6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱 جنگ بیتفنگ
🎧 جنگ فقط شلیک گلوله نیست! افکار عمومی و اذهان انسانها یک میدان مهم است که ادامۀ جنگ آنجا انجام میشود. به همین دلیل هم جنگ در این حوزه محدود به روزهای نبرد نیست و تا روزها و حتی ماهها پس از خاموشی ظاهری اسلحهها ادامه داد.
🎧 روحیه جمعی و ملی انسانها، روایت غالب و رسانه سه عنصر مهم در این حوزه از نبردند که میتوانند در حال و آیندۀ نبرد نقش مهمی ایفا کنند و بخشی از طرحهای جنگی و دفاعی کشورها باشند.
▫️#رادیو_نگار در گفتگو با دکتر وحید یامینپور به تحلیل این محورها و نقش آنها در تقویت سپر دفاعی کشور علیه دشمن متجاوز در دوران جنگ تحمیلی ۱۲روزه پرداخته است.
👆برگزیدهای از قسمت ۴۸ رادیو نگار
🎧نسخه کامل را از اینجا بشنوید.
💻 Farsi.Khamenei.ir
▪️یک تلنگر فرهنگی ومعنوی
✍ #سیدمختارموسوی
از چاله چوله های جاده های مادی تا سنگلاخی وصخره ای بودن جاده های معنوی ؛ کدام مهم است وکدام اهم ؟
امروز فضای مجازی پُر شده از خبرهایی از تعمیر و تعریض و اصلاح و لکه گیری جاده های مواصلاتی و خیابانهای شهری وبین شهری.
که قطعا هرنوع خبر خدمات رسانی به مردم شریف جغرافیای ایران زمین نیکوست ومسرت بخش . و به خادمین ان خداقوت عرض می کنیم .
بدیهی است که خروجی ویا ماحصل وفواید اینجور خدمات ، رفاه حال شهروندان ، بهسازی چهره شهر و ایمن سازی جاده ها وکاهش خسارات مالی وجانی در تصادفات است .
اما در این میان هیچ یک ، هیچ یک یعنی هیچ یک ، از مردم ومسئولین به فکر سنگلاخی و صخره ای شدن و صعب العبور بودن جاده های معنوی وخیابانهای منتهی به خدا و آخرت که با تسامح وتساهل وترک فعل مردم ومسئولین انجام شده است نیست.
وقتی با ذره بین عقل ، علم و شرع به دنبال علت پیدایش چنین فاصله ای که بین مادیات و معنویات ایجاد شده تحقیق وتفحص می کنیم ، به یک علت العلل می رسیم . وان هم مغلوب شدن در تهاجم فرهنگی دشمن و درنتیجه تغییر سبک زندگی مردم و سبک زندگی ومدیریت مسئولین است.
وقتی سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی و غیر اسلامی تنزل وتغییر پیدا می کند ، مسلمانهای شناسنامه ای اعم از مردم ومسئولین جاده های منتهی به حقیقت ومسیرهای معنوی و خیابانهای اخلاق را عامدانه تخریب و به جای آن چاله چوله های خیابانهای شهری را مرمت و جاده های بین شهری را تعریض میکنند .
با تغییر سبک زندگی معنوی به مادی ، دخترکان از دوران طفولیت به جای بازی خاله ومامان بازی با عروسکها ، با توله سگها وتوله گربه ها بازی می کنند . ودر نتیجه به جای فرزند آوری ، به توله سگ آوری روی می اورند .
با تغییر سقوط سبک زندگی اسلامی ، به جای پیرایش باطن ها و اصلاح وزیبایی سیرتها ، به ارایش و زیبایی صورتها پرداخته می شود .
با تبدیل سبک زندگی اسلامی به زندگی مادی ؛ بی حجابی و عفتی وبرهنگی زنان ارزش محسوب میشود وزنان محجبه و عفیفه وپاکدامن امل و بی ارزش .
با تنزل وافول اخلاقیات که محصول سبک زندگی مادی وغیر اسلامی است ، جای منکر ومعروف وجای جلاد شهید و جای گناه وثواب هم عوض می شود.
