باسمه تعالی
🔴مذمت مقاومت در تربیت لیبرال/سکولار
🖊سیدنقی موسوی- 23 آذر 1401
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شاید برای شما هم شگفت انگیز باشد کسانی که در ابتدای اغتشاشات، نوجوانان در مدراس را به کارهای خشن و کشتن پلیس و نیروهای امنیتی تحریک می کردند؛ چرا الان که قوه قضاییه در مجازات عادلانه مجرمان جدی است و احکام (از جمله اعدام) را اجرا می کند، جیغ بنفش می کشند؟
یکی از جوابها قدرت رسانه ای آنان و البته حساب کردن روی حماقت کاربران و مخاطبان فضای مجازی است ؛
اما شاید جواب بنیادین تر این است که اساسا حذف مقاومت و «من می زنم تو حق نداری بزنی» یک اصل در لیبرالیسم رسانه ای است!
آنگونه که علوم انسانی مدرن تلاش می کند هرگونه مقاومتی را حذف کند و سلطه پذیری را در قالب شعاری قشنگی چون همگامی با جامعه جهانی، رعایت حقوق بشر، پیوستن به جهانی شدن و مانند آن تئوریزه کند و آنگونه که انتظارشان از نظام آموزشی همین است و مدرسه به تعبیر رویکردهای انتقادی و پُست مدرن باید شهروند رام پرورش دهد و در سطح بین المللی هم یونسکو به مثابه بازوی آموزشی فرهنگی سازمان ملل متحد در سند 2030، به «آموزش صلح» در مدارس کشورهای توسعه نیافته توصیه می کند؛ البته منظور از آموزش صلح، حذف فرهنگ مقاومت است.
یادتان هست در دوران اصلاحات بر فرهنگ عاشورا و مقاومت و ایثار و شهادت و استکبارستیزی تاخته می شد و شعار «خون به خون شستن محال آمد محال» سر داده می شد و در این اندیشه مراسم های عاشورایی در مدرسه و دانشگاه (و یا نرم افزارهای مشابهی چون یادواره شهید یا دفن شهید گمنام) به تمسخر گرفته می شد؟!
لیبرالیسم خود را پایان ایدئولوژی و پایان تاریخ خوانده و نهاد علم و نهاد دانشگاه و مدرسه باید مجری آن باشد! پس تربیت لیبرال و لیبرالسم آموزشی هم باید هر نوع مقاومتی را در نطفه خفه کند .
برای همین است که می بینید جریان اصلاحات و جریان روشنفکری (و پیاده نظامشان چهره ها-سلبریتی-) از اخلاق و حقوق و فقه استدلال می آورند که اعدام شخصی که بر روی مردم اسلحه کشیده و مسلحانه یک یا چند پلیس و نیروی امنیتی و مردم را کشته و زخمی کرده، نباید بجرم محاربه، قصاص و اعدام شود؛ چرا؟ چون : «من می زنم و تو حق نداری بزنی!»
این همان ذاتِ توتالیتر لیبرالسم است! که در دیکتاتوری رسانه ای جریان روشنفکری در اغتشاشات اخیر به عیان دیده می شود.
به همین جهت آیات قصاص و جهاد در طول 50-60 سال اخیر در ایران، توسط این جریان فکری به آن تاخته می شود !
پایان
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه تربیت سیاسی ج بیست چهارم010930.mp3
8.9M
📌 دروس «استاد سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1401_1402
آذر 1401
🔸درس «فقه تربیت سیاسی»
جلسه بیست چهارم 👇🏾:
ورود به ادله دشمن شناسی در تربیت سیاسی :
دلیل 1: وجوب تبری از غیرالله
مقدمه 1: «تولّی عدوالله (اتخاذ الولیّ)» و «تبری از عدوالله و اجتناب از طاغوت (تبری عملی در همه عرصه¬ها)، واجب است.
