eitaa logo
شبکه امامت ریحان‌شهر
89 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
603 ویدیو
4 فایل
شبکه امامت شهر ریحانشهر 📱انعکاس اخبار و فعالیت های امام جمعه ریحانشهر 📱انعکاس اخبار و فعالیت های نهاد نماز جمعه ریحانشهر 📱جهت ارتباط ....
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پویش عهد زکات
پویش عهد زکات طرفداران و اعضای این پویش، با خداوند عهد می بندند بخشی از محصول باغ پسته و سایر محصولات باغی خود را به عنوان زکات در اختیار نیازمندان یا ستاد زکات شهر و روستای خود قرار دهند و اینگونه به خداوند متوسل می‌شوند تا خداوند محصولات ایشان را از آفات از جمله آفت سرمازدگی حفظ نماید پویش عهد زکات https://eitaa.com/ahdezakat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💎 ثواب قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان 🔻امام رضا عليه السلام: مَنْ قَرَأَ فى شَهْرِ رَمَضانَ ايَةً مِنْ كِتابِ اللّه ِ كانَ كَمَنْ خَتَمَ الْقُرْانَ فى غَيْرِهِ، مِنَ الشُّهُورِ 🌒 هركس در ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اين است كه در ماه‌هاى ديگر تمام قرآن را بخواند. 📚 بحارالأنوار، ج ۹۳، ص ۳۴۶ ‌ 🇮🇷👇 ✅@sh_emamatereihan 🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃
امام امت 🔺️ نمازجمعه؛ رسانه محوری نظام و انقلاب 🇮🇷👇 ✅@sh_emamatereihan 🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃
🔹مهار تورم رشد تولید 🌐 حجت الاسلام عربزاده در خطبه دوم نمازجمعه عنوان کرد: ضرورت دارد راهبردهای مهار تورم را پیدا کنیم یکی از راهبردهای مهار تورم، اصلاح نظام تقویم و قیمت گذاری است، متاسفانه محصول ایرانی مانند فولاد، که با کارگر ایرانی، با سوخت گاز ایرانی، با سنگ آهن ایرانی، تولید می‌شود، تولیدش را با دلار به جوان ایرانی می‌فروشند، اگر دستمزد کارگران را دلاری پرداخت کردید، مالیات و هزینه‌های زیست محیطی را دلاری حساب کردید، سنگ آهنی را که از انفال امام زمان علیه السلام است دلاری خریدید، شمش فولاد را دلاری بفروش. امام جمعه ریحانشهر در ادامه بیان کرد: این یکی از راهبردهای مهار تورم است. آقایان!! راه مهار تورم روشن است ولی یه عده قارون‌هایی که در جمهوری اسلامی رشد کرده‌اند نمی‌گذارند تورم در این کشور مهار شود، سودشان در این است که محصولاتشان را با ریال تولید کنند و با دلار به ملت ایران بفروشند. 🇮🇷👇 ✅@sh_emamatereihan 🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
✨رقبای همدم... اعم از دسته بندی‌های سیاسی موجود در کشور، یک دوگانگی جدی میان مدیران و نخبگان ما در عرصه اقتصادی وجود دارد که به اختلاف دو بینش مربوط می‌شود. 1️⃣یک بینش، ضمن اینکه بخش خصوصی را موتور محرک اقتصاد می‌داند و مخالف تصدی‌گری دولتی است، قائل به ایفای نقش حامی، هادی و ناظر توسط دولت در اقتصاد است و به موازات کاهش تصدی‌گری دولت، افزایش قدرت و ابزارهای حمایتی، هدایتی و نظارتی آن را ضروری می‌داند. این بینش برای اشراف و نظارت دولت بر فعالیت‌های فعالان اقتصادی، اختیارات بی‌حد و حصر قائل است. این بینش می‌گوید  نباید "آزادی فعالیت‌های اقتصادی را این جور معنا کنیم که آن کسانی که قدرت فعالیت و مانور اقتصادی دارند، آزادند هرچه خواستند تولید کنند، هرجور خواستند عرضه کنند، هر وقت خواستند توزیع کنند، هرجور خواستند بفروشند، هر جور خواستند مصرف کنند". باور این بینش این است که "اگر این حق برای حاکم اسلامی نباشد و مردم بدون نظارت دولت و بدون رعایت سیاست‌های دولت تلاش اقتصادی را شروع کنند و انجام بدهند، این یقینا در جامعه به طغیان، به ظلم، به بغی، به فساد منتهی خواهد شد و همان وضعیتی پیش خواهد آمد که دردنیای سرمایه‌داری هست". 2️⃣اما بینش دیگر، به تاسی از مکتب نئولیبرالیسم معتقد به سپردن اقتصاد به دست نامرئی بازار است و برای دولت، نقشی در اینکه در اقتصاد چه چیزی و به چه نحوی تولید شود، چگونه توزیع شود و چگونه مصرف شود، قائل نیست. این نگاه دوم اساسا کاری به مسئله تولید و عرضه و ایفای نقش دولت در آن ندارد و با مکانیسم قیمت به دنبال مدیریت اقتصاد است. تلاقی و تنازع این دو نگاه، تقریبا در هر مسئله‌ای در کشور خود را نشان می‌دهد؛ و نگاه دوم که مع الاسف به دلیل انتفاع جریان سرمایه‌داری از آن، نگاهی غالب شده است، میان طیف‌های سیاسی متضاد، پیروانی همسو و همدم دارد. بینش دوم، در بزنگاه‌های مختلف، به هر ابزاری متوسل شده و سیاست مورد نظر خود را به کشور تحمیل کرده است؛ و میتوان به جرئت مدعی شد که بسیاری از ناکامی‌ها و تلخکامی‌های اقتصادی ما در عرصه‌ها و برهه‌های مختلف، ناشی از غلبه همین نگاه است. نگاهی که معیشت می‌سوزد و نابرابری می‌سازد... @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بالاترین عمل در ماه مبارک 🎙 استاد عالی 🇮🇷👇 ✅@sh_emamatereihan 🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃
‼️ روزه دختران بالغ ‌ 🔷 دخترانی که تازه به سن بلوغ (۱) می‌رسند واجب است روزه بگیرند و ترک آن به صرف دشواری، ضعف جسمانی و مانند آن جایز نیست، مگر آنکه روزه برای آنها ضرر داشته یا تحمل آن با مشقت زیادی همراه باشد. ۱) سن بلوغ بنا به نظر مشهور همان تکمیل نه سال قمری (برابر با ۸ سال و ۸ ماه و ۲۳ روز شمسی) است. 📕منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۷۹۰ 🇮🇷👇 ✅@sh_emamatereihan 🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃
‼️ مشقت داشتن روزه به جهت کار 🔷 اشخاصی که به جهت کارشان ناچار به افطار هستند تا حرجی نشده [به سختی شدید نیفتادند]، نمی توانند افطار کنند و باید عنوان حرج حاصل شود تا مجوز افطار داشته باشند. 🇮🇷👇 ✅@sh_emamatereihan 🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا