صراط المستقیم
♨️ ده نفر نفوذی پرویز ثابتی 1⃣ سیروس نهاوندی 2⃣ تقی شهرام 3⃣ مسعود رجوی 4⃣ کشمیری 5⃣ حجاریان 6⃣ خسرو
فیلم سیانور چرا مثل ماجرای نیم روز دیده نشد استاد علیرضا پورمسعود.mp3
3.56M
🎥 فیلم سیانور چرا مثل ماجرای نیمروز دیده نشد ⁉️
🔵 شهید مجید شریف واقفی
♨️ ده نفر نفوذی پرویز ثابتی
📚 داستان آن ده نفر : ساواک ، موساد و سازمانهای سیاسی ایران
🎵 پورمسعود
@seratalmostaghim2
صراط المستقیم
🎥 فیلم سیانور چرا مثل ماجرای نیمروز دیده نشد ⁉️ 🔵 شهید مجید شریف واقفی ♨️ ده نفر نفوذی پرویز ثابتی
کد خبر: ۵۵۲۶۱۶
🔵 چرا باید « سیانور » را دید؟ / روایتی غیرکلیشهای از سازمان منافقین
⚫️ سیانور اولین نگاه غیر کلیشهای به سازمان مجاهدین در سینمای ایران است. بهروز شعیبی میکوشد تصویری از چرایی سقوط و انحراف این گروهک در اختیار مخاطبش قرار دهد.
♻️ گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، زن وارد باجه تلفن عمومی میشود، شمارهای میگیرد و میگوید: « خبرگزاری اسوشیتید پرس؟ من سخنگوی سازمان مجاهدین خلق هستم، مسئولیت حمله به مستشارهای امریکایی را به عهده میگیریم.» و تمام . زن ، از باجه بیرون میآید، گره روسریاش را باز میکند و دوباره میبندد، و از کادر خارج میشود. طولی نمیکشد که دو جوان، خودروی سفید رنگی را متوقف میکنند، دو مسافرش را به ضرب گلوله میکشند و همراه زن، از صحنه حادثه دور میشوند . «سیانور» اینگونه آغاز میشود. فیلمی 100 دقیقهای که مثل یک تابلوی نقاشی پر جزییات، تصویری زنده و بسیار نزدیک به واقعیت از مرموزترین تشکیلات تروریستی تاریخ ایران عرضه میکند. تصویری که جایش، در سینمای ایران خالی بود. این جای خالی پر شد اما جای خالی تقدیر از سیانور ، برای همیشه در تاریخ جشنواره فیلم فجر و جشنواره فیلم مقاومت، باقی خواهد ماند.
⭕️ شخصیت اصلی سیانور ، امیر فخر است. جوانی که به تازگی از دانشکده افسری فارغالتحصیل شده و پایان نامهای با موضوع بررسی وضعیت و شرایط جریان اپوزوییسون رژیم شاه نوشته است. او، پس از دفاع از این پایان نامه، درگیر پروندهای پیچیده و چند وجهی درباره سازمان مجاهدین خلق میشود. پروندهای که پای خودش هم به آن باز خواهد شد.
📝 سوژه ناب
🔶 «سیانور» دست روی سوژهای خاص از مقطعی ویژه در تاریخ معاصر ایران گذاشته است. در حافظه تصویری نسل جدید، به جز دو مجموعه تلویزیونی « ارمغان تاریکی » و « پروانه »، تصویری از سازمان منافقین ثبت نشده. سیانور اما اولین نگاه غیر کلیشه ای به سازمان مجاهدین در سینمای ایران است. نگاه بهروز شعیبی به منافقین ، نگاهی است از درون که میکوشد تصویری از چرایی سقوط و انحراف این گروهک در اختیار مخاطبش قرار دهد. سیانور ، از نظرگاه یک مأمور امنیتی رژیم شاه، به ماجرای تصفیه سازمانیهای سال 54 در گروهک مجاهدین خلق و تغییر ایدئولوژی این سازمان میپردازد. ماجرایی که بی تردید هسته اصلی انحراف و مهمترین دلیل سقوط سازمانی است که توانسته بود تعداد زیادی از جوانان انقلابی و پرشور آن سالها را جذب خود کند. ماجرای شهادت مظلومانه مجید شریف واقفی بهدست هم فکران گذشتهاش در سازمان منافقین هم، از آن دست موضوعات پر کشش و جذابی بود که کسی به سراغش نرفته و حالا سیانور، در کنار تمام ویژگیهایش، میتواند یادنامهای تصویری برای شریف واقفی ، صمدیه لباف و همه « بچه مسلمان » های سازمان مجاهدین خلق باشد.
