9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | چای امام حسین
✥ مگه من چای غیر امام حسین رو هم میخوردم؟ من چای نخورده نبودم، میومدم چای #امامحسین رو بخورم!
🔺استاد احمد فرحانی
#داستان | #شفاعت
🔻گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
سخاوت وجودی سیدالشهدا - serrethari.mp3
1.61M
📻 پادکست | تواتر معنوی شفاعت
🔸 لَوْ كَانَ السَّخَاءُ رَجُلًا لَكَانَ الْحُسَيْنَ؛
- اینقدر سخاوت وجودی و اینقدر تعیّن ارحم الراحمین سیدالشهدا زیاد هست که تواتر معنوی وجود دارد نسبت به افرادی که مورد #شفاعت و توجه سیدالشهدا قرار گرفتند.
- البته این شفاعت بنابر مبنای علامه طباطبایی شفاعت تکوینی است نه تشریعی؛
یعنی اشک بر اباعبدالله شرایطی رو رقم میزند که در همین دنیا جبران میکنی ..
🔺«استاد احمد فرحانی»
🔻گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
کشتی نجات - serrethari.mp3
1.25M
📻 پادکست | کشتی نجات
🔸من پیش خودم #کشتینجات رو اینجوری میبینم:
اون کشتی بزرگ سر جاشه اما هرکی داره غرق میشه، یه کشتیهای کوچولو میفرستن براشون تا از جایی که دارن غرق میشن نجاتشون بدن!
یعنی حتی نیازی نیست به سمت کشتی حرکت کنی، اون میاد سراغت!
کشتی نجات یعنی هرجا داری غرق میشی فقط کافیه دستت رو بلند کنی.
🔺«استاد احمد فرحانی»
🔻گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
هدایت شده از آرشیو سِرِّثاری
اربعین ۱۴۴۶ - serrethari.mp3
13.68M
🔻تبیین:
«زین اب/زینت پدر (علی ع)؛ زینب»
- حضرت زینب کبری سـلاماللهعلیها
⏰ زمان: ۳۱:۵۵
📅 شام اربعین ۱۴۴۶
🎙استاد احمد فرحانی
🆔 @serrethari_archive
• شاگرد:
- استاد جسارتاً شما که فرمودید:
در هرجا به نقطههای توحیدی هم میشود نگاه کرد، الان ما در کربلا اگر امام حسین نبود یا اگر حضرت زینب نبود، نمیشد نقاط توحیدی را در بیاریم.
الان ما به کجای #تمدنغرب باید نگاه کنیم تا نقاط توحیدیشان را در بیاریم؟
• استاد:
- امکان ندارد اتفاق مثبت توحیدی در جایی رقم بخورد بدون دست اندرکاری ولیالله و حجت الله.
اما نکته این است که اصالت الماهیتی نشویم، محدودیتهای مکانی نباید باعث شود دید ما خراب شود.
یعنی مثلا شما فکر میکنید چون که سیدالشهدا در ارض کربلا بود توحیدی شد؛ بعد مثلاً چون که حضرت حجت(عج) در خاورمیانه است، در اروپا اتفاق توحیدی نمیافتد؟
ببینید حجت الله فی الأرض به اندازهای که امام ماست، #امامغربیهاهمهست ..
خلیفه خدا و سبب متصل بين ارض و سماء به یک اندازه همه مأموم ایشان هستند،
حالا خود آن مأمومین قبولش داشته باشند یا نداشته باشند، خودشان را شیعه یا مُحبّش بدانند یا ندانند.
دقت کنید چه عرض میکنم!
● احمد فرحانی | نهایه ۱۴۰۰ ، ج ۳۸
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
هدایت شده از سِرِّثاری
پاسخ سوالات دوستان توسط
استاد در گروه گذاشته شد ...
دوستان میتونند از طریق گروه سوالاتشون رو برای ما بفرستند:
🔺«استاد احمد فرحانی»
🔻گروه سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
۞ شبهه:
- اصل دله! دلت پاک باشه ..
- دل آدم باید پاک باشه، ظاهر مهم نیست!
۞ پاسخ حکمی:
- ظاهر به باطن نسبت مباین به مباین نیست، بلکه نسبت کمال و نقص و وحدت در کثرت و کثرت در وحدت است.
