eitaa logo
ایثارگران بدانند
3.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
635 ویدیو
14 فایل
هدف کانال، آگاهي بخشي ،تحليل و بررسی تخصصی قوانین ومقررات،پيگيري مطالبات قانوني ايثارگران ودفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
انعقاد تفاهم‌نامه برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران از امضای تفاهم‌نامه‌ای با مؤسسات علمی آموزشی برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان شاهد و ایثارگر خبر داد. محمدعلی فقیه در این رابطه گفت: در راستای خدمت‌رسانی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان شاهد و ایثارگر، اداره کل آموزش بنیاد اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با ۲ موسسه علمی آموزشی «قلم چی» و «علوی» کرده است. وی افزود: در این تفاهم‌نامه‌ها تمام دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر شامل فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، جانبازان و آزادگان، از کلاس دوم ابتدایی تا پایان دبیرستان می‌توانند با تخفیف ویژه از خدمات این مؤسسات آموزشی از جمله شرکت در آزمون‌های آزمایشی، کلاس تقویتی، کلاس آمادگی تیزهوشان و کلاس آمادگی برای کنکور و خرید کتاب‌های کمک‌آموزشی برخوردار شوند. مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: تعدادی از دانش آموزان ممتاز و معدل بالای طرح شاهد شامل فرزندان شهدا، جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و آزادگان نیز به‌صورت رایگان از خدمات این طرح برخوردار خواهند شد و در سال گذشته ۳۵۰۰ نفر از مشمولین از بورسیه این مؤسسات بهره‌مند شدند. فقیه در پایان گفت: منسوبین شاهد و ایثارگر شامل خواهر و برادر شهدا، آزادگان، جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، نوادگان شهدا، فرزندان جانبازان ۲۴ درصد و پایین‌تر نیز از تخفیف در خدمات این مؤسسات برخوردار خواهند شد. گفتنی است ایثارگران متقاضی استفاده از این امکان می‌توانند با ارائه کارت ایثارگری یا معرفی‌نامه معتبر از بنیاد شهید و امور ایثارگران به این موسسات از تخفیفات در نظر گرفته شده استفاده کنند. شایان ذکر است در سال گذشته در مجموع بالغ بر ۱۸ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر از خدمات این مؤسسات بهره‌مند شده‌اند. https://t.me/setad1395
شیوه نامه محاسبه سوابق حضور در جبهه کارکنان دستگاه های دولتی شاغل در مناطق و شهرهای جنگی (بخشنامه شماره 11192/1/م مورخ 4/4/1397 سازمان بسیج مستضعفین) در اجرای دستورالعمل شماره 64/85/1/2216 تاریخ 10/11/1395 ستاد کل نیروهای مسلح، موضوع «تبصره (1) ردیف (ت) گروه چهارم بند (9) از خطوط راهنمای سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان» به منظور محاسبه سوابق حضور در جبهه آن دسته از کارکنان دستگاه های دولتی که در راستای اجرای وظایف محوله در مناطق و شهرهای جنگی مستقر و مشغول به خدمت بوده اند، موارد زیر برای سهولت و تسریع در ارائه خدمات، به حضور اعلام می گردد. الف- مستندات اجرا: 1- سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان مصوب 14/4/1394 هیأت محترم وزیران. 2- دستورالعمل نحوه اجرای تبصره (1) ردیف (ث) گروه چهارم بند (9) از خطوط راهنمای سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان 3- دستورالعمل «طرح امام حسن مجتبی (ع) به شماره 55/2223/10ن/335 ق.م.ح.خ «ص» تاریخ 2/12/1388 ب- تعاریف و اختصارات: 1- سند: سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان مصوب 14/4/1394 هیأت محترم وزیران 2- دستگاه: کلیه دستگاه ها و سازمان های دولتی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری 3- مناطق جنگی: شهرها و مناطق جنگی که بر اساس دستورالعمل طرح امام حسن مجتبی (ع) (موضوع بند 3 این دستورالعمل) از تاریخ 31/6/1359 تا 27/5/1367 به عنوان مناطق جنگی شناخته شده است. د- فرآیند تشکیل پرونده و تأیید سوابق 1- کلیه دستگاه های مستقر در شهرها و مناطق جنگی نسبت به شناسایی و فراخوان افراد و تکمیل برگه درخواست اقدام نمایند (پیوست شماره 1) نکته: شهرها و مناطق جنگی موضوع دستورالعمل طرح امام حسن (ع) در قالب لوح فشرده در اختیار نمایندگان محترم دستگاه ها قرار گرفته است. 2- جمع آوری کلیه سوابق اعم از احکام کارگزینی و حقوقی سالانه، گواهی و مکاتبات مربوط به بازه زمانی دوران جنگ تحمیلی (صادره در دهه 60)، ابلاغ و یا هر گونه سند مثبت حضور فرد در شهرها و مناطق جنگی که در طول دوران دفاع مقدس صادر شده است. نکته: برای کارکنان آموزشی وزارت آموزش و پرورش علاوه بر احکام کارگزینی و حقوقی، الصاق ابلاغ مدارس موجود در پرونده فرد و نیز برگه های شماره 501 و 502 (خلاصه سوابق کارکنان) الزامی است. 3- الحاق تصویر مدارک شناسایی (کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه کارمند) به پرونده 4- جمع آوری و الصاق کپی برابر با اصل کلیه تغییرات خدمتی فرد از قبیل: احکام به کارگیری، تبدیل عضویت، انتصاب، ارتقاء، ترفیع، انتقال، مأموریت، آماده به خدمت و لغو آن، مرخصی بدون حقوق و... در پرونده. نکته: در صورت وجود خدشه احتمالی و یا ابهام در مدارک و سوابق قید شده در بند 3، اصل سوابق ارسال شود. 5- لحاظ تاریخ تخلیه شهرهای جنگ زده توسط دستگاه ها و استقرار در شهرها و مناطق امن و نیز قید تاریخ برگشت و