eitaa logo
آنسوتر | سید محمدرضا رضی
2.5هزار دنبال‌کننده
850 عکس
527 ویدیو
18 فایل
پایگاه رسمی سیدمحمدرضا رضی بهابادی در فضای مجازی کانالی برای آنچه دیدن، گفتن و بازتابش وظیفه است... این پایگاه فعلا توسط مدیران اداره‌ می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ پس از آن‌که پیامبر اسلام یهودیان بنی‌نضیر را به‌سبب خیانت از مدینه بیرون راند، برخی از آنان روانهٔ خیبر شدند و قریش را به جنگ با پیامبر برانگیختند. بدین‌گونه، خیبر برضد امت نوپای اسلامی شد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
⚔ مستندترین روایت از «غزوهٔ خیبر» را در آدرس زیر مطالعه کنید: 👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/11895 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🔸امریکایی ها کودکان سیاه پوست را طعمه قرار میدادند برای شکار تمساح! تا سال 1919 شکارچیان اروپایی کودکان سیاه پوست رو طعمه قرار میدادن برای شکار تمساح!!! حتی برای این عمل وحشتناکِ غیر انسانی تمبر هم ساختن تا فراموش نشه … همینه که رهبر انقلاب میگن اروپایی‌ها در ظاهر کروات می‌زنند ولی در واقع وحشی هستند! ‌🌎 کانال خبری فتح 📡 @news_fath
در روز جهانی زن، گوشه‌ای از افتخارات استعمارگران اروپایی را ببینید! زنان سیاه‌پوست چهارپایان چشم رنگی‌های اروپا بودند! @Bisimchimedia
بادی که مأمور خدا بود.... در حالی که زیر بارون میگفت،وارد جنگ اقتصادی شدیم تولید ملی زنده باد؛ بادی بی موقع وزید، وقبای ایتالیایی اش زیر بارون خیس شد... پ.ن. اسم سال۱۳۹۹ است. ⚜قرارگاه یاوران اقتصاد مقاومتی⚜ 🔹🔹قیام🔸🔸 🆔 @Qiam_ir @seyedrazy
رهبری همه کاره‌ست و رئیس‌جمهور هیچ‌کاره! پاسخ عالی دکتر حسن‌عباسی به شبهه‌ای که زیاد مطرح میشه، شبهه‌ای که حتی از روحانی هم بارها شنیدیم!
رهبری همه کاره‌ست و رئیس‌جمهور هیچ‌کاره! پاسخ به شبهه ای که بارها شنیده‌ایم! @seyedrazy
ارزش و اهمیت نوشته یک نامه بستگی به نویسنده اون نامه داره....
تزریق دموکراسی به باغات خرمای مردم عراق توسط سربازان فداکار آمریکایی در سال 2003
شعر زیبای جوانان یمنی به مناسبت نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت بقیة الله -•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•
صبحگاه 12 فروردین ـ که روز نخستین حکومت الله است ـ از بزرگترین اعیاد مذهبی‏‎ ‎ و ملی ماست. 🔻 | 12 فروردین 🔹‏بسم الله الرحمن الرحیم‏ ‏‏وَ نُریدْ اَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الاَْرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ اَئِمَّةً‏ ‏‏وَ نَجْعَلُهُمُ الْوارِثینَ‏‎ صَدَقَ الله الْعَظیمْ.‏ 🔸‏من به بزرگ که در طول تاریخ شاهنشاهی، که با خود آنان را‏‎ ‎‏خفیف‏‎ شمردند و بر آنان کردند آنچه کردند، صمیمانه تبریک می گویم. خداوند‏‎ ‎‏تعالی بر ما منت نهاد و را با دست توانای خود که است‏‎ ‎‏در هم پیچید و ما را ائمه و پیشوای ملت‌های مستضعف نمود، و با برقراری‏ ، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارک، روز‏‎ ‎‏ و روز فتح و ظفر ملت، را اعلام می کنم. به دنیا اعلام‏‎ ‎‏می کنم که در تاریخ ایران چنین سابقه ندارد، که سرتاسر مملکت با و‏‎ ‎‏ و و علاقه به صندوق‌ها هجوم آورده و رأی خود را در آن ریخته و‏‎ ‎‏رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کنند.