مقدمه 2: آموزش دشمن از باب وقایه، واجبِ عینی بر والدین و از باب امر به معروف و نهی از منکر و نیز از باب دعوت، واجب کفایی؛ همچنین از باب وظایف حکومت اسلامی واجب عینی است. همچنین از باب إحسان، إعانه بر نیکی¬ها، تعلیمِ امور خیر و هدایت، دارای استحباب است.
نکات :
فرق موضوع الحکم در مقدمه 1 (تبری) و مانحن فیه (تعلیم) و فرق متعلق موضوع الحکم در مقدمه 1 (غیرالله) و مانحن فیه (العدو)
دلیل 2: وجوب جهاد و دفاع در مقابل دشمن
مقدمه 1: جهاد، قِتال و دفاع در مقابل دشمن، واجب است.
مقدمه 2: آموزش دشمن از باب وقایه، واجبِ عینی بر اولیاء و از باب امر به معروف و نهی از منکر و نیز از باب دعوت، واجب کفایی؛ همچنین از باب وظایف حکومت اسلامی واجب عینی است. همچنین از باب إحسان و إعانه بر نیکی و تعلیم نیکی¬ها دارای استحباب است.
نکات توضیحی:
توضیح وجوب جهاد ابتدایی و دفاعی و ...
#فقه_تربیت_سیاسی
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه تربیت سیاسی ج بیست پنجم 010930.mp3
10.47M
📌 دروس «استاد سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1401_1402
آذر 1401
🔸درس «فقه تربیت سیاسی»
جلسه بیست پنجم 👇🏾:
ادامه مباحث گذشته :
دلیل 3: وجوب تعلیم قرآن و حدیث (که دشمن شناسی بخشی از اموزه هاست)
«وَ حَقُّ الوَلَدِ عَلَى الوالِدِ أن يحَسِّنَ اِسمَهُ وَ يحَسِّنَ اَدَبَهُ و يعَلِّمَهُ القرآن»
«وَ أَنْ أَبْدَأَكَ بِتَعْلِيمِ كِتَابِ اللَّهِ وَ تَأْوِيلِهِ وَ شَرَائِعِ الْإِسْلَامِ وَ أَحْكَامِهِ وَ حَلَالِهِ وَ حَرَامِهِ لَا أُجَاوِزُ ذَلِكَ بِكَ إِلَى غَيرِه»
«عَنْ مُعَاذٍ قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه و آله يقُولُ: مَا مِنْ رَجُلٍ عَلَّمَ وَلَدَهُ الْقرآن إِلَّا تَوَّجَ اللَّهُ أَبَوَيهِ يوْمَ الْقِيامَةِ تَاجَ الْمُلْكِ وَ كُسِيا حُلَّتَينِ لَمْ يرَ النَّاسُ مِثْلَهُمَا».
« عن النبى ص قال: إِذَا قَالَ الْمُعَلِّمُ لِلصَّبِى: قُلْ: بسمالله الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، فَقَالَ الصَّبِى: بسمالله الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، كَتَبَ اللَّهُ بَرَاءَةً لِلصَّبِى وَ بَرَاءَةً لِأَبَوَيهِ وَ بَرَاءَةً لِلْمُعَلِّمِ».
نکات
- در تربیت قرآنی و تربیت اسلامی هم ایمان را باید اموزش داد و هم کفر را
-اشاراتی به مغالطه جریان روشنفکری در سکولاریزاسیون شریعت و تئوریزه کردن اسلام رحمانی است
- اشاراتی به عادت نومن ببعض و نکفر ببعض جریان فمینستی در اغتشاشات اخیر که حکم پوشش اسلام را نمی پذیرد و مهریه و نفقه را شرعا واجب می دانند و ...
#فقه_تربیت_سیاسی
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
3143341298.pdf
1.29M
📚 کتاب: قحطی بزرگ
🔸 اثر دکتر مجد
🔹 مجد ساکن آمریکا که با دسترسی به اسناد جنایت انگلیس در این سالها ، قتل ۹میلیون ایرانی را به تحریر درآورده و متاسفانه در ایران بعد از یکبار، دیگر تجدید چاپ نشد و جزو کتابهای کمیاب است.
