eitaa logo
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
577 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
488 ویدیو
50 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان 📲 توسط ادمین اداره می‌شود. ✍️ انتقادات و پیشنهادات:
مشاهده در ایتا
دانلود
من به لطف نگاهت ای باران سـوی مشهد زیاد می‌آیم دست بر روی سینه هر بار از سمت باب الجواد می‌آیم 🌸میلاد آقا جانم علیه‌السلام را خدمت شما عزیزان تبریک عرض میکنم @sh_hosein
سلام علیکم🖐🏻 شب همگی بخیر🌸 الحمدلله امشب توفیق داشتم در خدمت یکی از همرزمان و دوستان شفیق حاج قاسم باشم. چندتا خاطره از حاج قاسم نقل کردند که برای شما دوستان گلم ضبط کردم و ازشون اذن گرفتم که براتون بفرستم. که ان شاءالله دقایقی دیگر براتون ارسال می‌کنم التماس دعا @sh_hosein
خاطرات حاج قاسم سلیمانی. ۲ بهمن ۱۴۰۲.mp3
31.48M
🔊خاطراتی از حاج قاسم سلیمانی 🎙حجت الاسلام شریف‌آبادی (همرزم و دوست حاج قاسم) @sh_hosein
امشب یه دیدار هم داشتیم با مادر شهید مدافع حرم سید محمد موسوی ناجی که ان شاءالله فردا برخی فرمایشاتشون رو خدمتتون ارسال می‌کنم. @sh_hosein
🌱اجر و ثواب روزه در ماه رجب: رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود: مَنْ صَامَ أَحَدَ عَشَرَ يَوْماً مِنْ رَجَبٍ لَمْ يُوَافَ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ عِنْدَ رَبِّهِ أَفْضَلُ ثَوَاباً مِنْهُ إِلاَّ مَنْ صَامَ مِثْلَهُ أَوْ زَادَ عَلَيْهِ اگر كسى يازده روز از ماه رجب را روزه بدارد خداوند به هيچ يك از بندگان خود بيش از وى اجر و پاداش ندهد مگر آنكه عملش بيش بوده و روزه بيشتر گرفته باشد. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴ @sh_hosein
حکومت اسلامی‌(۹) امیرالمؤمنین علیه السلام، در ادامه از نوع تعامل با مردم و جلب حسن ظن آنها می گوید: - و ألصق بأهل الورع بچسبان خودت را به اهل ورع ابن ابی الحدید می گوید: «"و ألصق بأهل الورع" سخنی است فصیح، می گوید: ایشان(اهل ورع) را خواص و برگزیدگان خویش قرار ده»(شرح ابن ابی الحدید ج ۱۷ ص ۴۷)؛ یعنی "ورع" از ویژگی های مهم خواص تو باشد، همانگونه که اصحاب امام علیه السلام باید به این ویژگی متصف باشند: «ما اقل و الله من يتبع جعفراً منكم! انما اصحابي من اشتد ورعه و عمل لخالقه و رجا ثوابه. فهولاء اصحابي» که "اصحاب" فراتر از "انصار" به معنای خواص و یاران نزدیک است و بهترین اصحاب کسانی اند که بیشترین ورع را دارند: «أحبَّ أَصْحَابِي إِلَيَّ أَوْرَعُهُم» "ورع" فراتر از "تقوا" است و به معنای دوری از محرمات و موارد شبهه‌ناک(نمی داند حرام است یا حرام نیست) است. علامه ی مجلسی می گوید: «الورع اجتناب المنهيات و الشبهات» ورع یعنی دوری از منهیات و محرمات و برکناری از موارد شبهه ناک. و در مقابل آن طمع، مستلزم ارتکاب محرمات و شبهات است: «و في مقابله إشعار بأن الطمعه یستلزم ارتکابهما»(بحار ج ۷۰ ص ۱۷۲) - و الصدق بچسبان خودت را به راست گویان یعنی با دروغگویان نباش که دروغگویان مانند سراب اند که نزدیک را دور و دور را نزدیک نشان می دهند: «وایاک و مصادقه‌(مصاحبة) الکذاب فانه کالسراب یقرب علیک البعید و یبعد علیک القریب» "نزدیک کند" یعنی دور را به دروغ، به حق نزدیک نشان بدهد؛ یا امر دور از عقل را نزدیک نشان بدهد، و برعکس(بحار ج ۷۱ ص ۲۱۲) - ثم رضهم