استقرار مجدد آن دستگاه در همان شهر جنگ زده (پس از بازگشت دوباره آرامش به شهر) 6- ثبت دقیق محل استقرار موقتی دستگاه (پس از تخلیه شهر جنگ زده و استقرار در مناطق امن تر) برابر اطلاعات و سوابق موجود در ادارات شهرهای محل خدمت فرد و یا اطلاعات موجود در اداره کل استان ها. 7- تکمیل کاربرگ خلاصه پرونده و احتساب سوابق خدمتی کارکنان مربوط (قسمت الف) در پایین ترین سطح سازمانی دستگاه (محل خدمت فرد) 8- بررسی سوابق در استان و تأیید سوابق با ذکر موارد اصلاحی احتمالی 9- بررسی اولیه در وزارت متبوع توسط نماینده دستگاه و تأیید سوابق با ذکر موارد اصلاحی احتمالی 10- طرح و بررسی سوابق کارکنان در کمیته موضوع بند «پ» ماده 4 دستورالعمل نحوه اجرای بند 9 از خطوط راهنمای سند راهبردی؛ مرکب از مسئولین اداری و نیروی انسانی، حراست، ایثارگران و بسیج دستگاه و در صورت احراز اولیه، مدت حضور کارکنان مورد نظر را محاسبه و به همراه اطلاعات، سوابق و اسناد مورد نیاز و مرتبط به سازمان بسیج مستضعفین ارسال گردد. 11- تأیید و ارسال سوابق با امضای بالاترین مقام اجرایی در امور نیروی انسانی دستگاه جهت بررسی و طرح در کمیسیون ماده 5 دستورالعمل به این سازمان
ترتیب چینش مدارک: 1- نامه و مکاتبه دستگاه 2- رأی کمیسیون موضوع ماده 4 دستورالعمل نحوه اجرای بند (9) از خطوط راهنمای سند راهبردی 3- کاربرگ احتساب خدمت کارکنان دستگاه های دولتی در شهرها و مناطق جنگی (پیوست شماره 2) 4- سوابق خدمتی اعلامی در بندهای بالا به ترتیب تاریخ 5- اسناد شناسایی فردی ملاحظات: 1- تشخیص مدت حضور در مناطق جنگی و صدور گواهی به عهده کمیسیون ماده 5 در این سازمان می باشد. 2- در حال حاضر مدت حضور در جبهه موضوع این دستورالعمل، صرفاً مطابق با رویه صدور گواهی برای کارکنان وظیفه نیروهای مسلح (موظفی) محاسبه و ملاک عمل برای کسر خدمت و معافیت فرزندان رزمندگان موصوف بوده و ارایه سایر خدمات پیش بینی شده منوط به ابلاغ (تسهیلات مد نظر در سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان ) از سوی شورای هماهنگی سند مذکور می باشد. 3- عوان پست سازمانی و محل خدمت قید شده در احکام کارکنان دستگاه های دولتی در شهرهای جنگی تخلیه شده ملاک عمل نمی باشد و می بایست منطقه یا شهر محل استقرار دستگاه لحاظ شود. 4- سوابق خدمتی (اولیه) در دستگاه های دولتی قبل از تاریخ استخدام فرد که مدت آن مورد پذیرش دستگاه به عنوان سنوات قابل قبول پذیرفته شده در کمیسیون ماده 5 سازمان بسیج مستضعفین قابل طرح می باشد (مثال: فردی قبل از استخدام رسمی با عضویت پیمانی در شهرهای یا مناطق جنگی خدمت نموده و مدت سنوات آن مورد پذیرش دستگاه قرار گرفته باشد، سوابق وی قابل بررسی و رسیدگی می باشد.) 5- با توجه به تراکم و ازدحام پرونده در وزارتخانه ها و همچنین مرکز اجرائیات معاونت سرمایه انسانی این سازمان، اولویت رسیدگی در کمیسیون ماده (5) دستورالعمل نحوه اجرای تبصره (1) ردیف (ت) گروه چهارم بند (9) از خطوط راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان، با پرونده هایی است که فرد دارای فرزند مشمول و یا در حال خدمت سربازی باشد. لذا تعیین اولویت ها توسط دستگاه ها الزامی است. 6- دستگاه ها و سازمان ها ترتیبی اتخاذ نمایند که حداکثر تا تاریخ 20/11/1397 تمامی پرونده های کارکنان موصوف را در کمیسیون موضوع ماده (4) مورد رسیدگی قرار داده و با رعایت مفاد این شیوه نامه به معاونت سرمایه انسانی این سازمان ارسال نمایند. نکته: پذیرش پرونده از تاریخ فوق به بعد امکان پذیر نبوده و ممنوع است. 7- نماینده وزارت خانه یا سازمان می بایست پرونده ها را با رعایت مفاد این شیوه نامه تحویل مرکز اجراییات معاونت سرمایه انسانی این سازمان نموده و ضمن اخذ اطلاعات مورد نیاز برای صدور کسر خدمت یا معافیت فرزند یا فرزندان فرد ذینفع ، در تاریخ مقرر در مرکز اجراییات متمرکز معاونت سرمایه انسانی این سازامن ارایه و ضمن اخذ نامه کسر خدمت یا معافیت، آن را به نحو مقتضی در کمترین زمان ممکن تحویل ذینفع نماید و از ارجاع افراد به این معاونت خودداری شود. 8- در صورت اعتراض به رأی کمیسیون موضوع ماده (5) دستورالعمل مذکور، افراد ذینفع مجازند ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ رأی، اعتراض کتبی خود را از طریق دستگاه متبوع خود به معاون سرمایه انسانی سازمان بسیج مستضفعین ارائه نماید. نکته: معاونت سرمایه انسانی سازمان بسیج مستضعفین موظف است ظرف مدت 30 روز پس از وصول اعتراض فرد، موضوع را در کمیسیون تجدیدنظر مطرح و نتیجه را به دستگاه متبوع فرد اعلام نماید. سرتیب پاسدار غلامرضا نوشادی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین https://t.me/setad1395
ارسال تصویر کارت شناسایی جدید ایثارگران (بخشنامه شماره 292316 مورخ 10/06/1397 سازمان اداری و استخدامی کشور) ارسال تصویر کارت شناسایی جدید ایثارگران (بخشنامه شماره 292316 مورخ 10/06/1397 سازمان اداری و استخدامی کشور) بخشنامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری پیرو بخشنامه شماره 1808247 مورخ 28/12/1396 این سازمان، در اجرایمصوبه شماره 84242/1901 مورخ 21/5/1385 شورای عالی اداری و به منظور ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از مکاتبات غیرضرور، به پیوست تصویر کارت شناسایی جدید ایثارگران ارسال می‌گردد. شایسته است ضمن ابلاغ مراتب به موسسات، واحدهای تابعه و وابسته و به منظور تسهیل در ارایه خدمات به ایثارگران، کارت شناسایی مذکور به عنوان مدرک معتبر، ملاک عمل قرار گیرد. جمشید انصاری- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور https://t.me/setad1395