#یتیمخانه_ایران
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥این پیشگو را که ۴۰ سال پیش کنار شهید سليماني ایستاده و با قاطعیت امروز را پیشگویی میکند را آیا میشناسید؟
💢کانال خبری #شهدای_ایران
✅@shohadayeiran57
هدایت شده از دانشگاه فرهنگیان آیت الله طالقانی قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هم_مسیر_تا_بهشت
تیزر مراسم تدفین و تشییع شهید گمنام در پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان استان قم
زمان
📌سه شنبه ششم دی ماه، ساعت ۱۰
📌مسیر تشییع: بلوار غدیر، شهرک مهدیه، از ابتدای بلوار ولیعصر یه سمت دانشگاه فرهنگیان(محل تدفین)
#شهید_گمنام
@cfu_qom
انا لله و انا الیه راجعون
در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خبر درگذشت جناب آقای دکتر سیدمحمود سامانی، استاد مامور دانشگاه فرهنگیان استان قم ما را داغدار کرد.
هنوز گرمای وجودش و عطر حضورش و سکوت و نجابت مثال زدنی اش در فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان احساس میشود.
قیام و قعودش، تدریس و تحقیقش، آمدن و رفتنش، لبخند و تبسمش درس آموز بود.
اندیشمندی در تاريخ اسلام که بیان و بنانش درخدمت تدریس و ترویج فرهنگ و سیره پیامبر ص و اهل بیت ع بود.
اینجانب به نمایندگی از همه اساتید و دانشجویان و همکاران دانشگاه فرهنگیان ضمن عرض تسلیت و تعزیت به خانواده آن مرحوم، علو درجات و روح و رضوان الهی در جوار حضرت زهرا سلام الله علیها را برای آن مرحوم از خداوند متعال مسألت دارم.
سیدنقی موسوی
مدیر امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان قم
5 دیماه 1401
شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
هدایت شده از اخباردانشگاه فرهنگیان استان قم
مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام با حضور پر شور خانواده شهدا،طلاب،اساتید،دانشجو معلمان،کارمندان و مردم شهید پرور قم در پردیس آیت الله طالقانی(ره) برگزار شد.
#شهید_گمنام
#مادر
#پردیس_طالقانی
#استان_قم
اخبار دانشگاه فرهنگیان استان قم
https://eitaa.com/cfufarhangianqom
هدایت شده از پایگاه خبری برپا | Barpa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پوشش خبری مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان توسط تلوزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو(SNN)
⭕️ حجت الاسلام موسوی رئیس دانشگاه فرهنگیان قم: شهید گمنام نماد مقاومت و خود باوری است؛ دانشگاه را برای تدفین شهید گمنام انتخاب کردیم چون شهید گمنام نماد مقاومت و خودباوری است. دانشجویان ما به خود میبالند برای این که مأمن روحی و روانی پیدا کردند در پرتوی سلیمانی ها و باکری ها.
#هم_مسیر_تا_بهشت
#شهید_گمنام
#دانشجوی_امروز
@barpa_news
مقاله پیشینه شناسی فقه معلمی.pdf
399.5K
انتشار مقاله جدید : پیشینه شناسی فقه معلمی
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسنده: سید نقی موسوی
10.22034/mft.2022.7379
چکیده
مطالعات معلمی و بومیسازی و اسلامیسازی آن ضرورت دارد و از سویی فقه تربیتی بهمثابه رویکردی جدید در تربیتپژوهی در حال تولید و رشد است. نوشتار حاضر درصدد است بر یکی از شاخههای فقه تربیتی تمرکز نماید و از ظرفیت و پیشینه فقه اسلامی برای طراحی و تأسیس فقه معلمی سخن بگوید. بنابراین نوشتار حاضر با هدف پیشینهپژوهی و با روش توصیفی و تحلیلی درصدد برآمد تا به این سؤال بپردازد که در تراث فقهی به چه موضوعاتی از معلمی پرداخته شده است. پس از بررسیها این نتیجه حاصل شد که موضوعاتی چون حکم تعلیم علوم، حکم اجاره بر تعلیم، ضمان معلم و حکم برخی روشهای تدریس در فقه مطرح میشده است و کمیّت و کیفیت این موضوعات در حاشیه ابوابی چون اجاره، جعاله، صلح، وقف، زکات و غیره توسعه نیافته و لازم است ضمن گونهشناسی و طراحی «نظام مسائل معلمی»، در ایجاد و توسعه «فقه معلمی» کوشید.
