6.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | هنر و معماری
✥ نتیجهی نظریهی سازگاری با طبیعتِ داروین در هنر و معماری! جهش از نظر داروین با سازگاری در محیط شروع میشود.
- میدانید این نظریه باعث تولد یک بحثی در هنر و معماری شده است به نام سازههای مسکونیِ open؟
اصلا میگویند سازههای مسکونیِ open برای سازگاری با محیط است.
+ ادامه ...
🖇 استاد احمد فرحانی
📖 #هنر | #معماری
📱گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
📱در اهمیت «فضای مجازی» از نگاه علامه
جوادی آملی:
- حضرت آیت الله جوادی آملی در اهمیت فضای مجازی اشاره دارند که:
اگر ملاکِ حقیقت، اثر داشتن در تکامل انسان و سلوک انسان باشد، این فضایی که اسمش را گذاشتهایم فضای مجازی، آنقدر در فرهنگ سازی و تمدن سازی و انسان سازی اثر دارد که چه بسا از حقیقت ما حقیقیتر باشد.
- ایشان در بخش دیگری از سخنان خود کاربرد لفظ «مجازی» برای رسانههای سایبری را نادرست بر میشمارند و اظهار دارند:
فضای مجازی حقیقتاً مجازی نیست! جایی که اندیشه مبادله میشود و میتواند تاثیر بپذیرد و اثر بگذارد، فضای حقیقت است.
بنابراین ما با فضای حقیقی رو به رو هستیم.
- ایشان بیان دارند:
چیزی که امروز به عنوان فضای مجازی معروف شده در اصل، حقیقت است. چرا که مجاز را میشود کنار زد، اما حقیقت را نمیتوان؛
بنابراین
فضای مجازی در اصل خودش حقیقت است، این سیم و تلویزیون که حقیقت نیست، بلکه آن چیزی که معرفت و شناخت باشد حقیقت است.
ـــ ـ ـ ـــ ـ
✔️ حسین علی زمانی
📖 تقریر نهایهالحکمه استاد احمد فرحانی
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
برترین عمل - serrethari .mp3
1.96M
🏴 پادکست | یا شافِعَ اُمَّتی
ـــ ـ ـ ـــ ـ
- کدوم عمل خیره که با #حضورقلب انجام میشه؟ توسل به اهل بیت و گریه بر اباعبدالله
امکان ریا در مورد سیدالشهدا نیست!
حتی عمر بن سعدی که داشت براش گریه میکرد!
- تو فکر میکنی ظالم و اشقی الاشقیاء جزء امّت پیامبر نیستند؟
سیدالشهدا حتی خیرش به اشقی الاشقیاء هم میرسه!
ـــ ـ ـ ـــ ـ
🖇 استاد احمد فرحانی
📱گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
سِرِّثاری
🏴 پادکست | یا شافِعَ اُمَّتی ـــ ـ ـ ـــ ـ - کدوم عمل خیره که با #حضورقلب انجام میشه؟ توسل به اهل
چون اعمال قبیحه و سیئه، شدید التأثیر در نفس است
- به واسطه آنکه نوعاً مطابق لذت و شهوت است و از روی حضور قلب و توجه نفس بهجا میآید -
در شرایع الهیه از آنها شدیداً جلوگیری شده و ترک جمیع افراد طبیعت را خواستهاند،
لکن
در اعمال حسنه و حسناتِ اذکار و اعمال، نوعاً به اتیان یک فرد یا چند فرد قانع نشده و تکرار آن را خواستهاند؛
چون
تأثیر آنها در روح خیلی بطىء و کم است، و چون مخالف شهوات و لذات نفسانی است، نوعاً از روی بی رغبتی و ادبار نفس بهجا آید و حضور قلب و اقبال روح در آنها نیست،
پس آثار آنها بسیار کم شود در روح و باطن، و ملکوت نفس از آنها خیلی کم متأثر شود.