علی أن لا یطروک و مردم را چنان بپروران که تو را تملق نکنند(متملقانه تو را تمجید و تعریف نکنند) - و لا یبجحوک بباطل لم تفعله و بخاطر آن اعمال زشتی که انجام ندادی تشویق نکنند - فإن کثرة الإطراء تحدث الزهو بخاطر اینکه ستایش و مدح بی اندازه، ایجاد می کند خودپسندی و غرور را - و تدنی من العزة و آدمی را به سرکشی نزدیک می کند و می کشد مرحوم طبرسی می گوید: «کلمه "عزت" به معنای امتناع و سرپیچی است و به زمین سنگلاخ که به سختی می‌توان در آن راه رفت «ارض عزار» می گویند و خداوند، عزیز است چون کسی نمی تواند او را ناتوان کند»(مجمع البیان ج ۳ ص ۲۲۸) -و لا یکونن المحسن و المسیء عندک بمنزلة سواء آدم هایی که اهل کار خوب اند با کسانی که اهل کار بد اند، نزد تو یکسان نباشند(یک رتبه نباشند) - فإن فی ذلک تزهیدا لأهل الإحسان فی الإحسان بخاطر اینکه باعث می شود آدم خوب، دیگر دنبال کار خوب نرود "تزهید" یعنی رغبت: انسان خوب را نسبت به کار خوب بی رغبت می کند - و تدریبا لأهل الإساءة آدم های بدکار را هم نسبت به کار بَد مشتاق می کند مولانا می گوید: مَر تو را دُشنام و سیلیِّ شَهان  بهتر آید از ثَنایِ گُمرَهان - و ألزم کلا منهم ما ألزم نفسه هر کدام از آنها را(اهل کار خوب و اهل کار بد) بر اساس آن چیزی که بر خود لازم کرده اند، برخورد کن(با آدم خوب، نیکو رفتار کن و با آدم بَد، بد رفتار کن) مولانا می گوید: می‌بلرزد عرش از مدح شقی بدگمان گردد ز مدحش متقی - و أعلم أنه لیس شیء بأدعی إلی حسن ظن وال برعیة من إحسان إلیهم بدان ای مالک! برای جلب اعتماد والی به رعیت، هیچ وسیله ی بهتر از نیکوکاری به مردم نیست امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید:و «واحسن عَلَى مَنْ شِئْتَ تَكُنْ أَمِيرَ» نیکی کن بر هر کسی که می خواهی امیرش باشی - و تخفیفه المئونات علیهم و تخفیف هزینه های زندگی بر مردم(هر چقدر هزینه های زندگی آنها پایین تر بیاید، بیشتر به تو اعتماد می کنند) - و ترک استکراهه إیاهم علی ما لیس له قبلهم و عدم اجبار مردم به کاری که دوست ندارند امیرالمؤمنین علیه السلام از ارتباط نیکو بین حاکم و مردم سخن می گوید و سه چیز را بهترین عامل در برقراری این ارتباط و حسن ظن مردم به حکومت می شمارد. - فلیکن منک فی ذلک أمر یجتمع لک به حسن الظن برعیتک به قدری باید اینجا تلاش کنی تا اینکه مطمئن شوی مردم به تو خوش بین اند(درباره ی حکومت خوب فکر می کنند) - فإن حسن حسن الظن یقطع عنک نصبا طویلا بخاطر اینکه همین خوش‌بینی مردم به تو، بسیاری از مشکلات طولانی تو را برمی دارد و قطع می کند "نصبا طویلا" یعنی مشکلات و اندوه های طولانی - و إن أحق من حسن ظنک به لمن حسن بلاؤک عنده و مستحق ترین مردم به حسن ظنی تو، کسی است که بیشترین احسان را پیش او برده ای(آن کسی به تو خوشبین است که بیشتر از تو احسان دیده است) - و إن أحق من ساء ظنک به لمن بلاؤک عنده و مستحق ترین مردم به بد بینی تو، کسی است که بیشترین بدی را به او کرده ای... @sh_hosein
همسر شهید سامانلو تعریف می‌کرد: همسرشون گفتند وقتی در دبیرستان بودند، ساعت هایی که بیکار بودیم چون آقا سید محمد دوچرخه داشتند، سوار می‌شدیم از مدرسه سریع می‌رفتیم حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و می‌رفتیم کنار قبر علما همانجا که طلبه‌ها درس می‌خوانند[مباحثه می‌کنند]، آقا سید محمد می‌گفت حیف هست این ساعت‌ها از وقتمون بگذره. بیا بریم پای درس و بحث طلبه‌ها بشینیم. می‌رفتیم آنجا درس می‌خواندیم بعد سریع سوار دوچرخه می‌شدیم برمی‌گشتیم مدرسه... 🎙مادر شهید مدافع حرم سید محمد موسوی ناجی پ‌ن: دیدار با خانواده شهید سید محمد موسوی ناجی ۲ بهمن ۱۴۰۲ @sh_hosein
