eitaa logo
کانال موسسه قرآنی شیفتگان وحی»استان قم
600 دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
4.6هزار ویدیو
155 فایل
امام علی علیه السلام :《اآگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم میان شما در قرآن است.نهج البلاغه خطبه ۱۵۸ آدمین @z_javaheri @Mahmoodi60 @Josheghany
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰دوره تربیت مربی سواد رسانه ای ✅تربیت مربی سواد رسانه ای 👌با حضور اساتید حوزه و دانشگاه 👌مدرک معتبر از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه 🔰شروع دوره : چهارشنبه ۳ خرداد ماه ⏰۸/۳۰ الی ۱۰ ⏰ ۱۰ الی ۱۱/۳۰ آدرس : ۴۵ متری عمار یاسر کوچه ۵ مؤسسه قرآنی شیفتگان وحی مرکز شعب جلسات قرآن و عترت تلفن : ۲-۳۷۷۵۴۰۰۱ سایت موسسه قرآنی شیفتگان وحی Shifteganvahye.ir
❣ 🔅السلام علیک یا بقیة الله فی ارضه... 🌱سلام بر تو ای مولایی که زمین و زمینیان، عطر خدا را تنها از وجود تو می شنوند. 📚زیارت آل یاسین_مفاتیح الجنان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 توصیه های امام زمان به شیعیان 🔵 خواندن ۵ سوره قرآنی بعد از نمازهای یومیه 🌕 امام زمان علیه السلام در تشرف آیت الله مرعشی نجفی (ره) خواندن این ۵ سوره قرآن را بعد از نمازهای یومیه به ایشان سفارش نمودند: 🔺 سوره یاسین بعد از نماز صبح 🔺 سوره نباء بعد از نماز ظهر 🔺 سوره نوح بعد از نماز عصر 🔺 سوره واقعه بعد از نماز مغرب 🔺 سوره ملک بعد از نماز عشاء 📚 تشرفات مرعشیه ص ۲۹ 🌼🌿
بعضی وقت‌ها شده‌ که خیری به یه نفر رسوندیم ، با نیت برای رضای خدا ولی اگه از همون بنده خدا ضربه‌ای بخوریم، اولین چیزی که‌ به ذهن ما میرسه اینه‌که: بشکنه این دست که نمک نداره! و یا کُلَا من شانس ندارم ، به هرکی خوبی کردم بدی دیدم و .... مهربان بودن خیلی خوبه، اما خوب‌ تر اینه که ، از اون محبتی که انجام دادیم رد شویم و دریافت‌ کننده را مدیون ندانیم دست بی‌ نمک اون دستی‌ است: که‌ خیری به دیگران رسونده و هنوز همین طور دراز مونده‌ که کی طرف میخواد جبران کنه محبت‌ کردن برای رضای‌ خدا یعنی: از لحظه ای که نیت کار خیر کردیم پاسخ‌ را از خدا گرفتیم و دیگه منتظر پاسخ از طرف بنده خدا نیستیم. بیاییم بدون توقع مهربان باشیم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹ﺭﻭﺵ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ: 1️⃣ ﮔﺎم ﺑﻪ ﮔﺎم ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﻛﺸﺎﻧﺪ. «خُطُواتِ الشَّيْطانِ»نور(۲۱) 2️⃣ ﮔﺎﻫﻲ ﻣﻄﻠﺒﻲ ﺭﺍ ﺍﻟﻘﺎ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ، ﻧﻈﻴﺮ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﺳﻨﮕﻲ ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ. «أَلْقَى الشَّيْطانُ...»حج(۵۲) 3️⃣ ﮔﺎﻫﻲ ﺗﻤﺎﺱ ﻣﻲ ﮔﻴﺮﺩ ﻭﻟﻲ ﻧﻔﻮﺫﻱ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ»اعراف(۲٠۱) 4️⃣ ﮔﺎﻫﻲ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻧﻔﻮﺫ ﻣﻲ کند. «الَّذي يُوَسْوِسُ في صُدُورِ النَّاسِ»ناس(۵) 5️⃣ ﮔﺎﻫﻲ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻧﻔﻮﺫ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻫﻤﺎﻧﺠﺎ ﻣﻲ ﻣﺎﻧﺪ. «فَهُوَ لَهُ قَرينٌ»زخرف(۳۶) 6️⃣ ﮔﺎﻫﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. «إِخْوانَ الشَّياطِينِ»اسرا(۲۷) 7️⃣ ﻭﮔﺎﻫﻲ ﻣﺮﻳﺪ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻣﻲ ﺷﻮﺩﻭﺷﻴﻄﺎﻥ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺗﺴﻠّﻂ ﻛﺎﻣﻞ ﻣﻲ ﻳﺎﺑﺪ. «ٱسۡتَحۡوَذَ عَلَيۡهِمُ ٱلشَّيۡطَٰنُ»مجادله(۱۹)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ترجمه و شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه (عهد نامه مالک اشتر)