‏ 🔹‏من از این همبستگی بی‌مانند که جز مشتی ماجراجو و بی‌خبر از خدا، همه و همه به ندای‏‎ ‎‏آسمانی ‏‏وَاْعتَصِمُوا بِحَبْلِ الله ِ جَمیعاً‏‎ لبیک گفتند، و با تقریباً به جمهوری اسلامی‏‎ ‎ ‏رأی مثبت دادند و و اجتماعی خود را به و ثابت کردند، تقدیر‏‎ ‎‏می کنم. باد بر شما روزی که پس از جوانان برومند و داغ دل مادران و‏‎ ‎‏پدران و رنجهای طاقت‌فرسا، دشمن غول صفت و زمان را از پای درآوردید، و با‏ به جمهوری اسلامی، الهی را اعلام نمودید. حکومتی که در‏‎ ‎‏آن، جمیع اقشار با یک چشم دیده می شوند و نور الهی بر همه و همه به یک‏‎ ‎‏طور می تابد، و باران رحمت قرآن و سنت بر همه کس به یکسان می بارد. مبارک باد شما‏‎ ‎‏را چنین حکومتی که در آن اختلاف نژاد و سیاه و سفید و و و و و ‏‎ ‎‏مطرح نیست. همه برادر و برابرند؛ فقط و فقط کرامت در پناه تقوا و برتری و به اخلاق‏‎ ‎‏فاضله و اعمال صالحه است. ‏ 🔸‏مبارک باد بر شما روزی که در آن تمام اقشار ملت به حقوق خود می رسند، فرقی بین‏‎ ‎‏زن و مرد و اقلیت‌های مذهبی و دیگران در اجرای عدالت نیست. دفن شد و طغیان‏‎ ‎‏و سرکشی به دنبال او دفن می شود، و کشور از چنگال دشمن‌های و و‏‎ ‎‏چپاول‌گران و غارت‌پیشگان نجات یافت. اینک شما ملت شجاع، جمهوری‏‎ ‎‏اسلامی هستید. اینک شما هستید که باید این ارث الهی را با قدرت و قاطعیت حفظ کنید‏‎ ‎‏و نگذارید بقایای رژیم متعفن‏‎ که در کمین نشسته اند و طرفداران دزدان بین المللی و‏‎ ‎‏نفتخواران مفتخوار در بین صفوف فشردۀ شما رخنه کنند. اینک شمایید که باید مقدرات‏‎ ‎‏خود را به دست بگیرید و مجال به فرصت طلبان ندهید، و با قدرت الهی که مظهر آن‏‎ ‎‏جماعت است، قدم‌های بعدی را بردارید، و با فرستادن طبقۀ فاضله و امنای خود در‏‎ ‎‏مجلس مؤسسان، جمهوری اسلامی را به تصویب برسانید، و همان طور که‏‎ ‎‏با و به جمهوری اسلامی رأی دادید، به امنای امت رأی دهید تا مجالی برای‏‎ ‎‏بداندیشان نماند.‏ 🔹صبحگاه 12 فروردین ـ که روز نخستین است ـ از بزرگترین ‏‎ ‎ و ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره های‏‎ ‎‏قصر 2500 سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطۀ شیطانی برای همیشه رخت‏‎ ‎‏بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به جای آن نشست.‏ 🔸‏هان! ای ملت عزیز که با خون جوانان خود حق خود را به دست آوردید، این حق را‏‎ ‎‏عزیز بشمرید و از آن پاسداری کنید، و در تحت لوای اسلام و پرچم قرآن، عدالت الهی‏‎ ‎‏را با پشتیبانی خود اجرا نمایید. من با تمام قوا در خدمت شما که خدمت به اسلام است،‏‎ ‎‏این چند روز آخر عمر را می گذرانم، و از ملت انتظار آن دارم که با تمام قوا از اسلام و‏‎ ‎‏جمهوری اسلامی پاسداری کنند. ‏ 🔹‏من از دولت‌ها می خواهم که بدون وحشت از و ، با فکر و اراده،‏‎ ‎‏باقیماندۀ رژیم طاغوتی را که آثارش در تمام شئون کشور ریشه دارد پاکسازی کنند، و‏‎ ‎‏فرهنگ و دادگستری و سایر وزارتخانه ها و ادارات که با فرم و بپا شده‏‎ ‎‏است به شکل اسلامی متحول کنند، و به دنیا و و‏‎ ‎‏ و را نشان دهند. از خداوند تعالی عظمت و استقلال کشور و امت‏‎ ‎‏اسلامی را خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله . ‏ ‏‏روح الله الموسوی الخمینی (12 فروردین 58، صحیفه امام، ج 6، ص 452-454) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