🎥 پایبندی «سیانور» به تاریخ هم از جهات بسیاری قابل توجه است. روایتهای فیلم اگرچه تطابق نعل به نعل با تاریخ ندارند اما در کلیات و روند وقایع، متعهدانه هستند و بیشتر کاراکترهای فیلم، ما به ازای تاریخی دارند. مهمترین شخصیتی که بدون معادل تاریخی در فیلم گنجانده شده ، امیر فخراست. داستان پردازیهای حول شخصیت او البته لطمهای به واقع نگاری فیلم نمیزند.
🎥 فیلمی برای نسل جوان
میتوان مخاطب اصلی «سیانور» را نسل جوان دانست. جدای از روایت درست و جذابیتهای فیلمنامه که میتواند به شدت برای نسل سوم و چهارم جالب باشد، اصل پرداخت به انحرافات یکی از « جوان پسند » ترین تشکیلاتهای تاریخ معاصر ایران، میتواند نکات عبرت آموز زیادی برای نسل جدید داشته باشد. سازمانی که در سال 54، با یک دگرگونی فکری از صف اسلامگرایان جدا شد و به مارکسیستها پیوست، 41 سال پس از آن تغییر مسیر و 38 سال پس از پیروزی انقلاب مردم ایران، همچنان خبرساز است و تلاش میکند سازمانی مهم و تاثیرگذار به نظر برسد. توهمات و اعوجاجات سرکردگان این گروه البته دیگر این روزها برای کسی عجیب نیست ولی ریشه شکل گیری مجاهدین خلق امروز، به همان سفاکی ها و جنایتهایی بر میگردد که از سال 54 آغاز شده و دشمنی آشکار با مذهب، که آنها را به تصفیههای داخلی کشاند. سیانور هیچ وقت در هیچ نسخهای به هیچ کسی توصیه نمیشود اما «سیانور» ی که این روزها روی پرده است، برای شناخت یکی از مهمترین پدیدههای تاریخ معاصر، و برای لذت بردن از یک قصه پر کشش و جذاب، قابل توصیه است.
📝 منبع : لینک کوتاه: snn.ir/002JlA
🔵 انتشار بدون لینک حرام است
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
🎥 فیلم سیانور چرا مثل ماجرای نیمروز دیده نشد ⁉️ 🔵 شهید مجید شریف واقفی ♨️ ده نفر نفوذی پرویز ثابتی
کد خبر: ۲۱۲۰۹۳۶
1⃣ بخش اول بازخوانی ترور مجید شریف واقفی
🔵 روز 16 اردیبهشت 1354 مجید شریف واقفی یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق در پی ایستادگی بر مواضع اسلامی خود و نپذیرفتن مواضع جدید و التقاطی برخی رهبران این سازمان به دست سران این گروه به شهادت رسید.
📝 به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا وسیما؛ مجید شریف واقفی در سال 1327 در تهران متولد شد. 12 روزه بود که پدرش حبیب الله که کارمند اداره فرهنگ و هنر و استاد زری بافی بود به اصفهان منتقل شد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در آن شهر گذراند. در همین دوران بودکه به فعالیت های دینی و اجتماعی روی آورد. پس از خاتمه تحصیلات دبیرستانی به عنوان دانش آموز ممتاز استان شناخته شد. در سال 1345 در زمره اولین دانشجویان دانشگاه صنعتی در رشته برق به تحصیل پرداخت و یکی از بنیانگذاران انجمن اسلامی آن دانشگاه بود.
