eitaa logo
سِرِّثاری
1.7هزار دنبال‌کننده
632 عکس
445 ویدیو
6 فایل
• بنیاد سِرِّثاری • بازتاب اندیشه‌های " استاد احمد فرحانی " • مدیر مدرسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام 📕 سرّثاری در اینستاگرام: Instagram.com/serrethari 📘 سرّثاری در تلگرام: t.me/serrethari 🗄 کانال آرشیو: @serrethari_archive 💬 ادمین: @pasokhgo_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
35.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️ 📹 پیام انتخاباتی 🔸مدیر مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) 📌 حمایت از دکتر "" به عنوان و ادامه‌دهندهٔ راه •┈┈┈┈•✧؛❁؛✧•┈┈┈┈• 🔹 مکتب 🔹 (ع) 🆔 https://eitaa.com/joinchat/177668129C49b6aa1de4
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ ویژه ساعت شهادت حاج قاسم 🎥 توصیه شنیدنی شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به ملت ایران برای حضور میلیونی در انتخابات ➕ به همراه سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🗳 | پویش 💻 farsi.khamenei.ir/mosbate1
✔️ رئیس جمهور مظهر رسمی و کامل ملّت مسؤولان و زمامداران امور کشور، به تمام معنی کلمه، با مردم مرتبط و متّصلند. هم از لحاظ عاطفی با مردم یکی هستند؛ یعنی عواطف مردم، با مسؤولان نظام جمهوری اسلامی پیوند خورده است و به آنها محبّت میورزند، و هم از لحاظ فکری، مرتبط با مردمند؛ یعنی نماینده طرز فکر ملت ایرانند. البته در هر ملّتی ممکن است افکار شاذّی از لحاظ اعتقادی و دینی وجود داشته باشد که بر خلاف نظر اکثریت مردم باشد؛ لیکن آن چیزی که نمودار ملّت ایران است، در مسؤولان کشور تجلّی و ظهور پیدا کرده است. در واقع، مسؤولان کشور، مظهر رسمی و کامل تفکّر ملّت ایرانند. این، نکته بسیار مهمّی است. مردم در همه مراحل، با نظام سیاسی جمهوری اسلامی، احساس پیوستگی و جوش‌خوردگی میکنند. نظام سیاسی اسلام، قدرت خود را از این گرفته است. مقام معظم رهبری | ۱۳۷۶/۲/۶ بیانات در دیدار کارگزاران نظام ☝️@serrethari
بسم الله الرحمن الرحیم میزان رای ملت است .. با تبریک به جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان برای کسب اعتماد اکثریت مردم بعنوان رئیس جمهور همه مردم ایران، آرزوی توفیق و موفقیت درخدمت به مردم را دارم. امید است همانطور که خودشان را اهل نهج‌ البلاغه و پیرو حضرت امیر معرفی کردند، به فتوا و دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه ندادن ضد انقلاب در کابینه التزام داشته باشند. و اما .. اکنون که در دوگانه‌های رقیب سازی و رقیب هراسی، اصلاح طلب و اصول گرا، فرهنگ و اقتصاد به بن بست رسیده‌ایم، زمان کادر سازی با پیوست معرفتی توحیدی رسیده است تا بتوانیم خط اجتماع حقیقی و سیاست الهی را تحت زعامت ولی فقیه و ولایت رهبر معظم انقلاب پیش ببریم. احمد فرحانی | ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ☝️@serrethari
تحلیل انتخابات ۱۴۰۳ - serrethari.mp3
5.04M
🔻سوال مخاطب از استاد: در مورد انتخاب رئیس جمهور و انتخاب جامعه، قبلا استاد نسبت به دولت آقای روحانی فرموده بودند: ولی فقیه جامعه رو رشد داده و جامعه دیگر به گفتمان مذاکره و وعده‌ی توافق با غرب اعتماد نمی‌کند و از گفتمان روحانی عبور کردیم! حالا با توجه به وعده‌های انتخابات رئیس جمهور منتخب و انتخاب ایشان توسط جامعه آیا نظر استاد همچنان بر رشد جامعه است؟ 💠 پاسخ را بشنوید! 🎙 استاد احمد فرحانی 🔻گروه/کانال سِرِّثاری: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 🆔 @serrethari
