فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ یک هفته گذشت...
▪️و من هنوز باور نکردهام. نبودنت را؛ ندیدنت را؛ رفتنت را
▪️گویا همه این روزها؛ و این خبرها یک خواب است. یک کابوس است. گویا منتظر بودم دستی به شانهام بخورد. یا مشتی آب به صورتم بپاشند.
▪️و بگویند: بیدار شو! همه آنچه دیدی و شنیدی فقط خواب بود. سید هنوز زنده است. مثل چند روز پیش که آمده بود قم.
▪️ولی افسوس که سید ابراهیم رفته. قدرش را ندانستیم و رفت. حالا باید با چراغ گرد شهر بگردیم تا ببینیم باز هم یک نفر مثل او پیدا میکنیم؟
▪️خدایا خودت سید شهید ما و همراهانش را با سیدالشهداء (ع) محشور کن و بهترین تقدیرها را برای ملت و امت ما رقم بزن.
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
☑️ این چند روز دست و دلمان به کار نمیرفت. به خبر و کانال نمیرفت.
اما چارهای نیست. باید توکل به خدا کرد. و علی الله فلیتوکل المومنون.
یاد سید شهید و همه شهدای انقلاب اسلامی همیشه در دل ما جاریست. انشاءالله.
🔴 زوزه گرگها
🔺 وقتی پیامهای بالا را میخوانید احتمالا تعجب میکنید که این گرگهای انساننما کجا بزرگ شدهاند و زیر دست چه کفتارهایی پرورش یافتهاند.
🔺 اما با خواندن پیام پایین معما حل میشود. زیر دست چنین معلمینی باید هم چنان نسلی پرورش یابد. ولو اینکه علل دیگری هم قطعا دخیل و موثر هستند.
🔺 خدا میداند که در برخی ادوار گذشته چقدر از این اراذل به ساختار تعلیم و تربیت کشور نفوذ کردهاند. دستگاههای ذیربط برای پاکسازی نظام آموزشی کشور از چنین افرادی وظیفه سنگینی دارند.
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مراقب فرزندان خود باشید. همیشه دشمنان در کمیناند!
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
✍ ولتاژ چیه؟
📌 اینا یادداشت یک دانش آموز کلاس اول در یک مدرسه مسجدمحور هستش. در کلاس مهارتی برق. (مقایسه کنید با دانش آموز کلاس اول در یک مدرسه معمولی)
📌 در این ادبستان قرار گذاشتن ...تمرین و تجربه داشته باشند ...
📌 تعلیم و تربیت صحیح همینه که بچه از کودکی علم و مهارت و تمرین و تجربه رو توامان داشته باشه و برای کار و زندگی واقعی آماده بشه.
✅ مدرسه مسجدمحور آل طه قم
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
📛 وضعیت وحشتناک آموزش و پرورش
حجتالاسلام دکتر احمد رهدار عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع):
❗️حدود چهل الگوی آموزش و پرورش در دهه اخیر در کشور به وجود آمده است. بنابر بررسی انجام شده و با وجود اشکالات آن، تمام این چهل الگو از الگوی آموزش و پروش بهتر است.
❗️وضعیت آموزش و پرورش امروزه بسیار وحشتناک است و تماما ذیل نظام سرمایهداری قرار گرفته است.
💢 دومین اجلاسیه جریانهای تمدنی قم المقدسة
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
💥 روزی که حاج آخوند معلم شد
✍ عطاءالله مهاجرانی
♦️ حاج شیخ محمودرضا امانی فرزند مرحوم شیخ علی اصغر ، در روستای مهاجران زندگی میکرد و معروف و مشهور به حاج آخوند بود.
♦️ اما حاج آخوند چیز دیگری بود! روحانیِ ملّا ، ادیب و نکته دان و عارفی که از مدرسه و شهر گریخته بود. شیخی شاد که خانقاهی نداشت. دستهایش بسیار نیرومند بود و زندگی اش از دسترنج خود و باغ انگورش می گذشت.
♦️ مدرسه ما بنام «مارون» دو کلاس درس و دو معلم داشت. از اول زمستان یکی از آموزگاران بنام خانم منصوری نیامد گفتند مرخصی دارد. به ناچار هر شش مقطع تحصیلی رفتیم توی یک کلاس.
♦️ آقای اخوان ، هم مدیر مدرسه بود هم معلم ، خوب درس می داد تا اینکه یرقان گرفت و در خانه ما بستری شد و از حاج آخوند خواهش کرد به جایش درس بدهد
♦️ حاج آخوند همه بچه ها را ، چه مسلمان و چه ارمنی هائی را که در روستای ما زندگی می کردند را با نام می شناخت.