در خصوص بهره مندی رزمندگان از امتیاز ارتقاء به یک مقطع تحصیلی بالاتر در اجرای حکم جزء (6) بند (ث) ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه (بخشنامه شماره 56925/34133 مورخ 3/5/1397 معاونت حقوقی رییس جمهور) بخشنامه به تمامی دستگاه های اجرایی (وزارتخانه ها، مؤسسات و سازمان های دولتی و شرکت های دولتی) با عنایت به کثرت استعلامات دستگاه های اجرایی در خصوص جزء (6) بند (ث) ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه راجع به بهره مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر برای رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس، ضمن ایفاد تصویر نامه شماره 1445721 مورخ 19/7/1396 سازمان اداری و استخدامی کشور دایر بر ضرورت تدوین لایحه استفساریه توسط آن سازمان جهت سیر مراحل تصویب در مجلس شورای اسلامی به منظور رفع ابهام از حکم جزء یاد شده، مقتضی است در جهت پرهیز از تعدد رویه اجرایی در دستگاه های اجرایی مشمول قانون، تا تعیین تکلیف حقوقی موضوع، نظر سازمان یاد شده ملاک عمل قرار گیرد. لعیا جنیدی- معاون حقوقی رییس جمهور https://t.me/setad1395
استفساریه جزء (1) بند «ث» ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران سؤال 1: با توجه به مشمولین مذکور در صد بند «ث» ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 21/12/1395 آیا بهره مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر موضوع جزء (6) این بند شامل کلیه رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه و غیرداوطلبانه در دفاع مقدس نیز می گردد؟ پاسخ: بلی. کلیه رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه و غیرداوطلبانه در دفاع مقدس مشمول جزء (6) بند (ث) ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه می باشند. سؤال 2: آیا منظور از حقوق و مزایای اجتماعی مذکور در جزء (6) بند (ث) ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه مواردی از قبیل داوطلبی نمایندگی مجلس، عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا و استخدام در دستگاه های اجرایی است؟ پاسخ: بلی. منظور از حقوق و مزایای اجتماعی مذکور در جزء (6) بند (ث) ماده (88) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه مواردی از قبیل نمایندگی مجلس، عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا و استخدام در دستگاه های اجرایی است. كانال ايثارگران : انتظار مي رود با عنايت به شرايط سني رزمندگان كه بخشي از آنان بازنشسته شده و يا در حال بازنشستگي هستند ، نمايندگان مجلس در بررسي و تصويب اين استفساريه سريعتر اقدام كنند . نمايندگان توجه كنند كه بعد از بازنشستگي رزمندگان اين قانون فايده اي براي آنان نخواهد داشت . https://t.me/setad1395
شيطنت كميسيون ماده 16 اميدواريم برخي اقدامات كميسيون ماده 16 سهوي باشد و تعمدي در كار دبيرخانه آن وجود نداشته باشد. برخي از شاكيان اين كميسيون اظهار مي دارند يك برگ راي صادره كميسيون كه بايد براي آنان ارسال و يا به طريقي به آنان تحويل شود تا در صورت اعتراض بتوانند پيگيري كنند به دست آنان نمي رسد و بعد از پيگيريهاي حضوري به آن دسترسي پيدا مي كنند. اين مطلب مي تواند در رسيدگي به اعتراض آنان از جهت مهلتي كه براي اعتراض دارند موثر باشد. ادامه اين روند بايد توسط شاكيان بطور مستمر رصد شود تا اگر تعمدي باشد راههاي برخور قانوني با آن و متخلفان به اطلاع برسد . https://t.me/setad1395
ماده 7قانون ديوان عدالت اداري : دیوان می‌تواند به تعداد مورد نیاز کارشناسانی از رشته‌های مختلف که حداقل دارای ده سال سابقه کار اداری و مدرک کارشناسی یا بالاتر باشند، به عنوان مشاور دیوان داشته باشد. در صورت نیاز هر یک از شعب به مشاوره و کارشناسی، به درخواست شعبه یا به تشخیص رئیس دیوان، کارشناس مشاور توسط رئیس دیوان به شعبه معرفی می‌شود. در این صورت کارشناس پس از بررسی موضوع، نتیجه را به‌طور مکتوب به شعبه ارائه می‌کند تا در پرونده درج شود. قاضی شعبه با ملاحظه نظر وی مبادرت به صدور رأی می‌نماید. تبصره- حقوق و مزایای مشاورینی که در اجرای ماده (9) قانون دیوان عدالت اداری مصوب 25/9/1385 منصوب شده‌اند مطابق مقررات زمان انتصاب محاسبه و پرداخت می‌شود. كانال ايثارگران : متن فوق ماده 7 قانون ديوان عدالت اداري است كه به اين ديوان اجازه مي دهد تا از كارشناسان متخصص به منظور كمك به صدور آراي صحيح و منطبق با قانون استفاده كند. شوراي عالي انجمنهاي ايثارگران در ابتداي فعاليت در جلسه اي كه با رئيس ديوان عدالت اداري حضرت حجت الاسلام بهرامي داشت زمينه اين همكاري فراهم شد تا تعدادي كارشناس حقوقي آشنا به قوانين ايثارگران به ديوان معرفي شوند تا پرونده هاي شكايت ايثارگران سريعتر و منطبق با قانون رسيدگي و حقي كه اين قشر گرامي دارند به خوبي ادا شود لكن مشخص نشد چه دستهاي پنهاني باعث شدند اين اقدام كه مي توانست گام موثري در جهت احقاق حقوق ايثارگران باشد ، با موانع متعدد اجرايي نشود. https://t.me/setad1395