♻️ یکی از اعضای سازمان در مورد نحوه وصل او به سازمان می نویسد: ... آشنایی من با مجید شریف واقفی از اوایل دوره دانشگاه شروع شد و در انجمن اسلامی شرکت داشتیم بعداً در سال 48 من و شریف واقفی توسط مسعود اسماعیل خانیان در جلسه مذهبی خوابگاه دانشجویان دانشگاه آریامهر آشنا شدیم که منجر به عضوگیری ما شد.
مجید شریف واقفی از نخستین اعضای پرنفوذ این سازمان بود که به مخالفت با گرایش های مارکسیستی رهبران جدید سازمان پرداخت و زمانی که قصد کناره گیری از سازمان را داشت به شکلی خونین حذف شد. در جریان ضربه اول شهریور سال 1350 در رابطه با اسناد و مدارکی که در « خانه جمعی »به دست آمده بود نام شریف واقفی نیز لو رفته و مأمورین به سراغ وی رفتند. در آن هنگام وی به عنوان افسر وظیفه دراداره برق منطقه فارابی تهران مشغول خدمت بود. 🚫 محسن سید خاموشی ( برادرش معاون یکی از مسئولین دولت حسن روحانی ) که درترور شریف واقفی دست داشت می نویسد: یک روز شریف واقفی در محل کارش بود از طرف ساواک آمدند که او رادستگیر کنند پیش او آمده گفتند آقای شریف واقفی کجاست او در جواب گفته همین جا بایستید الآن می روم صدایش می کنم و بعد رفته بود و متواری شده بود.
♨️ با شروع زندگی مخفی ، شریف واقفی به همراه احمد رضایی به بازسازی سازمانی پرداخت که تمام کادرهای برجسته خود را از دست داده بود. در این زمان مجید به عنوان معاون کاظم ذوالانوار فعالیت می کرد. بعد از بازداشت کاظم در مهر ماه 51 مجید به مرکزیت سازمان راه یافت و با رضا رضایی هم ردیف شد . بعد از کشته شدن رضا او نیز مسئول شاخه کارگری شد. مجید علاوه بر مسئولیت مزبور مسئول امنیتی سازمان نیز بود و هر ماه یک نشریه داخلی با نام « نشریه امنیتی » را منتشر می کرد. این نشریه تا آذر 53 یکی از منظم ترین نشریات سازمان محسوب می شود. مسئولیت دیگر مجید « گروه الکترونیک » بود و با نظارت او عبدالرضا منیری جاوید معروف به خسرو الکترونیک موفق شد بسیاری از فرکانس ها و امواج رژیم را کشف و کنترل کند. رابطه با افراد خارج از کشور و ارسال خبر، پیام و تحلیل برای آنها از جمله دیگر مسئولیت های او بود. سازمان در جریان تغییر مواضع، مجید را به کارگری می فرستد.
👤 محسن سید خاموشی راجع به مجید می نویسد:
⭕️ ... عضو کمیته مرکزی بوده است. او مذهبی بود و در جریان خانه گردی شبانه دیگر حاضر به همکاری نمی شود با بچه ها همکاری کند. به دلیل چاپ مقاله پرچم که در نشریه داخلی چاپ شده بود. در جواب به او می گویند که اگر حاضر به همکاری نشوی خیانت کرده ای و او حاضر می شود همکاری کند. بالاخره به کار کارگری قرار می شود برود. او به ظاهر مدت شش ماه به کار کارگری می رفته ولی در پنهان با حسین ( مرتضی صمدیه لباف ) و کریم ( سعید شاهسوندی ) و زنش مشغول فعالیت برای تشکیل گروه جدید بوده است. آنها پیش اعضای پایین می رفتند و با آنها صحبت می کردند بالاخره زن مجید شریف واقفی بعد از مدت شش ماه طی نامه ای که برای کمیته مرکزی می فرستد، مسائل پنهانی آنها را فاش می کند. مجید در تلاش خود برای تشکیل گروه جدید و یا دور کردن منحرفین از تشکیلات سازمان ناکام می ماند و در تاریخ 16 اردیبهشت 54 به تصویب مرکزیت مارکسیست شده، ترور و جسدش سوزانده می شود.
