eitaa logo
سید مسعود خسروی
244 دنبال‌کننده
59 عکس
96 ویدیو
7 فایل
✨إِذَا أَرَادَ اَللَّهُ بِعَبْدٍ خَيْراً فَقَّهَهُ فِي اَلدِّينِ برخی مطالعات روزانه را به اشتراک میگذاریم ✨ امیدوارم مباحث مفید باشد ارتباط https://eitaa.com/seyed1366
مشاهده در ایتا
دانلود
فقاهت شیخ حسین حلی کمتر از آیت الله حکیم نبوده خیلی فقیه است آدم عجیبی بوده...
امام خمینی: آنان که حلقه ذکر عارفان و دعای سحر مناجاتیان حوزه ها و روحانیت را درک کرده اند در خلسه حضورشان آرزویی جز شهادت ندیده اند
🔸️از ادله تشکیل حکومت اسلامی سبأ قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ﺑﮕﻮ : ﻣﻦ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺍﻧﺪﺭﺯ ﻣﻰ ﺩﻫﻢ [ ﻭ ﺁﻥ ]ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺩﻭ ﺩﻭ ﻭ ﻳﻚ ﻳﻚ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍ ﻗﻴﺎم ﻛﻨﻴﺪ .(٤٦)
🔸️دو نظریه مهم در مورد اربعین: ۱-ورود اهل بیت به کربلادر اربعین اول ۲-منکرین ورود در اربعین اول 🔸️شیخ مفید،شیخ طوسی و علامه حلی قائلند اهل بیت ۲۰صفر به مدینه برگشتند 🔸️طبری امامی صاحب کتاب بشاره المصطفی زیارت جابر رانقل کرده و ذکری از ملاقات جابر با اهل بیت ندارد 🔸️ابن طاووس در لهوف : اهل بیت به راهنمای کاروان گفتند مارا از کربلا عبور بده هنگامی که به قتلگاه رسیدند جابر و جمعی از بنی هاشم و مردان خاندان رسول الله را ملاقات کردند 🔸️سیدبن طاووس در کتاب اقبال که ۹سال قبل از فوت نوشته و متاخر از کتاب لهوف است آورده هر دو قول ورود به کربلا یا ورود به مدینه بعید است... سید اصل آمدن اهل بیت را نفی نمیکند اما ظاهر عبارات این است که روز را مشخص نمیکند 🔸️نتیجه:سیدبن طاووس قائل به وروداهل بیت در روز اربعین نیست 🔸️علامه مجلسی منکر ورود اهل بیت در روز اربعین است ایشان زمان رسیدن در اربعین به مدینه یا کربلا را کافی نمیداند 🔸️محدث نوری و شیخ عباس قمی منکر ورود اهل بیت در اربعین شده اند 🔸️علامه شعرانی،شهید مطهری، آقای آیتی،دکترشهیدی از منکرین ورود در اربعین اول اند 🔹️ابوریحان بیرونی،مستوفی هروی، کاشفی در روضه الشهداء،شیخ بهایی، آیت الله قاضی طباطبایی مدافع ورود در اربعین اول هستند 🔹️استاد پیشوایی در مقتل جامع بعداز ذکر ادله ی محدث نوری و اجوبه متمایل به امکان حضور در اربعین اول میشود 🔹️آقای ری شهری در دانشنامه برگشت در سال اول را بعید نمیداند 🔹️بهترین کتاب برای مطالعه ی این موضوع دانشنامه یا شهادت نامه آقای ری شهری است
قسمت اول.mp3
زمان: حجم: 71.05M
🌀 پادکست «حسین شهید» 🎧 خلاصه کتاب «مقتل الحسین» 🖋 تألیف آیت الله سید عبدالرزاق مقرم 🎙 حمیدرضا بیگدلو ♨️ آنچه خواهید شنید: 🔻وجوب شناخت امام حسین علیه‌السلام 🔻 کتابشناسی و موضوع شناسی امام حسین 🔻تعریف مقتل، آغاز مقتل خوانی، مقتل خوانی هدفمند اهل بیت 🔻معرفی مولف کتاب مرحوم سیدعبدالرزاق مقرم 🔻معرفی کلیات کتاب مقتل الحسین 〰️〰️〰️〰️〰️ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اگر مفید بود منتشر کنید عضویت 👈 https://eitaa.com/joinchat/565510321Cd637d7d30f
