27.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"اونموقع نفس راحت میکشیم که این امانت شهدا و امام(ره) را خوب پاسداری کنیم و به دست امام زمان(عج) برسونیم..."
سخنرانی حماسی مادر سردار #شهید_حمید_احدی از فرماندهان #دفاع_مقدس در تجمع اعتراضی مردم غیور #زنجان علیه آشوبگران روزهای اخیر
هماکنون خیابان امام خمینی(ره)
۱۴۰۱/۶/۳۱
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"وقتی که #مسجد آتش میزنند وقتی که #پلیس را زنده زنده آتش میزنند من #نمیتوانم_ساکت_بشینم..."
سخنرانی یکی از دختران انقلابی #زنجان در تجمع اعتراضی مردم غیور علیه آشوبگران روزهای اخیر
خیابان امام خمینی(ره)
۱۴۰۱/۶/۳۱
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
اینجا #زنجان شهر #اباالفضلالعباس(ع)
تجمع اعتراضی مردم علیه آشوبگران همچنان تا برقراری امنیت ادامه دارد...
هماکنون خیابان سعدی زنجان
۱۴۰۱/۶/۳۱
ساعت۲۰:۲۷
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
هدایت شده از روزنه
حضور حماسی و خودجوش مردم؛ پایانبخش فتنه
حضور حماسی و خودجوش مردم نجیب ایران در برخی شهرها طومار فتنه را جمع کرده و انتظار میرود در شهرهای دیگر نیز به موازات اقدامات تأمینی، برای استقرار آرامش مستمر، چارهای جز حضور مردم نیست و باید هرچه زودتر زمینه این اقدام را فراهم کرد.
طبق اطلاع، #زنجان، #همدان و #مشهد در این جهت پیشگام بودهاند و انشالله در سایر شهرها، خصوصا قم و تهران نیز فردا مردم با حضور مؤثر شان بساط فتنه و آشوب جدید را جمع کنند.
تعلل و تردید برخی متولیان در وارد کردن مؤثر و بهنگام مردم در مواجهه با اقدامات خرابکارانه اخیر، باید در جای خود بررسی شود و بعنوان یک تجربه گرانسنگ، در اتفاقات آتی مورد توجه قرار گیرد.
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"ما برای #تمدن_اسلامی، نسخه #زن_انقلاب_اسلامی را معرفی میکنیم..."
سخنرانی طوفانی حجتالاسلام سعید غفاری در تجمع مردم غیور #زنجان علیه آشوبگران روزهای اخیر (بخش اول)
۱۴۰۱/۶/۳۱
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"#حجاب برای شما مصونیتی است برای حضور اجتماعیتان..."
سخنرانی طوفانی حجتالاسلام سعید غفاری در تجمع مردم غیور #زنجان علیه آشوبگران روزهای اخیر (بخش دوم)
۱۴۰۱/۶/۳۱
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"بدانید #انقلاب در حوزه #زنان پیروز شده است..."
سخنرانی طوفانی حجتالاسلام سعید غفاری در تجمع مردم غیور #زنجان علیه آشوبگران روزهای اخیر (بخش سوم)
۱۴۰۱/۶/۳۱
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"#ملت_ایران دیندار است و با #روحانیت_اصیل پیوند دارد..."
سخنرانی طوفانی حجتالاسلام سعید غفاری در تجمع مردم غیور #زنجان علیه آشوبگران روزهای اخیر (بخش چهارم)
۱۴۰۱/۶/۳۱
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
⭕️ رهبر انقلاب در پیامی به مناسبت هفته دفاع مقدس:
"ایستادگی در برابر شیطانهای ستم، به پیروزی و برافتادن ترس و اندوه میرسد"
🔸 پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس که بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) توسط حجتالاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران قرائت شد، به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
هفتهی #دفاع_مقدس، نیکوترین و مناسبترین زمان برای بزرگداشت یاد و نام شهیدان عزیز و شنیدن پیام آنان است.