📝 منبع : بازخوانی ترور مجید شریف واقفی
http://www.iribnews.ir/fa/news/2120936
🔵 انتشار بدون لینک حرام است
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
کد خبر: ۲۱۲۰۹۳۶ 1⃣ بخش اول بازخوانی ترور مجید شریف واقفی 🔵 روز 16 اردیبهشت 1354 مجید شریف واقفی یک
کد خبر: ۲۱۲۰۹۳۶
2⃣ بخش دوم بازخوانی ترور مجید شریف واقفی
♨️ ترور شریف واقفی
⭕️ مرکزیت سازمان در اسفند ماه 1353 ، از طریق لیلا زمردیان همسر شریف واقفی ، که ضمناً رابط وی با سازمان بود، دریافت که شریف واقفی که به دلیل مخالفت با انحراف ایدئولوژیک قبلاً از مرکزیت تصفیه شده بود ، « مسلح » است . لیلا در یک متن انتقاد از خود پس از اینکه از طرف مسئولش متهم شده بود که حقایق را نمی گوید اعتراف کرد که از همان آذر ماه 53 می دانسته که شوهرش مسلح است ولی گزارش نکرده است.
🔵 ضمناً صمدیه لباف نیز یکی دوبار به وحید افراخته گفته بود که دیگر به دلایل اعتقادی نمی خواهد با سازمان کار کند. این مسئله نیز شایبه ارتباط منظم مخالفین را برای هسته مرکزی سازمان تقویت کرد و لذا تصمیم به مذاکره اولیه با مخالفان گرفتند.
💢 طی چند تماس که در فروردین ماه 1354 بین وحید افراخته ، به نمایندگی از مرکزیت، با مجید شریف واقفی و صمدیه لباف گرفته شد ، آنان صریحاً اظهار داشتند که دیگر نمی خواهند با سازمان کار کنند و تصمیم به جدایی گرفته اند . از جمله توجیهات و انگیزه های مرکزیت سازمان در ترور وی و شریف واقفی ترس از نوعی انتقام گیری « مکتبی » بوده است؛ که تردیدی نیست قیاس به نفس کرده اند . مرکزیت توصیه کرد که شریف واقفی ، صمدیه لباف و سعید شاهسوندی را تصفیه فیزیکی (ترور) کنند ؛ و ضمناً با سیف الله کاظمیان ، سمپات صمدیه و انباردار آنها نیز بعد از ترور آن دو تماس گرفته شود. که «انبارک» را تحویل دهد.
⚪️ طبق قراری که از طریق لیلا زمردیان به شریف واقفی ابلاغ شد، وحید افراخته و او در ساعت 4 بعداز ظهر روز 16 اردیبهشت ماه 1354 در سه راه بوذرجمهری نو (15 خرداد شرقی ) ، باید یکدیگر را می دیدند. قبلاً محسن سید خاموشی و حسین سیاه کلاه در یکی از کوچه های خیابان ادیب الممالک مستقر شده بودند و در انتظار ورود شریف واقفی به سر می بردند که قرار بود علامت آن را منیژه اشرف زاده کرمانی بدهد. طبق برنامه ، لیلا ، همسر شریف بی آنکه از جریان ترور مطلع باشد او را تا محل ملاقاتش با وحید همراهی کرد و جدا شد. قرار بود در این ملاقات آخرین حرف ها زده شود و وحید احتمالاً و صرفاً به لحاظ تاکتیکی جهت انحراف ذهن شریف موافقت سازمان را به مجید شریف واقفی اعلام دارد. وحید وی را به داخل خیابان ادیب برد و زمانی که به کوچه محل استقرار دو عضو دیگر رسیدند و خواستند از آن عبور کنند، حسین سیاه کلاه یک گلوله از روبه رو به صورت شریف واقفی و وحید افراخته نیز گلوله ای از پشت سر به او شلیک کرد . جسد او به سرعت در صندوق عقب اتومبیلی که از قبل آماده بود قرار گرفت، وحید و دو نفر دیگر با رانندگی محسن خاموشی به سوی بیابان های مسگرآباد حرکت کردند. در آنجا شکم شریف واقفی توسط خاموشی و سیاه کلاه پاره شد و در آن، محلول بنزین و کلرات و شکر ریختند و آتش زدند. پس از سوزاندن جسد، آن را قطعه قطعه کردند و در چند نقطه دفن نمودند. به علت سوزاندن و مثله کردن جسد، یکی از دست های حسین سیاه کلاه مقداری سوخت که در نتیجه نتوانست در برنامه بعدی، که قرار بود ساعت 6 بعد از ظهر اجرا شود (ترور صمدیه لباف) شرکت کند.
