enc_16826868180110776462740.mp3
5.03M
یه کنج از اتاقم نشستم
تو فکرم که الآن کجایی
پریشونه این روزا حالم
تموم میشه کی این جدایی
🎙کربلایی مهدی عابد و کربلایی مهدی رسولی
#امام_زمان
#بر_در_کوفتن_های_شبانه
@sh_hosein
🌱اجر و ثواب #نه_روز روزه در ماه رجب:
رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود:
وَ مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ تِسْعَةَ أَيَّامٍ خَرَجَ مِنْ قَبْرِهِ وَ هُوَ يُنَادِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ وَ لاَ يُصْرَفُ وَجْهُهُ دُونَ اَلْجَنَّةِ وَ خَرَجَ مِنْ قَبْرِهِ وَ لِوَجْهِهِ نُورٌ يَتَلَأْلَأُ لِأَهْلِ اَلْجَمْعِ حَتَّى يَقُولُوا هَذَا نَبِيٌّ مُصْطَفًى وَ إِنَّ أَدْنَى مَا يُعْطَى أَنْ يَدْخُلَ اَلْجَنَّةَ بِغَيْرِ حِسَابٍ.
هر كس از ماه رجب نه روز روزه بگيرد از قبر خود «لاٰ إِلٰهَ إِلاَّ اَللّٰهُ» گويان بيرون آيد و هيچ چيز او را مانع از ورود ببهشت نگردد، و با رخسارى درخشان و نورانى از قبر برخيزد بدانسان كه پرتو نور رويش اهل محشر را فرا گيرد و گويند آيا اين شخص نورانى پيمبريست كه خدا او را برگزيده؟
و همانا كمترين چيزى كه باو عطا شود اينست كه بىدغدغۀ دغدغۀ حساب وارد بهشت خواهد شد.
📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴
#ثواب_روزه_ماه_رجب
#ماه_رجب
@sh_hosein
حکومت اسلامی(۷)
امیرالمؤمنین علیه السلام، در ادامه از رازداری و نکوهش خبرچین می گوید و می فرماید:
- ولیکن أبعد عیتک منک
باید دورترین رعیت
- و أشناهم عندک
و شنیع ترین(حال به هم زن ترین) نزد شما
- أطلبهم لمعائب الناس
کسانی باشند که بدنبال عیب گیری از مردم اند
- فإن فی الناس عیوبا
زیرا مردم عیوبی دارند
- الوالی أحق من سترها
که والی أحق(سزاوارتر) از همه در پوشاندن آنها است
- فلا تکشفن عما غاب عنک منها
پس مبادا آنچه بر تو پنهان است، آشکار گردانی(پرده بر ندار از عیب هایی که از تو پنهان است)
- فإنما علیک تطهیر ماظهر لک
بر تو وظیفه است گناهی که آشکار شد را تطهیر کنی
- والله یحکم علی ما غاب عنک
و خداوند قضاوت می کند در مورد عیوبی که از تو پنهان است
- فاستر العورة ما استطعت یستر الله منک ما تحب ستره من رعیتک
هر چقدر که می توانی عیب مردم را بپوشان، خداوند هم عیب های تو را از چشم مردم آن هم عیب هایی که دوست داری پوشانده شود، می پوشاند
- أطلق عن الناس عقد کل حقد
باز کن از زندگی مردم گره هر کینه ای
"عقد" به معنای گره و "حقد" به معنای کینه است
- و أقطع عنک سبب کل وتر
و رشته ی(سبب) هر عداوتی را قطع کن
- و تغاب عن کل ما لا یضح لک
و دور بمان(غیبت کن) در مورد هر چیزی که برای تو واضح نیست(یعنی در موارد شفاف حاضر باش و سخن بگو)
- و لا تعجلن إلی تصدیق ساع
عجله نکن در تأیید و تصدیق سخن چینان
" ساع" یعنی سخن چین و خبر چین