پیام شهیدان، بشارت به دلهای آماده و گوشهای شنوا است. این پیام گرامی به ما یادآور میشود که #ایستادگی در برابر شیطانهای قدرت و ستم، در پایان به #پیروزی و برافتادن ترس و اندوه میرسد.
این پیام، #حیاتبخش است، نیرو و #امید آفرین است، و نیاز امروز و همیشهی ملت بزرگ ایران و همهی آزادگان جهان است.
سلام خدا بر شهیدان عزیز
سیّدعلی خامنهای (۱۴۰۱/۶/۳۱)
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
روزهای عاشورایی.mp3
990K
سخنرانی چند ماه پیش استاد مؤیدی درباب پیش بینی روزهای فعلی
تاریخ : ۱۴۰۱/۳/۸
🎙روزهای پیشِ رو چه بسا روزهای عاشورایی بشود
احساس میکنم شهدا همه بالا سر من ایستادهاند میگویند: «ای شیخ! این را بگو.».
ممکن است اوضاع طوفانی بشود
حواسمان باشد
راه سومی نیست!
⚠️پ. ن؛
وقتی استاد #مؤیدی و دیگر علمای ربانی، چهار ماه پیش درباره حوادث عاشوراییِ پیشِ رو و نیز راه در امان ماندن از گمراهی در فتنهها سخن میگفتند، شاید کمتر کسی امروز را پیشبینی میکرد.(جلسات شرح دعای «مکارم اخلاق»جلسه سیام، از دقیقه 29)
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دفاع جانانه مهمان برنامه من و تو از زنان ایرانــ🇮🇷ــی
ببینید چقدر دارن تو این گفتگو شلوغ میکنن، دیدن داره به ضررشون تموم میشه
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اکانت حاج اصغر آقا امروز تو توئیتر 😄
همه رو گذاشته سر کار
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
آیتالله بیات زنجانی، از فقیهان نوگرا، در اعتراض به بریدن گلوی پلیس، روزه سکوت گرفتند.
پ.ن: بیات زنجانی که نمیدونیم دقیقا کی آیتِ الله شده، و در کارنامه خود محکومیت و زندانی شدن را هم دارد، در ماجرای اخیر از غار اومد بیرون و روی مسئله مهسا امینی موج سواری کرد
وی اخیرا گشت ارشاد رو غیر قانونی، غیرعقلانی و غیرمشروع خوانده بود.
حالا منتظریم ببینیم واسه بریده شدن گلوی مأمور پلیس هم نظری داره یا نه!
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
🔰"محمدامین" یا "محمدرسول"
✍️ مجید نقی لو
🔹"محمد امین" یکتاپرست بود و فعالیت اقتصادی داشت او "عدالتخواه" بود و با جوانان مکه همقسم شد تا در مقابل ظلم بایستند (داستان حلف الفضول) او امین بتپرستان بود و محبوب اهل کتاب و هم سفره عموهای خود ابوجهل و ابولهب.
❗️اما وقتی تبدیل به "محمد رسول" شد چه اتفاقی افتاد که محبوبیت خود را از دست داد؟ و از طرف بزرگان شهر طرد شد و درمعرض قتل قرار گرفت و او را در "شعب ابیطالب" از هر جهت تحت تحریم و محاصره قرار دادند؟
❇️جواب روشن؛
او مردم را به ایمانی فرا میخواند که اولین اقدام آن کفر و عناد با طاغوت و بزرگان شهر بود که "فَمَن يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ" (بقره ۲۵۶)
بله؛ او یک جنگ سیاسی_اجتماعی با رهبران سیاسی جامعه خود شروع کرده بود.
✳️این نزاع فقط برای او نبود. که تمامی انبیا اینگونه بودند. که اصل و مغز دین همین است.
"وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ" (نحل ۳۶)
مسئله نمرود با ابراهیم(ع) و فرعون با موسی(ع) ، ایمان مردم به الله نبود؛ که حکومت بر مومنان بسی آسانتر از غیرمومن است بلکه مشکل آنها این بود یک مومن وظیفه دارد قبل از ایمان به الله؛ به هر آنچه حکومت غیر الله است کافر شود. آنها تحقق دین الهی را مساوی با حذف خود از صحنه سیاسی و اجتماعی میدیدند و اینجا بود که دعوا آغاز میشد.