کلیدواژهها
#تربیت_معلم
#مسائل_معلمی
#تعلیم
#ضمان
#ولایت
#مقاله
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
مقاله اسلامی سازی علوم انسانی-سه مولف.pdf
389.1K
انتشار مقاله جدید:
تبیین چرایی اسلامیسازی علوم انسانی، از منظر فقه اسلامی
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
محسن داودابادی فراهانی 1 سید نقی موسوی 2 محمد زارعی 3
1 گروه فقه تربیتی، مجتمع عالی فقه، جامعة المصطفی العالمیه، قم، ایران
2 گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
3 مدرس جامعة المصطفی العالمیه، قم، ایران
10.22034/mft.2022.7388
چکیده
دینی کردن علم و بحث از «علم دینی» محل گفتوگوهای فراوان بوده و دیدگاههای مختلف اقلی و اکثری در آن وجود دارد. مهمترین عرصه علم دینی مطرح در بین صاحبنظران عرصه علوم انسانی است. علوم انسانی دانشهایی است ناظر به حالات، شئون و رفتارهای فردی و اجتماعی انسان. دستیابی به علوم انسانی اسلامی در مهندسی تمدن اسلامی از جایگاه ویژهای برخوردار است. هدف اصلی این مقاله بررسی ادله چرایی «اسلامیسازی علوم انسانی» از منظر فقه اسلامی است. این پژوهش از روششناسی اجتهادی در استنباط حکم از ادله قرآنی و روایی بهره میگیرد. نتایج تحقیق حاکی از آن است که سه قاعده نفی سبیل (حفظ استقلال و خودکفایی جامعه مسلمین)، اعانه بر «بِرّ» و ممنوعیت اخذ علوم از غیر اهل بیت( را میتوان بهعنوان برخی از مهمترین ادله فقهی «اسلامیسازی علوم انسانی» بیان نمود و جمعبندی حاصل از این ادله بر لزوم تولید علوم انسانی اسلامی دلالت دارد.
کلیدواژهها
علوم انسانی اسلامی علم دینی فقه علوم انسانی نفی سبیل اخذ علوم از غیر اهلبیت(
#مقاله
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از اخباردانشگاه فرهنگیان استان قم
38.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گزارش کامل مراحل آماده سازی مضجع شریف شهید گمنام،تشییع و تدفین در پردیس آیت الله طالقانی(ره)_ قم
#شهید_گمنام
#پردیس_طالقانی
#استان_قم
اخبار دانشگاه فرهنگیان استان قم
https://eitaa.com/cfufarhangianqom
انتشار آنلاین مقاله در فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
دوره 30، شماره 57، فصلنامه زمستان، بهمن 1401، صفحه 89-115
دسترسی انلاین https://iej.ihu.ac.ir/article_207714.html
بررسی احادیث «سههفتسال» از منظر فقه تربیتی
نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسنده: سیدنقی موسوی
نویسنده مسئول: استادیار، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده
در شماری از روایات اسلامی از سه دوره رشد و تربیت کودک و نوجوان سخن گفته شده است و حسب اطلاع، این احادیث بهصورت مفصل و روشمند موردبررسی حدیثی و فقهی قرار نگرفته است. نوشتار حاضر درصدد است احادیث «سه هفتسال» را مبتنی بر روششناسی اجتهادی و با رویکرد فقه تربیتی بررسی نماید. برای این منظور در ابتدا احادیث گردآوری و تکتک موردبررسی دقیق سندی و رجالی قرار گرفت و در ادامه مباحث دلالی در سه محور حکم (واجب و مستحب)، متعلق حکم (کودک و نوجوان) و موضوع حکم (تجویزات تربیتی) مطرح شد. در بحث حکم از مباحث بنیادینی چون مولوی یا إرشادی بودن این روایات و نیز إخباری یا إنشایی بودن آنان و نیز حکم مستَنبط آن بحث شد و این نتیجه حاصل شد که این روایات دارای مولویّت است و میتواند حاوی تجویز تربیتی شرعی باشد. در محور دوم معنای کودک در این روایات بهمثابه متعلق حکم موردبررسی قرار گرفت. و در محور سوم موضوع حکم و تکالیف و تجویزات تربیتی مربوط به هر مرحله به تفصیل موردبررسی و نسبتسنجی قرار گرفت و براساس روایات فوق چنین نتیجهگیری شد:
آزاد نهادن کودک و ایجاد شرایط بازی وی در هفتسال اول استحباب دارد؛
ملازمت و همراهی با کودک و آموزش قرآن در هفتسال دوم مستحب است؛
آموزش و پرورش ارزشهای دینی و تاکید بر تربیت خانوادگی در هفتسال سوم، دارای استحباب است.