🔸️انقلاب مستضعفان در چنگ اشرافیت تشنه لب مانده ایم آب چه شد؟! آرمانهای انقلاب چه شد؟! *سهم مدارس و دهک‌های مختلف از رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور: دهک اول، دوم و سوم (کم‌برخوردار): ۲ درصد دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد دهک اول (ضعیف‌ترین): ۲ دهم درصد دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد مدارس دولتی: ۲.۳ درصد مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد *در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی: دهک اول: ۱.۳ درصد دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد *در برق شریف: دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد دهک دهم: ۶۰ درصد *در رشته روانشناسی دهک محروم: ۲.۹ درصد دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد
🔸️حدیث زیاره الاربعین در این کتب شیخ مفید متوفی۴۱۳ در کتاب المزار تهذیب الاحکام شیخ طوسی متوفی ۴۶۰ مصباح المتهجد شیخ طوسی فتال نیشابوری متوفی ۵۰۸در روضه الواعظین المزار ابن مشهدی متوفی ۶۱۰ سیدابن طاووس متوفی۶۶۴ در اقبال الاعمال المزار شهید اول متوفی ۷۸۶ ابن ابی جمهور زنده درسال ۹۰۱ در کتاب عوالی اللئالی البلد الامین کفعمی متوفی ۹۰۵ و...
🔸️محبت محبین اهل بیت واجب است ِ عَنِ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: أَحْبِبْ حَبِيبَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ إِنْ كَانَ فَاسِقاً زَانِياً وَ أَبْغِضْ مُبْغِضَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ إِنْ كَانَ صَوَّاماً قَوَّاماً. دوست بدار دوست آل محمّد را گر چه فاسق و زناكار باشد و دشمن بدار دشمن آل محمّد را گر چه دائما روزه دار و شب‌زنده‌دار باشد 🔹️منظور این است که خود او را به خاطر محبت دوست بدار نه عمل او را
🔸️شیعه ی کامل مَنْ أَنْتُمْ قَالُوا: شِيعَتُكَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ ، فَتَفَرَّسَ فِي وُجُوهِهِمْ ثُمَّ قَالَ: فَمَا لِي لاَ أَرَى عَلَيْكُمْ سِيمَاءَ اَلشِّيعَةِ ! قَالُوا: وَ مَا سِيمَاءُ اَلشِّيعَةِ ، يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ فَقَالَ: صُفْرُ اَلْوُجُوهِ مِنَ اَلسَّهَرِ، عُمْشُ اَلْعُيُونِ مِنَ اَلْبُكَاءِ، حُدْبُ اَلظُّهُورِ مِنَ اَلْقِيَامِ، خُمُصُ اَلْبُطُونِ مِنَ اَلصِّيَامِ، ذُبُلُ اَلشِّفَاهِ مِنَ اَلدُّعَاءِ، عَلَيْهِمْ غُبْرَةُ اَلْخَاشِعِينَ . شبى امير مؤمنان از مسجد خارج شد و آن شب مهتابى بود. پس به جانب بيابان روان شد.و گروهى نيز به دنبال حضرت حركت كردند.پس حضرت ايستاد و فرمود:شما كيستيد؟گفتند:اى امير مؤمنان!ما شيعيان تو هستيم.پس حضرت در چهره‌هايشان خيره شد،آنگاه فرمود:پس مرا چه شده است كه سيماى شيعيان را بر شما نمى‌بينم‌؟!عرضه داشتند:اى امير مؤمنان!سيماى شيعيان چگونه است‌؟امام فرمود:چهره هايشان از شب‌بيدارى زرد،چشمانشان از شدت گريستن كم‌سو گشته است،پشتشان از فراوانى نماز خميده شده،شكم‌هايشان از روزه لاغر،لبانشان از كثرت دعا پژمرده شده‌است و بر آنان گرد و غبار انسان‌هاى فروتن نشسته است.
