eitaa logo
یاوران‌حضرت‌اباصالح‌المھدے(عج)
860 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
5.1هزار ویدیو
258 فایل
🌱ݕسݦ‌الݪه‌إݪڔځݦݩ‌إڶڔځيݥ🌱 🌴ݥـد؏ےڲـؤيـدڪـه‌‌ݕـآيــڪـ ڴــڶ ݩـݦــےڳــڔددݕــهآڔ🌸! 🌱ݥـــݩ‌ڲــڶــے‌دآرݦ‌ڪـة‌؏آڶــݦ رآ ڲــݪـسٺـآݩ‌ݦـےڪـݩـد🌻🌿 🌻؏ڄّـڶ‌؏ڶــے‌ظهؤڔڪــ يــآصـآحـݕ أڶـݫݦـآݩ🌻 🍃ږوحــے‌ؤݩفســےڶڪـــ‌آڶــفـدآء🌱 :ارتباط با مدیریت @seyeddzaman
مشاهده در ایتا
دانلود
برای سلامتی و تعجیل در فرج قطب عالم امکان حضرت بقیه الله اعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف صلواتی عنایت بفرمایید. 🍀🍀اللهم عجل لولیک الفرج🍀🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 احکام امر به معروف و نهی از منکر بخش سوم 💠 مراحل و مراتب امر به معروف و نهی از منکر ١. امر و نهی قلبی. ✅ مقصود از امر و نهی قلبی، اظهار كراهت قلبی است؛ يعنی مكلف بايد تنفر و انزجار درونی خود را نسبت به انجام منكر و ترک معروف، آشكار سازد. ٢. امر و نهی زبانی. ✅ مكلف بايد تارکِ معروف یا عامل ِمنکر را با زبان، امر و نهی کند. در این مرتبه اگر احتمال دهد با موعظه و نصیحت و گفتار ملایم، اثر حاصل می شود، باید به همین مقدار اکتفا کند و تجاوز از آن جایز نیست؛ همچنانکه اگر ترک منکر یا اقامۀ معروف، متوقف بر گفتار شدید و غلیظ یا تهدید باشد، باید طبق آن عمل کند. ٣. امر و نهی عملی. ✅ امر و نهی با استفاده از قدرت عملی، مقصود از این مرتبه اين است كه مكلف بايد با اِعمال قدرت و رفتار عملی، متخلف را از انجام منكر و ترك معروف باز دارد. توجه داشته باشید که در زمان برپایی حکومت اسلامی امر و نهی عملی، وظیفه حکومت است نه افراد. 🔶 ملاحظه: هنگام امر و نهی، ترتیب مراحل فوق باید رعایت شود؛ یعنی تا زمانی که مرتبۀ اول مؤثر است، به کار بردن مراتب بعدی جایز نیست به عنوان مثال امر و نهی زبانی، مراتب دارد؛ در صورتی که در سخن نرم، احتمال اثر باشد، جایز نیست که آمر و ناهی با سخن تند و خشن، امر به معروف و نهی از منکر کند. -------------------------------- 📚 ↙️↙️↙️ @seyedzaman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‼️ بلعیدن خرده های غذا هنگام نماز 🔷س ۵۷۴۲ آیا در هنگام نماز، خوردن و آشامیدن و یا بلعیدن خرده های باقی مانده در دهان، جایز است؟ ✅ ج: خوردن و ‌آشامیدن در حال نماز، آن را باطل می کند چه کم باشد یا زیاد، ولی فرو دادن خرده ‌های غذا که در گوشه و کنار دهان باقی مانده یا مکیدن شیرینیِ قند و شکری که اندکی از آن در دهان هست، موجب بطلان نماز نمی شود. همچنین اگر سهواً یا از روی فراموشی چیزی بخورد یا بیاشامد به شرطی که از صورت نماز خارج نشود، نماز باطل نمی شود. 🌿🌱 -------------------------------- 📚 ↙️↙️↙️ @seyedzaman