یکی از یاران امام صادق علیه السلام به نام عبدالله بن نجاشی حاکم اهواز می شود و از امام علیه السلام می خواهد که او را راهنمایی کند و حضرت در بخشی از جواب خود به او می فرماید: «إِيَّاكَ وَ السُّعَاةَ وَ أَهْلَ النَّمَائِمِ- فَلَا يَلْتَزِقَنَّ بِكَ أَحَدٌ مِنْهُمْ- وَ لَا يَرَاكَ اللَّهُ يَوْماً وَ لَا لَيْلَةً وَ أَنْتَ تَقْبَلُ مِنْهُمْ صَرْفاً وَ لَا عَدْلًا- فَيَسْخَطَ اللَّهُ عَلَيْكَ وَ يَهْتِكَ سِتْرَكَ» و بپرهیز از بدگویان و سخن چینان، پس به هیچ وجه نباید یکی از آنان به تو نزدیک شوند و در هیچ شب و روزی، خداوند تو را در حالی مشاهده نکند که از آنان پوزش یا فدیه ای را بپذیری که در این صورت، خداوند بر تو خشم می گیرد و پرده ات را می درد [رازهایت را فاش می کند]
- فإن الساعی غاش
بخاطر اینکه خبرچین فریبکار است
- و إن تشبه بالناصحین
هرچند در ظاهر شبیه فرد نصیحت کننده و خیر خواه است
ابن ابی الحدید می آورد: «چه بسا پذیرش سعایت از سعایت بدتر است، زیرا سعایت دلالت است و پذیرش اجازت است، پس بر ساعی به دلیل سعایتش و خبر چینی اش، خشم گیر؛ زیرا اگر راستگو باشد، پستی است که عورتی را پرده دریده و حرمتی را تباه ساخته است»(شرح ابن ابی الحدید ج ۱۷ ص ۴۲)
#نهج_البلاغه
#حکومت_اسلامی
@sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله وحشتناک کرمها به گوشت تازه!😨
آیا زیر خاک با جسد هم چنین اتفاقی رخ میدهد؟
#عالم_قبر
@sh_hosein
ابویحیای صنعانی می گوید:
روزی در محضر امام رضا علیه السلام بودم، فرزندش ابوجعفر را که خردسال بود آوردند:
حضرت فرمود: «هذَا الْمَوْلُودُ الَّذی لَمْ یُولَدْ مُوْلُودٌ اَعْظَمُ بَرَکَةً عَلی شیعَتِنا مِنْهُ؛ این مولودی است که با برکتتر از او برای شیعیان ما زاده نشده است.»
#امام_جواد علیهالسلام
@sh_hosein
شین حا الف...
ابویحیای صنعانی می گوید: روزی در محضر امام رضا علیه السلام بودم، فرزندش ابوجعفر را که خردسال بود آور
جهان از بعد عیسی اولینبار است با حیرت
درون قالب یک طفل مییابد مرادش را...
#امام_جواد علیهالسلام
@sh_hosein
بعد از هر نماز واجب
۱۴ مرتبه بگین «یا جواد الائمه ادرکنی»
معجزه دنیوی و معنوی این ذکر رو
با چشمهای خودتون میبینین❤️✨.
- هر کسی بیاد به درگاه شما،
دست خالی برنمیگرده آقای مهربون :)
#میلاد_امام_جواد علیهالسلام
#امام_جواد علیهالسلام
@sh_hosein
فأعوذ بک من ضیق صدری...
پناه میبرم به تو از دلتنگی قلبم
و فراغ صبری...
پناه میبرم به تو از بیصبریهایم.
@sh_hosein
🌱اجر و ثواب #ده_روز روزه در ماه رجب:
رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود:
وَ مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ عَشَرَةَ أَيَّامٍ جَعَلَ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ جَنَاحَيْنِ أَخْضَرَيْنِ مَنْضُومَيْنِ بِالدُّرِّ وَ اَلْيَاقُوتِ يَطِيرُ بِهِمَا عَلَى اَلصِّرَاطِ كَالْبَرْقِ اَلْخَاطِفِ إِلَى اَلْجِنَانِ وَ أَبْدَلَ اَللَّهُ سَيِّئَاتِهِ حَسَنَاتٍ وَ كُتِبَ مِنْ اَلْمُقَرَّبِينَ اَلْقَوَّامِينَ لِلَّهِ بِالْقِسْطِ وَ كَأَنَّهُ عَبَدَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَلْفَ عَامٍ قَائِماً صَابِراً مُحْتَسِباً.