عاون اجتماعی پلیس همدان گفت: نحوه کسر خدمت برای فرزندان ایثارگران اعلام شد. به گزارش فردای همدان، حسین بشری در رابطه با کسر خدمت برای فرزندان ایثارگران اطهار داشت: بر اساس بند ۸ ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور کسر خدمت سربازی به ازای هر ماه حضور در جبهه و یا درصد جانبازی مورد تایید بنیاد شهید و همچنین هر ماه اسارت، ۱۲ (دوازده) روز کسر خدمت به فرزندان ایثار گران که مشغول سپری کردن خدمت مقدس سربازی هستند تعلق می گیرد . بشری افزود : این افراد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت وظیفه عمومی ناجا به آدرسwww.vazifeh.police.ir مراجعه و این سایت آماده ارائه خدمات به صورت غیر حضوری است ضمن اینکه شهروندان عزیز میتوانند در این سایت با قوانین و مقرات وظیفه عمومی آشنا و پیگیر حقوق قانونی خود باشند . https://t.me/setad1395
شهبازی‌نیا اعلام کرد: تعداد سهمیه آزاد و ایثارگران به تفکیک اعلام می‌شود /احتمال اضافه شدن مهلت پاسخ‌گویی به سؤالات آزمون وکالت امسال حداقل ۲۰درصد بیش‌تر از سال قبل کارآموز وکالت جذب خواهد شد پایگاه خبری اختبار- رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از احتمال اضافه شدن مدت زمان پاسخگویی به سؤالات آزمون وکالت امسال خبر داد. به گزارش اختبار به نقل از ایلنا، مرتضی شهبازی‌نیا در رابطه با آزمون وکالت سال ۹۷ با بیان اینکه آگهی ثبت نام در اواخر شهریور منتشر می‌شود و ثبت نام دهه اول مهرماه است؛ با اشاره به سهمیه‌بندی‌ها گفت: نسبت سهمیه آزاد و ایثارگران را قانون تعیین می‌کند و برای تعیین سهمیه ایثارگران طبق قانونی که مصوب مجلس است، یعنی بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه عمل می‌شود و شرایط مانند سال گذشته است. لیکن برای رفع هرگونه ابهام، امسال تعداد سهمیه آزاد و ایثارگران به تفکیک اعلام می‌شود. https://t.me/setad1395
هدف چيست ؟ ايام محرم نماد عزاداري و سياهپوش شدن ايران اسلامي است به احترام سيدالشهدا حضرت امام حسين ع . آيا اين تقارن اين موارد با محرم اشاعه اباحه گري و حرمت شكني آن هم به دست نهادهاي حكومتي نيست ؟
ايثارگران بدانند: اخيرا در فضاي مجازي خبري آمده است مبني هجوم مديران بازنشسته به بنياد شهيد براي كسب 50 درصد جانبازي يا افزايش درصد خود ، البته بخش عمده اين خبر را بايد به حساب جو حاكم بر فضاهاي مجازي دانست كه هميشه به دنبال جنجال خبري و شايعه سازي هستند . اما از اين نكته نبايد غافل شد كه كميسون پزشكي بنياد همواره محل توصيه براي درصد سازي بوده است و نمونه هاي آن در گذشته وجود داشته است تا جايي كه در گزارش دفتر مطالعات راهبردي بنياد به رياست وقت بنياد آمدده است كه تعدادي از جانبازان 70 درصد داراي درصد واقعي نيستند و به طرق مختلف اين درصدها را كسب كرده اند و منابع زيادي از بنياد خلاف واقع به آنان تخصيص پيدا مي كند . در دوران تحقيق و تفحص از بنياد پرونده احراز و كميسيون پزشكي كاركنان بنياد و به ويژه مديران درخواست شد كه به دليل حجم كار كارشناسان و شيطنت برخي از متوليان امر واگذاري پرونده ها به تاخير افتاد تا زمان رسيدگي هيات به پايان رسيد. در گذشته نمونه هايي از اين دخل و تصرف به ويژه براي مسئولين در درصدشان وجود داشت و دارد كه اين فضاي بدبيني در فضاي مجازي را دامن مي زند. دستگاههاي نظارتي بايد مراقب اين اتفاق ناخوشايند باشند و همواره پرونده جانبازي مديران و به خصوص بازنشستگان آنان را به دقت بررسي كنند تا اقدامي كه محدود انجام مي شده است به يك رسوايي نيانجامد . https://t.me/setad1395
دیوان عدالت اداری، کمیسیون ماده 16 و ایثارگران - 3 از مشکلات دیگری که در کمیسیون ماده16 وجود دارد و ایثارگران با آن مواجه هستند و اغلب در آرایی که به رد شکایت ایثارگر منجر می‌شود نمایان است، تاخیر در ابلاغ اینگونه آراست. نمونه‌هایی که توسط ایثارگران ارسال شده، حاکی‌است که جلسه رسیدگی مدت‌ها قبل تشکیل و رأی صادر شده است لکن ابلاغ رأی بعد از چندماه صورت می‌گیرد، آن هم زمانی که شخص ایثارگر پیگیر رأی خود می‌شود. دلیلی که این اقدام را توجیه کند وجود ندارد لکن احتمال دارد چون برخی آرای صادره منفی توسط این کمیسیون فاقد وجاهت قانونی‌است که به آن اشاره خواهد شد و ایثارگر قطعا آن را از مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد، تا زمانی که ایثارگر آن را پیگیری نکند از ابلاغ آن خودداری می‌شود. کلیه مقدماتی که تا به‌حال به بحث و بررسی گذاشته است، زمینه‌ای بود برای بحث مهم تعارض آرای کمیسیون ماده16 و دیوان عدالت اداری که به‌شدت موجبات سرگردانی ایثارگران را فراهم کرده است. بی‌اعتنایی کمیسیون ماده16 به آرای دیوان عدالت اداری از یک‌سو و از سویی دیگر عدم برخورد قانونی دیوان عدالت اداری با کمیسیون ماده 16 موجبات نارضایتی شدید ایثارگران را فراهم کرده است. تاخیر چندساله در رسیدگی به شکایات ایثارگران که حاصل عدم رفتار قانونی در تعامل بین این دو نهاد قضایی و شبه‌قضایی بوده، ترویج نوعی بی‌عدالتی درباره ایثارگران است. برابر بند2 ماده10 قانون دیوان عدالت اداری رسیدگی به اعتراضات و شکایت از آرا و تصمیمات کمیسیون‌ها منحصرا از حیث نقض قوانین و مقررات و مخالفت با آنها از صلاحیت‌ها و حدود اختیارات دیوان عدالت اداری است. برابر ماده63 قانون دیوان عدالت اداری، هرگاه شعبه رسیدگی‌کننده به رأی کمیسیون ماده16، اشتباه یا نقصی را ملاحظه کند که به اساس