eitaa logo
صراط مستقیم
84 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.5هزار ویدیو
5 فایل
إن شاءالله اخبار وتحلیل های سیاسی،بصیرتی کانال برای شما ارزنده ومفید واقع و پشتوانه محتوایی برای شما در جهاد تبیین باشد با ما در ارتباط باشید @shohadaydibaj
مشاهده در ایتا
دانلود
6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شناسنامه نداشت، جایزه‌اش رو ندادن! 📌 در روزهای اخیر خبری مبنی بر "محرومیت یک پسربچه بلوچ از دریافت جایزه به خاطر نداشتن شناسنامه" در فضای مجازی وایرال شده است. در این ویدئو به بررسی این خبر می‌پردازیم.
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر رأی ندی به چی رای میدی !!!... والا من که رأی نمیدم ! تو رأی میدی! باور کن رأی نمیدم ! باور کن تو رأی میدی! من اصلا پای صندوق نمیرم که رأی بدم میدونم اما رای میدی چطوری😳🤔.....👆
14.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 اندکی بصیرت. 🔹اقتصاد ایران دست کیست؟ 🔹خدا لعنت کند آنخ مائو را که زالوهای اقتصادی خود را در تمامی گلوههای حساس کشور چید و رفت.
16.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امر به معروف کردم....بهم گفت با ماشین زیرت میکنم.....ولی آخرش ✌️حتما تا آخرش ببینید که چه قشنگ سرش میکنه..... در قرآن حکیم آمده در بیان حضرت لوط (علی نبینا و آله و علیه السلام) که فرمود : "انی لعملکم من القالین" من از کار و عمل شما بیزارم و با آن دشمن هستم (نه از خودشما) از شیوه های صحیح و موثر در امر به معروف و نهی از منکر، است ؛ آنهم خیرخواهانه و دلسوزانه و با محبت و با قول لین و با ملایمت. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥چرا هیچکس این شخص رونمی‌شناسه...؟؟!! 💥این کلیپ عالیه 💥حتما ببینید👌
🔻واکنش بازیکن اردن به جریمه AFC: فدای فلسطین! 🔺 کنفدراسیون فوتبال آسیا عبارتی که محمود المرضی (مسئله فلسطین، مسئله انسان‌های شریف است) روی زیر پیراهنش نوشته بود را سیاسی دانست و او را ۱۵۰۰ دلار جریمه کرد که این حکم باعث شد تا خود این بازیکن واکنش نشان دهد. 🔺 المرضی: این یک پیام بود و هدفم این بود که این پیام به مردم جهان برسد که خوشبختانه رسید. هر کسی می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. 🔺 اصلا از جریمه‌ای که شدم ناراحت نیستم و انتظار بیشتر از این را هم داشتم. در هر حالت شکر خداوند را به جای می‌آورم و به برادران فلسطینی‌ام می‌گویم این جریمه فدای سرشان. به خدا ما مقصر هستیم.
🇮🇷🇵🇸 ﷽ 📝 بمباران شدید موشکی پایگاه آمریکایی در الانبار در غرب عراق 🍃🌹🍃 🔻حمله به پایگاه اشغالی عین الاسد بزرگترین حمله موشکی از زمان آغاز طوفان‌الاقصی تا کنون بود. 🔹هم اکنون دود از پایگاه اشغالی عین الاسد بلند می شود. 🔸منابع عراقی: به علت سهمگین بودن حمله احتمال تلفات گسترده بین نیروهای ارتش تروریستی آمریکایی وجود دارد. 🔺دستکم ۲۰ راکت به عین الاسد اصابت کرده است. | .. پایگاه تحلیل سیاسی هاتف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 من غلط کردم و حسین درست بود! توبه امام جماعت مسجد الاقصی برای بیداری وجدانها 🔺خدا را شکر جنگ غزه و جنایت صهیونیست‌ها و بی غیرتی حکام عرب ؛ چشم مسلمانان را باز کرد خدا را شکر .. پایگاه تحلیل سیاسی هاتف
16.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بی ارزش ترین پول دنیا. .. پایگاه تحلیل سیاسی هاتف