چنانچه ده روز از ماه رجب را روزه بدارد خداوند دو بال سبز آراسته با مرواريد و ياقوت به او عطا كند تا با آن دو بال مانند برق جهنده به سوى فردوس پرواز كند، و گناهان او را خدا به حسنات تبديل نمايد، و نامش در شمار مقرّبانى كه تعهّد امور مردم كرده و به عدالت رفتار میكنند ثبت گردد. و چنان باشد كه صد سال (و مطابق يك نسخه هزار سال) با كمال درستى و استقامت براى رضاى خدا به عبادت پرداخته باشد.
📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴
#ثواب_روزه_ماه_رجب
#ماه_رجب
@sh_hosein
حکومت اسلامی(۸)
امیرالمؤمنین علیه السلام دو یار به نام "زيد بن صوحان" و "صعصعه بن صوحان" داشت که دو برادر بودند و گاه مسئولیت حکومتی و سیاسی نیز داشته اند. حضرت با دو ویژگی این دو برادر را ستوده است؛ امیرالمؤمنین علیه السلام در خطاب به صعصعه بن صوحان، آنگاه که در بستر بیماری بود می فرماید: «خفيفَ الْمَئُونَةِ كَثِيرَ الْمَعُونه» تو مردی بسیار کم خرج و بسیار کمک کننده بودی. و به زيد بن صوحان در جنگ جمل و آنگاه که به زمین افتاده بود می فرماید: «خَفِيفَ اَلْمَئُونَةِ عَظِيمَ اَلْمَعُونَةِ» هزینه ی تو اندک و یاری ات بسیار بود.
حضرت در این نامه از دو گروه سخن می گوید: گروه نخست افرادی از خاصه اند که به هنگام گرفتاری حکومت، یاریشان اندک و به هنگام آسودگی، هزینه هایشان بیشتر و خواسته هایشان فراوان است: «و لیس أحد من الرعیة أثقل علی الوالی مئونة فی الرخاء و أقل معونة فی البلاء». و گروه ثانی، کارگذاران حکومتی اند که برخلاف گروه نخست، کم خرج و کمک کننده اند: «أولئک أخف علیک مؤونه و أحسن لک معونه».
امیرالمؤمنین علیه السلام، در ادامه ی این نامه، به توصیف گروه ثانی پرداخته و می فرماید:
- و لا تدخلن فی فی مشورت بخیلا یعدل بک عن الفضل و بعدک الفقر
از بخیل مشورت نگیر چون شما را از اعتدال و احسان برمی گرداند و همیشه شما را از فقر می ترساند
- و لا جبانا یضعفک عن الأمور
با فرد ترسو مشورت نکن
"جُبن" مقابل "تهور" است. "جبن" تفریط در شجاعت و "تهور" افراط در شجاعت است و بنابراین نقطه اعتدال جبن و تهور "شجاعت" است که "جبن" فرد را از این حالت اعتدال خارج می کند.
- و لا حریصا یزین لک الشره بالجور
با انسان حریص مشورت نکن که حرص را با ستمکاری در نظرت زینت می دهد.
"حریص" کسی است که رسیده ولی می گوید: هنوز نرسیده ام! و" حریص" یعنی کسی که شدت در حرص دارد، مانند: "انیس" و "بطین". از این رو حرص تنها در تقوا و علم آموزی پسندیده است: «حرصا فی علم».
از امیرالمؤمنین علیه السلام سوال می شود: کدام یار بد است؟ و حضرت می فرماید: «المزین لک معصیة الله» آنکه معصیت را بر تو نیکو جلوه دهد.
- فإن البخل و الجبن و الحرص غرائض شتی یجمعها سوء الظن بالله
زیرا کسی که سوء ظن به خدا داشته باشد همه ی این موارد(بخل و جبن و حرص) در او جمع می شود؛ یعنی سوء ظن به خداوند باعث می شود که بخیل و ترسو و حریص باشد.