با ترویج سبک زندگی غربی ؛ فرهنگ مستهجن غربی جایگزین فرهنگ اسلامی میشود و کافه ها ، وکازینو ها رونق می یابند وروز افزون میشوند و مساجد وتکایا وحسینیه ها خلوت وبعضا تعطیل میگردند.
با حاکم شدن فرهنگ مبتذل غربی ارزشها جای خود را به ضدارزشها می دهند و بوی تعفن ماده گرایی فضای شهر را آلوده ومسموم می کند .
اینک با التفات به مطالب پیش گفته قیاس بعمل آمده ، آیا چنین وضعیتی زیبنده ملتی است که سردار دلها انهارا ملت امام حسین علیه السلام و ملت شهادت خوانده است ؟
خب حالا بنظر شما بین چاله چوله های جاده های مادی و سنگلاخی وصخره ای بودن جاده های معنوی، پرداختن و اصلاح و بهسازی کدام یک را مهم است وکدام اهم می دانید؟
راقم این مرقومه معتقداست که صد البته جاده های معنوی اهم است . اما باید با تدبیر وتعقل وتامل بین این دورا جمع کرد و با رعایت تعدیل به دور از افراط وتفریط وپرهیز از اقدامات کاریکاتوریستی ؛ توامان هردو مسیر معاش ومعاد را هموار و آباد کنیم که رضای حضرت حق هم دراین است .
✅ به کانال #تحلیلگر_انقلابی به مدیریت #سیدمختارموسوی پژوهشگر ومولف درحوزه دین ؛ علوم قرآنی ؛ حقوق اسلامی بپیوندید ودر ثواب جهاد تبیین شریک شوید 👇
@tahlilgarenghlabi
2.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹به وقت امام رضا علیهالسلام
✨اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ✨
🌹#سلام_امام_زمانمقربانتانشوم🌹
🌹چہ زیباسٺ آغاز یڪ صبح شیرین
بہ نام سلام علے آل یاسین❣
🌷#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌷
☘برقآمت دلربای مهدی صلوات☘
🟢 بسمت خدا | #سیروسلوک
@s_solouk
با صدای آقای فرهمند1_14147594020.mp3
زمان:
حجم:
3.25M
4.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وقتی انسان دید که همهچیز از خداست دیگر از هیچ قدرتی نمیترسد
@Farsna
KHAMENEI.IRرادیو نگار ۴۹.mp3
زمان:
حجم:
6.37M
📱 صنعت هستهای و لفاظی دشمن آمریکایی
🎙 پادپخش رادیو نگار؛ قسمت ۴۹
🎧 پس از جنگ تحمیلی ۱۲روزه مقامات آمریکایی و صهیونی لفاظیهای زیادی درباره نابودی صنعت هستهای ایران داشتند.
🎧 رهبر معظم انقلاب اسلامی در واکنش به این لفاظیها و بهخصوص ادعاهای اخیر رئیسجمهور آمریکا این حرفها را یک تصور واهی توصیف کردند.
🎧 موضوعی که البته محدود به اظهارات ایشان و سایر مسئولان کشورمان نیست و برخی رسانههای غربی هم به آن اشاره داشتهاند.
👈 قسمت جدید #رادیو_نگار به این موضوع پرداخته است.
💻 Farsi.Khamenei.ir
🗞 روزمرگی در کمین بیداری
🖼 #سرمقاله صدوبیستوچهارمین شماره روزنامه اینترنتی رسانۀ KHAMENEI.IR
🔹 جنگ دوازدهروزه، اگرچه از نظر زمانی کوتاه بود، اما لرزشی عمیق در لایههای پنهان هویت جمعی ما ایجاد کرد. در روزهایی که خبرها از آتش و خون پر بود، جامعه ایرانی بار دیگر در آینهای از موقعیتهای مرزی به تماشای خود نشست؛ جایی که تعلق، ایمان و حس مسئولیت اجتماعی از سطح شعار فراتر رفت و به کنش و واکنش بدل شد.
🔹 آنچه در این مدت آشکار شد، صرفاً همدلی لحظهای با قربانیان جنگ نبود، بلکه بازتعریفی از مفهوم وطندوستی، استقلال و دفاع از مظلوم بهمثابه ارزشهای زنده و نه تاریخی بود.