📝 منبع : بازخوانی ترور مجید شریف واقفی
http://www.iribnews.ir/fa/news/2120936
🔵 انتشار بدون لینک حرام است
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
کد خبر: ۲۱۲۰۹۳۶ 2⃣ بخش دوم بازخوانی ترور مجید شریف واقفی ♨️ ترور شریف واقفی ⭕️ مرکزیت سازمان در ا
کد خبر: ۲۱۲۰۹۳۶
3⃣ بخش سوم بازخوانی ترور مجید شریف واقفی
🔵 شرح قتل و جسدسوزی شریف واقفی از زبان خاموشی
♨️ سید محسن سید خاموشی ، از عوامل اصلی ترور شریف واقفی ، اعترافات دهشتناکی در مورد این حادثه دارد؛ که عین آن را در حضور والدین او نیز تکرار کرد و از تلویزیون رژیم شاه پخش شد. در محل قرار ، علی و بعد حیدر و حسن هم آمدند. ماشین قهوه ای را هم با خود آورده بودند... وسایل ضروری را داخل ماشین گذاشتم ( کلرات بنزین برزنت ابر نایلون هر کدام یک دست لباس اضافی برای خود آورده بودیم میخ پنجری لُنگ ). صندوق عقب را مرتب کردیم؛ اول یک ورقه نایلون زیر انداخیتم . بعد برزنت را روی آن کشیدیم، بعداً ابر را روی برزنت کشیدیم. حدود سه کیلو کلرات در بسته [های] یک کیلوئی در داخل ماشین گذاشتیم. یک پیت هم خریدیم و آن را پر از آب کرده داخل ماشین گذاشتیم. طرح بدین شکل بود که روبه روی کوچه ادیب [الممالک] ( کوچه باریک ) یک همشیره بایستد؛ بعد وقتی مجید شریف واقفی وارد کوچه شد، همشیره برود و عباس وارد کوچه شده مجید شریف واقفی را بکشد، بعد جسد را دو نفری ( عباس و حیدر ) با هم حمل کنند، در صندوق عقب بگذارند و بعد سوار شده بروند...
⭕️ حیدر سر قرار مجید شریف واقفی رفت. من و عباس هم ماشین قهوه ای را به کوچه ای برده نمره ها را باز کرده و نمره های جعلی را پشت شیشه های آن گذاشتیم و به محل عمل رفتیم؛ ماشین را دم کوچه باریک گذاشتیم و ایستادیم. چند لحظه بعد، علی با ناراحتی آمد و گفت: « همشیره سر قرار خود نیامده ؛ چه کار کنیم؟» عباس گفت: « مهم نیست؛ من طوری می ایستم که نیمی از کوچه را ببینم.» ما ایستاده بودیم که دیدیم همشیره با چادر آمد و روبه روی کوچه ایستاد. حدود یک ربع گذشت که همشیره رفت. عباس از من خداحافظی کرده و داخل کوچه شد؛ لحظه ای بعد صدای شلیک گلوله بلند شد. من لنگ را برداشته و داخل کوچه شدم که دیدم مجید شریف واقفی ، به صورت، روی زمین افتاده است. لنگ را روی صورت او گذاشتم و برگشتم؛ ماشین را روشن کرده دستمالی تر کردم. وقتی عباس و حیدر جسد را داخل ماشین گذاشتند، من خون های روی سپر را پاک کردم و با هم سوار شدیم و رفتیم...
⚫️ عباس از جلو یک تیر به صورت او شلیک کرد[ه] و حیدر هم یک تیر به پشت سرش شلیک نموده [بود]؛ بعد دو نفری جسد را داخل ماشین آوردند. چند زن از دیدن صحنه داد و فریاد کردند؛ که حیدر سر آنها داد کشید: « ما پلیسیم، دور شوید. کسی که کشته شد خرابکار بود».