♦️ حاج آخوند روز اول حضور در کلاس گفت ، بچه ها امروز ما میخواهیم درباره خدا صحبت کنیم ، فرقی ندارد ارمنی باشید و مسلمان ، همه ما از هر دین و مسلکی با خدا حرف می زنیم ، حالا خیال کنید خودتان تنها نشستهاید و می خواهید با خدا حرف بزنید.
♦️ حالا از هر کلاسی از اول تا ششم ، یک نفر بیاید برای ما تعریف کند چطوری با خدا حرف می زند از خدا چه می خواهد.
♦️ در همین حال مملی (محمدعلی) دستش را بالا گرفت و گفت ، حاج آخوند ، حاج آخوند اجازه من بگویم ، حاج آخوند گفت: بگو پسرم.
♦️ مملی گالشهای (نوعی کفش ساده) پدرش را پوشیده بود هوا که خوب بود پابرهنه به مدرسه می آمد. مملی چشمانش را بست و گفت:
♦️ «خداجان ، همه زمین های دنیا مال خودته پس چرا به پدر من ندادی؟ این همه خانه توی شهر و ده هست چرا ما خانه نداریم؟ خدا جان تو خودت می دانی ما در خانه مان بعضی شبها نان خالی می خوریم. شیر مادرم خشک شده حالا برای خواهر کوچکم افسانه دیگر شیر ندارد.»
♦️ «خداجان ما گاو و گوسفندم نداریم. اگر جهان خانم به ما شیر نمی داد خواهرم گرسنه می ماند و می مرد. خدا جان ما هیچ وقت عید نداریم. تاحالا هیچ کدام از ما لباس نو نپوشیده ایم اگر موقع عید مادرِ هاسمیک به مادرم تخم مرغ رنگی نمی داد توی خانه ما عید نمی شد.»
♦️ کلاس ساکتِ ساکت بود. مملی انگار یادش رفته بود توی کلاس است. حاج آخوند روبروی پنجره ایستاده بود داشت از آنجا به افق نگاه می کرد. بعضی بچه ها گریه می کردند.
♦️ حاج آخوند آهسته گفت: حرف بزن پسرم، با خدا حرف بزن، بیشتر حرف بزن.
مملی گفت: اجازه ! حرفم تمام شد.
♦️ حاج اخوند برگشت و مملی را بغل کرد و گفت: بارک اله پسرم؛ با خدا باید همین جور حرف زد.
♦️ کلاس تمام شد و حاج آخوند به خانه خود رفت و همان شب با خط خودش نامه ای نوشت که باغ پدری اش را که بهترین باغ انگور در روستای مارون بود را به خانواده مملی بخشید.
♦️ فصل انگور که رسید غیر از آقا مرتضی که مرید حاج آخوند بود و هر روز انگور برای خانه حاج آخوند می بُرد بقیه ارمنی ها و مسلمان های روستا به خانه حاج آخوند انگور می بردند.
♦️ عصمت خانم همسر حاج آخوند می گفت: ما به عمرمان این قدر انگور ندیده بودیم؛ حتی وقتی باغ داشتیم نصف این هم نبود. همه باغ های انگور مارون و حمریان شده باغ انگور حاج آخوند.
اي رفيقان ، بشنويد اين داستان
بشنويد اين داستان ، از راستان
مال در ایثار اگر ، گردد تَلَف
در درون ، صد زندگی آرَد به بار
📙 بخشهایی از کتاب «حاج آخوند» اثر عطاء الله مهاجرانی، نشر امید ایرانیان؛ سال ۱۳۹۷.
✅ پی نوشت: نویسنده در جایی میگوید: مرحوم [سردار شهید] حاج قاسم سلیمانی وقتی این کتاب را خواند علاقمند شد با مولف آن گفتگویی داشته باشند. من را از لندن به سوریه دعوت کردند و در کنار زیارت اماکن مقدسه با ایشان نیز ملاقات و گفتگویی داشتم که برای من سفر و ملاقاتی شیرین و تاریخی بود.
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 من هم نمیدانم!
