هدایت شده از پایگاه اطلاع رسانی هاتف🌍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از پایگاه اطلاع رسانی هاتف🌍
26.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
- راز پیروزی
مقاومت راه صیانت کشور است!
#رهبرجآن♥️
#کوچکتریننوکر🌱!'
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 این کلیپ را نه یکبار، بلکه چندین بار تماشا کنیدو نشر دهید!؟ استاد #رائفی_پور
📁 «فتنه خوب یا بد!؟» چرا باید فتنه باشد،
🔴 آگاهی سیاسی مردم، مقدمه اقتدار دولتها
👤 #داود_مدرسی_یان
🔹 منابع قدرت دولتها، دو دستهاند:
🔸 الف) منابع محسوس: منابع محسوس قدرت دولت را میتوان از لحاظ کمّی و عدد و رقم، بررسی کرد. این منابع عبارتند از:
1️⃣ موقعیت جغرافیایی: میزان دسترسی به دریاها و خشکی و کوهستانی و ...
2️⃣ وسعت سرزمین
3️⃣ منابع طبیعی
4️⃣ توان اقتصادی: تولید ناخالص ملی، درآمد سرانه، مصرف انرژی، تولید روزانه مواد صنعتی، نیروی کار، سطح مهارتهای فنی نیروی کار، توان تبدیل صنایع مصرفی به تولیدات نظامی
5️⃣ توان نظامی: جمعیت ارتش و تجهیزات پیشرفته
6️⃣ جمعیت: اگر همه چیز متعادل باشد جمعیت زیاد توان دولت را بالا میبرد.
✅ ب) منابع نامحسوس: تجزیه و تحلیل این منابع به صورت کمّی کار آسان و راحتی نیست چون شاخصها کیفی هستند. عبارتند از:
1️⃣ اراده تخصیص منابع برای عموم مردم، برای رسیدن به اهداف ملی؛ از طریق مکانیزمهای سیاسی اقتصادی نه استفاده از زور
2️⃣ روحیه، انضباط، لیاقت و کیفیت نیروهای مسلح: یک ارتش هرچقدر جمعیت زیاد و تجهیزات پیشرفته داشته باشد اما دارای روحیه، لیاقت و انضباط نباشد، بسیار بیاثر خواهد بود.
3️⃣ توان بالقوه اتحاد دولت در داخل و خارج: آمادگی دولت برای برقرار اتحاد و انسجام داخلی بین مردم خود و همچنین اتحاد و ائتلاف با دولتهای دیگر، جزو منابع نامحسوس قدرت است.
4️⃣ کیفیت رهبری و حکومت ملی: حکومت یا طبقه حاکم اگر فاسد و مستبد و خودکامه باشند نمیتوانند منابع کشور را به هدفهای ملی قدرت دولت تخصیص دهد. در مقابل، حکومت جمهوری و مردم سالاری و حاکمان سالم و جامعه آزاد، بسیار قویتر است.
5️⃣ سطح آگاهیهای سیاسی در میان مردم: هرچقدر سطح و میزان آگاهی سیاسی مردم در جامعه بالاتر باشد دولت بهتر میتواند منابع را بسیج کند. اما اگر مردمی از لحاظ سیاسی، بیتفاوت باشند نه تنها، به دست آوردن حمایت، برای اعمال قدرت دولت سخت خواهد بود بلکه دولت در سازماندهی و کنترل منابع با دشواری حدی روبرو خواهد شد.
🔹 اگر یک جامعه، قدرت و تحلیل سیاسی داشته باشد نه اسیر استبداد و دیکتاتوری و استحمار و استثمار میشود نه در چنگال بیگانه و استعمار گرفتار خواهد شد.
💢 به خلاف جوامع دیگر، مکتب اسلام به شدت روی افزایش آگاهی سیاسی مردم تاکید دارد و این را از وظایف حاکمان و علما و خواص و دولتها میداند. اگر دولتی مانع افزایش آگاهیهای مردم شود، به اسلام عمل نکرده است. برخی دولتها چون اهداف اصحاب قدرت و ثروت را دنبال میکنند، با افزایش آگاهی سیاسی مخالفند.
#سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این شیخی که به نام آزادی عمامه اش را پرت کردند چکاره است؟
🔴 #جهاد_تبیین| در ۱۳ آبان چه گذشت؟
1⃣ #تبعید_امام_راحل: ۱۳ آبان۴۳
2⃣ #روز_دانش_آموز: ۱۳ آبان ۵۷
3⃣ #تسخیر_سفارت: ۱۳ آبان ۵۸
🇮🇷 رهبر معظم انقلاب: وقتی آمریکا سیطرهجویی خود را کنار بگذارد، میشود با او مانند دیگر کشورها تعامل کرد؛ اما این مسئله بعید است چون ذات استکبار، سلطهجویی و سیطرهطلبی است
#جهاد_تبیین ؛ به بهانه ۱۳ آبان
🔴 #نمایشنامه_جنایات_آمریکا | سی نما در یک نما‼️
🔻گوشه ای از جنایات آمریکایی علیه ایران:
1⃣ #سکانس_اول:
🔻جنایات آمریکا قبل از انقلاب اسلامی:
۱- اجرای کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲
۲-نقش و کمک امنیتی و آموزشی آمریکا در راه اندازی و اداره سازمان مخوف ساواک
۳-حمایت شدید آمریکا از سرکوب مخالفان رژیم شاه و اعتراضات مردمی؛
۴- مخالفت با ملی شدن صنعت نفت و تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت به همراه انگلیس؛
۵- طراحی کودتای ناموفق نظامی با مأموریت مخفی ژنرال هایزر در سال۱۳۵۷
2⃣ #سکانس_دوم:
🔻جنایات آمریکا در فاصله پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی:
۶. رها کردن پروژه های صنعتی متعدد علیرغم انعقاد قراردادهای قانونی و أخذ هزینه های آن ها؛
۷. طراحی نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروههای تجزیه طلب؛
۸. اعمال تحریم اقتصادی: دستور قطع خرید نفت از ایران و دستور توقیف همه دارایی های دولت ایران در آمریکا؛
۹. طراحی اقدام نظامی برای نجات گروگانها و بمباران پایگاههای هوایی سراسر ایران در اردیبهشت ۱۳۵۹ و شکست آن در جریان واقعه طبس؛
۱۰ . بمباران تأسیسات نفتی ایران در دوران جنگ تحمیلی.
3⃣ #سکانس_سوم:
🔻جنایات آمریکا در دوران جنگ تحمیلی:
۱۱. تشویق و تحریک عراق به آغاز جنگ تحمیلی در شهریور۱۳۵۹ و حمایت همه جانبه از رژیم صدام؛
۱۲. بکارگیری خط مشی براندازی و مهار علیه ایران؛
۱۳. حمایت از تحرکات تجزیه طلبانه در آذربایجان،خوزستان، کردستان و...؛
۱۴. ارایه کمک وسیع مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به عراق در جنگ تحمیلی؛
۱۵- مجهز ساختن عراق به سلاح های شیمیایی و میکروبی؛
۱۶. حمله به سکوهای نفتی ایران در سال۱۳۶۶
۱۷. شهادت ده ها مسافر ایرانی در خلیج فارس در سال ۱۳۶۶
4⃣ #سکانس_چهارم:
🔻 جنایات آمریکا پس از دوران جنگ تحمیلی:
۱۷. اتخاذ و تشدید تحریم های ظالمانه و غیرقانونی علیه ملت ایران؛
۱۸. قرار دادن ایران در فهرست حامیان تروریسم؛
۱۹. اعمال سیاست مهار دوگانه علیه ایران در سال ۱۳۷۲
۲۰. تصویب بودجه در کنگره آمریکا برای براندازی جمهوری اسلامی ایران؛
۲۱. طراحی و حمایت از قطعنامه های متعدد علیه وضعیت حقوق بشر در ایران؛
۲۲. اتهام محور شرارت به ایران؛
۲۳. طراحی ناتوی فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران؛
۲۴. تلاش جهت محروم ساختن ملت ایران از دانش و فناوری هسته ای؛
۲۵. کمک و حمایت از ترور دانشمندان هسته ای ایران؛
۲۶. حمایت از جندالشیطان عبدالمالک ریگی و گروه های تروریستی فعال علیه ملت جمهوری اسلامی ایران.
۲۷. اسلام هراسی و ایران هراسی
۲۸.نفوذ، جاسوسی ،جنگ سایبری و حمایت از قاتلان پدر آرمیتا و علیرضا،...
۲۹. جنگ اقتصادی و دستور ظالمانه بازگشت تحریم ها با عهدشکنی فاحش در پسابرجام ؛ تحریم دارویی در دوران کرونا
۳۰ . ترور ناجوانمردانه ی اسطوره ی غیرت، شجاعت ، اقتدار و مقاومت حاج قاسم سلیمانی (ره) و حمایت از اغتشاشگران و جلادان انسان و انسانیت
📩 آمریکاییها در تبلیغاتشان، تسخیر لانه جاسوسی را سرآغاز چالش میان ملت ایران و آمریکا معرفی میکنند؛ دروغ میگویند / آغاز چالش بین ملت ایران و آمریکا کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ است / چرا شما علیه یک دولت ملّی که با انتخاب مردم سرِ کار آمده بود کودتا کردید و سرنگونش کردید؟ / حالا سیاستمداران آمریکا با کمال ریاکاری و بیشرمی میگویند ما طرفدار ملّت ایرانیم!