کلیدواژهها
#اصول_تربیتی
#حدیث_تربیتی
#تفسیر_تربیتی
#بازی
#مراحل_تربیت
#مقاله
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
پیام دکتر موسوی ریاست دانشگاه فرهنگیان قم به مناسب معبث حضرت رسول (ص) و آغاز نیمسال دوم تحصیلی
خدمت همه همکاران، اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجومعلمان محترم دانشگاه فرهنگیان استان قم
مبعث رسول مهر و محبت، حضرت محمد مصطفی (ص) را خدمت شما تبریک و شادباش عرض می کنم و تقارن آن با آغاز نیمسال دوم تحصیلی را به فال نیک می گیرم. 🌸🌺🥀🌹🌷💐
🔻بعثت پیامبر نور (ص) با دستور به قرائت و تجلیل از آموزش و قلم (إقرء باسم ربک ... علم بالقلم) آغاز شد تا آخرین پیام آسمانی برای تمام بشریت در درازنای تاریخ باشد.
🔸سیاست «محمد(ص)هراسی» در عصر حاضر توسط غرب مدرن آنهم بعنوان یک سیاست رسانه ای، نشان از ضریب نفوذ نام و پیام حضرت (ص) دارد تا گوش انسان مدرن که خسته و دلزده از ایسم ها و تفوق تکنولوژی و تار عنکبوت نگرش این دنیایی (سکولاریستی) است را از اسم و مسمّای محمد (ص) کَر نماید. (از باب «وفی آذانهم وقراً» (1))
🔹همکاران عزیز در دانشگاه فرهنگیان!
تعلیم و تربیت یکی از اصلی ترین آموزه های پیامبر (ص) و معلمی هم ذات پنداری با پیامبر است. بیایید دوباره به وظایف خود بیاندیشیم و هرکداممان پرچم تعلیم که فلسفه پیامبری است (2) را محکمتر از گذشته به دست بگیریم.
🔺دانشجومعلمان و فرزندان عزیزم!
آغاز نیمسال دوم را فرصتی دوباره برای بازاندیشی و بازسازی هویت، دانش و منش معلمی خود قرار دهید و با استفاده حداکثری از دانش و تجربه اساتید، قطار زمان را در ایستگاه های دلخواه خود متوقف و به سپس به حرکت درآورید. نگذارید لوکوموتو عمر، شما را به هر سو بِبَرد بی آنکه از ایستگاه های برنامه ها، اهداف و نیازهایتان عبور نماید. چند صباحی دیگر در «موقعیت های تربیتی/آموزشی» قرار می گیرد و خوشه چینی های نیمسال پیش رو، باید خرمنی از دانش و تجربه برایتان به ارمغان آورد؛ درغیر این صورت مصداق «خواب نوشین بامداد رحیل» خواهید بود که «باز دارد پیاده را ز سبیل» (3).
🔺اساتید و اعضای محترم هیات علمی!