ـــ ـ ـ ـــ ـ
📖 امام خمينی | جنود عقل و جهل ، ص ۴۰۶
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
4_6017343056796206574.mp3
9.2M
پرسش و پاسخ هفتگی/قسمت ۱۵
ـــ ـ ـ ـــ ـ
📌۵۹- میخواستم بدونم که علت اصلی فلسفه تحریم ازدواج با ۲ خواهر همزمان چیه؟
و اینکه بعضیا میگن شراب چرا حرام هست؟ اگر بخاطر مست بودنشه که من میخورم مست نمیشم.
⏱ 00:00
📌۶۰- ملکوت و بطون اشیاء ذی روح با غیر آن چطور ممکنه سنخیت یکسان داشته باشن؟
⏱ 04:07
📌۶۱- آیا نزدیکترین یاران امام زمان در بین کل یاران در تمام دورانها همون 313 نفر هستند؟ با در نظر گرفتن اوتاد و ابدال و همه یاران نزدیک به امام.
⏱ 05:52
📌۶۲- با توجه به اینکه نمیخوام بر مبنای ظن و گمان و افقهای معنایی ذهن خودم متن رو(شاخص در معاد، زن است) تفسیر کنم،
اگر ممکنه بفرمایید تعریف استاد از معاد مثالی و غیر مثالی چیه؟
اگر ممکن بود منابع فلسفی برای فهم معاد هم معرفی کنید.
⏱ 08:31
📌۶۳- با توجه به نظریهی کامل نشدن مرد بدون زن، حضرت عیسی و ادریس آیا بدون نکاح به کمال نرسیدند؟
⏱ 12:09
📌۶۴- تفاوت اخلاق عقلی و اخلاق نقلی چیست؟
⏱ 14:09
ـــ ـ ـ ـــ ـ
- تذکر:
لطفا برای شنیدن پاسخ هر سوال بعد از دانلود صوت کامل، روی زمان مندرج در کپشن کلیک کنید.
- توجه:
برای پرسش سوالات خود از استاد لطفا در ابر گروه سرثاری عضو شوید.
📱گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
هدایت شده از سِرِّثاری
25.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | حماسه ۹دی
✥ وقتی آقای خاتمی ۲۰ میلیون رأی آورد، یکی از مسئولین ازم خواست که انتخابات رو ابطال کنم!
- اساس مشکلشون با انتخاب مردم است!
+ ادامه ...
🖇 استاد احمد فرحانی
📖 #بصیرت | #۹دی
📱گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
- حالا دربارۀ #حرکت چه باید گفت؟ چگونه باید این پدیده را توضیح داد؟
- تفکیکی بین متحرّک و حرکت نباید صورت گیرد. در عالم وجود، تباینی نیست. بلکه متحرّک، همان حرکت میباشد.
در حقیقت، عالم مادّه چیزی نیست که حرکت میکند، بلکه عالم مادّه، خودِ حرکت است.
نهاد جهان چیزی نیست که صفتی به اسم حرکت را به خود بگیرد. بلکه نهاد جهان، به خودیِ خود درحالِ ناآرامی و تکاپو است. ذات جهان ثبات ندارد، بلکه در بیثباتی است.
جهان مادّی چیزی نیست که درحال «شدن» باشد، بلکه جهان هستی، خودِ شدن است!
اینطور نیست که شروع حرکت از "دانه" بوده و به "درخت" ختم میگردد. بلکه در عالم مادّه اساساً چیزی جز حرکت نیست،
لکن
ذهن ما همانطور که میتواند در یک حرکت و عملیات فکری، خط را تقسیم به بیشمار نقطه کند،
میتواند حرکت و تدریج و پیوستگی را نیز به نقطهها و گسستهایی به نام چیستی و ماهیت تقسیم کند.