🔺 جواد منصوری نخستین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
🔥 چرا دانشآموزان در سراسر جهان دارند خنگ میشوند؟
🔴 معروفترین معیار سنجش توانمندی دانشآموزان در سطح جهان، آزمونی موسوم به پیآیاسای است که هر سه سال یکبار عملکرد دانشآموزان هشتاد کشور جهان را در ریاضی، علوم و درک مطلب میسنجد. در سالهای اخیر هربار که نتایج این آزمون منتشر میشود، سیاستگذاران و برنامهریزان آموزشی در جهان را به تعجب وا میدارد. طی چندین آزمون گذشته، نمرات دانشآموزان تقریباً در همۀ درسها و تقریباً در همهجای دنیا به طور مداوم در حال کاهش است. حتی کشورهایی مثل فنلاند و کرۀ جنوبی که نظامهای آموزشی بسیار باکیفیتی دارند هم مستثنی نیستند.
🔴 چه چیزی باعث افت نمرات در دانشآموزان سراسر جهان شده است؟ برخی از تحلیلگران همهگیری کرونا را عامل اصلی دانستهاند. اما روند افول نمرات از چندین سال قبل و مشخصاً از سال ۲۰۱۲ به بعد آغاز شده است و کرونا فقط شیب آن را افزایش داده است. گزارش پیآیاسای به سه دلیل «گوشیهای همراه» را عامل اصلی معرفی میکند: اولاً دانشآموزانی که روزانه کمتر از یک ساعت از اوقات فراغت خود را با دستگاههای دیجیتال سپری میکنند، عملکرد ریاضیشان حدود پنجاه درصد بالاتر از دانشآموزانی است که روزانه بیش از پنجساعت به اسکرین چشم میدوزند.
🔴 ثانیاً به نظر میرسد که صفحهنمایشها باعث نوعی حواسپرتی فراگیر در میان همهٔ دانشآموزان شدهاند، حتی دانشآموزانی که مدام چشم به آنها ندوختهاند نیز در اثر حواسپرتی اطرافیانشان درگیر میشوند.
🔴 دلیل سوم این است که تقریباً نیمی از دانشآموزانی که در این آزمون شرکت کردند، گفتند وقتی از دستگاههای دیجیتال خود دور هستند، احساس «کلافگی» یا «اضطراب» میکنند. به همین روال، نیمی از دانشآموزان گفتند که بدون دستگاههای دیجیتالشان از زندگی رضایت کمتری دارند. این اضطراب رابطهای معکوس با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دارد. در مجموع، دانشآموزانی که بیشتر با تلفن همراه خود کار میکنند در مدرسه نمرات بدتری میگیرند، حواس دانشآموزان دیگر را پرت میکنند و احساس بدتری نسبت به زندگی خود دارند.
🔴 البته آزمون پیآیاسای تنها پژوهشی نیست که پیوستگی استفادۀ زیاد از دستگاههای دیجیتال و عملکرد بد تحصیلی را نشان میدهد. جاناتان هایت، در پژوهشی جدید به این نتیجه رسیده است که صرفِ وجود یک گوشی هوشمند در دیدرس، باعث افت قابلتوجه تمرکز حاضرین میشود.
نظر شما چیست؟
🔴 هایت پیشنهاد میکند که بهتر است گوشیهای هوشمند کاملاً در مدارس ممنوع شوند. به نظر میرسد تحلیل پیآیاسای نیز استدلالی قوی در حمایت از این سیاست باشد. صدها پژوهش جدی دیگر در دهسال اخیر نیز به نتایج مشابهی رسیدهاند. اگرچه بعضی میگویند اگر دانشآموزان مهارت استفاده از گوشی را بیاموزند، شاید کمتر در معرض خطر باشند، اما ممنوعکردن تلفن در مدرسه اقدام آزمایشی جسورانه و بدیعی خواهد بود. شاید مؤثر نباشد، اما غلط است اگر فکر کنیم هیچ کاری نکردن و حفظ وضع موجود، بیضرر خواهد بود. وقت وقتِ یک مداخله جدید است.
📌 آنچه خواندید مروری کوتاه است بر مطلب «آیا تلفن همراه دانشآموزان را کندذهن کرده است؟» که در سیامین شمارۀ مجلۀ ترجمان علوم انسانی منتشر شده است. این مطلب در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۲ در وبسایت ترجمان نیز بارگذاری شده است. این مطلب نوشتۀ درک تامپسن است و نیره احمدی آن را ترجمه کرده است. برای خواندن نسخه کامل این مطلب و دیگر مطالب ترجمان، به وبسایت ترجمان سر بزنید.
📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید:
B2n.ir/w51475
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
7.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 فاصله بین دو یقین
◾️ مرگ و زندگی
◾️ اعجاب شهید حاج قاسم سلیمانی از امام خمینی با نقل خاطرهای از ایشان
✔️ سالگرد رحلت روح خدا، خمینی کبیر تسلیت باد.
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329