- اخلاق نفسانیه، ظهور حقایق و سرایر باطنیه روحیه است؛ چنانچه اعمال ظاهریه، ظهور ملکات و اخلاق نفسانیه است،
و از شدّت اتصال و وحدت مقامات نفسانیه، تمام احکام باطن به ظاهر و ظاهر به باطن سرایت کند.
- از این جهت، در شریعت مطهَّره به حفظ ظاهر و صورت خیلی اهمیت داده شده است، حتی در کیفیت نشستن و برخاستن و راه رفتن و گفتگو کردن دستوراتی داده شده؛
زیرا از تمام اعمال ظاهریه، در نفس و روح ودیعههایی گذاشته میشود که روح به واسطه آنها تغییرات کلی حاصل میکند.
- اگر انسان در راه رفتن شتاب زدگی کند در روح او نیز تولید شتاب زدگی شود؛ چنانچه روح شتاب زده نیز ظاهر را شتاب زده کند.
و همین طور انسان اگر در اعمال ظاهریه وقار و سکینه و طمأنینه را اعمال کند - گرچه با تکلّف و بهخودبندی - کم کم در باطن روح، این ملکه شریفه طمأنینه و تثبّت حاصل شود.
● امام خمینی | جنود عقل و جهل ، ص ۳۷۲
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
۞ اهل معرفت گویند: دعا بر سه گونه است:
- یکی، دعای از روی استعجال،
و آن دعای عامه است. اینان چون اسیر مقاصد نفسانیه هستند، در دعا نیز شتابزده هستند که مبادا مقاصد دنیاوی یا حیوانی از آنها فوت شود.
- دیگر، دعای از روی احتمال،
و این دعای ارباب حکمت است. اینان نیز پابند مقاصد خویشند و احتمال میدهند دعا در جریان امور قضایی دخالت داشته باشد و قضای حق تعالی مقیّد به دعا باشد؛ از این جهت دعا کنند.
- سوم، دعای از روی امتثال است،
و این دعای اصحاب معارف است. آنان از اسارت نفس بیرون آمدند و برای آمال نفسانیه و لذات خویشتن لَب به دعا نگشایند.
اینان دعا را برای امتثال امر خدا میکنند. چون دعا خلوت با حق و مخاطبه با محبوب مطلق است، قیام به آن کنند.
اولیاء خدا نظرشان به دعا انقطاع به حق تعالی است، و او و مذاکره و خلوت با او را وسیله خودپرستی و خودخواهی نمیکنند؛
بلکه هر چه بخواهند برای آن است که باب مراوده با دوست را مفتوح کنند.
ما اسیران نفس و شهوت، خدا را برای خرما میخواهیم، و دوست مطلق را فدای لذات نفسانیه میکنیم،
و این از بزرگترین خطاها است.
● امام خمينی | جنود عقل و جهل ، ص ۲۷۷
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
7.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ | شفاعت تکوینی
من هر غلطی میتونم بکنم، بعد برم اشک بر امام حسین علیهالسلام بریزم که پاک بشه، این قطعا بی عدالتیه!
✥ شهید مطهری/عدل الهی:
- اگر کسی گمان کند تحصیل خشنودی امام حسین سهل است، فقط گریه و سینه زدن؛
و زمانی که خشنودی امام حسین حاصل گردد او در دستگاه خدا نفوذ دارد، شفاعت میکند و کارها را درست میکند،
و گناهان هرچه باشد با یک فوت از بین میرود! اینچنین تصویری از شفاعت، باطل و نادرست است.
✥ امام خمینی ره/جنود عقل وجهل:
- شفاعت در آن عالم امری جزافی نیست و از روی تناسب بین شافع و مشفوع له است.
از این جهت کسانی که از نور توحید و ولایت بیبهرهاند، ممکن نیست به نور شفاعت نائل شوند،
و اهل معاصی نیز اگر کدورت معاصی، آنها را زیاد فرا گرفته باشد، ممکن است پس از مدّتهای مدیدی به شفاعت نائل شوند.
🔺لطفا نشر بدید ..
#شفاعت | #امام_حسین
🔻گروه/کانال سِرِّثاری:
🌐 https://eitaa.com/joinchat/2551972113C49630cd22f
🆔 @serrethari
• نوع نادرست شفاعت؛
که به دلایل عقلی و نقلی مردود شناخته شده است این است که:
گناهکار بتواند وسیلهای برانگیزد و به توسط آن از نفوذ حکم الهی جلوگیری کند، درست همان طوری که در پارتی بازیهای اجتماعات منحطّ بشری تحقق دارد.