رأی لطمه وارد نکند، آن را اصلاح و رأی را ابرام می‌کند و چنانچه رأی، واجد ایراد شکلی یا ماهوی موثر باشد، شعبه مکلف است با ذکر همه موارد و تعیین آنها، پرونده را به کمیسیون اعاده کند. کمیسیون ماده16 موظف است مطابق دستور شعبه دیوان نسبت به رفع نقص یا ایرادهای اعلامی اقدام و سپس مبادرت به اتخاذ تصمیم یا صدور رأی کند. در صورتی که از تصمیم متخذه و یا رأی صادره مجددا شکایت شود، به همان شعبه رسیدگی‌کننده ارجاع می‌شود. شعبه مذکور چنانچه تصمیم یا رأی را مغایر قانون و مقررات تشخیص دهد، مستند به قانون و مقررات مربوط، آن را نقض و پس از اخذ نظر مشاورین موضوع ماده7 قانون دیوان عدالت اداری، مبادرت به صدور رأی ماهوی می‌کند. شعبه دیوان علاوه بر نظر مشاورین، عنداللزوم می‌تواند از نظر کارشناسان و متخصصان هر رشته، از میان کارشناسان رسمی دادگستری یا دستگاه‌های مربوط استفاده کند. در ماده63 قانون دیوان عدالت اداری نکته ظریفی وجود دارد که به دلیل سوءبرداشت می‌تواند سبب انحراف از مسیر رسیدگی توسط کمیسیون ماده16 باشد. https://t.me/setad1395
بهترین راهکار رهایی ایثارگران از مظلومیت سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارتقای بنیاد شهید به وزارتخانه را بهترین راهکار رهایی از مظلومیت، برای جامعه ایثارگران دانست. سید حسین نقوی حسینی با بیان وضعیت کشور در شرایط فعلی، از سوء مدیریت و بی توجهی برنامه ریزان کلان کشور به معیشت و مطالبات ایثارگران انتقاد کرد و متذکر شد: خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در شرایط فعلی انصافا مظلوم واقع شده اند. رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از یک طرف در جامعه و مراودات عمومی وقتی درباره ایثارگران حرفی زده شود برخی نق می زنند و می گویند همه چیز برای خانواده شهدا و ایثارگران و همه سهمیه ها و امکانات مال آنها است. اما وقتی وارد جامعه ایثارگری می شویم و به خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان سر می زنیم می بینیم واقعا در بدترین شرایط زندگی قرار دارند و از دولتمردان گله مند هستند که چرا از طرف مسئولان به ما رسیدگی و توجه نمی شود و ما رها و فراموش شده ایم. نقوی حسینی با اشاره به ملاقات های خود با جامعه ایثارگران یادآور شد: واقعیت هم همین است؛ من وقتی که بر حسب وظیفه به این عزیزان سر می زنم و پیش خانواده های ایثارگران می روم، می بینم انصافا در یک مظلومیت خاصی هستند که هم چوب را می خورند و هم پباز را. توصیه من این است که در شرایط کنونی به خانواده های شهدا و ایثارگران رسیدگی و توجه جدی شود. https://t.me/setad1395
اجازه هجوم مدیران بازنشسته به بنیاد شهید را نخواهیم داد رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با تأکید بر اینکه مجلس با رصد عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران اجازه هجوم مدیران بازنشسته به این نهاد را نخواهد داد از معرفی افراد متخلف در زمینه دست‌کاری میزان جانبازی افراد به مراجع قضایی خبر داد. حسن نوروزی با اشاره به ابلاغ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از سوی رئیس مجلس به رئیس جمهور به منظور اجرا، عنوان کرد: فشار به مسئولان بنیاد شهید برای افزایش درصد جانبازی از سوی مدیران بازنشسته به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و مجلس با این پدیده به شدت برخورد می‌کند. احتمال کیلد خوردن تحقیق و تفحص از بنیاد شهید نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی افزود: قطعا در صورت صحت این موارد، مجلس طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را کلید می‌زند تا با بررسی پرونده مدیران بازنشسته و معرفی این افراد به مراجع قضایی جلوی این نوع از دور زدن قانون گرفته شود. ضرورت اطلاع رسانی بنیاد شهید در خصوص روند بررسی درصد جانبازی جانبازان وی یادآور شد: البته بنیاد شهید نیز برای تعیین درصد جانبازی کمیسیون پزشکی تشکیل می‌دهد که حدود 15 پزشک هر پرونده را مورد بررسی قرار میدهند؛ بنابراین احتمال اینکه درصد جانبازی مدیران بازنشسته و حتی مدیران صاحب نفوذ بخواهد به راحتی تغییر کند، ممکن نیست. سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اضافه کرد: همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید در زمینه چگونگی بررسی درصد جانبازی افراد اطلاع رسانی کند که حساسیت‌های افکار عمومی در این زمینه برطرف شود. مجلس اجازه دور زدن قانون را نخواهد داد نوروزی تأکید کرد: افرادی که بخواهند خارج از این روال پرونده‌ خود را پیش ببرند، مجلس در جهت اجرای صحیح قانون مصوب خود از ابعاد نظارتی خود استفاده خواهد کرد و اجازه دور زدن قانون را به نخواهد داد. رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس توصیه کرد که بهتر است افراد به جای دور زدن قانون مصوب مجلس به این قانون تمکین کنند چراکه مجلس به صورت جدی تخلفات در این زمینه را رصد و به مردم و مقامات قضایی گزارش خواهد داد. به گزارش خانه ملت، در تبصره یکم قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان قید شده است که جانبازان بالای پنجاه درصد( ۵۰٪)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی می‌باشند./ https://t.me/setad1395
دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور قانون اصلاح قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را برای اجرا ابلاغ کرد. به گزارش خانه ملت، متن قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان به شرح ذیل است: ماده واحده - تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۱۳۹5/2/20 به شرح ذیل اصلاح می شود: تبصره ۱- به کارگیری بازنشستگان، در سمتهای مذکور در بندهای (الف)، (ب) و(ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸6/7/8 مجاز است. همچنین به کارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است. به کار گیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد(۱٪) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز می باشد. جانبازان بالای پنجاه درصد( ۵۰٪)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی می‌باشند. قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ ششم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۹۷/6/21 به تأیید شورای نگهبان رسید./ https://t.me/setad1395
خودروی متفاوت حمل پیکر "شهدای گمنام
افزایش درصد جانبازی طبق مستندات پزشکی صورت می گیرد مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای افزایش درصد جانبازی سفارش از هیچ فرد یا مسئولی را نمی پذیریم و پزشکان بر اساس مستندات پزشکی درصد جانبازی را اعلام می کنند. غلامرضا طائبی روز یکشنبه در نشست خبری درباره شایعاتی مبنی بر اینکه برخی مدیران بازنشسته که جانباز هستند برای اینکه مشمول طرح عدم اشتغال افراد بازنشسته نشوند، دنبال افزایش درصد جانبازی هستند، اظهار داشت: از زمانی که قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به تصویب رسیده است هیچ پرونده جدیدی برای افزایش درصد جانبازی به ما ارجاع داده نشده و هیچ فردی از مدیران فعلی درخواستی در این خصوص ارائه نداده است. وی خاطرنشان کرد: برای اینکه فردی به عنوان جانباز بعد از بازنشستگی بتواند در دستگاهی مشغول به کار باشد، باید حتما درصد جانبازی بالای 5٠ درصد، آزاده با بیش از سه سال یا جزو فرزندان شهدا باشد. وی با بیان اینکه برای درصد جانبازی بالای 5٠ درصد نیز باید شورای عالی پزشکی با حضور تعدادی از پزشکان مجرب تصمیم گیری کند، اظهار داشت: پرونده افراد متقاضی در این شورا بررسی می شود که پس از تایید نهایی، شورا نیز مهر تایید برای درصد بالای 5٠ درصد را خواهد زد. https://t.me/setad1395
قاضی زاده هاشمی: برخی در پی دریافت سهمیه جانبازی هستند تا قانون را دور بزنند/شهردار تهران باید برود در قانون آمده است که نه همه جانبازان، بلکه تنها جانبازان بالای 50 درصد از شمول آن خارج هستند. امیدوارم بنیاد شهید هم راه‌های فرار قانونی افراد را ببندد. ضمن اینکه در قانون قبلی، ایثارگران، رزمندگان و جانبازان 25 درصد هم استثنا شده بودند، اما ما در اصلاح قانون همه این استثناها را حذف کردیم. شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و در این قانون هم بر نهادهای عمومی غیردولتی تصریح شده است. ضمن اینکه یک پاسخ فنی و حقوقی هم به این مسأله وجود دارد. می‌گویند که درباره انتخاب شهرداران، قانون خاص داریم. این موضوع زمانی صادق است که در قانون خاص، اعاده بازنشستگان قید شده باشد. مثلاً در قانون شهرداری‌ها یا قوانین خاص یا بانک مرکزی و وزارت خارجه، درباره بازگشت به کار بازنشسته‌ها قید قانونی وجود داشته باشد، این درحالی است که در قوانین دیگر ما، درباره بازگشت بازنشسته‌ها، تبصره و ماده‌ای نیست. در نتیجه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان قانون خاص است و بر قوانین دیگر حاکم می‌شود. در افواه مطرح شده که برخی به دنبال دریافت سهمیه‌های جانبازی هستند تا از شمول قانون خارج شوند. درباره این موضوعات من هم شنیده‌ام، اما این مسأله به جایگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران مربوط می‌شود. ضمن اینکه در قانون آمده است که نه همه جانبازان، بلکه تنها جانبازان بالای 50 درصد از شمول آن خارج هستند. امیدوارم بنیاد شهید هم راه‌های فرار قانونی افراد را ببندد. ضمن اینکه در قانون قبلی، ایثارگران، رزمندگان و جانبازان 25 درصد هم استثنا شده بودند، اما ما در اصلاح قانون همه این استثناها را حذف کردیم. اینکه می‌گویید شنیده‌ام ممکن است برخی دنبال دریافت جانبازی باشند، چقدر جدی است؟ در حد شنیده‌هاست. اما در بنیاد جانبازان و ایثارگران، کمیسیون‌های تخصصی پزشکی وجود دارد که طبعاً آنان نیز براساس عوامل واقعی و جدی اعلام نظر می‌کنند. با وجود این امیدوارم به قصد فرار از قانون درصد جانبازی ندهند، زیرا درغیر این صورت، قطعاً خود بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد جانبازان مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرند و در مرحله بعد، چه بسا قانون را بار دیگر اصلاح کنیم، به این معنی که اگر دیدیم قصد فرار از قانون وجود دارد، استثنای جانبازی را هم از قانون حذف کنیم. کما اینکه در سال 95 که این قانون وجود داشت، برخی‌ها به قصد فرار از شمول این قانون کارهایی کردند که در نهایت این موارد هم اصلاح شد. یعنی برخی جانبازی گرفتند؟ نه جانبازی یا ایثارگری، بلکه خیلی‌ها توانستند از دولت «همترازی» بگیرند. به همین دلیل در قانون جدید مسأله همترازان را حذف کردیم و امروز دیگر استثنایی به نام همترازان نداریم. به همین دلیل است که ما شهرداران را هم شامل این قانون می‌دانیم.
