eitaa logo
سیدنقی موسوی
842 دنبال‌کننده
103 عکس
28 ویدیو
51 فایل
فقه و فلسفه تربیتی (آثار، دروس، سخنرانی) سیدنقی موسوی تیله بُنی استادیار دانشگاه فرهنگیان
مشاهده در ایتا
دانلود
فقه المدرسه ج چهاردهم 021203.mp3
21.61M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 3 اسفند 1402 🔸درس فقه المدرسه- جلسه چهاردهم ادامه المساله الاولی: ایقاظ بررسی کبروی قاعده الاحسان فی التربیه: مفاد القاعده، مدارک القاعده، تطبیقات القاعده 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
--دفعه‌های قبل رای دادیم چیزی تغییر کرد؟ + بله که تغییر کرد --جدی میفرمایید؟ 🌐کانال اطلاع رسانی اخبار دانشگاه فرهنگیان استان قم @cfufarhangianqom
فقه المدرسه ج پانزدهم 021210.mp3
19.77M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 10 اسفند 1402 🔸درس فقه المدرسه- جلسه پانزدهم ادامه المساله الاولی: ایقاظ بررسی کبروی قاعده الاحسان فی التربیه: ادامه بررسی : طوائف روایات احسان، حکم احسان و قلمرو متعلقات احسان، تزاحم در احسان 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه المدرسه ج شانزدهم 021210.mp3
21.19M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 10 اسفند 1402 🔸درس فقه المدرسه- جلسه شانزدهم ادامه المساله الاولی: ایقاظ بررسی کبروی قاعده الاحسان فی التربیه: ادامه تزاحم در احسان بحث کبروی تزاحم و مسلک ترتّب یا خطابات تطبیقات قاعده: - آیا تعلیم احسان است و معلم مُحسِن ؟ - شواهد حدیثی مبنی بر ماهیت احسانی بودن تعلیم. - مقایسه انگاره احسانی از تعلیم و انگاره تجاری از آن (در خوانش نئولیبرالیستی) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰همزمان با هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی🔰 ✳️ پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان با همکاری دبیرخانه هماهنگی گروه های معارف و تربیت اسلامی برگزار می‌کند: «» (هم اندیشی مدرّسان تربیت اسلامی) 📌 شنبه تا چهارشنبه 12-16 اسفند ماه ساعت 19:00 1️⃣ «تربیت اسلامی؛ مفهوم شناسی و مرزشناسی» | حجت الاسلام ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیر محترم امور پردیس‌های استان قم | شنبه 12 اسفندماه 2️⃣ «دروس تربیت اسلامی؛ چیستی و چرایی» | حجت الاسلام ؛ معاون وزیر محترم آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی کشور | یکشنبه 13 اسفندماه (فقط مجازی) 3️⃣ «تحولات فکری در فهم ماهیت و قلمرو علوم تربیتی اسلامی در پنج دهه گذشته» | حجت الاسلام ؛ دانشیار و عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | دوشنبه 14 اسفندماه 4️⃣ «منطق، اهداف و بایسته‌های تدریس درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت (ارزش‌های تربیتی دفاع مقدس)» | جناب استاد ؛ عضو هیات علمی دانشگاه و پژوهشگر و مدرس دفاع مقدس | سه‌شنبه 15 اسفندماه 5️⃣ «الگوی عملی تربیت اسلامی در مدرسه؛ ضرورت مرور تجربیات مدارس اسلامی معاصر» | جناب آقای ؛ رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک | چهارشنبه 16 اسفندماه (فقط مجازی) 🟩 همراه با اعطای گواهی 🟩 🔶 شرکت برای همه مدرسان دروس تربیت اسلامی جهت تمدید مجوز الزامی است 🔶 🔗 لینک شرکت در نشست‌ها: https://vc.cfu.ac.ir:443/pajhoheshkadeh ✅جهت کسب اطلاعات بیشتر: https://eitaa.com/p_tarbiateslami_cfu_ac