🔹 در شرایط عادی، پیوندهای اجتماعی ما گاه در روزمرگی و بیتفاوتی حل میشود، اما بحرانها چهره واقعی این پیوندها را آشکار میکنند. جنگ دوازدهروزه فرصتی بود تا بفهمیم جامعه، فراتر از شکافهای سیاسی و نسلی، هنوز از منابع عمیق معنایی برای همبستگی برخوردار است. این تجربه نشان داد که ریشههای ایمان و مقاومت، اگرچه گاه خاموش به نظر میرسند، اما در لحظههای اضطرار شعلهور میشوند و میتوانند محور بازسازی وحدت ملی باشند.
🔹 نقش رسانهها در این میان تعیینکننده بود. آنها میدان رقابتی از روایتها ساختند؛ میان کسانی که میخواستند بحران را صرفاً صحنهای از درگیری نظامی نشان دهند و آنان که میکوشیدند عمق انسانی و اخلاقی آن را برجسته کنند. نتیجه روشن بود: افکار عمومی بهسوی روایتهایی گرایش یافت که با حس عدالتخواهی و استقلالطلبی ایرانیان سازگارتر بود، و این خود نشانهای از بازگشت اعتماد اجتماعی به نهادهایی است که در بزنگاهها نقش دفاع از مردم را بر عهده دارند.
🔹 در این میان، نسل جوان نیز نقشی غافلگیرکننده ایفا کرد. برخلاف تصور رایج از بیتفاوتی آنان، بسیاری از جوانان با خلاقیت رسانهای، کنشگری مجازی و حتی فعالیتهای میدانی نشان دادند که نسبتشان با ارزشهای جمعی قطع نشده است. این حضور، پرسشی تازه پیش روی جامعه گذاشت: آیا ما نسلها را بر اساس ظاهر و سبک زندگی قضاوت کردهایم و از ظرفیت درونیشان برای تداوم فرهنگ مقاومت غافل ماندهایم؟
🔹 بااینحال، هر بیداری اجتماعی در معرض خطر فراموشی و مصادره است. اگر این همبستگی به ساختارهای شفاف و پاسخگو گره نخورد، بهزودی در هیاهوی روزمرگی فروکش میکند. مسئولیت نهادها و رسانهها امروز آن است که این سرمایه اجتماعی را با آموزش مدنی، گفتوگوی بیننسلی و تقویت نهادهای اعتمادساز به توان پایدار بدل کنند.
🔹 جنگ دوازدهروزه گذشت، اما در ذهن جامعه اثری ماند که نباید به هیجان گذرا تقلیل یابد. شاید اکنون زمان آن باشد که از دل این تجربه، نه فقط روایت مظلومیت، بلکه الگوی بلوغ و بیداری اجتماعی استخراج شود؛ الگویی که بتواند حافظ صلح، عدالت و هویت جمعی ما در جهان پرآشوب امروز باشد.
📥 نسخه PDF را از اینجا دریافت کنید.
🖼روزنامه #صدای_ایران
📲 @sedaye_iran_newspaper
کتاب نگاهی نو به حقوق خانواده در اسلام به قلم #سیدمختارموسوی پژوهشگر درحوزه دین وحقوق اسلامی درتاریخ ۲۰ مهرماه ۱۴۰۴ توسط #انتشارات_مجد چاپ و وارد بارار کتاب ایران شد.
فتنه انقلابی نماها.mp3
زمان:
حجم:
9.68M
🎙 #سیدمختارموسوی
▪️فتنه انقلابی نماهای منافق صفت را جدی بگیریم .
✅ به کانال #تحلیلگر_انقلابی به مدیریت سیدمختارموسوی پژوهشگر ومولف درحوزه دین ؛ علوم قرآنی ؛ حقوق اسلامی بپیوندید ودر ثواب جهاد تبیین شریک شوید 👇
@tahlilgarenghlabi
▪️پیش گفتار کتاب نگاهی نو به حقوق خانواده در اسلام به قلم استاد #سیدمختارموسوی کامل ترین وجامع ترین کتابی که تابه امروز درباب حقوق خانواده تالیف شده است :
صفحه اول :
اي نام تو بهترين سرآغاز بي نام تونامه كي كنم باز
كتاب حاضرپژوهشی است فقهی، حقوقی،اخلاقی واجتماعی درباره خانواده،که بامنطق وروش تحقیقی استفهامی بهصورت علمی وکاربردی، نهادخانواده درنظام حقوقی اسلام و جمهوری اسلامی ایران رامورد،تفسیرو تحلیل قرارداده است.