نامه در یک نگاه: براى پى بردن به اهمّيّت اين عهدنامه ـ پيش از آنکه محتواى آن در يک نگاه بررسى شود ـ توجّه به نکات زير لازم است: اين نامه طولانى ترين و پرمحتواترين نامه هاى نهج البلاغه است که آيين کشوردارى را از تمام جهات بررسى کرده و اصولى پايدار که هرگز کهنه نمى شود در آن ترسيم شده است. 1. قابل توجّه اينکه ابن ابى الحديد در ذيل خطبه کوتاه 68 (در شرح خود، خطبه 67) از ابراهيم ثقفى نويسنده الغارات نامه اى نسبتاً مفصل و طولانى نقل مى کند که على عليه السلام به عنوان برنامه اى اخلاقى جهت تهذيب نفوس و پرورش روح و تقوا براى محمد بن ابى بکر نوشته است و در ذيل آن از همان مورخ (صاحب الغارات) نقل مى کند که محمّدبن ابى بکر اين نامه را در مصر پيوسته با خود داشت و در آن نگاه مى کرد و به آداب آن متأدّب مى شد. هنگامى که عمرو عاص بر او مسلط شد و او را شهيد کرد تمام نامه هاى محمّد را گرفت و براى معاويه فرستاد. معاويه در اين نامه پيوسته نگاه مى کرد و شگفت زده مى شد. سپس مى گويد: وليد بن عقبه (برادر مادرى عثمان همان کسى که قرآن، در آيه «إن جاءکم فاسق...» او را فاسق ناميده است) در آنجا نزد معاويه حاضر بود. هنگامى که شگفتى او را از اين نامه ملاحظه کرد به معاويه گفت دستور ده تا اين احاديث را بسوزانند. معاويه گفت: چقدر اشتباه مى کنى. وليد گفت: آيا اين صحيح است که مردم بدانند احاديث ابو تراب "على بن ابى طالب" نزد توست و از آن درس مى آموزى؟ معاويه گفت: واى بر تو به من مى گويى علم و دانشى مثل اين را بسوزانم؟ به خدا سوگند مطالب علمى جامع تر و استوارتر از اين تا کنون نشنيده ام. اين عهدنامه سرانجام در خزائن بنى اميّه باقى ماند ولى هيچ کس آن را افشا نمى کرد تا زمانى که عمربن عبدالعزيز به حکومت رسيد و آن را منتشر ساخت و جامعه اسلامى از آن بهره مند شدند.
گفتنى است که ابن ابى الحديد پس از ذکر اين سخن از نويسنده الغارات مى گويد: سزوارتر اين است که بگوييم نامه اى که معاويه پيوسته به آن نگاه مى کرد و تعجّب مى نمود و بر طبق آن حکم مى کرد همان عهدنامه اى است که على عليه السلام به مالک اشتر نوشته بود، زيرا مردم آداب و قضايا و احکام و سياست را از آن آموختند (ولى نامه محمد بن ابى بکر تنها متضمّن بحث هايى اخلاقى بود) و بايد گفت اين عهدنامه هنگامى که معاويه مالک اشتر را مسموم ساخت و پيش از رسيدن به مصر شهيد شد به وسيله ايادى او به معاويه منتقل گشت. وى پيوسته در آن مى نگريست و شگفت زده مى شد و مثل چنين عهدنامه اى است که بايد در خزائن سلاطين نگاه دارى شود. به اين ترتيب ابن ابى الحديد بر اين اعتقاد است که آن نامه تاريخى فوق العاده که معاويه پيوسته از آن بهره مى گرفت ولى افشا نمى کرد و سرانجام به وسيله عمربن عبدالعزيز کشف و افشا شد همين عهدنامه مالک بوده است. ما هم نظريه ابن ابى الحديد را کاملا تأييد مى کنيم، زيرا قراين و شواهد مختلف بر آن گواهى مى دهد.