استفاده از اصطلاح «جمهوری اسلامی» در نامه علمای فارس، در عصر مشروطه ✳️12فروردین روز جمهوری اسلامی 🔻از جمله مهم‌ترین اسناد تاریخی در زمینه اهتمام به تأسیس «»، نامه «علما، اعیان و رعایای » است. 🔹این نامه پر اهمیت، به تاریخ ربیع الثانی1324ق/برابر 1285ش نگاشته شده و موضوع آن انتقاد شدید از رفتار توهین آمیز دولتیان نسبت به علما، بزرگان و مردم فارس است. در این متن، به صراحت از تعبیر «جمهوری اسلامی» یاد شده است و از نظر پیشینه شناسی تاریخی، ارزش فوق العاده دارد. این متن در همان دوران، در روزنامه کوکب دری و همچنین در تاریخ بیداری ایرانیان _نوشته ناظم الإسلام کرمانی_ منتشر شده است. در بخشی از این نامه چنین آمده است: 🔸«تا کنون عقیده ما این بود که دولت عبارت است از هیئت رجال دانشمند سیاسی دان، نه منحصر به یکی از فرنگی‌مآبان تازه و از طبیعی‌مذاقان (مادی‌گرایان) پوسیده و روزنامه‌خوان پاریس به زبان خوشیده (متظاهر به فرانسه‌دانی) که لفظ دولت مطلقه مستبده آموخته و حال آن که ایران است، چه از عهد سلف تا حالِ خلف؛ علمای ملت هر شهری به حکومت شورش کردند دولت با حاکم را عزل فرمود؛ بلکه رعایای هر دهکده به کدخدای خود شوریدند، مالک قهراً به عزل کدخدا حکم داد بلکه کلانتر و خان هیچ طائفه و ایلی نتوانستند عزل کنند و خارجی به جای او نصب، بلکه مجبوراً از همان طائفه و ایل، خان و کلانتر را انتخاب نمودند و به این معنیِ باریک؛ جمهوریِ ما رشک فرانسه و آمریکاست.»(نخستین پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ص 37و38) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️بررسی ادعای یکی از سران نهضت آزادی مبنی بر ابداع نظام توسط وی ◀️پیشینه شناسی تاریخی / در آستانه روز جمهوری اسلامی/۱ 🔹پس از پیروزی نهضت امام خمینی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، نوبت به روایت رویدادهای انقلاب و تحلیل این نهضت بی بدیل دینی رسید و در این رهگذر، شخصیت ها و جریان‌های مختلف به اظهار نظر در مورد انقلاب ایران پرداختند. 🔸در میان اظهار نظرهای مختلف، گاه روایت‌های غیر واقعی و نادرستی مشاهده می‌گردد که در صورت عدم توجه و خوانش انتقادی، بخشی از تاریخ و ماهیت نهضت را به و خواهد کشید. 🔹روایت یکی از سران از تاسیس نظام جمهوری اسلامی،از جمله نمونه‌های نقد در این باب است. وی در کتاب خاطراتش، تلاش کرده خود را به عنوان «مشاور ارشد» امام راحل در نوفل لوشاتو معرفی نماید. 🔸از جمله مدعاهای او، پیشگامی در طرح « » به عنوان الگوی حکومتی انقلاب اسلامی است. وی بارها در بیان‌هایی متناقض تلاش دارد، امام را مخالف این مدل حکومتی معرفی نماید و به نوعی به ایجاد دوگانه ای کاذب در جهت تقابل میان «جمهوری اسلامی» و «حکومت اسلامی» پرداخته است. فرد مذکور تا بدانجا می‌رود که او در مصاحبه ای مطبوعاتی پیشینه تاریخی را منکر می‌شود و پذیرش این الگوی حکومتی را نوعی انفعال سیاسی انقلابیون و معلول جبر محیطی ناشی از خواست همگانی بر می شمارد و تصریح می‌کند که هیچ کس حتی امام خمینی در مطرح شدن و تحقق آن موثر نبوده است. 