eitaa logo
کانال ستاد راهبری سلامت حوزه‌های علمیه
302 دنبال‌کننده
40 عکس
4 ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه ستادهای راهبری حوزه های علمیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر نهاوندی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس. تاکنون ۳۵ ستاد راهبری در حوزه علمیه با موضوعات مختلف از جمله مسکن، سلامت، مهاجرین، فضای مجازی، ورزش، فناوری های هوشمند، محیط زیست، کشاورزی، معماری و شهرسازی، بازی های رایانه ای، فرق و مذاهب و‌‌‌ ... تشکیل شده است. اعضای این ستادها پیشنهادات خود را پیرامون نحوه ارتباط با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و شیوه تاثیرگذاری آنها در قانونگذاری مطرح کردند. ستادهای راهبری حوزه حدود ۹۰۰ نفر عضو دارند که عمدتا در حوزه فعالیت خود متخصص هستند. کانال رسمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی: https://eitaa.com/cmir_parliran/2180
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس: ورود کلی و انتراعی در موضوعات، مشکلات کشور را حل نمی‌کند و باید مساله محور شد/ شایسته است حوزه‌های علمیه با عملکرد خود به منویات رهبر معظم انقلاب لبیک بگوید حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی نهاوندی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در جمع ستادهای راهبری حوزه های علمیه با تبریک هفته بسیج، به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به ضرورت تحول در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: به صورت قطعی ورود کلی و انتزاعی در موضوعات به حل مسائل مورد نیاز جامعه و حکومت کمک نمی کند بلکه حوزه‌های علمیه باید به صورت تخصصی در عرصه‌های مختلف موضوعی از نظریه پردازی تا سیاستگذاری و قانونگذاری حضور جدی و فعال داشته باشد. حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف اقتصاد، فرهنگ، سیاست، محیط زیست و ... ورود خوبی دارند، اما کافی نیست، این عرصه‌ها باید موضوعات و ریزموضوعات خود را مشخص و روی آنها تمرکز بیشتری صورت بگیرد. کانال رسمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی: https://eitaa.com/cmir_parliran/2180
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: به صورت قطعی ورود کلی و انتزاعی در موضوعات به حل مسائل مورد نیاز جامعه و حکومت کمک نمی کند بلکه حوزه‌های علمیه باید به صورت تخصصی در عرصه‌های مختلف موضوعی از نظریه پردازی تا سیاستگذاری و قانونگذاری حضور جدی و فعال داشته باشد. لینک کامل مطلب: https://iqna.ir/00HpXC .https://B2n.ir/j30273 کانال رسمی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی: https://eitaa.com/cmir_parliran/2180
🔰 درگذشت حکیم پزشك، منجم و فیلسوف بزرگ ايرانی( ۶۸۸ش) 💠قطب‌الدین محمود شیرازی (۷۱۰-۶۳۴ ق)، طبیب، ریاضیدان، منجم، فیزیک‌دان، فیلسوف، مفسر و عالم بزرگ ایرانی در قرن ۷ قمری و دایی سعدی شیرازی بود. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 📌کانال ستاد راهبری سلامت حوزه های علمیه👇 https://eitaa.com/setad_rsalamat
2.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🌱پزشک ۱۴ ساله بیمارستان، ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 📌کانال ستاد راهبری سلامت حوزه های علمیه👇 https://eitaa.com/setad_rsalamat