💥نشاطِ عبادت را می‌گیرد‌‌‌... ✍حضرت آیة الله حاج سَیّد محمّد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی @sh_hosein
حرم تفسیرِ زیباییِ غروب‌های عاشقانه است وقتی لابه‌لای رواق‌های مطهر به دنبال جواب سلامی... و سراسر قلبت نورِحضورِ گمشده‌ای است. جوانه می‌زنی... این‌بار وسط سر به هوا بودن‌هایت، لمس می‌کنی آغوش مهربان امام را... و جا می‌گذاری تمام دلتنگی‌هایت را میان صمیمیت حرم... @sh_hosein
🌱امید یکی از نشانه‌های شخص عاقل هست... و ناامیدی از نشانه‌های شخصِ جاهل... 📚الکافی، عقل و جهل، ح ۱۴ @sh_hosein
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
🌱امید یکی از نشانه‌های شخص عاقل هست... و ناامیدی از نشانه‌های شخصِ جاهل... 📚الکافی، عقل و جهل، ح ۱۴
روایت ۱۴ از باب عقل و جهل کتاب اصول کافی رو حتما بخوانید. امام صادق علیه‌السلام به سماعه‌بن‌مهران بیش از ۷۰ نشانه و خصلت از شخص عاقل و جاهل بیان می‌کنند. این ایام موقع مناسب و مبارکی هست برای اینکه روی خودمان کار کنیم و افعال و افکار خوب رو در خودمان رشد و تقویت دهیم و افعال ناپسند را از خودمان دور کنیم. اگر این ۷۰ و خورده‌ای خصلت که امام از جنود عقل شمردند رو در خودمان به وجود بیاوریم و تقویت کنیم چه اتفاق مبارکی در نفس و وجود ما رخ خواهد داد... به همان کمالی خواهیم رسید که هدف از بعثت همه انبیاء و... بوده. التماس‌دعا @sh_hosein
کمی‌باخودَت‌خلوت‌کن...
🌱اجر و ثواب روزه در ماه رجب: رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود: وَ مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ اِثْنَيْ عَشَرَ يَوْماً كُسِيَ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ حُلَّتَيْنِ خَضْرَاوَيْنِ مِنْ سُنْدُسٍ وَ إِسْتَبْرَقٍ يجير [يُحْبَرُ] بِهِمَا لَوْ دُلِّيَتْ حُلَّةٌ مِنْهُمَا إِلَى اَلْأَرْضِ لَأَضَاءَ مَا بَيْنَ شَرْقِهَا وَ غَرْبِهَا وَ صَارَتِ اَلدُّنْيَا أَطْيَبَ مِنْ رِيحِ اَلْمِسْكِ. هر كس دوازده روز از ماه رجب را روزه بگيرد، در قيامت دو جامۀ سبز بر پيكر او بپوشانند از سندس و استبرق، يكى بر دوش افكند، و آن ديگر را بر خود بپيچد و خود را بدانها بيارايد، و آن جامه‌ها از زيبائى و جمال چنان باشد كه اگر يكى از آنها را در دنيا بياويزند ميان مشرق و مغرب را روشن كند و دنيا را از مشك خوشبوتر نمايد. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴ @sh_hosein
حکومت اسلامی(۱۰) امیرالمؤمنین علیه السلام از برخورد با سنت های نیکوی گذشتگان می گوید و می فرماید: - و لا تنقض سنة صالحة عمل بها صدور هذه الأمة سنت های حسنه ای که از پیشینیان(حاکم قبلی) باقی مانده را نقض نکن و از بین نبر(مانند عید نوروز ایرانیان) - و اجتمع بها الألفة مردم اجتماع و الفت کرده اند با آن سنت ‌- و صلحت علیها الرعیة توده ی مردم با آن سنت صالحه اصلاح شدند - و لا تحدثن سنة تضر بشیء من ماضی تلک السنن سنتی را احداث نکن که ضرر برساند به سنت های خوب پیشینیان - فیکون الأجر لمن سنها پس هر کسی که سنتی