سوال: در مورد انتخاب رئیس جمهور و انتخاب جامعه، قبلا استاد نسبت به دولت آقای روحانی فرموده بودند: ولی فقیه جامعه رو رشد داده و جامعه دیگر به گفتمان مذاکره و وعده‌ی توافق با غرب اعتماد نمی‌کند و از گفتمان روحانی عبور کردیم! حالا با توجه به وعده‌های انتخابات رئیس جمهور منتخب و انتخاب ایشان توسط جامعه آیا نظر استاد همچنان بر رشد جامعه است؟ ✥ جواب: در پاسخ چند نکته را عرض خواهم کرد: ○ نکته‌ی‌اول: قطعا جامعه تعالی و رشد داشته؛ جامعه گفتمان آقای روحانی رو دیگر نمی‌خواست! علامت آن هم این بود که آقای پزشکیان در مناظرات می‌گفتند: من دولت سوم خاتمی هستم، نه دولت سوم روحانی. حتی در ستاد خودشون هم آن بخشی از دولت روحانی رو آورد که هم‌نوا با خاتمی بودند! اگر قرار باشد نخبگانی صحبت کنیم، این‌رو متوجه باشیم که جامعه عبور کرد از بینش، گرایش، فعل و انفعالات آقای روحانی. ○ نکته‌ی دوم: جامعه بصورت مداری تحت زعامت وَلی همیشه در حال پیشرفت می‌باشد ولی بصورت منزلی هم پیشرفت دارد و هم پسرفت .. بنده معتقدم حتی در دولت شهید رئیسی، این شخص معنوی و کم نظیر هم اشتباهاتی داشتیم که منشأ آن تحمیل نخبگان کج فهم و متحجر بود! نخبگان باعث افزایش یا فرسایش، باعث تعالی یا ذلالت می‌شوند. به زعم بنده حتی اگر یک روزی به بدتر از دولت روحانی هم برگردیم بخاطر اشتباهیه که نخبگان ممکنه رقم بزنند. ○ نکته‌ی سوم: یک اتفاق نامتعارفی داشتیم که دُگماتیسم در بعضی از زمینه‌های فرهنگی بود که ما تحجر به خرج دادیم، مثلا در فیلترینگ! گفتمانی که آقای پزشکیان ارائه داد و اکثریت‌رو با خود همراه کرد، گفتمان مذاکره‌‌ی آقای روحانی نبود، گفتمان آقای پزشکیان گفتمان اصلاحاتی بود، یک بخشی حدود ۵ الی ۱۰ درصد از متُدِ تعاملی اصلاحات شامل مذاکره هم می‌شود امّا آقای پزشکیان به آن اصلاحات فرهنگی رأی آورد‌. ما از آنجایی ضربه خوردیم که واقعا ضربه پذیر بودیم یعنی خطای دُگماتیسم در امور فرهنگی توسط نخبگان، و جامعه هم همان را انتخاب کرد! احمد فرحانی | ۱۴۰۳/۰۴/۱۸ ☝️@serrethari
سِرِّثاری
🔻سوال مخاطب از استاد: در مورد انتخاب رئیس جمهور و انتخاب جامعه، قبلا استاد نسبت به دولت آقای روحان
استاد در اینجا نکته‌ای رو از تفسیر علامه طباطبایی و به نقل از مقام معظم رهبری بیان می‌کنند که: چگونه ممکن است طرف گناه نکرده ولی گناه از نفس خودشه!؟ بیان رهبری ..👇
توبه‌ی ما از کدام گناه است؟ گناهان دوجورند: یک گناهی است که فقط به خود انسان ضربه وارد میکند، یک گناهی است که صدور آن از انسان به دیگران ضربه میزند. ما یک حرکتی را انجام میدهیم، یک سخنی را میگوییم، یک راهی را میرویم، جامعه ضرر میکند، کشور ضرر میکند؛ این‌جور گناهان، گناهان مهمّی است، گناهان بزرگی است. مرحوم علّامه‌ی طباطبائی رضوان‌الله‌علیه در تفسیر این آیه‌ی شریفه‌ی سوره‌ی نساء که: «مآ اَصابَکَ مِن حَسَنَةٍ فَمِنَ اللهِ وَ مآ اَصابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَفسِکَ» یک بیانی دارند؛ میفرمایند که: جوامع بشری، جامعه‌ی کشور، یک جامعه‌ی خاصّ یک محدوده، یک هویّت مستقلّی دارد، یک هویّت وحدانی دارد غیر از هویّت افراد؛ یعنی جامعه‌ی یک کشور با یک نگاه مثل یک انسان واحد است؛ همچنان‌که در انسان واحد یک عضو ممکن است عملی انجام بدهد که بقیّه‌ی اعضا را درگیر کند، در جامعه هم همین‌جور است، یک عضو ممکن است کاری بکند که همه را درگیر بکند. حوادثی برای جامعه پیش می‌آید، عدّه‌ای بی‌گناهند در آن حادثه؛ چطور میشود گفت که «مآ اَصابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَفسِکَ»، ایشان میفرمایند: نه، همین درست است، همین جا هم «فَمِن نَفسِکَ» است، منتها نفْس یک موجود وسیعی به نام جامعه است که یک جزئی از او گناهی کرده. خب، اگر بنا باشد که از چنین گناهی ما پرهیز کنیم خیلی باید مراقب باشیم؛ احتیاج دارد به مراقبت، به دقّت ... واقعاً احساس مسئولیّت کنیم، هرجا هستیم. مقام معظم رهبری | ۱۳۹۵/۰۳/۲۵ بیانات در دیدار با مسئولان نظام ☝️@serrethari