🔺علامه‌ی شیرازی! ▫️رهبر معظم انقلاب: 🔹قطب الدین شیرازی، علّامه‌ی شیرازی است، یعنی به‌عنوان علاّمه شناخته می شود، به‌خاطر همین که در فنون مختلف متخصّص بوده‌؛ سعی کنید این شخصیّتهای برجسته را به‌عنوان الگوهایی برای نسل جوانِ امروزِ ما معرفی کنید که جوان امروز بداند که می تواند الگویش این باشد. 🔸هیچ لزومی ندارد که ما یک شخصیّت را از اعماق تاریکی های قرون وسطای اروپا بکشیم بیرون، او را به عنوان یک شخصیّت معرّفی کنیم. اینها الگوهستند. ⚡️ ثانیاً توجّه کنند به اینکه جریان علمی در کشور ما، در دورانی که در غرب و در اروپا خبری نبوده شکوفایی هایی داشته. ایشان... جزو علمای قرن هفتم محسوب می شود- یعنی قرن سیزده و چهارده میلادی، شما ببینید در اروپا چه خبر بوده؟ چه کسانی بودند؟ یعنی در اروپا، نور علم تابیده نشده بود؛ آن وقت اینجور شخصیّت های برجسته‌ای در اینجا از قبیل خواجه نصیر و کاتبی -که یکی از اساتید او هم کاتبی است؛ کاتبی قزوینی، فیلسوف برجسته‌ی بزرگ- و دیگران و همچنین امثال قطب شیرازی، در آن وقت هستند. 📆۱۳۹۱/۹/۱۳ ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 📌کانال ستاد راهبری سلامت حوزه های علمیه👇 https://eitaa.com/setad_rsalamat
🔺مناظره خواجه و قطب! 🔹 مجلس درسی داشت. روزی به صورت ناشناس به مجلس درس او رفت. وقتی شاگردان بعد از درس به استاد اطلاع دادند، گفت: «او حتما فردا هم به مجلس درس آید. پس باید در موضوعی بحث کنیم که خواجه بر آن تسلط نداشته باشد». 🔸با شاگردان قرار گذاشت که "بحث نبض" قانون بوعلی در علم پزشکی را مطرح کنند. در روز موعود او طرح بحث کرد و اشکالات متعددی به ابن سینا وارد ساخت. 🪴سپس از یکی از شاگردانش که در جوار خواجه نشسته بود، خواست درس را تقریر کند. آن شخص موقع جواب دچار لکنتشد و نتوانست. 💢خواجه پس از کسب اجازه از استاد، خطاهای استاد را بیان کرد. استاد دست خواجه را گرفت و در جای خود نشاند و از اینحا ارتباط بین آن دو شروع شد. 🌀روزی خواجه، مناظره ای در موضوع امامت با قطب که سنی مذهب بود، آغاز کرد و ادله قطب را به شکست کشانید. او سه بار شیعه شد؛ اما باز به مرام سابقش بازگشت. 🔅در مرحله چهارم به خواجه گفت:«اگر یکی از شاگردانت مرا مجاب کند واقعا شیعه می شوم». در این مرحله قطب دلایل عقلی شاگرد خواجه را پذیرفت و شیعه شد. 📚کتاب خواجه نصير ياور وحى و عقل 95 تا 93. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 📌کانال ستاد راهبری سلامت حوزه های علمیه👇 https://eitaa.com/setad_rsalamat
41.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در گفتگوی حجت الاسلام وحید نجفی با رسانه مرام مطرح شد؛ 📽 ورود روحانیت به عرصه های مرتبط به سبک زندگی، موجه و مورد توقع جامعه نیز می باشد/ چون این حق ورود را نپذیرفتند، سراغ سازماندهی آن نیز نرفتند ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 📌کانال ستاد راهبری سلامت حوزه های علمیه👇 https://eitaa.com/setad_rsalamat
🔻حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد عباسی در همایش ملی «بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی درمان ناباروری» 🔹هنوز به نظام جامع مسئله‌محور در امر ناباروری نرسیده‌ایم ◻️آمار نشان می‌دهد که تقریبا ۲۰ درصد از زوج‌های ایرانی با مشکل ناباروری مواجه هستند که معادل یک جمعیت ۲.۵ تا ۳ میلیونی است، حتی اگر یک‌دهم این جمعیت درگیر این چالش بودند، حوزه علمیه مکلف به ورود به این موضوع بود. ┄┅┅┅┅❀⚜️❀┅┅┅┅┄ 📌کانال ستاد راهبری سلامت حوزه های علمیه👇 https://eitaa.com/setad_rsalamat