از طریق [کوچه] آب منگل و شهباز رفته و از آنجا به خیابان عارف، نزدیک میدان خراسان [رفتیم]. حیدر پیاده شد و من و عباس وارد جاده مسگر آباد شدیم. همان موقع که مجید شریف واقفی روی زمین افتاده بود، اسلحه اش را از کمرش برمی دارند.همان اسلحه ای که از انبار تخلیه کردند، ولی نارنجکش را بر نمی دارند و نارنجک از کمرش می افتد و عباس و حیدر نفهمیده بودند؛ در نتیجه نارنجک در کوچه ماند. من و عباس در جاده مسگرآباد، همانجایی که [ وحید افراخته ] علامت داده بود، رفتیم ولی جایی برای سوزاندن جسد نبود؛ زیرا همان لحظه ای که ماشین را پارک کردیم، یک گله گوسفند و چند مرد نزدیک ما شدند. در هر صورت ما از منطقه دور شدیم و در امتداد جاده قدیم پیش رفتیم. بالاخره جایی یافتیم در 18 کیلومتری جاده مسگرآباد، که چاله های زیادی داشت. بعد از مدتی معطّلی، بالاخره جسد را از ماشین پایین انداختیم و کلرات را روی جسد ریختیم، مخصوصاً [روی] صورت او ، بعد بنزین ریخیتم ، بعد دست های خود را و ماشین را تمیز کردیم؛ بعد مقداری هم بنزین روی دست و پای عباس ریخته شد. در همان حال فندک را زد: از جسد شعله طولانی بلند شد و از دست و پای عباس هم شعله بلند شد؛ مقداری عقب رفته، من روی او پریدم و او را زمین زده و شعله را خفه کردم. وقتی بلند شدیم، متوجه شدیم که شعله به درِ صندلی عقب ماشین گرفته ؛ به سرعت داخل ماشین پریده و ماشین را از شعله ها دور کردم ... . در گودالی جسد را انداخته و کلرات و بنزین روی آن ریختیم. جیب های آن را تخلیه کردیم؛ 20 عدد قرص سیانور داشت و مقداری نوشته که آیه قرآن در آن بود و حدود 400 تومان پول.
📝 منبع : بازخوانی ترور مجید شریف واقفی
http://www.iribnews.ir/fa/news/2120936
🔵 انتشار بدون لینک حرام است
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
سلام و ادب و احترام کمال تقدیر و تشکر را از همه خواهران و برادران انقلابی که صبوری کردید
به دلیل مشکل در تهیه نت در کنار تان نبودیم
ان شاءالله با تمام قوا و نیرویی مضاعف با حمایت شما ادامه خواهیم داد در تبلیغ کانال خودتان همکاری کنید
ارتباط با ادمین
جهت پیشنهادات و انتقادات
@nasim1368
🔵 انتشار بدون لینک حرام است
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
آی گپ
https://iGap.net/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
9⃣ قسمت نهم 🚫 اسامي زير جزو 60 نفري هستند كه نامه محرمانه به امام(ره) درخصوص شهادت بر بيگناهي متهمان
سرانجام پرونده انفجار دفتر نخست وزیری استاد علیرضا پورمسعود.mp3
2.83M
🎥 متهمین انفجار دفتر نخست وزیری چه کسانی بودند و چه کسانی برای تبرئه شدن آنها تلاش کردند ⁉️
🔶عبارت نخست وزیری و پرونده ناتمام و کشمیری و لاجوردی را جست و جو کنید
#نفوذ
🎵 پورمسعود
@seratalmostaghim2
صراط المستقیم
🎥 متهمین انفجار دفتر نخست وزیری چه کسانی بودند و چه کسانی برای تبرئه شدن آنها تلاش کردند ⁉️ 🔶عبارت ن
تشکیل وزارت اطلاعات بعد از انفجار نخست وزیری استاد علیرضا پورمسعود.mp3
3.41M
🎥 طرح وزارت خانه اطلاعات توسط حجاریان
♨️ معرفی ری شهری برای وزارت اطلاعات توسط خسرو تهرانی