سِرِّثاری
توبه‌ی ما از کدام گناه است؟ گناهان دوجورند: یک گناهی است که فقط به خود انسان ضربه وارد میکند، یک گ
این خطاب به ما مسئولین است، آحاد مردم مخاطب به این خطاب نیستند؛ ما مسئولین هستیم که میتوانیم کاری بکنیم که زیان آن به جامعه برسد؛ هم میتوانیم عکسش عمل کنیم، کاری کنیم که نفع آن به جامعه برسد. مقام معظم رهبری | ۱۳۹۵/۰۳/۲۵ بیانات در دیدار با مسئولان نظام ☝️@serrethari
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| مقام جمع الجمعی ✥ چگونه ممکن است که سیدالشهدا در اوج عرفان و فنا فی الله بگوید: یا غیاث المستغیثین؟ این پارادوکس است! 🔺استاد احمد فرحانی 🔻گروه/کانال سِرِّثاری: 🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f 🆔 @serrethari
مقام جمع الجمعی .. علت مقام جمع الجمعی، حضرت فاطمه زهرا است. حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها کوثر است و علت کثرت هستند «اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ» مقام جمع الجمعی یعنی وقتی که شما بتوانید یک هزار نفر، یک‌صد هزار نفر را با هم مُوحّد فی الله و فانی فی الله کنید، نه یک نفس و دو نفس. امام خمینی صد هزار نفر را یک دفعه فانی فی الله کرد و بعد گفت شهدا در قهقهه‌ی مستانه‌شان «عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ‌» هستند. مثلاً حضرت سیدالشهدا که در تفاسیر آن مضامین دعاهایی که در آخرین لحظات عمر شریفشان داشتند که اصلاً خیلی از علما در تحلیلش مانده‌اند و نمی‌دانند چه کار کنند، «اللّهُمَّ أَنْتَ مُتَعالِي المَكانِ عَظِيمُ الجَبَروتِ» در اوج مضامین «إلهِى رِضًى بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ یا غِیاثَ المُستَغیثینَ» یعنی اوج عرفان، بعد سیدالشهدا اینجا بیان داشته‌اند «یا غیاث المستغیثین»، که این اصلاً پارادوکس است. در آن اوج از کی دارد طلب کمک می‌کند!؟ ای فریادرس فریادرسان! بعد استاد ما می‌گفت این مقام جمع الجمعی سیدالشهدا است که در اوج وحدت غافل از زن و بچه نیست. یا مثلا در مورد مقام جمع الجمعی حضرت امیر است که در اوج عرفان توحیدی در صلاة، انگشتر هم می‌دهد، همه را یکسان دارد، واحد و کثیر و همه را با هم دارد! ببینید عرفا وقتی فانی می‌شوند دیگر بعد از فنا حال کسی را ندارند، اما یک‌بار می‌بینید طرف به بقای بعد از فنا می‌رسد، او دیگر مقام جمع الجمعی است، حضرت امام خمینی واقعاً قهرمان اسفار اربعه بود، در اوج عرفان که لحظه‌ای غفلت نبود به ظالمان و خرابکاران می‌تاخت. این جمع کردنش با عرفان یک مقدار سخت است! احمد فرحانی | شناخت شناسی ، ج ۳۰ ☝️@serrethari
دلیل محبت .. هر کس در هر جای عالم به هر چیزی محبت داشته باشد، دلیلش سیدالشهداست! من این را عقلی ثابت می‌کنم. برای همین است که معصوم می‌فرمایند: «إِنْ کُنْتَ بَاکِیاً لِشَیْ‏ءٍ فَابْکِ لِلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ع»؛ یعنی پات درد گرفت برای سیدالشهدا هم گریه کن! اصلاً تیمت باخت می‌خواهی گریه کنی برای سیدالشهدا هم گریه کن .. برای هر چیزی ناراحت شدی و می‌خواستی گریه کنی، برای سیدالشهدا هم گریه کن .. احمد فرحانی | شناخت شناسی ، ج ۲۸ ☝️@serrethari