🔹این مدعا در حالی مطرح می‌شود که اولا مفهوم نه فقط در ایران که در سایر کشورهای اسلامی نیز رایج بوده است. 🔸ثانیا و جریان‌های سیاسی به اصطلاح ملی‌گرا ،نوعا نه تنها اسلام را در تعارض با جمهوریت معنا کرده‌اند، بلکه در آستانه تأسیس نظام جمهوری اسلامی نیز، حتی پس از مشاهده تمایلات حداکثری جامعه انقلابی ایران به سمت و سوی جمهوری اسلامی، باز هم حاضر به گردن نهادن به این نظام سیاسی و الگوی حکومتی نشدند و نوع حکومت مورد نظرشان را «جمهوری دموکراتیک» و «جمهوری دموکراتیک اسلامی» اعلام کردند. 🔹از طرفی اسناد به جا مانده از این گروه ها نشان می دهد که عموما تا آخرین روز های سقوط پهلوی، همچنان را بهترین حکومت برای ایران می دانستند و میانه خوبی با جمهوری نداشتند. 🔸حال باید از ایشان پرسید با وجود چنین پیشینه ای و به رغم آنکه تلاش علمی و مستندی از ایشان در جهت ترویج حتی مفهوم جمهوری، در دست نیست، اینان چگونه خود را مبتکر ایده می دانند؟(نخستین پیش نویس قانون اساسی، ص۳۰-۲۷) 📚«نخستین پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران-سهراب مقدمی شهیدانی»؛ اثری از بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در معرفی پیشینه الگوی «جمهوری اسلامی» ◀️راه‌های تهیه کتاب: 🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 📞تلفن: 32904231-025 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️ پیشینه شناسی تاریخی جمهوری اسلامی/2 ❎ تلفیق اجتهادی جمهوریت و اسلامیت 🔹دغدغه تاسیس حکومت بر اساس آموزه‌های اسلامی و با محوریت زعمای دین، مساله نوپدیدی نیست و در تاریخ تشیع پیشینه پررنگی دارد. 🔸گفتمان حکومت اسلامی همواره بر اساس نفی حکومت‌های استبدادی (به طور مطلق) سامان یافته است. شکل‌گیری مبارزات سیاسی و ایجاد نهضت‌های اسلامی، از جمله برون‌دادهای اجتماعی _ سیاسی غیر قابل انکار در سلوک روحانیون است که اهتمام مراجع دینی در نفی حکومت‌های ظالمانه را به اثبات می‌رساند. 🔹مردم نیز در پویایی و پیدایی نهضت‌های دینی نقش پررنگی داشته‌اند. حضور تاریخی مردم در مبارزات سیاسی، نشان از اتکای زعمای دین بر توده‌های اجتماعی دارد و بدیهی است که وقتی رهبران دینی در ایجاد نهضت‌های مبارزاتی حضور مردم را به عنوان عامل محدثه قرار می‌دهند، در اداره امور جامعه بعد از پیروزی انقلاب نیز نمی‌توانند منکر نقش مردم در اداره حکومت دینی گردند. 🔸 به عنوان نمونه شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری در رساله حرمت مشروطه و ارتداد مشروطه‌خواهان می‌نویسد: «کارهای سلطنتی(حکومتی) بر حسب اتفاقات عالم از رشته شریعتی موضوع شده و در اصطلاح فقهاء به دولت جائره و در عرف سیاسیون دولت مستبد گردیده است.»( نخستین پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ص25) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️پیشینه شناسی تاریخی /3 ❎ علمای شیعی در آینه اسناد 🔹 خاطرات و گزارشات« » وزیر مختار انگلیس در ایران در دوره قاجاریه یکی از مهم‌ترین منابعی است که آرمان علمای ایرانی به منظور تحقق «جمهوری اسلامی» را بازتاب داده است. 