🔶عبارت نخست وزیری و پرونده ناتمام و کشمیری و لاجوردی را جست و جو کنید
#نفوذ
🎵 پورمسعود
@seratalmostaghim2
صراط المستقیم
⭕️ نفوذی های انقلاب امام خمینی و اقدامات آنها 1⃣ صادق قطب زاده 📌 اعتراض مردم به برنامه های صدا و سی
دانشجویان تحصیل کرده نفوذی استاد علیرضا پورمسعود.mp3
2.83M
🎥 سرمایه گزاری باند نیمرودی و عالیخانی بر روی دانشجویان تحصیل کرده در خارج برای نفوذ در ایران ⁉️
🔶عبارت ظریف و سعید امامی و... را در کانال جست و جو کنید
🎵 پورمسعود
@seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*انتشار بدون لینک حرام است* *🔳 در مورد شبکه نفوذی سعید امامی و خانواده اش چه می دانید⁉* *💢 درمورد شب
قسمت چهارم خرس خاله های انقلاب.mp3
12.2M
🚫 خاندان یهودی نفوذی سعید امامی
📖 کتاب فراموشخانه و فراماسونری در ایران نوشته اسماعیل رائین
♻️ جواد رخ صفت
♨️ ماجرای میکونس و عملیات خیارشور و قتل های زنجیره ای
🎵 علیرضاپورمسعود
@seratalmostaghim2
صراط المستقیم
⭕️ انزوای مردان اهل فرهنگ 💢تجربههاي بحران فراگير، اين احتمالات را قوّت بخشيده و حسب همان، سياستمد
⭕️ رابطه تکنولوژی و فرهنگ
♻️ در حال حاضر تكنولوژي مظهر تمام اين جريان است. و هر چه از گذشته فاصله گرفتند در فرهنگ هم به ابتذال رسيدند.
💢 به طوري كه الآن ديگر ادبيات اصيل، هنر اصيل و موسيقي اصيل در غرب ديده نميشود. همه به ابتذال رسيدهاند.
💢 ادبيات اصيل و هنر اصيل در غرب تبديل به يك جريان خاص شده در حالي كه در گذشته اين ادبيات و هنر و فرهنگ كاملاً جاري و جريان حاكم بوده امّا در حال حاضر يك جريان خاص است كه مخاطب خاص و انگشتشمار خود را دارد.
💢 اگر طيّ دو سدهي اخير هم غرب، توسط مستشرقين ، شرق و فرهنگ شرقي را مطالعه كرده ، براي شرقي شدن نبوده است، بلكه براي شناخت شرق و ضربه زدن به شرق بوده است.
💢هدف اين مطالعات و بررسيها شناسايي شرق به قصد سلطهجويي بر آنان بوده است.
بايد متذكّر شويم كه غرب در قرن بيست و يكم سقوط و ريزش كامل را دارد تجربه ميكند.
💢 اين سقوط و ريزش قبل از اين كه در حوزهي اقتصاد و سياست رخ بدهد در حوزهي فرهنگ رخ داده است و چنان که گفتیم، اين سقوط را انديشمندان و متفكّران غربي پيش بيني كرده بودند.
💢 به دلايل مختلف و از جمله:
• خستگي انسان غربي از « يك سو نگري » و « مادّهگرايي ».
• انفعال و ايستايي حاصل از زندگي كسالت آور ماشيني و بيروح.
• پاسخ نگرفتن از رويكرد به دنيا و جهان عاري از معنويت، عدم آرامش و بالأخره بحرانهاي چند وجهي، زمينههاي بازگشت و مراجعه به معنويت و شرق و به ويژه اسلام را فراهم آورده است.
اين به معني ظهور نياز در انسان غربي است.
💢 جان و روح و هستهي اصلي معنويت و مذهب در شرق اسلامي و در بين مسلمانان جاري است. ضمن آنكه، توانايي موجود در اين حوزه، مجال تولد فرهنگ و تمدّن جديد از شرق را فراهم آورده است.
💢 غرب و سردمداران پشت پرده كه عموماً يهودي و صهيونيستاند، ناگزير به گزنيش يكي از اين سه راهاند:
1⃣ مقابله و مقاتله با اين جريان جديد؛
2⃣ تجديدنظر در خود و احياگري؛
3⃣ سر فرود آوردن در برابر شرق و تاريخ جديد.