اهداف این تحقیق پس ازآموزش همگانی و آشنایی آحاد مردم با مبانی ومفاهیم حقوقی نهادخانواده،خصوصاً آگاه نمودن زوجین به حقوق و تکالیفی که پس ازانعقادعقدنکاح، بر ذمه هریک ازآنهامستقرمیگردد، عبارت است از:
1- تبیین علتیابی سیر صعودی بیرویه آمار طلاق در ایران.
2- تبیین چیستی وچرایی کاهش چشمگیر آمارازدواج درایران.
3- آسیب شناسی روش ها ومتد آشنایی کاندیداهای ازدواج وخواستگاری درایران.
4- آسیب زدایی از دوران نامزدی وساماندهی وقانون مند کردن آن.
5- ریل گذاری صحیح و هموارسازی مسیر تشکیل خانواده.
6- مهار سیر صعودی بی رویه آمار طلاق در ایران.
7- نیل به حکمرانی حقوقی خانواده که متشکل از عناصری چون سیاستگذاری، تنظیمگری و خدمات اجتماعی یا عمومی باشد.
8- تغییر، ویرایش واصلاح نوع نگاه مزوجین به عقد نکاح و امر ازدواج.
9- معرفی طلاق بهعنوان مضرترین و بزرگترین منکر اجتماعی.
10- امر به معروف ( تشکیل خانواده و انعقاد عقد نکاح مطابق با سنت پیامبر اسلام ) ونهی از منکر(پرهیز از ازدواج به سبک غربی ها و دوری گزیدن از طلاق های احساسی.
این کتاب مشتمل بر چهار بخش است، در بخش اول سعي شده مبحث ازدواج و تشكيل خانواده از نگاه اسلام وسبک زندگی اسلامی، با رویکردی جامعه شناختی، متناسب با نيازمندي هاي روز جامعه اسلامي و منطبق با فطرت پاك انسان به ما هو انسان، موردبحث و بررسي قرار بگیرد.
در بخش دوم، تلاش شده وفق موازين شرعي و ضوابط فقهي و مقررات حقوقي، به مسایل حقوقي و اجتماعي نهاد خانواده و مبانی حقوق خانواده پرداخته شود. در اين قسمت حقوق اسلامي و حقوق موضوعه توأمان مورد توجّه ومداقه قرار گرفته، و هر جا كه قانونگذار محترم قانوني متناسب با مباحث مطروحه وضع نموده، در حد بضاعت علمی نگارنده، با نگاهی تطبیقی مورد پردازش و بحث وگفتگو قرار گرفته است.
در بخش سوم، مباحث انحلال نكاح كه شامل فسخ نكاح و طلاق و شناخت عوامل مختلف مؤثر در طلاق ميباشد در حد ظرفيت و گنجايش اين مجموعه موردبحث و بررسي گذاشته شده است.
در بخش چهارم بهطور تخصصی وتفصیلی، به روش علمی وکاربردی، به آسیب شناسی مقوله ازدواج در سالهای اخیر ایران، و مبارزه با پدیده شوم طلاق پرداختهشده است، و با تحقیقات میدانی که بهعملآمده، اختلافات دهها زوج که منجر به طلاق شده، مورد کارشناسی دقیق قرار گرفته و سرانجام به مباحثی از قبیل:
1_ چیستی وچرایی طلاق.
2_ فلسفه حلّیت طلاق در اسلام.
3_ علت سیر سعودی بی رویه آمار طلاق در ایران.
4_ راههای پیشگیری از طلاق درایران.
پرداخته شده است. که به عنوان کتاب "راههای پیشگیری از طلاق " ضمیمه شده است.