💠 امام علی(علیه السلام) فرمودند: 🍃 رُبَّ قَوْلٍ أَنْفَذُ مِنْ صَوْلٍ. چه بسيار سخن هايى كه از حمله كردن (و اعمال قدرت) نافذتر است. 📚 نهج البلاغه حکمت 394 📎 📎 📎 🌿🌱 -------------------------------- 📚 ↙️↙️↙️ @seyedzaman
📚 شبهه... ❓اگر خدا شفادهنده بود، کفار زودتر از ما از کرونا شفا پیدا نمی‌کردند، پزشک است که شفا می‌دهد، خود علما هم در هنگام بیماری به پزشک متوسل می‌شوند!؟پاسخ اجمالی: شبهه کننده تصور کرده است که دارو و پزشک جدا شفاء می دهند و خدا هم جداگانه شفاء می دهد؛ در صورتی که تا خداوند متعال نخواهد نه دارو اثر دارد و نه پزشک می تواند کاری کند، بلکه خداوند متعال شفاء را در دارو و به دست پزشک قرار داده تا ما از آن استفاده کنیم و بهبود پیدا کنیم. لذا همه انسان ها آفریده الهی هستند و رحمت عام الهی شامل تمام انسان ها می شود حال چه کافر، چه متدین و مومن باشند پس خداوند شفاء را در دارو قرار داده است و هرکس که تلاش کند و این دارو را کشف کند؛ به شفاء نیز دست پیدا می کند. اما این که گفته شد کفار زودتر از ما به دارو و شفاء دست پیدا کردند نیز حرف کذبی است که آمارها کذب بودن آن را آشکار کرده است. ✅ پاسخ تفصیلی: به این شبهه در توجه به دو نکته نهفته است: 1️⃣. علل و اسباب طبیعی، واسطه‌ رسیدن فیض الهی به بندگان هستند. کسی که برای درمان بیماری‌اش دارو نخورد، نمی‌تواند انتظار بهبودی داشته باشد. انسان باید حرکت کند و به اسباب طبیعی و علل ظاهری نیز تمسک بجوید تا شفا یابد. شفا از جانب خدا و به دست طبیب اتفاق می‌افتد. امام صادق(علیه‌السلام) در این باره فرمود: «یکی از پیامبران بیمار شد، با خود گفت: خودم را درمان نمی‌کنم تا همان خدایی که مرا مریض کرده، درمانم کند! خداوند به او وحی کرد: من تو را شفا نمی‌دهم تا دوا بخوری، هم شفا از من است و هم دوا.» 🔺 طبیب حقیقی و علّت العلل بهبودی، خداست، چرا که همه‌چیزِ طبیب، از خداست و اراده‌ی او، اراده‌ حق تعالی برای رفع مشکل مردم است. پزشکی که خالصانه و مخلصانه در معرکه‌ مبارزه با بیماری‌هایی همچون کرونا، جهاد می‌کند، مظهر اسمای الهی مانند «الشافی و الطبیب» می‌شود. 2️⃣. همه‌ انسان‌ها وظیفه دارند بر اساس عقل، به متخصص مراجعه کنند. کسی که طب نمی‌داند، باید برای مشکلش نزد پزشک برود. هر عاقلی این مطلب را می‌فهمد. دین اسلام نیز این مطلب را برای تاکید بیشتر به صورت یک دستور دینی، بیان کرده است. پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «به درستی که خداوند، بیماری و دارو را نازل کرده است؛ و برای هر دردی دارویی قرار داده، پس خود را مداوا کنید و به وسیله حرام مداوا نکنید.» 💠 در نتیجه: وظیفه‌ی عقلی و دینی ماست که برای حفظ جان و شکر نعمت سلامتی، به پزشک مراجعه کنیم و به این وسیله، شفای خود را از درگاه الهی مسئلت کنیم. -------------------------------- 📚 ↙️↙️↙️ @seyedzaman