🔰همزمان با هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی🔰 ✳️ پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان با همکاری دبیرخانه هماهنگی گروه های معارف و تربیت اسلامی برگزار می‌کند: «» (هم اندیشی مدرّسان تربیت اسلامی) 📌 شنبه 12 اسفندماه | ساعت 19:00 1️⃣ «تربیت اسلامی؛ مفهوم شناسی و مرزشناسی» | حجت الاسلام ؛ عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیر محترم امور پردیس‌های استان قم 🟩 همراه با اعطای گواهی 🟩 🔶 شرکت برای همه مدرسان دروس تربیت اسلامی جهت تمدید مجوز الزامی است 🔶 🔗 لینک شرکت در نشست‌: https://vc.cfu.ac.ir:443/pajhoheshkadeh ✅جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال پژوهشکده مراجعه نمایید: https://eitaa.com/p_tarbiateslami_cfu_ac
تربیت دینی. ج دوم 021219.mp3
32.16M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 19 اسفند 1402 - جلسه دوم 🔸درس «تربیت دینی کودک و نوجوان " - تدریس فصل دوم کتاب مولف نظریه تربیت دینی خود را بر دو بنیاد استوار می‌کند الف. مبانی تدین شناختی ب. مبانی روانشناختی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
تربیت دینی ج سوم 021220.mp3
32.14M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 20 اسفند 1402 - جلسه سوم 🔸درس «تربیت دینی کودک و نوجوان " - تدریس فصل دوم کتاب ب. مبانی روانشناختی رشد دینی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج بیست و چهارم 021220.mp3
19.78M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 20 اسفند 1402 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه بیست و چهارم ادامه بررسی حدیث رساله الحقوق فراز مربوط به حقوق و تکالیف تربیتی نخبگان فراز مربوط به حقوق و تکالیف تربیتی توده ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج بیست و پنجم 021220.mp3
20.2M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 20 اسفند 1402 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه بیست و پنجم ادامه بررسی حدیث رساله الحقوق فراز مربوط به حقوق و تکالیف تربیتی توده ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربیت دینی ج چهارم 021227.mp3
30.41M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 27 اسفند 1402 - جلسه چهارم 🔸درس «تربیت دینی کودک و نوجوان " - تدریس فصل چهارم کتاب مولف وارد الگوی تربیت دینی 7 تا 12 سالگی می شود. طبعا باید بر اساس الگوی رشد دینی کودک در این سن باشد همچنین دینداری را در چهار ضلعِ وجود و شناخت خدا، معنای زندگی، احساسات دینی، التزام دینی طبقه بندی می کند و در ای فصل تلاش می کند در این 4 ضلع الگوی دینداری را با استفاده از مبانی فلسفی و قرانی (مثلا فطرت و ...) و نیز یافته های تجربی تبیین کند تا در فصل 5 بتواند الگوی تربیت دینی خود را مستدل نماید. 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
--مقاله فقه تربیتی در ترازو 4.pdf
632.9K
بازنشر فقه تربیتی در ترازو؛ ارزیابی نقدها سیدنقی موسوی چکیده: مطالعه، پایش و ارزیابی ایده¬های تازه ضروری است و «فقه تربیتی» با هویتی میان¬¬رشته¬ای و به عنوان شاخه¬ای از علم فقه و قلمروی جدید در «تربیت¬پژوهی» مراحل رشد و تکامل خود را طی می¬کند و لازم است مورد نقد و نظر قرار گیرد. نوشتار حاضر تلاش کرده تا مجموعه اشکالات و نقدهای وارد بر فقه تربیتی را گردآوری، صورت¬بندی و ارزیابی نماید. برای این منظور مجموعه اشکالات (روبنایی) ناظر به فقه تربیتی در سه محور کلان طبقه¬بندی شد که عبارت¬اند از: 1. بی¬فایده بودن «فقه تربیتی»؛ 2. آسیب¬زا بودن «فقه تربیتی»؛ 3. عدم اولویت «فقه تربیتی». در ادامه، مولف تلاش کرده تا ابتدا تقریرهای گوناگونی در هر محور ارائه نموده و سپس به ارزیابی و پاسخ به آنها بپردازد. در پایان نیز از منظر «آسیب¬شناسی» و «آینده¬شناسی» نکاتی ارائه شده است. واژگان کلیدی: تربیت اسلامی، فلسفه فقه تربیتی، تجویزات تربیتی، اجتهاد تربیتی. 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/