🔹حال می دانید سوال اصلی کجاست؟!
🔻در ادامه بخوانید
https://eitaa.com/serat_zanjan/3344
#ادامه_مطلب
🔻سوال اینجاست؛
اسلام غیر سیاسی که کاری به سیاست و سیاستمداران ندارد چه نسبتی با دین و انبیای الهی دارد؟ اگر رهآورد انبیا اصلاح ساختار سیاسی جامعه برای تحقق ایمان به الله بود؛ مفهوم "اسلام غیرسیاسی" چگونه بوجود آمده؟
آیا نباید گفت این مفهوم رهآورد و حیله طاغوت است برای ضمانت بقای خود در کنار اسلام؟
♨️حال، جماعت روشنفکر که به زعم خود "اسلام سیاسی" را ناکارآمد میدانند و در حال تئوریزه کردن "اسلام غیرسیاسی" هستند؛ در زمین چه کسی بازی میکنند؟ نباید گفت که ابزار دست طاغوت شدهاند برای کنار گذاشتن "اسلام حقیقی" که شرط تحقق آن نفی طاغوت است؟
طرح الگوی "محمد امین" که برای قبل از اسلام است در مقابل الگوی "محمدرسول" که پرچمدار مبارزه با طاغوت است، همان تلاش زیرکانه طاغوت است که به دست روشنفکران جامعه در حال پیگیری است.
🔻عضو صراط شوید.
@serat_zanjan
🔴 بیانیه حوزه های علمیه شهر هیدج و زنان زینبی درباره ی عفاف و حجاب
#واکنشهای_حوزویان_در_محکومیت_حوادث_اخیر / 6
بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند دین اسلام را کامل ترین دین وانسان را اشرف مخلوقات خود معرفی کرده است و تقوا را ملاک برتری، عزت و تکامل انسان در همه ی ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی می داند که جنسیت در آن نقشی ندارد.
قرآن کریم در خطابی عمومی می فرماید:"ان اکرمکم عندالله اتقاکم؛ همانا برترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست".
در این میان هویت زن به عنوان نیمی از پیکره ی اجتماع دارای ابعادی است که به زن جایگاه ویژهای اعطا نموده و نگاه عزتمندانه ی اسلام به زن با ارائه ی حقوق و تعالی مختص به او بیانگر این ارزشمندی و ملاک کرامت زن است.
زن موجودی لطیف، جمیل و در عین حال انسان ساز است و ارزش حقیقی او بهره گیری از لطافت و جمال با استفاده از عفاف و حجاب برای رسیدن به عبودیت است.
همواره تمامی فرهنگ های باطل، جنس زن را خارج از حقیقت وجودی او، به دیده ی ابزاری برای ارضای تمایلات نفسانی بشر نگریسته و سعی بر آن داشته اند که با ارائه ی حقوق و تکالیف کاذب به زن، زن را از حیث زیبایی های ظاهری و فریبنده و همچنین از حيث جنسیت، مهم جلوه دهند و انسانیت زن را به مسلخ بکشانند.
ارمغان امروز دنیای غرب به زن، جنسیت زدگی اوست تا با شکار عفاف و حیای زن، فرهنگ غنی و متمدن اسلام رحمانی را دست مایه ی استکبار، استعمار و قدرت خود نماید.
امروز نفوذ قدرت استکبار در کشورهای مذهبی، حجاب را به یک موضوع ضد ارزش و مخالف با آزادی زن معرفی کرده است و از دیرباز تاکنون، زن مسلمان مهم ترین هدف دشمن برای تخریب بنیان خانواده و جامعه ی اسلامی است تا دشمن بتواند رخنه در اندیشه ی زن با گسترش فرهنگ بد حجابی، بی حیایی، ابتذال، خیانت و فحشا، خانواده و تربیت دینی و جامعه ی اسلامی را درون تهی و به لجن زار معصیت بکشاند.