- بسیاری از عوام مردم،
شفاعت انبیاء و ائمه علیهم السلام را چنین میپندارند؛ میپندارند که پیغمبر اکرم و امیر المؤمنین و حضرت زهرا و ائمه اطهار خصوصا امام حسین متنفّذهایی هستند که در دستگاه خدا اعمال نفوذ میکنند، اراده خدا را تغییر میدهند و قانون را نقض میکنند.
- اگر کسی گمان کند که:
تحصیل رضا و خشنودی خدای متعال راهی دارد و تحصیل رضا و خشنودی فرضاً امام حسین راهی دیگر دارد و هر یک از این دو، جداگانه ممکن است سعادت انسان را تأمین کند،
دچار ضلالت بزرگی شده است.
- در این پندار غلط چنین گفته میشود که:
خدا با چیزهایی راضی میشود و امام حسین با چیزهایی دیگر؛ خدا با انجام دادن واجبات و ترک گناهان راضی میگردد ولی امام حسین با این کارها کاری ندارد،
رضای او در این است که مثلا برای فرزند جوانش علی اکبر گریه و یا لااقل تباکی کنیم؛ حساب امام حسین از حساب خدا جداست.
- به دنبال این، نتیجه گرفته میشود که:
تحصیل رضای خدا دشوار است، زیرا باید کارهای زیادی را انجام داد تا او راضی گردد ولی تحصیل خشنودی امام حسین سهل است، فقط گریه و سینه زدن؛
و زمانی که خشنودی امام حسین حاصل گردد او در دستگاه خدا نفوذ دارد، شفاعت میکند و کارها را درست میکند،
حساب نماز و روزه و حج و جهاد و انفاق فی سبیل الله که انجام ندادهایم همه تصفیه میشود و گناهان هرچه باشد با یک فوت از بین میرود!
- اینچنین تصویری از شفاعت؛
نه تنها باطل و نادرست است بلکه شرک در ربوبیت است و به ساحت پاک امام حسین که بزرگترین افتخارش «عبودیت» و بندگی خداست نیز اهانت است.
● شهید مطهری | عدل الهی ، ص ۲۲۵
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی
سِرِّثاری
• نوع نادرست شفاعت؛ که به دلایل عقلی و نقلی مردود شناخته شده است این است که: گناهکار بتواند وسیله
• اکنون ببینیم شفاعت صحیح کدام است؟
- شفاعت صحیح که تأیید کننده قانون و حافظ نظام است و آیات و روایات زیادی از طریق شیعه و سنی وجود آن را اثبات میکند بر دو گونه است:
۱. شفاعت «رهبری» یا شفاعت «عمل»
۲. شفاعت «مغفرت» یا شفاعت «فضل»
• توضیح شفاعت «رهبری» یا «عمل»:
- گفتیم که اعمال و کردارهایی که انسان در دنیا مرتکب میگردد، در جهان دیگر تجسّم و تمثّل پیدا میکنند و حقیقت عینی آنها جلوهگر میشود.
- اکنون میافزاییم که در آخرت نه تنها اعمال، تجسم پیدا میکنند بلکه «روابط» نیز مجسم میگردد؛
روابط معنویای که در این جهان بین مردم برقرار است در آن جهان صورت عینی و ملکوتی پیدا میکنند.
- زمانی که یک انسان سبب هدایت انسانی دیگر میشود رابطه رهبری و پیروی در میان آنان در رستاخیز به صورت عینی در میآید،
- و در همین حساب است که حتی علما از کسانی که مورد تعلیم و هدایت ایشان قرار گرفتهاند #شفاعت میکنند.
- یک سلسله مرتبط و پر انشعابی بوجود میآید که گروههای کوچک به بزرگتر میپیوندند و در رأس سلسله، #حضرترسولاکرم پیشاپیش
همه میشتابد.
- علت اینکه در روایات داریم که:
#امامحسین علیهالسلام از خلق کثیری شفاعت میکند این است که در این جهان، مکتب امام حسین علیهالسلام بیش از هر مکتبی موجب احیاء دین و هدایت مردم شده است.
● شهید مطهری | عدل الهی ، ص ۲۲۵
🏴 @serrethari | فلسفه خون خواهی