رسول الله صلی الله علیه و آله می فرماید: «اعْلَمْ يَا عَلِيُّ أَنَّ الْجُبْنَ وَ الْبُخْلَ وَ الْحِرْصَ غَرِيزَةٌ وَاحِدَةٌ يَجْمَعُهَا سُوءُ الظَّنِ» بدان ای علی! ترس و بخل و حرص یک غریزه هستند که بدگمانی آن ها را در بر گرفته است.
امام باقر علیه السلام می فرماید: «لَا يُؤْمِنُ رَجُلٌ فِيهِ الشُّحُّ وَ الْحَسَدُ وَ الْجُبْنُ وَ لَا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ جَبَاناً وَ لَا حَرِيصاً وَ لَا شَحِيحاً» شخصی که در او بخل و حسد و ترس باشد ایمان ندارد و مومن ترسو و حریص و بخیل نمی شود.
- إن شر وزرائک من کان للأشرار قبلک وزیرا و من شرکهم فی الآثام فلا یکونن لک بطانة
بدترین وزیران تو کسی است که قبل از تو برای بدکاران وزیر بوده و در گناهان آنها مشارکت داشته که چنین کسی برای تو محرم اسرار نمی شود.
این عبارت بیانگر لزوم تغییر "مسئولان بَد" است.
"بطائن" از "بطن" اخذ شده است و به معنای نگه داری راز است. خداوند سبحان می فرماید: «يا أيّها الّذين آمنوا لا تتّخذوا بطانة»؛ بطانة خلاف ظهارة و به معناي آستر لباس و لباس زير و استعاره است براي كسي كه او را از باطن كار و امور پنهان آگاه مي سازيد و او كسي است كه در ارتباط نزديك، رازدار و يار صميمي انسان باشد(رجوع شود به تفسیر تسنیم ج ۱۵).
- فإنهم أعوان الأثمة و إخوان الظلمة
زیرا آنان کمک حالان گناه کاران اند و یاری دهندگان ستم کاران اند
"اثمه" جمع مکسر "آثم" است، مانند "ظلم" که جمع مکسر "ظالم" است.
- و أنت واجد منهم خیر الخلف ممن له مثل آرائهم و نفاذهم و لیس علیه مثل آصارهم و أوزراهم و آثامهم
که تو باید جانشینان بهتری داشته باشی، کسانی که قدرت فکری و مشورت دهندگی خوبی دارند ولی از این بدی ها هم جدا هستند.
یعنی کسی را انتخاب نکن که هم خوبی هایی داشته باشد و هم این چنین بدی هایی!
- ممن لم یعاون ظالما علی ظلمه و لا آثما علی إثمه
کسانی که ستم کار را در ظلمش کمک نمی کنند و گناهکار را در گناهش یاری نمی دهند
- أولئک أخف علیک مؤونه و أحسن لک معونه... فاتخذ أولئک خاصة لخلواتک و حفلاتک
که آنها کم خرج و در یاری بهتراند... آنان را از خواص و دوستان نزدیک و از رازداران خود قرار بده
"خفیف المؤونه" به معنای "خفیف الحال" نیست و ممکن است کسی خفیف المؤونه باشد ولی خیف الحال نباشد؛ یعنی مال و بهره اش از دنیا فراوان باشد: «خفیف الحال أی قليل المال و الحظ من الدنيا»
#نهج_البلاغه
#حکومت_اسلامی
@sh_hosein
بهترین سلام رو
امام جواد فرمودن که:
«اَلسَّلاَمُ عَلَى فَرْحَةِ اَلْقُلُوبِ»
سلام بر امامی که
یادش شادمانی دل مؤمنین است.
#امام_جواد علیه السلام
#میلاد_امام_جواد علیه السلام
@sh_hosein
شین حا الف...
به روسیاهی من نگاه نکن و به دستهایم که خالی و گنهکارند قلبم را ببین که هر روز صبح و شام تو را میخو
ای حبیب من!
شوق من از مرگ خویش
روی تو را
دیدن است...
#امام_زمان
@sh_hosein