اما در فرهنگ اسلام این زن است که دامانش مأمن أمن تربیت انسان های وارسته است و همواره زن مسلمان زینبی در همه ی صحنه های جهاد اکبر ایستاده است و امروز زن مؤمن مسلمان انقلابی در هجمه های تند وحشیانه ی دشمن، در شبیخون فرهنگی و جنگ نرم بیدار و در اندیشه ی مقاومت اکبر است.
امروز زن مسلمان رزمنده ی میدان جهاد با حیله های دشمن است و در سنگر زن بودنش با دشمن می جنگد و مردان مسلمان با غیرتشان پشتوانه ی زنان عفیف هستند.
امروز زن مسلمان در پرتو عزت و کرامت الهی زنانه ی خویش، با بصیرت در حفظ عفاف و حیا با حجاب خود، پیشتاز صحنه های جنگ آخرالزمانی است و می کوشد تا رسالت زینب گونه اش را در جامعه ی آرمانی منتظر، هم چون عقیله ی بنی هاشم خطبه خوانی کند و با روشنگری و امر به معروف و نهی از منکر، به بصیرت زنان مؤمن بیافزاید و غفلت را از چهره ی حقیقی زنان فریفته ی نفوذ فرهنگی بزداید تا با حجاب چادرش رسواگر دشمن باشد.
ما بانوان زینبی شهر هیدج، مادران متدین، زنان با حیا و محجبه این شهر، طلاب و اساتید حوزه های علمیه، دانشجویان و اساتید، معلمین، بسیجیان، دختران عفیف در کنار مردان غیور هیدجی، در لزوم حمایت از احیای امر به معروف و نهی از منکر -واجب فراموش شده- ضمن اعلام برائت از بدحجابی و بی حیایی، با مولای خویش، امام حی و ناظر عصرمان، حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) عهد می بندیم که؛
- به پیروی از حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در دفاع از ولایت بکوشیم و ولایتمدار و بصیر باشیم.
- ما بانوان زینبی می کوشیم همچون زینب کبری(سلام الله علیها) در سنگر قیام زنان مسلمان امروز، جلال و جمال حقیقی زن را که همان عفاف و حجاب و پیروی از دستورات دینی است به رخ جهانیان بکشیم و زنان مسلمان و زنان آزاده ی سراسر جهان را در این سنگر، در مسیر بندگی خدا با خود همراه سازیم.
- ما پیمان می بندیم که با رعایت عفاف و حجاب خود و با امر به معروف و نهی از منکر در باب حجاب، میراث دار تراث جاوید مادرمان حضرت فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها)باشیم.
- ما با تربیت مهدوی فرزندان خود، دختران عفیف و پسران غیرتمند، خواهیم کوشید بنیان خانواده ی اسلامی را حفظ نماییم و جلوه ی دیگری از زنانگی را به جهانیان نشان دهیم تا با خانواده ای حسینی به مصاف تزویر امروز صهیونیسم برویم.
و در حمایت از زنان آزاده و مسلمان سرتاسر جهان و به پیروی از شهدا، امام شهدا، و زنان شهیده ی سرزمین مان در مسیر بمانیم و باز هم بگوییم:
لبیک یا زینب
لبیک یا زینب
لبیک یا زینب....
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
هدایت شده از آنتی سکولار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️ جنگ احزاب و مخرج مشترک با دشمن
❓کدام یک از چهره های حوزوی، در فتنه شهریور دمیدند؟
#کلیپ
✴️ مهسا امینی بهانه ای بود برای فتنه ای از پیش طراحی شده...
#آنتی_سکولار
https://eitaa.com/antisecular_ir
⛔غبار فتنه ها و روسیاهی ذغال
#مطالبه
✍️محمد جواد طهماسبی
🔹چقدر جامعه و مردم عزیز ما آماده ظهور شده اند.این امت توان رقم زدن تمدن اسلامی را دارد.علتش را میتوان از حضور های به موقع در میدان های مختلف پیدا کرد.
در فتنه سال 1388 حدود هفت ماه طول کشید تا مردم در غبار فتنه ها راه را پیدا کنند و خود برای دفاع از انقلاب خونین اسلامی و جمهوری اسلامی ایران وارد میدان شوند ،اما در فتنه های بعدی مثل دیماه 1396 یا آبانماه 1398 خیلی زود تر مسیر را پیدا کرده و خود وارد میدان شدند.
🔹در این فتنه ها آنچه خیلی مشهود بود خیزش و پیشقدم بودن شهر مقدس قم و حوزه علمیه مقدسه اش بود.
اما در فتنه شهریور 1401 که با رمز #مهسا_امینی اتفاق افتاد و شهر مقدس قم بیشتر از چند فتنه قبلی دچار درگیری و آشوب خیابانی بود ، ولی مع الاسف حوزه مبارکه قم دچار یک #عقب_گرد و #عقب_ماندگی تاریخی شد و خیلی دیرتر از همه اقشار جامعه وارد میدان شد ،شنبه دوم مهر 1401 که آشوب ها در سرتاسر کشور به طور تقریبی و در قم به طور کامل فروکش کرده است.
🔸وقتی بنا شد تدریس و تدرس بخشی از یک کتاب درسی اختیاری شود قلم و حنجره برخی نوای وا اسلاما سرداد ولی وقتی خون شهیدان ،انقلاب اسلامی ،پرچم ایران اسلامی و حتی بیرق عزای سید و سالار شهیدان در حال پایمال شدن و سوختن بود چرا قلم فرسایی نکردند؟!
بفرمایید فایده این #تجمع چیست؟
چرا جامعه مدرسین روز پنج شنبه که مردم زنجان و همدان و مشهد در کف میدان بودند به یاد دادن بیانیه افتاد؟!
❗بماند که برخی افراد حوزوی اعم از #آیت_الله_نما و #طلبه_نما ها با بیانات و پست ها و استوری های خود به این مساله دامن زدند و آتش بیار معرکه شدند.
⚠️ آیا این یادآور همان تذکر رهبر عزیزمان در تاریخ 25 اسفند 1394 نسبت به #انقلاب_زدایی از حوزه علمیه قم نیست؟!
آیا این اتفاق دردناک یادآور آن تذکر رهبر عزیزمان در سال 1389 مبنی بر #آنتی_تز_انقلاب از قم نیست؟!
غبار فتنه ها میگذرد ولی آنچه میماند روسیاهی برای ذغال است.
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan
🔰نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
🔻لباس معرّف واقعی انسان نیست بلکه باید کار فکر، بیان، قلم و... در جهت تقویت اسلام باشد وگرنه اگر نتیجه کار روحانی ایجاد ضعف در ایمان مردم، ایجاد شک و شبهه در دین، سستی در انجام نماز و عبادات و ایجاد بدبینی نسبت به نظام اسلامی باشد، نه تنها لباس او از هیچ تقدس و احترامی برخوردار نیست، بلکه خود او نیز روحانی به حساب نمیآید؛ شیطان انسی است که قرآن از او سخن گفته است.
📚مباحثی درباره حوزه/آیت الله مصباح یزدی
📎حاشیه صراط؛
🔹آن دسته از عمامه به سرهای اصلاحاتی که معمولاً قبل از روشن شدن جوانب قضیه در چالشهای کشور اقدام به جوسازی و برداشت سیاسی خود میکنند، اگر وجدان داشته باشند باید خود را ضامن این خسارتها و خشونتهای اتفاق افتاده بدانند... اما دریغ از یک وجدان بیدار در این جماعت!
🔹در ضمن توقع از قوه قضائیه این است که با محاکمه سردمدارانِ جوسازیهای بیپایه، هزینه گزافهگویی را در کشور بالا ببرند تا هر بیوجدانی با سوءاستفاده از امنیت و آزادی بیانِ فراهم شده، کشور را به آشوب نکشد.