وجه افتراق وامتیاز این کتاب با سایر کتب مشابه که توسط دانشمندان علم حقوق خلق و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته این است که، به رغم اینکه عنوان کتاب، یک عنوان حقوقی محض است، لیکن در متن وبخش های چهار گانه، ضمن ارائه مباحث فقهی، حقوقی وقانونی به روش علمی وکاربردی، در راستای نیل به اهدافی که در صدر پیشگفتار احصا شده اند، مستعد بوده ایم که مباحث جامعهشناختی، روانشناختی، واخلاقی واجتماعی نیز، متناسب ومتناظربا هر مبحث ارائه شوند.
بنابراین، از طرح مباحث کلاسیک صرفاً حقوقی یا فقهی، به سبک وشیوه اساتید دانشگاه، وفضلای حوزوی که مختص کلاسهای درسی است، حتی الامکان خود داری شده است. چراکه مخاطبان این پژوهش، اقشار مختلف مردم با طبقات تحصیلی متفاوت می باشند. وهدف غایی وکمالی که دراین اثر نیز دنبال میشود، اگر جسارت نباشد، ساماندهی وانتظام بخشی وجهت دهی ومعنا بخشی به فرهنگ ازدواج در ماده ومعنا، و مهار وکنترل طلاق در کشور وسرانجام تربیت وهدایت ومعرفت بخشی به کاندیداهای ازدواج است.
لذا تلاش شده که به روش علمی و کاربردی و با یک ادبیات ساده ولی گویا و مستند، به امید اقناع عموم مخاطبین گروههای هدف، مباحث کتاب تنظیم و ارائه شود.
نگاهی نو به حقوق خانواده در اسلام، به معنای ارائه قرائت جدید از مبانی حقوق خانواده با ایجاد تغییر در اصول و قواعد فقهی ویا اصلاح ساختاری وتشکیل سازه جدیددر نهادحقوقی خانواده نیست.
بلکه به معنای بازنگری وتغییررویکرد وایجادتحول درروش واسلوب الگوبرداری ازمنابع غنی اسلامی و مطابقت بخشی فروعات بااصول وتهذیب وتحکیم منابع باتغلیظ ضبغه اسلامی وارتقاء وضعیت موجودبه وضعیت مطلوب است.
صفحه دوم پیشگفتار :
به حول قوه الهی اگر توفیقات والطاف خداوندی رفیق حال و چراغ راهمان شود، قرار است در این پژوهش با رویکردی نوین، نگاهی جامع ومانع به نهاد خانواده وخاصه نظام حقوقی خانواده داشته باشیم. ونوید مطالعه مطالبی متفاوت ونو را به علاقمندان بدهیم.
" حقوق خانواده " ازجمله مباحثی است که پژوهشگران ودانشمندان حوزوی ودانشگاهی، آثار فروانی پیرامون آن پدیدآورندهاند. در برخی از آثار صرفاً با یک نگرش فقهی به حقوق خانواده وملحقات آن از قبیل تکالیف زن وشوهردرمقابل همدیگر و مباحث مربوط به نفقه و مهریه و نکاح اطلاق، حضانت فرزندان پرداختهشده است.
بعضی از محققین که غالباً اساتید دانشگاه هستند، با یک نگاه صرفا حقوقی و قضایی به موضوع حقوق خانواده پرداختهاند. در برخی ازآثار نیز با رویکردی تطبیقی به حقوق خانواده نظرشده و مباحث مربوطه را به صورت تلفیقی وتطبیقی مطرح نمودهاند.
بدون تردید تمامی آثار خلقشده در حوزه حقوق خانواده، با هر روش ونگرشی که پدید آمده باشند،ممدوح وپسندیده است و شایسته تحسین تقدیر. لیکن با کمال احترام به جمیع پدید آورندگان آثار علمی در باب حقوق خانواده، گفتنی است که یک نکته مهم وکلیدی در بیشتر آثار موجود درباره حقوق خانواده مغفول ومکتوم مانده، وکمتر مورد التفات و بحث و بررسی قرارگرفته است.
نگارنده معتقد است که باید در هرپژوهشی در حوزه علوم انسانی واجتماعی، متناسب با موضوع پژوهش، یکسری مقاصد واهداف ومنافع، در سطح ملی رعایت شود.