🔻وی در یکی از که در دوران مأموریت خود به لندن می‌فرستد در تبیین جریان‌های فراماسونری و سایر جریان‌های مؤثر به خصوص جریان اتحاد اسلام (پان اسلامیسم) در ایران می‌نویسد: «مجامع پان اسلامی که از طرف پایه گذاری شده در صدد برانداختن دستگاه صدراعظم و در فکر انقراض رژیم قاجاریه و برقراری رژیم جمهوری اسلامی است. 🔸از جمله مهمترین اسناد تاریخی در زمینه علمای شیعی به نظام «»، نامه« علما، اعیان و رعایای فارس» است. این نامه پر اهمیت، به تاریخ ربیع الثانی 1324 ق/برابر 1285 ش نگاشته شده و موضوع آن انتقاد شدید از رفتار توهین‌آمیز دولتیان نسبت به علما، بزرگان و مردم فارس است. در این نامه به صراحت از تعبیر یاد شده است و از نظر پیشینه شناسی تاریخی، ارزش فوق‌العاده دارد. در همان دوران روزنامه کوکب دری و همچنین تاریخ بیداری ایرانیان نوشته ناظم الاسلام کرمانی این نامه را منتشر کردند. در بخشی از این نامه چنین آمده است: «.. تاکنون عقیده ما این بود که دولت عبارت است از هیئت رجال دانشمند سیاسی دان، نه منحصر به یکی از فرنگی‌مآبان تازه و از طبیعی‌مذاقان پوسیده و روزنامه‌خوان پاریس به زبان خوشیده( فرانسه دوست) که لفظ دولت مطلقه مستبده آموخته و حال آن‌که ایران است، چه از عهد سلف تا حال خلف علما ملت هر شهری به حکومت شورش کردند دولت با مصلحت جمهور حاکم را عزل فرمود؛ بلکه رعایای هر دهکده به کدخدای خود شوریدند، مالک قهرا به عزل کدخدا حکم داد بلکه کلانتر و خان هیچ طائفه و ایلی نتوانستند عزل کنند و خارجی به جای او نصب، مجبورا از همان طائفه و ایل و خان و کلانتر را انتخاب نمودند و به این معنی، باریک جمهوری ما رشک فرانسه و آمریکا ست.»(نخستین پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،ص 37- 36) @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔻کتابی که محافل حقوقی و سیاسی را به چالش کشید 🔹 متن نخستین پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی است در سال 1354 به صورت مخفیانه انتشار یافت و در تاریخ 54.4.11 از طریق پست به دست افتاد. 🔸علی‌رغم تلاش گسترده ساواک، نویسنده یا نویسندگان آن نیز به واسطه حاکمیت مطلق خفقان پلیسی در عصر پهلوی و مراعات اصول حفاظتی، هرگز شناخته نشدند اما این سند تاریخی و ارزشمند نشان می‌دهد که بر خلاف القائات مخالفین ، مبارزان اصیل انقلابی الگویی واضح و مبرهن برای اداره کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند. البته این مدرک، یکی از مهم‌ترین ادله بر ابطال مدعای واهی برخی جریان‌ها و شخصیت‌ای ملی-مذهبی مبنی بر القای مفهوم «جمهوری اسلامی» به امام خمینی قدس سره الشریف در دوران اقامت 118 روزه در نوفل‌لوشاتو است. 🔹کتاب نخستین پیش‌نویس قانون اساسی به قلم سهراب مقدمی شهیدانی با استقبال خوانندگان فرهیخته در پاییز 1398 با اضافات؛ به چاپ پنجم رسید. در فصل نخست این کتاب «پیشینه شناسی تاریخی جمهوری اسلامی»، در فصل دوم «متن پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی» و در فصل سوم به «پیشینه و سیر تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی» پرداخته شده است. ◀️راه‌های تهیه کتاب: 🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 📞تلفن: 32904231-025 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.