💢 چنانكه عرض كردم امكان و استعداد احياگري در غرب وجود ندارد. بنيهي لازم براي اين امر موجود نيست.
💢 خوي استكباري و شيطاني نيز غرب يهودي را از تسليم شدن در برابر شرق تاريخ جديد منع ميكند لذا، راه ميانه را راه خود فرض كردهاند.
💢 مجادله ، مقابله و مقاتله با شرق، فرهنگ اسلامي و انسان مسلمان. همان كه امروزه با همهي وجوه آن روبرو هستيم. و اين خود وجه ديگري از كينجويي غرب عليه اسلام و مسلمانان و به ويژه شيعيان است.
📚 مثلث مقدس
🔵 انتشار بدون لینک حرام است
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
آی گپ
https://iGap.net/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
⬛️ سلام بر محرم 🎥 کلیپ 10 ♨ دین ساختگی 💢 تحریف انقلاب پیامبر ✅ بدعت در تعیین خلیفه ⚠ یزید شناسی ⛔ اب
🔶 ضرورت ارائهی تعریف بومی از « سبک زندگی »
🔹 لازم است محققان اسلامی تحقیقات علمی خود در حوزه «سبک زندگی» را بر پایهی تعریف بومی از این مفهوم ابتنا نمایند و از تعریف سبک زندگی، حسب تعاریف ذکرشده توسط غربیان ، به شدت اجتناب نمایند . بسی جای تأسف خواهد بود که محققان مسلمان بخواهند تحقیق خود را بر تعریف محققان غربی استوار نمایند که نتیجهی این امر، وجود تناقض در محتوا خواهد بود ؛ مثل اینکه یک محقق شیعی برای بررسی سیر تطور اجتهاد ، در ابتدای تحقیق خود، تعریف چند تن از محققان اهل تسنن را در خصوص اجتهاد ذکر نماید! با این حساب، مبتنی نمودن مباحث مربوط به سبک زندگی بر نگاه و تعریف غربی ، رهزن و دامی است در پیش پای محققان اسلامی .
🔹 مضاف بر آن، ابتنای قدم اول یک تحقیق ـ که تعریف اصطلاحات و عبارات است ـ بر تعریف و نگاه عرضهشده از جانب فرهنگ رقیب، در تضاد کامل با فلسفه و هدف بحث از سبک زندگی، یعنی ارتقای فرهنگ دینی و پس زدن فرهنگ غربی از زندگی است . این اقدام، ناخواسته و بدون اینکه در گامهای بعدی اختیاری برای محقق باشد، نوعی الزام نانوشته را در پیمودن گامهای بعدی بر اساس همان نگاه و دیدگاه غربی، برای محقق، جاری و ساری خواهد نمود. خروجی چنین اقدامی، یک خروجی التقاطی و سردرگمکننده خواهد بود که نه ثمرهی علمی دارد و نه قابلیت اجرایی ؛ چون نه با فرهنگ بومی همخوانی دارد و نه حتی با فرهنگ غربی سازگاری . هرچند فرهنگ غربی نیز در این جامعه و با این سبک زندگی چندان قابلیت اجرایی ندارد.
🔹 به نظر میرسد ارائهی تعریف بومی از سبک زندگی امری ضروری است؛ تعریفی که مبتنی بر جهانبینی اسلامی ـ ایرانی باشد و خروجی آن، علاوه بر فراهمآوری اهداف مثبت موجود در مباحث سبک زندگی غربی، گامی در جهت ارتقای وضعیت ارزشها و نگرشها حسب آموزههای دینی و رفع کاستیها در این زمینه باشد. این تعریف بایستی رابطهی « سبک زندگی » را با سایر پدیدهها و مفاهیمِ همجوار نشان دهد.
بنابراین بر محققان و صاحبنظران در این حوزه، یک وظیفه است تا با بررسی و تعمق در موضوع، به ارائهی تعریف بومی از «سبک زندگی» با در نظر داشتن شاخصهای بومی (اسلامی ـ ایرانی) اقدام شود
📚 اندیشکده برهان
#سبک-زندگی
➖➖➖
🔵 انتشار بدون لینک حرام است
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
آی گپ
https://iGap.net/seratalmostaghim2