🔻عضو صراط شوید.
@serat_zanjan
🔻سواد رسانهای یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن
✍️ آیتالله میرباقری:
🔹 شما اگر بگویید ما مطلقاً از رسانه استفاده نمیکنیم او میآید و شما را با خودش میبرد! شما ناچار به مواجهه هستید و رویکردتان هم نباید انفعالی باشد.
رسانه یک ابزار سادۀ بیخطر نیست که [مثل موم] در اختیار شما باشد؛ مخاطراتی دارد و با تعلّقات و تفکّر شما بازی میکند و بسیار پنهان است و آن ایدئولوژیای که [در ضمن خودش] دارد به لایههای باطنی مخاطبِ خودش منتقل میکند و به فکر و روح و ساحت اندیشهاش دستبرد میزند و مهارتهایش را تغییر میدهد و آدمهای متناسب با خودش را میسازد.
شما یکبار میگویید من رسانه را میآموزم که استفادۀ کامل کنم و این منوط به این است که همه دانشهای پشتیبان آن را یاد بگیرم.
گاهی میگویید نه، سواد رسانهای برای محفوظ بودن از آسیبهای رسانه است؛ هم میخواهیم بهنحوی مواجهه کنیم که منزوی نشویم و هم اینکه اقتضائات تکنیکی آن را بفهمیم و معانی و مبانی و مفاهیمی که در چرخش او در جریان است را بشناسیم تا صیانت ایجاد کنیم.
🔹رویکرد سوم، مواجهۀ تمدنی با رسانه است. من رویکرد سوم را میپسندم که یک رویکرد فعال است و البته این هم خودش یک عرض عریضی دارد. هرچند سواد رسانه در شکل دوم را هم حتماً باید آموخت تا منزوی نشویم.
نحوۀ مواجهۀ شما با رسانۀ مدرن که توسط دانشها و اندیشههای عمیق فلسفی و دانشی غربی پشتیبانی میشود، باید یک مواجهۀ تمدنی باشد؛ یعنی شما صاحب یک رویکرد تمدنی جدید هستید که با تمدن دیگری مواجه میشوید، نه این که شما خودتان را تسلیم آن تمدن کنید و یا بخواهید خودِ آن تمدن را دستکاری کنید. شما یک دستگاه مکانیکی ساده را بهراحتی نمیتوانید دستکاری کنید. نمیتوانید بگویید که من یک تمدن را دستکاری میکنم و به تمدن اسلامی تبدیل میشود.
💢این مواجهۀ تمدنی، نه مواجهۀ زاویهنشینی و حاشیهنشینی است و نه مواجهۀ انفعالی و از روی تسلیم است، بلکه یک مواجهۀ بزرگ و فعّال تاریخی است که ظرفیت تاریخی و طرح تاریخی میخواهد؛ کمااینکه رقبای شما اینگونه هستند و در برخورد تمدنی به کمتر از هضم کردنِ ما در جهاز هاضمۀ فرهنگی خودشان راضی نیستند؛ یعنی میخواهند اسلامی باشد که هیچ درگیریای با الگوی توسعۀ غربی نداشته باشد و با الگوهای توسعۀ غرب آشتی کند و به تعبیر امام راحل(ره)، اسلام آمریکایی باشد.
▪️#سواد_رسانهای یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن. در سواد رسانهای ما نیازمند دانش و مهارتی هستیم که بتواند قدرت غلبۀ تمدنی به ما بدهد و ما بتوانیم بر این رسانه غالب بشویم و این رسانه را در ساحت تمدنی خودمان تعریف کنیم و تغییر بدهیم و هضم کنیم. این دانش، تمدنساز است و دانشی است که میخواهد رسانۀ تمدنی ایجاد کند.
این دانش خودش حتماً لایههای بنیادین و راهبردی و کاربردی دارد.
🔻عضو #صراط شوید.
@serat_zanjan