انسان دلش را میخواهد خنک کند با یک تشری، این بچه را نمیخواهد تربیت کند، میخواهد مسأله خودش را حل کند. اسمش را تربیت نگذارید.
✳️ انسان بدش آمده، میخواهد این بد آمدن خودش را به او حالی کند، میخواهد مسأله خودش را حل کند، نمیخواهد مسأله فرزند را حل کند. مسائل خودتان را یک جای دیگر حل کنید. مسائل بچه را با مسائل خودتان قاطی نکنید.
🟣 اگر بچه به شما یک بیادبی کرد، هیچ عکسالعملی نشان ندهید. غیظتان را بخورید، آرام بشوید، بعدش به او بگویید این چه کاری بود کردی؟ این چه حرکتی بود؟ در حالی که ناراحت هستید، ابداً واکنش نشان ندهید؛ چون میخواهید مسأله خودتان را حل کنید. اول مسأله خودتان را حل کنید، بعدش میتوانید مسأله او را حل کنید.
#خانواده
#تربیت_فرزند
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
مرکز آموزش مجازی #سراج_اندیشه
📱 سایت | ایتا | سروش |روبیکا
🔰 جذبههای الهی خوشنشیناند!
🔻 بترسیم از اینکه خواب وارد این ماه [رجب] بشویم و خواب از این ماه خارج بشویم. این ماه باعث یقظه و بیداری ما بشود. خدا رحمت کند آیت الله حسنزاده آملی را، ایشان میفرمودند جذبههای الهی خوشنشیناند! یک قدری ببینند طرف غافل است و حواسش پرت است، در وجود نمینشینند و میروند. بعد اگر آدم اینها را ببیند که هر جذبهای چقدر کار ازش میآمد و ما چقدر محتاجش بودیم و توجهی به آن نکردیم [چقدر حسرت خواهد خورد.]
👤 #استاد_عابدینی
🎙 درس اخلاق هفتگی ۱۲ دی ۱۴۰۳
#ماه_رجب
#موعظه_خوبان
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
مرکز آموزش مجازی #سراج_اندیشه
📱 سایت | ایتا | سروش |روبیکا
27.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 صفحه 418 - سوره احزاب
📖 ترجمه و تدبر و تفسیر تصویری قرآن کریم
📌دریافت از آپارات:
aparat.com/v/uhm533h
#تلاوت_تصویری_قرآن
#تفسیر_قرآن
#قرآن
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
مرکز آموزش مجازی #سراج_اندیشه
📱 سایت | ایتا | سروش |روبیکا
🗞 دربارهٔ یک گلایهٔ فرهنگی
🖼 سرمقاله شماره جدید روزنامه اینترنتی KHAMENEI.IR به انتقاد اخیر رهبر انقلاب از برخی دستگاههای فرهنگی و تبیین معیارهای مطرحشده برای ارزیابی این نهادها پرداخته است.👇
🔹 بخشهایی از بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران کنگره شهدای استان البرز را میتوان یک اظهارنامه و خطکش برای اقدام فرهنگی تعریف کرد.
🔹 میتوان این معیارها را در کنار عملکرد نهادهای متعدد و ریزودرشت فرهنگی قرار داد. عملکرد آنها را اندازهگیری کرد و به آنها نمره داد. نخست آنکه اقدام و عمل و کنش فرهنگی بهخصوص در حیطۀ ارزشهای انقلاب باید هنرمندانه و مطابق ارزشها و معیارهای هنری باشد.
🔹 ترجمۀ این دیدگاه روی زمین یعنی اینکه صرفِ داشتن دغدغۀ ارزشهای دینی و انقلابی، باعث ارزشمند شدن یک اقدام یا محصول فرهنگی نمیشود.
🔹 محتوا و مضمون ارزشمند باید با فرم استاندارد هنری و فرهنگی همنشین شود تا بتوان از احتمال تأثیر روی مخاطب سخن گفت.
🔹 فارغ از اقدامات شخصی و فردی و غیرعمومی اما هر اقدام و عملی که از بودجۀ عمومی و دولتی و حاکمیتی استفاده میکند در مقام تولید باید از حداقلهای استانداردهای هنری و فرهنگی برخوردار باشد.
🔹 این زیستبوم، زیستبومی نیست که به صرف نیت و دغدغه بتوان دربارۀ خروجی کارها و اقدامات هم قضاوت کرد. خروجی باید از نظر استاندارهای هنری و فرهنگی هم نمرۀ قبولی بگیرد.
🔹 قرار نیست مضمون ارزشمند، پوششی شود برای ملتزم نبودن و بیتوجهی به قواعد؛ آفاتی که بسیاری از نهادهای فرهنگی و هنری وابسته به بودجۀ عمومی به آن مبتلایند.
🔹 قرار نیست مضمون ارزشمند، دوپینگی باشد برای پر کردن گزارش کارهای مدیریتی و سازمانی و نهادی و باجی برای بستن دهان منتقدان؛ قرار نیست مضمون ارزشمند، بهانهای شود برای پر کردن بیلان کاری!
🔹 دو دیگر آنکه نهادها و مراکز عمومی و دولتی و حاکمیتی فرهنگ و هنر نباید تصور کنند به صرف تولید و طی فرایند ایده تا محصول، وظیفه و مأموریتشان را انجام دادهاند.