بدین ترتیب که هرپژوهشگری در حوزه علوم انسانی وعلوم اجتماعی موظف است، در پژوهش های خود، در کنارمطالب علمی وتخصصی که به روش علمی وکاربردی مطرح می کند، مقاصد شریعت، منافع ملی، فرهنگ عمومی، هویت ومشترکات تاریخی وتمدنی وچشم انداز افق علمی کشور را، متناظر با اسناد وقوانین بالادستی نصب العین قرارداده وپژوهش مربوطه را طوری ارائه دهد که تأمین کننده مقاصد شریعت و منافع ملی وتمدنی باشد.
لب مطلب این که، هرپژوهشی در حوزه علوم انسانی واجتماعی از جمله در حوزه علم حقوق، باید در راستای مقاصد و منافع ملی، امنیت اجتماعی، فرهنگ عمومی، تبیین سبک زندگی، سلامت اخلاقی و روحی وروانی جامعه، بهداشت فردی و اجتماعی، جامعهشناختی وتربیتی وهدایتی ومعرفت بخشی به فرد و جامعه، حرف نو وجدیدی برای گفتن داشته باشد.
بدینسان وقتی پژوهش در حوزه دین وجامعه و رابطه بین افراد وجامعه ومباحث فقهی وحقوقی ؛ از جمله نهاد مقدس خانواده ونظام حقوقی خانواده باشد، "مقاصد شریعت" را نیز باید به مقاصد واهداف مارالذکر اضافه نمود.
« شاید یکی از علت های عدم تأثیر گذاری یا به تعبیری عدم تأثیر پذیری مخاطبین پژوهشهای انجام شده در حوزه حقوق خانواده، در تغییر نوع نگاهها به مقوله ازدواج وعقد نکاح وتشکیل خانواده وشیوه های انتخاب همسر، متناسب با قالب وسبک زندگی اسلامی وهمچنین پیشگیری از سیر صعودی بی رویه آمار طلاق، عدم رعایت همین مقاصد از جمله مقاصد شریعت در پژوهش های انجامگرفته باشد. »
وقتی عنوان پژوهش یا نام کتاب، مثل کتاب پیش رو، "نظام حقوقی خانواده در اسلام " است، بدیهی است که دراین کتاب باید برای مخاطب، از تبیین ومعرفی وتشریح وتفسیرنظر اسلام ناب، درباره نهاد خانواده واهداف ومقاصدی که شریعت اسلام در امر عقد نکاح وتشکیل خانواده وضع نموده سخن گفت. ومخاطب را از میزان نفرت وانزجارصاحب شریعت از پدیده شوم طلاق آگاه ساخت. و سپس از فلسفه حلیت طلاقی که عرش الهی را به لرزه در می آورد وچیستی وچرایی حلال بودن تنها حلالی که مبغوض خداوند حکیم قرار گرفته است نیز اقامه دلیل نمود. ومقوله طلاق را به روش علت ومعلولی همراه با معرفی علل عوامل طلاق زا وتبیین راههای پیشگیری از طلاق شرح وبسط تفصیلی مورد بررسی قرارداد.
متأسفانه این مهم در اکثریت آثاری که در باب حقوق خانواده تولید شده رعایت نگردیده است. ودر اکثر پژوهش ها وآثار مکتوبی که در باب حقوق خانواده انجام شده، صرفاً به تکرار یکسری از تعاریف کلیشه ای وبیان بایدها ونباید های قانونی و شرح و تفسیر برخی از اصطلاحات فقهی و حقوقی بسنده شده است.
« در حالیکه با تداوم این روش مقاصدی که عرض شد، از جمله تغییر نوع نگاهها به عقد نکاح واصلاح و ویرایش شیوه های سبک زندگی وانتخاب همسر، وآسیب شناسی روش های متداول و واکسینه نمودن عقد نکاح از ویروس ویرانگر طلاق در هنگامه خواستگاری وانتخاب همسر تحصیل نمیگردد. و سرعت سیر صعودی طلاق نیز کند ویا تحت تأثیر ویا کنترل قرار نخواهد گرفت. »
ان شاء الله به فضل الهی، با طرح این موضوع در سرآغاز کتاب، این نوید و بشارت را به مخاطبین گرانقدر خود میدهیم که، صرفنظر از تکراری بودن عنوان کتاب و برخی از سرفصلها، شاهد مطالب متفاوت با سبک وروشی نوین در متن کتاب خواهید بود.