🔴 انتخابات فراتر از گزینش افراد 🖌 دکترعبدالله گنجی 🔻معنای انتخابات در فرهنگ سیاسی ایرانیان به انتخاب زید و عمرو یا اصلاح‌طلب- اصولگرا یا عضو فلان قوم و طایفه تقلیل یافته است. این فهم تقلیل‌گرایانه از رأی را زمانی بهتر متوجه می‌شویم که در جمع رأی‌دهندگان حاضر شویم یا با آنان پرسش و پاسخی داشته باشیم. عمده سؤالات این است که «فکر می‌کنید کی رأی بیاورد»، «اصلاح‌طلبان در مجلس آینده حاکم‌اند یا اصولگرایان»، «به فلانی رأی دادیم کاری نکرد»، «باید کاری کنیم فلانی رأی بیاورد»، «من فقط به این دلیل شرکت می‌کنم که فلانی رأی نیاورد و برای این کار تلاش می‌کنم» و... 🔹این گزاره‌ها نشان می‌دهد نازل‌ترین معنای انتخابات در صدر معنادهی به انتخابات نشسته است. نه اینکه انتخاب نوع آدم‌ها مهم نباشد، اما معنای رأی- خصوصاً در جمهوری اسلامی ایران- بسیار موسع‌تر از انتخاب افراد است و اگر مردم در این تراز به انتخابات معنادهی کنند قطعاً انگیزه‌های مشارکت متنوع خواهد شد. دقیقاً به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: کسانی که بنده را قبول ندارید یا جمهوری اسلامی را قبول ندارید شما هم مشارکت کنید. 🔹آیا منظور رهبری حضور مردم برای رأی آوردن فلان کس است؟ حتماً خیر! رهبری امنیت ایران را گوشزد می‌کند، پس انتخابات معنایی والا دارد که در ایران والاتر هم جلوه می‌کند. 1⃣ اولین معنای آن امنیت‌آوری است. ما دشمنان قسم خورده و قدرتمندی داریم که میزان مشارکت مردم محل دوری و نزدیکی یا محل استقرار آنان را تنظیم می‌کند. قطعاً مشارکت کم دشمن را به جلو خواهد آورد و مشارکت بالا او را به عقب برمی‌گرداند. دشمنان جایگاه مردمی نظام را از راهپیمایی روز قدس یا ۲۲ بهمن استنتاج نمی‌کنند، بلکه سه عنصر میزان، کیفیت و جهت‌گیری رأی ملت ایران دریچه‌های منازعه را بسته و باز می‌کند. رهبر معظم انقلاب بعد از مشارکت ۲۹ میلیونی مردم در خرداد ۱۳۷۶ با صراحت اعلام کردند این رأی یک تهدید بزرگ را از کشور دور کرد و آن تهدید حد فاصل ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ اتفاق افتاده بود که مشارکت مردم حدود ۱۵ میلیون و رئیس‌جمهور منتخب (هاشمی) ده و نیم میلیون رأی آورد 2⃣ دومین معنای رأی اصرار بر استمرار نظام جمهوری اسلامی است. اینجا غرب نیست که مشارکت مردم صرفاً رأی به برنامه‌هایی نظیر بیمه بیکاری، سن بازنشستگی، نحوه مواجهه با مهاجرین خارجی، قانون کار، تعرفه واردات و صادرات و درمان باشد. اینجا رأی‌دهندگان به کسانی رأی می‌دهند که مورد تأیید نظام سیاسی هم هستند و این‌چنین معنای رأی و رفراندوم به نظام سیاسی هم هست. اگرچه عدم مشارکت بخشی از مردم (عدم استفاده از حق خویش) مانعی بر سر مشروعیت و قانونی بودن انتخابات نیست، اما معنایی که مشارکت بالا می‌دهد اصلاً در قانون انتخابات نیامده است و آن تولید سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی است 3⃣ سومین معنای انتخابات ایستادگی ملت ایران در مقابل ۱۸۰۰ تحریم دشمن است و نشان می‌دهند که به‌رغم اینکه چکمه دشمن روی گلوی ملت ایران است، اما همچنان نفس می‌کشیم و شما قدرت خفه کردن این ملت را ندارید. رأی نشان‌دهنده شکست پروژه شکاف ملت-حاکمیت است. رأی نشان می‌دهد هدف تحریم محقق نشده است و دشمن باید راه‌های دیگری را بپیماید 4⃣چهارمین معنای آن وحدت ملی است. انتخابات نوعی سازمان‌یافتگی اکثریت ملت در یک سو است. با هم بودن، هم‌جهت بودن و مثل هم اندیشیدن از معانی اصولی مشارکت ملی است. شعار «ما همه با هم هستیم» هیچ جا به اندازه انتخابات معنا نمی‌شود و کثرتی از ملت ایران را نشان می‌دهد که در عین وحدت است 5⃣معنای پنجم انتخابات ما «میثاق‌گرایی» است. آنان که امام می‌فرمود تا پایان راه با ما هستند مردان و زنان مشارکت‌جو هستند. انتخابات تجدید عهد با امام، حاج قاسم و همه شهدای گمنام و برجسته انقلاب