1 #کلاسِشـــــهادت 🫀
▫️معرفتالله؛ نقطه آغاز رشد انسان!
معرفتالله، یعنی شناخت خدا؛ ✨
اما نه شناختی سطحی و زبانی،
بلکه شناختی که جهت زندگی انسان را تغییر میدهد.
معرفتالله یعنی انسان بفهمد که در این عالم، هیچ چیز مستقل از خدا نیست؛ نه قدرت، نه ثروت، نه موقعیت، نه علم، نه حتی نفس کشیدن!
▫️وقتی گفته میشود:
«هر چه هست متعلق به خداست»
این جمله فقط یک باور اعتقادی نیست، بلکه یک" قاعده حاکم" بر کل زندگی انسان است.
یعنی اگر من امروز سالمم، اگر موفق میشوم، اگر شکست میخورم، اگر محبوب میشوم یا فراموش میشوم، اگر قدرت دارم یا ناتوان میشوم،
همه و همه در دایرهی اراده و تدبیر الهی قرار دارد!
▫️حالا چند تا مثال بگم ؟👀🔗
آدم امروز، خود را مالک همهچیز میداند؛
میگوید: «با تلاش خودم به این جایگاه رسیدم»🏆✅
«پولش مال خودمه»💸✅
«آیندهام دست خودمه»💎✅
اما کافی است یک اتفاق کوچک بیفتد:
یک بیماری ناگهانی🦠
یک تصادف🩸
یک بحران اقتصادی📊
یا حتی یک تصمیم خارج از اختیار ما📍
تا تمام این «من میتوانمها» فرو بریزد.🌪
▫️اینجاست که انسان میفهمد
مالکیت حقیقی از آنِ او نبوده است!
«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُون»
_ بازگشت به حقیقت مالکیت_
این آیه معمولاً فقط در زمان مصیبتها خوانده میشود، اما در حقیقت، یک جهانبینی کامل است.🌏✨
▫️یعنی:
من از خدا هستم
داشته هایم از خداست
تواناییهایم از خداست
و در نهایت، خودِ من به سوی او بازمیگردم!
▫️حالا چند تا مثال بگم ؟
فرض کنید فردی سالها برای ساختن یک برند، یک پیج بزرگ، یک جایگاه اجتماعی یا یک زندگی ایدهآل زحمت کشیده است🥇
📍 اما یکهو:
پیجش بسته میشود🚫
اعتبارش زیر سؤال میرود🚫
یا شرایطی پیش میآید که همه چیز از دست میرود ..
امااااا
▫️اگر «معرفتالله» در دل او باشد،
این اتفاق او را نابود نمیکند؛ چون میداند:
«من مالک مطلق نبودم؛ امانتدار بودم.»
اما اگر معرفتالله نباشد، همین اتفاق او را به افسردگی، خشم، پوچی یا حتی انکار خدا میکشاند.🌪
▫️حالا وقتشه بگم !
توجه به خدا؛ عامل رشد و کمال انسان. 🔗♥️
+ عجله نکن رفیق هنوز مونده...
| @seyedebram |
هدایت شده از پَـروازِ اُردےـبـِهِشـت🕊
2.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رقیه امسال تولدش را تنهایی جشن میگیرد💔
آسِیدْاِبرآهیم؛
_
از این عکسا زیاد تو اتاقتون بزارید ؛
باعث میشه بیشتر قدرِ قشنگی های زندگیتونو بدونید:)
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اقتــــدار و ببین ؛
هوافـــــضا رو ببین !
| @seyedebram |
آسِیدْاِبرآهیم؛
اقتــــدار و ببین ؛ هوافـــــضا رو ببین ! | @seyedebram |
جوری که این نماهنگ ، غرور رو تا پوست استخون ، نفوذ میده >>> 🤌🏻