را بنیان بگذارد، تا آخر اجر آن روش را خواهد بُرد - و الوزر علیک بما نقصت منها و کیفر برای تو باشد که آنها در هم شکستی رسول الله صلی الله علیه و آله می فرماید: «مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً كَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ مَنْ سَنَّ سُنَّةً سَيِّئَةً كَانَ عَلَيْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ» كسى كه احداث كند سنت خوبى را، براى اوست اجر و ثواب آن و ثواب هر كس كه عمل كند به آن تا روز قيامت و كسى كه اختراع كند سنت بدى را، بر اوست گناه و گناه هر كس كه عمل كند به آن تا روز قيامت. - و أکثر مدارسة العلماء فراوان با علما گفت و گو کن ‌- و مناقشة الحکماء زیاد کن نقاش علمی با حکما(بحث علمی‌) "مناقشه" یعنی حرف روی حرف زدن - فی تثبیت ما صلح علیه أمر بلادک که این مسائل مایه ی آبادانی و صلاح سرزمین های توست - و إقامة ما استقام به الناس قبلک و در گذشته با توجه به این مسائل(مدارسة العلماء و مناقشة علما) نظم و قانون برقرار می گشت ابن ابی الحدید می گوید: «سپس او را از نقض سنت های نیکویی که صالحان امتی که پیش از او بودند و بدان عمل کرده اند نهی کرد تا ورزی به آنچه نقض کرده بر او نباشد، و پاداشی برای آنان به سبب آنچه بنیان نهادند، سپس او را به بحث و مناظره با دانشمندان و حکیمان در مصالح کار خویش امر کرد، زیرا مشورت برکت است، و هر آنکه طلب مشورت کند، عقلی را به عقل خویش افزوده است»(شرح ابن ابی الحدید ج ۱۷ ص ۵۰) @sh_hosein
زائران درگهت را بر در خُلد بَرین می‌دهند آواز طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِينَ علیه‌السلام @sh_hosein
دلت‌روخونه‌امیرالمومنین‌کن.. خونه‌ی‌علی‌روحضرت‌زهراجارومیزنه:)🍃 @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تولد مهربون‌ترین بابای دنیا حضرت ابوتراب {علیه‌السلام} مبارک هممون😍💚☁️... علیه‌السلام @sh_hosein
a6.JPG
3.17M
حرم توست خانهٔ پدری... پ.ن: تصویر کیفیت عالی از ضریح علیه‌السلام @sh_hosein
بِنَفْسِی أَنْتَ أُمْنِیَّهُ شَائِقٍ یَتَمَنَّی تو آرزوی هر مشتاقی که آرزو کند... @sh_hosein
🌱اجر و ثواب روزه در ماه رجب: رسول اكرم صلّى اللّٰه عليه و اله و سلّم فرمود: مَنْ صَامَ مِنْ رَجَبٍ ثَلاَثَةَ عَشَرَ يَوْماً وُضِعَتْ لَهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ مَائِدَةٌ مِنْ يَاقُوتٍ أَخْضَرَ فِي ظِلِّ اَلْعَرْشِ قَوَائِمُهَا مِنْ دُرٍّ أَوْسَعُ مِنَ اَلدُّنْيَا سَبْعِينَ مَرَّةً عَلَيْهَا صِحَافُ اَلدُّرِّ وَ اَلْيَاقُوتِ فِي كُلِّ صَفْحَةٍ سَبْعُونَ أَلْفَ لَوْنٍ مِنَ اَلطَّعَامِ لاَ يُشْبِهُ اَللَّوْنُ اَللَّوْنَ وَ لاَ اَلرِّيحُ اَلرِّيحَ فَيَأْكُلُ مِنْهَا وَ اَلنَّاسُ فِي شِدَّةٍ شَدِيدَةٍ وَ كُرَبٍ عَظِيمَةٍ هر كس از ماه رجب را سيزده روز روزه بگيرد براى پذيرائيش در سايۀ عرش پروردگار ميزى از ياقوت سبز مهيّا سازند كه پايه‌هاى آن از درّ باشد و از دنيا هفتاد بار بزرگتر نمايد، و بر آن خوانى چينند كه بر آن ظرف‌هائى از درّ و ياقوت نهاده شده باشد، در هر كاسه‌اى هزار نوع از غذا كه نه در رنگ شبيه هم‌اند و نه در بو، و او از آن سفره بهره‌مند باشد در حالى كه ديگران در رنج و ناراحتى و اندوه باشند. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ج ۱، ص ۵۴ @sh_hosein