اسلامی است که خون خود را به صندوق ریختند تا ما بر روی آن رأی بریزیم. عدول از مسیر پربهجت آنان یادآور تجربه تلخ اسلام و تشیع در قرن اول اسلام و همه تاریخ است. اصرار بر «راه ما راه امام است» در زیر فشار حداکثری دشمن، معنایی مقدس دارد که نباید با نظام‌های عرفی که از رأی صرفاً فایده‌گرایی و سودگرایی ماتریالیستی را مطالبه می‌کنند مقایسه شود. حاکمیت باید برای رفاه مردم هر آنچه می‌تواند بکند، اما عزت در فرهنگ سیاسی ایران در رتبه‌ای بالاتر از امور دنیوی است که البته خود انقلاب اسلامی مؤید این مدعاست. ناامید کردن دشمن خود یکی از پله‌های رفاه و توسعه کشور است. او باید بفهمد تحریم اهدافش را محقق نمی‌کند و این فهم با رأی مردم محقق و منتقل می‌شود
🟡 شبهه چرا اینقدر به کلمات انگلیسی گیر می‌دید در حالیکه اینقدر از کلمات عربی استفاده می‌کنید؟ 🟢 پاسخ حجت‌الاسلام دکتر 🔸اتفاقاً ما هم این سوال را از اونایی داریم که مرسی و اوکی و .... از دهنشون نمی افته، اما نوبت سلام که میشه یادشون می‌افته ایرانی‌ان و می‌گن درود!! 🔸 اما در پاسخ باید دانست کلماتی که در فارسی به کار می‌بریم اما به نظر عربی می‌رسد، چند دسته‌اند: 1⃣بعضی از آنها کلمات "فارسی شده" ای هستند که مفهوم آنها در زبان فارسی با آنچه در عربی مطرح می‌شود، به طور کلی متفاوت است؛ مانند، ملت، انقلاب، ازدواج، مراجعه (مثلاً مراجعه در عربی یعنی بازگشت اما وقتی میگید به پزشک مراجعه کردم، اصلا منظور بازگشت از پزشک نیست) و... 2⃣یک دسته دیگر از الفاظ در حقیقت مربوط به فرهنگ اسلامی است نه فرهنگ عربی. این دو تا با هم فرق دارند. مثلاً همین سلام یک فرهنگ اسلامی است و لذا عربهایی که مذهبی نیستند هنگام دیدار یکدیگر از کلمات دیگری مثل اهلا و سهلا استفاده میکنند. سلام یکی از اسامی خداوند است و طبق آیات قرآن، مومنان در بهشت با این لفظ به یکدیگر سلام و درود می‌فرستند. بنابراین استفاده از این کلمات منافاتی با فرهنگ ما ندارد، چون فرهنگ ما از دو بخشی ملیت و اعتقادی تشکیل شده در حالی که زبان انگلیسی هیچ جایگاهی در فرهنگ ما ندارند نه ملیت و نه دینمون 3⃣بله دسته سومی هستند که ممکن است همان معنای عربی در آن باشد و ربطی به دین و اعتقادات هم نداشته باشد. ما نیز در جایگزین کردن کلمات فارسی با آنها مشکلی نداریم اما چیزی که هست اینکه اصرار بر حذف آنها از زبان فارسی مساوی است با حذف بخش بزرگی از میراث، فرهنگ و ادبیات ملی ما. چون ادب فارسی مملو از این کلمات است. یعنی اگر شما بخواهید این گونه کلمات را از ادبیات فارسی حذف کنید، باید آثار بزرگی مانند اشعار حافظ، گلستان و بوستان سعدی ، مثنوی مولوی ، آثار خیام ، آثار صائب تبریزی و.... را از پهنه ادب فارسی حذف کنید! چون عدم استفاده از آن‌ها باعث می‌شود نسل های آینده به طور کلی با آن کلمات بیگانه شود و در نتیجه وقتی نسل های بعدی حافظ و سعدی می‌خوانند، گویی یک زبان خارجی و نامفهوم می‌خوانند! 🟡 نهایتاً اینکه باید بدانیم زبان و ادبیات یکی از شیوه‌های مهم تاثیر گذاری فرهنگی است. یعنی برای تغییر در ذائقه و نگرش فکری افراد، کافی است ادبیات آنها را تغییر دهید، کم‌کم و به تبع ادبیات جدید، فکر جدید ایجاد می‌شود، مرسی و اوکی و پرفکت و..... تنها الفاظ نیستند، حامل و نمادی از یک فرهنگ و نگرشی متفاوتند. این سه مطلب را هم در همین رابطه بخوانید👇 1⃣ https://eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/14425 2⃣ https://eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/15889 3⃣ https://eitaa.com/Shobhe_ShenaSi/15930
انتخابات لیلة القدر نظام است. .. پایگاه تحلیل سیاسی هاتف