دانشگاه فرهنگیان در هیبت و لباس جدید خود مبتنی بر برنامه راهبردی میان مدت و سنواتی خود که بر اساس اساسنامه و اسناد بالادستی نگاشته شده، به پیش می رود؛ موجب امتنان است «فرهنگ علمی/دانشگاهی» ، «تدریس حرفه ای و تخصصی»، «رعایت دقیق سرفصلهای درسی مصوب»، «بهره گیری از منابع جدید و فناوری های نوین آموزشی»، «توجه به اخلاق استادی و تعمیق رابطه تربیتی با دانشجویان» و «گشودن فضای گفتگو و نقد و نظر» را پاس بدارید و در ترویج آنها کوشا باشید.
🔹همکاران گرامی!
این دانشگاه وظیفه تربیت معلم را برعهده دارد که در دراز مدت نسلهای جدید ایران اسلامی توسط فارغ التحصیلان این دانشگاه تربیت خواهند شد. از این منظر، کار در این دانشگاه را نباید جز به ثمن جلب رضای خداوند و ساختن آینده ایران قوی بفروشیم. پیشاپیش از اینکه «ملاحظات تربیتی» را در رفتار و تعامل با ارباب رجوع و ارتباط با استاد و دانشجو ملاحظه می کنید، از شما متشکرم .
✅در پایان بقول سعدی:
همچو زمین خواهد آسمان که بیفتد/ تا بدهد بوسه بر نعال محمد
....
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی/عشق محمد بس است و آل محمد
والسلام
سیدنقی موسوی
مدیر امور پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان قم
1401/11/28
1. -انعام 25.
2.عن النبی ص: ... بالتعلیم اُرسلتُ ... (بحار الانوار ج 1 ص 206)
3. گلستان سعدی، دیباچه
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#پنجمین پیش همایش:
همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح(ره)
✳️ همایش گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی با تأکید بر اندیشه علامه مصباح یزدی(ره)
👤 سخنرانان:
1️⃣ آیتالله محمود رجبی
2️⃣ حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید نقی موسوی
🔷 همراه با ارائه کتاب و مقاله
🗓 دوشنبه 8 اسفند 1401 ⏰ 9
🌐 حضور مجازی👇
🌐 iki.ac.ir/live
🏢 قم، بلوار جمهوری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
💠آدرس سایت همایش بین المللی علامه مصباحره
http://ihsam.iki.ac.ir
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
سخنرانی حجت الاسلام دکتر موسوی
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم
بمناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی
زمان :8 اسفند 401
مکان :موسسه امام خمینی
باسمه تعالی
♦️♦️مختصات علامه در اسلامی سازی علوم انسانی
-دارای مبنا (نوصدرایی)
-شناخت علوم انسانی از نزدیک. برخلاف خیلی از بزرگان. (شناخت عام مدیریت، علوم سیاسی، روانشناسی، علوم تربیتی)
- جمع فقه و فلسفه و تفسیر
-مهارت شاگردپروری، شبکه سازی، جریان سازی (عموم و خصوص من وجه بینشان هست)
- عملی سازی سبکی از نظام تربیتی در موسسه امام و طرح ولایت ( تدوین فلسفه [تربیتی] موسسه امام خمینی/ فلسفه تربیتی طرح ولایت
♦️♦️ وضعیت شناسی نظریه و عمل تربیت اسلامی و الزامات آینده
- وضعیت شناسی مطالعات تربیت اسلامی
-لزوم تنوع و تکثر شاخه های تربیت اسلامی و وتوجه به روش شناسی ها
- لزوم توجه به لزوم/اعتبار مطالعات تجربی در تربیت اسلامی
-لزوم انضمامی تر شدن مطالعات تربیت اسلامی
- لزوم توجه به مطالعات تطبیقی و بین المللی و جهان اسلامی تربیت اسلامی
- تقویت وجوه سیاست گذارانه و حکمرانانه تربیت اسلامی
-تقویت وجوه آینده نگری و آیند شناسی و آینده نگاری در تربیت اسلامی
-تقویت هوش مصنوعی در تربیت اسلامی
- ضرورت توجه به دانش عملی/کاربردی/کابردپذیر
- ضرورت توجه به قلمرو آموزش مضاف و آموزش پژوهی
🔸🔸🔸 عمل تربیت اسلامی
تولید دانش بومی از میدان حاصلخیز سرزمین تجارت تربیتی
ضرورت اقدام پژوهی، درس پژوهی، تجربه پژوهی، تجربه نوردی، در ساحل تربیت اسلامی
تجربه نوردی و اقدام پژوهی ها (مسجدمحوری)
تجربه -الگوسازی و به رسمیت شناختن
ازمایشگاه اجتماعی-تربیتی
شبکه سازی و شبکه مندی (انجمن فارغ التصیلان تربیتی موسسه امام خمینی)
لزوم همگرایی و نهادسازی متخصصان (انجمن تربیت اسلامی ایران)
هم گرایی فعالان تربیت اسلامی
...