ـــ ـ ـ ـــ ـ
📖 احسان توکلیان | تماشاگه هستی
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
ـــ ـ ـ ـــ ـ
📙 جهت تهیه کتاب تماشاگه هستی
| @sedhasanaminjavaheri |
سومین اقتصاد جمعی - serrethari .mp3
630.8K
💰 سیر تاریخی اقتصاد - ۵
ـــ ـ ـ ـــ ـ
#سومیناقتصادجمعی؛
• جایی بود که قرارداد ارزش و اعتبار شد؛ مالیت معنا پیدا کرد؛
برای اولین بار نقدینگی اختراع شد!
ـــ ـ ـ ـــ ـ
🖇 استاد احمد فرحانی
📱گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
- چرا انسان این همه به آب و آتش میزند؟
- در حقیقت به آب و آتش میزنیم که بفهمیم «لیس فی الدار غيره ديار»، «وما رميت إذ رميت ول كن الله رمی»،
پیامبر اکرم (ص) آنقدر تلاش میکرد تا مردم مُوحِّد شوند که در عالم امکان کم نظیر بود.
با وجود همه مصائب، در کوه از خدا میخواست که آنها را عذاب نکند و صبر کند.
او این حرفها را به چه کسی میگفت؟
در حقیقت به خودش میگفت که:
ای محمد (ص) صبر کن!
خودش مناجات میکرد و خودش جواب خودش را میداد: «لعلك باخع نفسك الا يكونوا مؤمنين».
- چرا میگوییم:
«من عرف نفسه فقد عرف ربه»؟
زیرا ما در عالَم فقط خدا و شأنش را داریم؛ در حقیقت در عالم «یکی» و «یکی شدن» را داریم،
از طرفی
تمام عالم در تکاپوست برای فهم «یک»؛ زیرا فهم «یک» یعنی رسیدن به «یک».
لا اله الا الله ...
- لذا
در انتها میفهمیم که جز سیدالشهدا و امیرالمومنین چیزی نداریم!
«ولاه أمرك ... لا فرق بينك و بينها إلا أنهم عبادک و خلقک»، «و اسمع دعائی إذا دعوتك و اسمع ندائی إذا ناديتك و أقبل على إذا ناجيتك فقد هربت إليك و وقفت بين يديك مستكينا لك متضرعاً الیک».
اینکه
«به سوی تو میدوم و بین دستانت میایستم» به چه معناست؟ این جملات ظاهرا تناقض دارد اما باطنشان وحدت است.
«الهی هب لى كمال الانقطاع إليك و أثر أبصار قلوبنا بضياء نظرها إليك حتى تخرق أبصار القلوب حجب النور فتصل إلى معدن العظمه وتصير أرواحنا معلقه بعز قدسک».
- آیا این مناجاتها غیر از این توضیحاتی است که دادیم؟
ـــ ـ ـ ـــ ـ
احمد فرحانی | شناخت شناسی ، ج ۲۴
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
17.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | چطور ممکنه؟
✥ به مناسبت حاج قاسم:
- چه عدهای ...
- چه عدهای ...
- چه عدهای ...
ـ ـ ـ ـ
+ ادامه ...
🖇 استاد احمد فرحانی
🥀 #قاسم_سلیمانی | #توسل
📱گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
جلوتر که رفتیم - serrethari .mp3
2.45M
🏴 پادکست | جلوتر که رفتیم
ـــ ـ ـ ـــ ـ
کپشن نمیزنم که از مطلب دور نشید!
این پادکسترو تا نشنوید نمیفهمید ..
ـــ ـ ـ ـــ ـ
🖇 استاد احمد فرحانی
📱گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
سِرِّثاری
🏴 پادکست | جلوتر که رفتیم ـــ ـ ـ ـــ ـ کپشن نمیزنم که از مطلب دور نشید! این پادکسترو تا نشنوید
- اگر دوست داشتید؛
حداقل برای ☝️ نفر ارسال کنید ..