🔹 نهاد فرهنگ پس از به نتیجه رساندن ایده و تبدیل مضمون ارزشمند به یک محصول استاندارد فرهنگی و هنری باید بهمانند دیگر بنگاهها در پی اتصال محصول تولیدشده به مخاطب و مصرفکنندۀ آن باشند.
🔹 بنگاه فرهنگی و هنری قرار نیست صرفاً یک ایده را به محصول تبدیل کرده و سپس در فضا رها کند. محصول تولیدشده بهمانند کالای خط تولید است که پس از تولید باید به دست مخاطب هدف برسد.
🔹 در این آفت هم، نهادهای حاکمیتی و دولتی فرهنگی و هنری بهمانند دیگر بنگاههای دولتی شریکند. گویی وظیفه و هدف صرفاً تولید محصول و کالایی بوده و رها کردنش در فضای جامعه بی آنکه احساس مسئولیت و پیگیری و دغدغۀ رسیدن به مخاطب باشد.
🔹 از این منظر هم میتوان عملکرد نهادها و مراکز فرهنگی را ارزیابی کرد؛ جنسی از ارزیابی که مشخص خواهد کرد نهاد و مرکز و بنگاه مربوطه نسبت به تولیداتش تعصب دارد یا آنکه صرفاً تولیدی انجام شده برای رفع تکلیف!
🔹 در نهایت آنکه اثر و عمل و اقدام و کنش فرهنگی و هنری به غایت تأثیر و تقویت یک ایده تولید میشوند. تولید میشوند که نگاه و موضعی را نسبت به یک ایده به گونهای هنرمندانه و عمیق تقویت کنند یا نگاه و نظری را نسبت به یک موضوع تغییر دهد.
🔹 تولیداتی که اصولاً تولید کردن یا نکردنشان یکسان است و وجودشان و عدم وجودشان هم با هم برابر، اصولاً ماقبل این مرحلهاند حتی اگر مضمون و محتوایی ارزشمند داشته باشند و خودشان را متصل به دایرۀ معانی ارزشها کنند.
🔹 خط تولیدهایی هم که اصولاً مایۀ تولید این دست آثار هستند، از همین سنخاند. آنچه مایۀ موفقیت یک عمل و کنش فرهنگی و هنری است، تاثیرگذاری بر مخاطب است.
🔹 سه معیار و خطکش فوق را میتوان مانیفست و اظهارنامه و معیار ارزیابی هر عمل و کنش فرهنگی و هنری حاکمیتی و دولتی دانست.
🔹 با لحاظ کردن این موارد حالا شاید بهتر بتوان گلایۀ اخیر رهبر انقلاب از عملکرد دستگاههای فرهنگی و هنری کشور را فهم کرد: «رفتاری که انسان از بعضی از دستگاههای فرهنگی و بعضی از دستگاههای مسئول و کسانی که باید به فکر این چیزها باشند میبیند، این را نشان نمیدهد؛ یعنی واقعاً اینکه ما این مفاهیم والا را، این ارزشها را به نسل جوان منتقل کنیم، نمیبینیم، و در خیلی از موارد مشاهده نمیکنیم.» ۱۴۰۴/۹/۲۴
📥 دریافت نسخه PDF 👇
💠 زندگی نامه ارتحال #آیت_الله_حائری_شیرازی (۱۳۹۶ش)
🔹 محمدصادق(محی الدین) حائری شیرازی (۱۳۱۵-۱۳۹۶ش) از روحانیون فعال در انقلاب اسلامی ایران و از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم بود.
🔹محمدصادق (محیالدین) حائری شیرازی ۱۲ بهمن ۱۳۱۵ش (۲۰ ذی القعده 1355ق) در شیراز به دنیا آمد. تحصیلات دینی را از ۲۰ سالگی در شیراز آغاز کرد و پس از سه سال به قم عزیمت کرد و در محضر اساتیدی چون آیت الله بروجردی، سید محمد داماد و امام خمینی تحصیلاتش را تکمیل کرد.
🔹ایشان از سال ۱۳۵۰ش در قم دروس اعتقادی، اخلاقی، مباحث جامعهشناسی و مسایل تربیتی و نهجالبلاغه را تدریس کرد.
🔹ورود وی به مبارزات سیاسی علیه رژیم پهلوی، مربوط به سالهای پس از تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه است. و به همین دلیل چندین بار بازداشت، زندانی و تبعید شد.
🔹 وی در دوره اول مجلس شورای اسلامی و نیز دوره اول، دوم و چهارم مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم شیراز حضور داشت و با شهادت سید عبدالحسین دستغیب از سوی امام خمینی(ره) به امامت جمعه شیراز منصوب گردید. و به مدت ۲۷ سال عهده دار این منصب بود.
🔹 او در مجلس خبرگان پس از رحلت حضرت امام به عنوان اولین مخالف شورایی شدن رهبری سخنرانی کرد.
🔹از ایشان کتاب ها و مقالات زیادی به یادگار مانده که برخی از آنها عبارتند از تمثیلات(۸جلد)، با علی در صحرا و آیینه تمام نما.
🔹ایشان سرانجام در ۲۹ آذر ۱۳۹۶ش (یکم ربیع الثانی 1439ق)در قم درگذشت و پس از اقامه نماز توسط آیت الله شبیری زنجانی در حرم حضرت معصومه (س) دفن شد.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
مرکز آموزش مجازی #سراج_اندیشه
📱 سایت | ایتا | سروش |روبیکا