🔸️تعارض دودسته روایات ِ 🔹️اَلْفَقْرُ فَخْرِي وَ بِهِ أَفْتَخِرُ فقر ،فخر من است و بدان افتخار مى‌كنم 🔹️كَادَ اَلْفَقْرُ أَنْ يَكُونَ كُفْراً فقر نزديك بكفر است 🔸️تعارض را چگونه حل کنیم؟! 🔹️غرض اینکه فهم روایت مشکل است
🔸️علی بن ابی طالب نور چشم خدیجه بود: فَلَمَّا تَزَوَّجَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ خَدِيجَةَ أَخْبَرَهَا بِوَجْدِهَا بِعَلِيٍّ عَلَيهِ السَّلاَمُ وَ مَحَبَّتِهِ فَكَانَتْ تَسْتَزِيدُهُ وَ تُزَيِّنُهُ وَ تُحَلِّيهِ وَ تُلْبِسُهُ وَ تُرْسِلُهُ مَعَ وَلاَئِدِهَا وَ يَحْمِلُهُ خَدَمُهَا فَيَقُولُ اَلنَّاسُ هَذَا أَخُو مُحَمَّدٍ وَ أَحَبُّ اَلْخَلْقِ إِلَيْهِ وَ قُرَّةُ عَيْنِ خَدِيجَةَ وَ مَنِ اِشْتَمَلَتِ اَلسَّعَادَةُ عَلَيْهِ وَ كَانَتْ أَلْطَافُ خَدِيجَةَ تُطْرِقُ مَنْزِلَ أَبِي طَالِبٍ لَيْلاً وَ نَهَاراً وَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً چون پیامبر صَلی الله علیهِ و آله با خدیجه ازدواج کرد او را از شدّت محبتش به علی آگاه کرد پس آن بانو بر محبت خود نسبت به علی می‌افزود و پیراسته و آراسته اش می‌کرد و جامه‌های نیکویش را می‌پوشاند و او را با کنیزکانش بیرون می‌فرستاد و خدمتکارانش او را حمل می‌کردند. مردم می‌گفتند: این برادر محمّد و محبوب ترین کس نزد او و نور چشم خدیجه و کسی است که تمام خوشبختی برای وی فراهم گشته است. در این حال الطاف خدیجه پیوسته و شبانه روز وصبح و شام روانه خانه ابوطالب می‌گشت
🔸️ولایت علی بن ابی طالب قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : مَنْ أَرَادَ أَنْ يَحْيَا حَيَاتِي وَ أَنْ يَمُوتَ مَمَاتِي وَ أَنْ يَسْكُنَ جَنَّةَ اَلْخُلْدِ اَلَّتِي وَعَدَنِي رَبِّي فَلْيَتَوَلَّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ وَ يَتَوَلَّى ذُرِّيَّتَهُ مِنْ بَعْدِهِ فَإِنَّهُمْ خُلِقُوا مِنْ طِينَتِي وَ رُزِقُوا فَهْمِي وَ عِلْمِي فَوَيْلٌ لِلْمُكَذِّبِينَ بِفَضْلِهِمْ مِنْ أُمَّتِي اَلْقَاطِعِينَ فِيهِمْ صِلَتِي لاَ أَنَالَهُمُ اَللَّهُ شَفَاعَتِي. هر كس شاد مى‌شود كه چون من زندگى كند و چون من بميرد و در بهشت عدن به جايگاه من در آيد كه درختى است كه خدايش غرس فرموده است و به آن بگويد باش و باشد، دوستدار على بن ابى طالب باشد و سپس نسبت به اوصيايى كه از فرزندان اويند دوستدار باشد كه آنان عترت منند و از سرشت من آفريده شده‌اند.من از افراد امت خود كه دشمن و منكر فضل ايشان باشند و پيوند مرا با ايشان قطع كنند،به خدا شكايت مى‌كنم،و به خدا سوگند مى‌خورم كه پس از من پسرم حسين را خواهند كشت.خداوند شفاعت مرا به ايشان نرساند .