🔻 رهبر انقلاب، امروز در دیدار دانشآموزان: من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم که مضامین اسناد لانه ی جاسوسی را در کتابهای درسی بیاورید، نکردند متأسفانه، نکردند. اینها نشان میدهد که آمریکاییها در این مدتی که در ایران حضور داشتند یعنی از سال حدود مثلاً ۲۹-۲۸ و اینها چه کارهایی در ایران کردند، چه توطئههایی، چه خیانتهایی انجام دادند.
خب یک نکتهای اینجا وجود دارد در این مسئلهی تهاجم به سفارت آمریکا که درواقع گفتند لانهی جاسوسی -که همینجور هم بود-، اینکه آمریکاییها در اظهاراتشان، در تبلیغاتشان، در مصاحبههایشان، در مصاحبهای که با خود من کردند در سفر به نیویورک زمان ریاست جمهوری این حادثه را سرآغاز چالش میان ملت ایران و آمریکا معرفی میکنند. میگویند علت اینکه آمریکاییها در مقابل ملت ایران ایستادند حرکتی بود که شما در سفارت انجام دادید. یعنی حمله کردید به سفارت ما و بین ما و شما اختلاف بوجود آمد، دعوا شد و دشمنی شد. دروغ میگویند مسئله این نیست. آغاز چالش بین ملت ایران و آمریکا ۲۸ مرداد سال ۳۲ است. در ۲۸ مرداد یک حکومت ملّی سر کار بود، حکومت مصدّق یک حکومت ملّی بود. مشکلش هم با غربیها فقط مسئلهی نفت بود. نه حجتالاسلام بود، نه داعیهی اسلامخواهی داشت، فقط مسئلهی نفت بود. نفت دست انگلیسها بود. او گفت نفت دست خودمان باشد، فقط جرمش فقط این بود. آمریکاییها نشستند علیه مصدّق توطئه کردند و کودتا ایجاد کردند؛ یک کودتای عجیب و غریبی. با اینکه مصدّق با آمریکاییها خوشبین بود، نسبت به آنها اعتماد داشت، حتّی علاقه داشت، فکر میکرد دولت آمریکا در مقابل انگلیسها از او حمایت خواهند کرد. ولی اینها از پشت خنجر زدند. مصدّق و اطرافیانش و همه را دستگیر کردند. بعضی را بعدها اعدام کردند، بعضی را هم سالهای متمادی زندان کردند.
اختلاف ملّت ایران با آمریکا از روز بیست و هشت مرداد است. چرا شما علیه یک دولت ملّی که با انتخاب مردم سرِ کار آمده بود کودتا کردید و سرنگونش کردید؟ نفت را که از چنگ انگلیسها درآورده بود، دادید به یک کنسرسیومی، که در آن انگلیس بود، آمریکا بود، چند دولت دیگر بودند.
این دعوای ما با آمریکاییها شروعش از آن روز است. حالا سیاستمداران آمریکا با کمال ریاکاری و بیشرمی میگویند ما طرفدار ملّت ایرانیم! ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
🏷 #بسته_خبری | #دیدار_دانش_آموزان
📩 واکنش رهبر انقلاب به شکنجه شهید طلبه جوان در تهران؛ #آرمان_عزیز چه گناهی کرده بود؟
🔻 حضرت آیتالله خامنهای در دیدار دانشآموزان: ببینید این قضیهی شاهچراغ شیراز این چه جنایت بزرگی بود. آن پسربچهی پایهی دوم یا پایهی ششم یا پایهی دهم، اینها چه گناهی کرده بودند؟ آن طفلک شش سالهای که پدر و مادر و برادرش را از دست داده این کوه سنگین غم را چرا بر دوش او انبار کردند؟ چرا؟ این بچه چکار کند با این غم بزرگ، غیرقابل تحمل، این جنایت این جنایتهای بزرگی است اینها.
🔹آن طلبهی جوان، طلبهِی شهید جوان در تهران ــ آرمان عزیز! ــ او چه گناهی کرده بود؟ طلبهِی جوان، دانشجو بوده آمده طلبه شده، متدیّن، مؤمن، متعبّد، حزباللهی، شکنجه کنند زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان، اینها کارهای کوچکی است؟ اینها کهاند؟ این [را] باید فکر کرد؟ اینها کهاند؟ این بچههای ما که نیستند، این جوانهای ما که نیستند اینها،اینها کهاند؟ از کجا دستور میگیرند؟ چرا این کسانی که مدّعیِ حقوق بشرند اینها را محکوم نکردند؟ چرا قضیهی شیراز را که یک انفجار بود محکوم نکردند؟ اینها طرفدار حقوق بشرند؟
🔺اینها را بشناسیم، اینها را بشناسید. البته ما یقهی اینها را رها نخواهیم کرد، نظام جمهوری اسلامی به حساب این جنایتکارها خواهد رسید حتماً. هرکس ثابت بشود که همکاری داشته با این جنایتها در این جنایتها دستی داشته مجازات خواهد شد انشاءاللّه بدون تردید. ۱۴۰۱/۰۸/۱۱