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
موسسه امام 011208.mp3
15.98M
سخنرانی با عنوان
وضعیت شناسی نظریه و عمل تربیت اسلامی و الزامات آینده
بمناسبت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی. هشتم اسفندماه 1401
مکان موسسه امام
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
سخنرانی حجت الاسلام دکتر موسوی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قم
افتتاحیه دوره آموزشی مصاحبه گران طرح ولایت دانشگاه فرهنگیان
زمان :نیمه شعبان. 17 اسفند1401
مکان :پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان قم
باسمه تعالی
♦️♦️مختصات علامه در اسلامی سازی علوم انسانی
-دارای مبنا (نوصدرایی)
-شناخت علوم انسانی از نزدیک. برخلاف خیلی از بزرگان. (شناخت عام مدیریت، علوم سیاسی، روانشناسی، علوم تربیتی)
- جمع فقه و فلسفه و تفسیر
-مهارت شاگردپروری، شبکه سازی، جریان سازی (عموم و خصوص من وجه بینشان هست)
- عملی سازی سبکی از نظام تربیتی در موسسه امام و طرح ولایت ( تدوین فلسفه [تربیتی] موسسه امام خمینی/ فلسفه تربیتی طرح ولایت
♦️♦️ مقایسه الگوها/فرایندها/مبانی تربیت مدرن و ظرفیتهای تربیت اسلامی با تاکید بر تربیت مهدوی
[تقابلهای تربیت مدرن و تربیت اسلامی با تاکید بر ظرفیتهای تربیت مهدوی]
- سایتنتیزم (علم گرایی) /تجربه گرایی/ در مقابل :
- الف. تربیت عقلانی در تربیت اسلامی (مقایسه ایده تفکر انتقادی و فبک با ایده آل در تربیت اسلامی)
- ب. تربیت دینی
- رقابت تربیت اخلاقی/معنوی با تربیت دینی در تربیت مدرن برخلاف تربیت اسلامی
- فردگرایی در مقابل مشارکت جویی و تربیت اجتماعی در تربیت اسلامی (خودگرایی در مقابل دگرگرایی)
- مدرسه محوری در تربیت مدرن (آموزشی سازی همه چیز و انحصار در تربیت مدرسه ای) برخلاف تربیت اسلامی که تربیت خانوادگی و تربیت در دیگر مکانها را برجسته میکند . ذیل همین نکته باید بر برنامه درسی غیررسمی یا پنهان یا ضمنی تاکید کرد
- تربیت جنسی و جنسیتی: در تربیت مدرن، تربیت جنسی بصورت سکولار (فارغ از دین) و لیبرالیزم و ایده های اومانیستی، و مبتنی بر یوتی لی تی و لذت گزایی است و تربیت جنسیتی هم مبتنی ایده های فیمینسیتی (به نفع مردان) است . در حالی که تربیت جنسی در تربیت اسلامی گامی از کمال است و امر جنسی تلقی متفاوتی را دارد.