گفته می‌شود این امکان وجود دارد که برخی بازنشسته‌ها، به جای ترک خدمت، به خصولتی‌ها کوچ کنند و باز ما شاهد تداوم مدیریتی آنان اما در جای دیگری باشیم. سازمان‌ها یا بنگاه‌هایی که در مجمع عمومی آن یک دستگاه اجرایی حضور داشته باشد، یا سازمانی که به هر نحوی با دولت ارتباط داشته باشد، ولو کمک بگیر دولت باشد، مشمول این قانون می‌شود. به عنوان مثال، شاید یک مجموعه متعلق به بخش خصوصی است، اما سالانه از دولت کمک می‌گیرد، این مجموعه هم شامل می‌شود زیرا در قانون تصریح شده است «سازمان‌هایی که به نحوی از انحا از بودجه عمومی کشور استفاده کند.» بنابراین شهردار تهران شامل این قانون تلقی می‌شود؟ صد درصد شامل می‌شود، زیرا شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و در این قانون هم بر نهادهای عمومی غیردولتی تصریح شده است. ضمن اینکه یک پاسخ فنی و حقوقی هم به این مسأله وجود دارد. می‌گویند که درباره انتخاب شهرداران، قانون خاص داریم. این موضوع زمانی صادق است که در قانون خاص، اعاده بازنشستگان قید شده باشد. مثلاً در قانون شهرداری‌ها یا قوانین خاص یا بانک مرکزی و وزارت خارجه، درباره بازگشت به کار بازنشسته‌ها قید قانونی وجود داشته باشد، این درحالی است که در قوانین دیگر ما، درباره بازگشت بازنشسته‌ها، تبصره و ماده‌ای نیست. در نتیجه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان قانون خاص است و بر قوانین دیگر حاکم می‌شود. بنابراین استفساریه برای ادامه کار شهردار تهران اعتبار نخواهد داشت؟ خیر، قانون به قدری شفافیت دارد که جایی برای استفساریه باقی نمی‌ماند. رئیس سازمان صدا و سیما چطور؟ رئیس این سازمان منصوب رهبری است و منصوبان رهبری مستثنا شده‌اند. البته در نهادهایی مانند صدا و سیما، تنها رئیس این سازمان که منصوب رهبری استنثا شده است، نه بدنه یا سایر رده‌های مدیریتی. درباره شورای عالی امنیت ملی هم، فقط افراد منصوب رهبری استثنا شده‌اند، نه کارکنان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، درباره اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به این صورت است و اعضای دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مستثنا نشده‌اند. برخی می‌گویند چرا نمایندگان خود را استثنا کردند. در قانون آمده نماینده مجلس تا زمانی که نماینده است یا وزرا تنها در طول خدمت، مستثنا هستند. اگر نماینده‌ای دور بعد نتوانست رأی بیاورد، اگر بازنشسته باشد، نمی‌تواند سفیر یا استاندار شود. یا اگر وزیری بازنشسته بود و از وزارت کنار رفت، نمی‌تواند استاندار شود یا سمت دیگری بگیرد. بنابراین، سابقه نمایندگی یا وزارت، باعث استثنا شدن افراد نمی‌شود تا در آینده بتوانند جایی مشغول شوند. برای همین برخی می‌گفتند اگر این قانون تصویب شود، نمایندگان بعد از پایان نمایندگی باید خانه‌نشین شوند و نمی‌توانند معاون وزیر یا استاندار شوند، اما نمایندگان با علم به این باز به این قانون رأی دادند. ارزیابی شما از تعداد مدیران شامل این قانون چیست؟ ارزیابی اولیه ما هزار و 500 تا هزار و 700 مدیر بود، اما رفته رفته دریافتیم حجم مشمولان این قانون بسیار فراتر می‌رود. در یکی از دستگاه‌ها بیش از 2 هزار و 700 نیروی بازنشسته داریم. نمی‌خواهیم وارد بازی اعداد شویم، اما حجم فوق‌العاده بالا خواهد بود. https://t.me/setad1395
سردار کمالی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد: کسری خدمت ۲ تا ۱۹ ماهه برای مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر/مراجعه روزانه ۲۵۰۰ نفر برای دریافت کسری خدمت فرزندان ایثارگران رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جزییات کسری خدمت مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر گفت: هر یک از این مشمولان می‌توانند، بین ۲ تا ۱۹ ماه کسری خدمت دریافت کنند، محدودیتی هم برای انتخاب پروژه وجود ندارد، اما موضوعی که انتخاب می‌کنند باید متناسب با رشته و تخصص‌شان باشد. سردار موسی کمالی (رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات کسری خدمت مشمولان دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر گفت: پروژه کسری خدمت تا اوایل سال جاری به صورت متمرکز در ستاد کل و بنیاد علمی نخبگان انجام می‌شد و مراجعه افراد برای این منظور مشکلاتی را ایجاد کرده بود. وی با بیان اینکه در سال جاری برای استفاده بهتر از خدمت این افراد پروژه کسری خدمت این دسته از مشمولان از حالت متمرکز خارج شد، گفت: در حال حاضر مسئولیت کار به ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع محول شد و ستاد کل نیز امور اجرایی پروژه‌هایی در خصوص روش‌های عالی دفاع ملی را قبول و اجرا می‌کند. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به افراد واجد شرایط تصریح کرد: افراد واجد شرایط شامل کسانی است که یا دانشجوی کارشناسی ارشد هستند یا فارغ‌التحصیل شده‌اند، این افراد در طول یک سالی که قبل از اعزام به خدمت فرصت دارند باید برای دریافت این نوع از کسری خدمت اقدام کنند، چراکه پروژه تحقیقاتی در حین خدمت ارائه نمی‌شود. سردار کمالی ادامه داد: این افراد می‌توانند به یکی از مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح مانند جهاد خودکفایی ارتش، دانشگاه امام حسین(ع) سپاه، مراکز تحقیقاتی وزارت دفاع و ... مراجعه و پروژه‌های تحقیقاتی خود را انتخاب کرده و مسیر اجرا و دریافت کسری خدمت هم از سوی هریک از نیروهای مسلح انجام خواهد شد. روشهای دریافت پروژه نیز در همه نیروهای مسلح نزدیک بهم است، اما مسئولیت تشکیل کمیسیون و بررسی پرونده‌ها در هر یک از نیروهای مسلح به طور مستقل انجام می‌شود. وی به مدت زمان کسری خدمت فارغ‌التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر اشاره کرد و گفت: هر یک از این مشمولان می‌توانند؛ بین ۲ تا ۱۹ ماه کسری خدمت دریافت کنند. محدودیتی هم برای انتخاب پروژه وجود ندارد، اما موضوعی که انتخاب می‌کنند، باید متناسب با رشته و تخصص‌شان باشد. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره کسری خدمت فرزندان ایثارگران که چندی قبل اعلام شده بود، گفت: کسری خدمت فرزندان ایثارگران شامل افرادی می‌شود که در حال حاضر شاغل هستند و اعزام به خدمت شده‌اند. به یگان‌ها نیز دستور داده شده که رسیدگی به پرونده افرادی که تقاضای کسری خدمت می‌کنند و در اواخر خدمت هستند را در اولویت قرار دهند. سردار کمالی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۲ هزار الی ۲۵۰۰ مراجعه کننده برای دریافت کسری خدمت فرزندان ایثارگران وجود دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته به دلیل اینکه طرح کسری خدمت فرزندان ایثارگران نبود این افراد به خدمت اعزام شده‌اند و از همین‌رو با یک حجم سنگین از پرونده‌ها روبرو هستیم، اما در آینده قطعا هر کسی در زمان اعزام مراجعه کند، همان موقع هم به پرونده‌اش رسیدگی می‌شود و تعداد کاهش پیدا می‌کند. وی ادامه داد: کسری خدمت فرزندان ایثارگران شامل بیش از ۹۸ درصد از افرادی که مراجعه کرده‌اند، می‌شود اما ممکن است در خصوص زمان ایثارگری تفاوت‌هایی وجود داشته باشد به طور مثال فرد مدعی شود که ۲۰ ماه ایثارگری داشته، اما پس از بررسی مشخص شود؛ ۱۵ ماه سابقه ایثارگری داشته است. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه طرح کسری خدمت ایثارگران شامل فرزندان ۵ گروه ایثاگر می‌شود، تصریح کرد: این طرح شامل فرزندان همه ایثارگران بسیج، کارکنان رسمی نیروهای مسلح، سربازان، کارکنان دولت می‌شود که در زمان جنگ در مناطق جنگی حضور داشتند و عشایر که در آن زمان در جبهه همکاری داشتند. https://t.me/setad1395
یک نماینده مجلس مدعی شد شکایت به خاطر افزایش درصد جانبازی تاج! یک عضو هیات رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رئیس فدراسیون فوتبال درباره درصد جانبازی‌اش گفت که در این باره به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت خواهد کرد. به گزارش خبرورزشی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به ادعا‌هایی مبنی بر تلاش برخی جانبازان بازنشسته برای افزایش درصد جانبازی جهت مستثنی شدن از قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: قطعا تمام کسانی که درصد جانبازی‌شان بعد از تایید این قانون افزایش پیدا کند شبهه برانگیز است و در خوشبینانه‌ترین حالت رانت ویژه‌ای است که بنیاد شهید به آن‌ها داده است. وی اضافه کرد: فرایند بررسی و تعیین درصد جانبازی در بنیاد شهید زیر دو سال انجام نمی‌شود و اگر کسی در این مدت کوتاه این فرایند را طی کند قطعا جای سوال دارد. نماینده مردم رشت در مجلس درباره اظهارات اخیر رئیس فدراسیون فوتبال هم گفت: من درمورد افزایش درصد احتمالی جانبازی آقای تاج به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت خواهم کرد و در مابقی موارد هم مجلس قطعا از جایگاه نظارتی خود این مساله را رصد می‌کند. جعفرزاده یادآور شد: من از بنیاد شهید تقاضا دارم برای رعایت عدالت، حقانیت ایثارگران و جلوگیری از بی عدالتی به شکلی اقدام کند که کسی از این فرصت سوءاستفاده نکند و بخواهد قانون را دور بزند؛ اگر هم در بین مسئولین کسانی هستند که از کارافتادگی یا جراحتی به خاطر حضور در جبهه داشتند و تاکنون برای معامله با خدا آن را مطرح نکردند حیف است که حالا هم اقدام به این کار کنند. وی در پایان گفت: کسانی که جانبازی بالای ۵۰ درصد دارند در بنیاد شهید پرونده دارند و وضعیت آن‌ها مشخص است و کد ایثارگری‌شان هم ثبت شده است، اما اگر تغییری اتفاق افتد حتما باید تغییرات ارائه شود چراکه اگر خدایی نکرده کسانی با این روش بخواهند اقدام به دور زدن قانون بکنند فلسفه مستثنی شدن جانبازات بالای ۵۰ درصد در این قانون از بین خواهد رفت. https://t.me/setad1395
ابلاغ تصویر کارت‌های شناسایی جدید ایثارگران به سازمان‌ها و ادارات مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ابلاغ تصویر کارت‌های شناسایی جدید ایثارگران به سازمان‌ها و ادارات، از فاقد اعتبار بودن کارت‌های قدیمی ایثارگران برای انجام امور اداری خبر داد. حجت‌الله فرهادی با اشاره به بخشنامه جدید سازمان اداری و استخدامی کشور برای معرفی کارت‌های شناسایی جدید ایثارگران گفت: طبق این بخشنامه که با امضای معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور برای دستگاه‌ها ارسال شده است، تصاویر کارت‌های جدید شناسایی خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به عنوان مدرک معتبر معرفی شده است. وی ادامه داد: بر همین اساس از این پس کارت‌های شناسایی قدیمی ایثارگران فاقد اعتبار خواهد بود و ایثارگران معزز برای احراز ایثارگری خود در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی نیازمند ارائه کارت‌های جدید خواهند بود. مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تاکنون حدود 320 هزار ایثارگر تقاضای دریافت کارت‌های ایثارگری جدید را در «سامانه خدمات الکترونیک ایثار» ثبت و کارت‌های جدید را دریافت کرده‌اند، افزود: توصیه ما به آن دسته از ایثارگران عزیزی که تاکنون در این راستا اقدامی انجام نداده‌اند این است که هرچه سریع‌تر مراحل ثبت‌نام خود را در این سامانه ثبت کنند تا در اسرع وقت کارت‌های جدید را دریافت کنند. https://t.me/setad1395