- تفاوت آینده نگری، آینده شناسی و آینده نگاری در تربیت مدرن و تربیت مهدوی (تفاوت در: امید توحیدی، معنوی، امیدوارانه، انتظار سازنده و انتظار فعال و کنشگر)
- الف. مفهوم انتظار در تربیت مهدوی، با چندین ساحت دیگر همگرایی دارد و ظرفیت مخفی : تربیت اخلاقی (صبر و تصبر)، تربیت اجتماعی، تربیت سیاسی، تربیت علمی/اینده نگر
♦️♦️ برخی توصیه ها به مخاطبان این دوره آموزشی
-
- لزوم شناسی برای عملیات // کشف استعدادها/ گوهریابی/
-
- مصاحبه بخشی از فرایند تربیتی است، مصاحبه مبتنی بر اخلاق مشاوره و اخلاق سنجش
-
- اغتنام فرصت این دوره و این زمان و این مکان (نیمه شعبان و قم و زیارات و اساتید)
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
افتتاحیه طرح ولایت 011217.mp3
14.38M
سخنرانی در افتتاحیه دوره آموزشی مصاحبه گران طرح ولایت دانشگاه فرهنگیان
نیمه شعبان 1401
پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان قم
🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی
👉 @seyednaghimousavi
👉http://seyednaghimousavi.ir/
🔹تند خوانی قرآن کریم بمناسبت ماه رمضان
🔸 با حجم کم
🔸دانلود جزء اول
ahlevela.ir/tahdir/Joze01.mp3
🔸دانلود جزء دوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze02.mp3
🔸دانلود جزء سوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze03.mp3
🔸دانلود جزء چهارم
ahlevela.ir/tahdir/Joze04.mp3
🔸دانلود جزء پنجم
ahlevela.ir/tahdir/Joze05.mp3
🔸دانلود جزء ششم
ahlevela.ir/tahdir/Joze06.mp3
🔸دانلود جزء هفتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze07.mp3
🔸دانلود جزء هشتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze08.mp3
🔸دانلود جزء نهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze09.mp3
🔸دانلود جزء دهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze10.mp3
🔸دانلود جزء یازدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze11.mp3
🔸دانلود جزء دوازدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze12.mp3
🔸دانلود جزء سیزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze13.mp3
🔸دانلود جزء چهاردهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze14.mp3
🔸دانلود جزء پانزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze15.mp3
🔸دانلود جزء شانزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze16.mp3
🔸دانلود جزء هفدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze17.mp3
🔸دانلود جزء هجدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze18.mp3
🔸دانلود جزء نوزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze19.mp3
🔸دانلود جزء بیستم
ahlevela.ir/tahdir/Joze20.mp3
🔸دانلود جزء بیست و یکم
ahlevela.ir/tahdir/Joze21.mp3
🔸دانلود جزء بیست و دوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze22.mp3
🔸دانلود جزء بیست و سوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze23.mp3
🔸دانلود جزء بیست و چهارم
ahlevela.ir/tahdir/Joze24.mp3
🔸دانلود جزء بیست و پنجم
ahlevela.ir/tahdir/Joze25.mp3
🔸دانلود جزء بیست و ششم
ahlevela.ir/tahdir/Joze26.mp3
🔸دانلود جزء بیست و هفتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze27.mp3
🔸دانلود جزء بیست و هشتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze28.mp3
🔸دانلود جزء بیست و نهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze29.mp3
🔸دانلود جزء سی ام
ahlevela.ir/tahdir/Joze30.mp3
🔸حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایت
🔸زمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵ دقیقه
🇮🇷کانال خبری قم 20:30
https://eitaa.com/joinchat/2772107561C045c7bcc18
🔺سلسله نشستهای علمی درآمدی به اخلاق قرآنی (انجمن علمی معارف دانشگاه شهید بهشتی)
✅عنوان: تفسیر تربیتی قرآن :مبادی و مسائل
✔️دکتر سیدنقی موسوی
📅زمان: 19 فروردین؛ ساعت ۲۲:۳۰
👈لینک ورود: https://webinaronline.ir/Link/S2314196092